fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Amy Helm

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    כרגיל יש לנו המלצות על שלושה אלבומים בשבילכם, הפעם נמליץ על שני אלבומים חדשים, אלבום בכורה של זמר בלגי ממוצא מרוקאי ואלבום אמריקנה מרגש של Amy Helm. בנוסף אלבום מיוחד המשלב פולק בריטי עם סאונד עדכני.

    Jaouad – MESSIAS

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Amy Helm

    נתחיל הפעם מאלבום חדש שנקרא: MESSIAS של Jaouad.

    שמו המלא הוא Jaouad Alloul, והוא זמר ואומן בלגי ממוצא מרוקאי. הוא היה בעברו שף-קונדיטור והששתף בתוכנית ריאליטי מוזיקה, The Voice of Flanders, בה הוא הגיע עד חצי הגמר. Jaouad הוא פעיל זכויות של קהילת הלהט״ב, והוא עשה טור בבתי הספר בבלגיה עם מונולוג שלו להגדלת המודעות לזכויות הלהט״ב בדת האיסלם.

    האלבום MESSIAS הוא אלבום הבכורה של Jaouad, באלבום הוא משתף פעולה עם המפיק, המלחין והנגן בכלים מרובים, Aiko Devriendt. הסאונד שנוצר ומאפיין את האלבום הוא שילוב של R&B, סול, גוספל ופופ. לאלבום יש גוון של סאונד אפל, עם שימוש בסאונד עם דיסטורשן ואפקט מלוכלך משהו.

    שירי האלבום נעים בין פופ מתוחכם, לסול מרגש, והכל עם טוויסט של אופל מודרני. בשירים כמו Black Cupid פתאום באמצע המקצב האלקטרוני המלוכלך והאפל פורצת חצוצרה שהיא לגמרי מעולם הסול, שילובים קטנים כאלה תמצאו לאורך האלבום וזה מה שנותן לו גוון מיוחד ומעניין.

    הלהיט הגדול של האלבום הוא ללא ספק השיר, Hard To Love בלדת R&B עם תחושה חזקה של מוזיקת שנות ה-80. זהו שיר מהמם פשוט מלא רגש והרמוניה. שירים נוספים שאהבתי מאוד הם שני שירי הפתיחה, Family Ties ו-Crazy, בנוסף אליהם Running ו-Father הם שני שירים מעולים. ב-Father יש שימוש בתופים אוריינטלים, שזהו מוטיב נוסף שמבליח מדי פעם באלבום.

    השירה של Jaouad, מלאה ברגש, קולו נקי ומלא בכוונה.

    האזנה מהנה.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    The Breath – Let The Cards Fall

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Amy Helm

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום Let The Cards Fall של הצמד The Breath והוא יצא בשנת 2018.

    הצמד מורכב מהסולנית Ríoghnach Connolly ויחד איתה Stuart McCallum. השניים נפגשו בסצנת המוזיקה של מנצ׳סטר וזהו אלבומם השני.

    את המוזיקה של הצמד אפשר לתאר בתור אינדי פולק, ששואב המון השראה מפולק בריטי קלאסי. הבנייה המוזיקלית היא פשוט שכבות של מנגינות עממיות עם הרבה ליווי קולי של Ríoghnach, שימוש בכינורות, פסנתר וחליל, מעליהם מולבשת שכבה של מקצב מודרני שמרים את המוזיקה לסאונד עדכני יותר. לטעמי השילוב עובד נפלא, הקסם נובע מהסאונד הקלאסי והשירה הנפלאה של Ríoghnach בעוד המקצב המודרני מוסיף עניין ווייב עדכני.

    זהו אלבום דיי קצר עם תשעה קטעים ואורך כולל של כ-41 דקות. המוזיקה בסך הכל מגוונת עם מקצבים חצי מהירים וגם כמה בלדות איטיות כגון Let It Calm You Down. יש המון קסם באלבום הזה, זה מסוג המוזיקה שהכי כייף להאזין לה עם עיניים עצומות ופשוט לנסות לתת להיכנס לקסם של המוזיקה והשירה.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Amy Helm – What The Flood Leaves Behind

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Amy Helm

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום החדש What The Flood Leaves Behind של Amy Helm.

    כשנולדים לאב מתופף ואמא זמרת, כנראה שהכיוון בחיים דיי ברור. Amy Helm העבירה את ילדותה בין וודסטוק, לוס אנג׳לס וניו-יורק. היא למדה ג׳אז בתיכון והחלה בקריירה המוזיקלית שלה בלהקה של אביה, Levon Helm. אלבום הסולו הראשון הגיע ב-2015, והאלבום הזה הוא אלבומה השלישי.

    אתחיל ואומר ש-Amy Helm, היא מסוג הזמרות שאני פשוט לא מסוגל לעמוד בפיניהן, היא שרה כל כך נקי ומרגש,  אני לא יודע להסביר את זה, אבל הקול שלה פשוט מושלם בעיניי, ולא בגלל שהוא הכי עוצמתי, זה דווקא בגלל שהיא שרה בטון חצי קטן כזה, וכשהיא טיפה עולה, זה פשוט ממוטט אותי לחלוטין. 

    המוזיקה באלבום היא אמריקנה, אחד הסגנונות המרגשים עבורי, והשירים הם פשוט נפלאים אחד אחד. הלהיט של האלבום הוא Breathing, אומנם הוא כולל הפקה מרשימה יותר מרוב השירים האחרים באלבום, כל השירים האחרים לא פחות מרגשים ומלאי עוצמה.

    באמת שאהבתי את כל שירי האלבום, בכל זאת אציין את הבלדה Are We Running Our Of Love, את Sweet Mama הבלוזי ואת קטע הסיום, Renegade Heart, בלדת פסנתר נקייה ומושלמת לסגור את האלבום הזה.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן