fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומים מומלצים – The Crack, Jacky Terrasson

    מידי שבת נמליץ לכם על האלבומים שעשו לנו את השבוע.
    הפעם יש לנו שלוש המלצות מגוונות במיוחד בשבילכם.

    אלבומים מומלצים - The Crack, Jacky Terrasson

    נתחיל הפעם מאלבום קאנטרי/בלוז/אמריקנה, The Saint of Lost Cause של הזמר, הכותב והגיטריסט האמריקאי, Justin Townes Earle, משנת 2019. זהו אלבום עם גוון סאונד אפל ועמוק. המוזיקה נעה בין קאנטרי אלטרנטיבי לאינדי בלוז, ושילוב מקצבים קלאסיים יותר פה ושם.

    השירה מרגישה אינטימית וכנה. האלבום נפתח בשיר הנושא, בלוז-קאנטרי אפל. השיר השני, Ain’t Got No Money הוא בעל מקצב קלסי של הקאנטרי בלוז בשילוב מפוחית. סגנון שני השירים הללו, האינדי האפל והקלאסי חוזר על עצמו לאורך האלבום, שניהם שזורים זה בזה.

    השיר השלישי, Morning In Memphis הוא בלדת קאנטרי שקטה ורכה, אחת הרצועות המרגשות באלבום.
    שירים נוספים שכדאי לשים לב אליהם, Frightened by the Sound, בלדת אינדי קאנטרי נוגה ומלודית.
    גם הקטע, Appalachian Nightmare, הוא בלדת אינדי נהדרת נוספת.

    באופן כללי, אני חושב שמדובר באלום נוגה עם תחושה אפלה, אבל יחד עם זאת הוא מלא בקסם, המקצבים באלבום, הגיוון המוזיקלי והשירה של ג’סטין נהדרים,

    באוגוסט 2020, ג’סטין נמצא מת בנאשוויל, טנסי, כשהוא בן 38 בלבד. סיבת המוות היא ככל הנראה מנת יתר. לאחר שנודע לי על כך, אני חושב שזה מוסיף עוד רובד לסאונד האפל של האלבום. הקשר הזה בין יצירת מוזיקה וסמים גבה קורבן נוסף.

    האלבום ב-Spotify:


    אלבומים מומלצים - The Crack, Jacky Terrasson

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום The Crack משנת 2017 של להקת הג’אז המודרני Micatone. זהו אלבומם החמישי של הפרויקט, שבנוי בעיקר על Boris Meinhold, על גיטרה וסינטיסייזר ו-Lisa Bassenge על השירה.

    הסגנון הוא פופ וינטאז’ משולב בג’אז, זו מוזיקה מלודית עם שירה מתוקה של ליסה. המקצבים ממכרים ממש, התופים והגיטרה נפלאים, עם ריפים מגניבים.

    אהבתי במיוחד את הבלדה האקוסטית All Gone, שממש מדגישה את השירה הנהדרת של ליסה.
    שיר קצבי בהרבה ונהדר לא פחות הוא Silent War, בעל מקצב פופי אלקטרוני והרבה אנרגיה וכיפיות, שהזכיר לי את שירי הפופ של שנות ה-70.

    השיר Barbed Wire, מתחיל בצורה דומה לפתיח של “דברים מוזרים”, סאונד מלא בסינטיסייזר, קטע אווירתי וקולנועי נהדר.
    אני מצאתי את חוויית ההאזנה לאלבום הזה מרתקת, מכיוון שהוא מצליח לשלב בין פופ אלקטרוני לג’אז ויוצא סאונד מלודי וקצבי ויחד עם זאת, יש באלבום רובד עמוק ויצירת מוזיקה עם הרבה כישרון ומחשבה.

    לינק ל-Spotify:


    האלבום ב-Tidal.

    אלבומים מומלצים - The Crack, Jacky Terrasson

    ההמלצה השלישית והאחרונה להיום היא אלבום ג’אז מבוסס פסנתר בשם “53”, משנת 2019. האלבום שייך לפסנתרן הג’אז הצרפתי, Jacky Terrasson, שחגג את גיל 53 בשנת יציאת האלבום. ג’אקי הוא אומנם צרפתי במקור, אך הוא נסע לארה”ב ולמד שני סמסטרים באוניברסיטת ברקלי בבוסטון, משם הוא המשיך לנגן ג’אז במועדונים בשיקגו וניו-יורק. את אלבום הבכורה שלו, ג’אקי הוציא בלייבל Blue Note היוקרתי.

    אחרי שיצא לי לשמוע כל כך הרבה ג’אז בחודשים האחרונים, למדתי שהסגנון המועדף עלי הוא ה-Smooth Jazz, בעיקר כזה המבוסס על פסנתר או גיטרה. יכול להיות שהדבר קשור לכך שאני עדיין עושה את צעדי הראשונים בתחום, אבל גם אחרי לא
    מעט קטעים ששמעתי, אני פחות מתחבר לקטעים מורכבים, הכוללים אימפרוביזציות מרובות.

    רוב הקטעים באלבום זה הם מלודיים וחלקים, עבודת הפסנתר נהדרת והמוזיקה היא עדינה ונעימה. פה ושם יש כמה קטעי אלתור קצרים, אך באופן כללי האלבום שומר על קו חלק והיה מהנה מאוד עבורי. בנוסף, איכות ההקלטה היא נהדרת.

    לינק ל-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master).


    עד כאן להפעם, שיהיה שבוע נפלא לכולם.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן