fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Colin Macleod

    מידי שבת נמליץ לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על שלושה אלבומים חדשים, אלבום ג’אז חושני, גיטריסטית בלוז רוק עם פוטנציאל אדיר ואלבום פולק רוק בריטי מרגש של Colin Macleod.

    Lauren Henderson – Musa

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Colin Macleod

    נתחיל הפעם מאלבום ווקל ג’אז חדש בניחוח ספרדי. לאלבום קוראים Musa והוא שייך לזמרת Lauren Henderson.

    לורן היא זמרת ג’אז אמריקאית והיא דוברת אנגלית וספרדית. לורן למדה מנהל עסקים, בנוסף ללימודי מוזיקה ותרבות היספנית. מלבד ארה”ב, היא למדה גם בספרד ומקסיקו, כולל לימודי פלמנקו. כשמשלבים את שני תחומי הלימוד הללו, קל לראות למה לורן הקימה חברת תקליטים משלה, דרכה היא מקליטה את אלבומיה.

    האלבום Musa הוא אלבומה השישי של לורן. מי שעוקב אחרי יודע כבר שאני מעדיף את הג’אז שלי חלק ומלודי והאמת שהאלבום הזה הוא לא ממש כזה ולכן פה ושם ההאזנה הייתה לי מעט קשה. זהו ג’אז שפחות יושב לי טוב על האוזן או מחליק בקלות בגרון. ועדיין אהבתי את האלבום, נהניתי מהשירה של לורן, ואני חושב שהמוזיקה באלבום היא נהדרת רוב הזמן.

    יש כאן שילוב של מוזיקת ג’אז והשפעה של מוזיקה היספנית/לטינית. השירה של לורן היא שירה רכה והייתי אומר אפילו חושנית. ממש מרגישים את רזרבות הכוח ביכולות השירה של לורן. זה שהיא בוחרת שלא להשתמש בהן ובמקום זאת לשיר קטן ושקט, מייצר תחושה של שירה טבעית ורכה, ללא מאמץ.

    השירים מתחלקים בערך שווה בשווה בין שירים באנגלית וספרדית. עבודת הפסנתר והבס היא נפלאה לאורך האלבום. הליריקה בקטעים באנגלית, היא אינטימית ומלאה ברגש.

    בפתיחת האלבום מאוד אהבתי את השירים I Concentrate on You, ואת Forget Me, בו יש פתיחת קונטרה בס נהדרת. שני השירים האלה הם בסגנון ג’אז קלאסי והם יפיפיים לטעמי.

    עוד שני שירים שאהבתי במיוחד נמצאים בחלק השני של האלבום. השיר The Sweetest Sounds והשיר בספרדית Ahora.
    נקודת החולשה באלבום עבורי הייתה גרסת הכיסוי ל-Wild Is the Wind, פשוט לא הצלחתי להתחבר לעיבוד וזה החזיר אותי אחורה בזמן לתקופה, שממש לא אהבתי עיבודי ג’אז לשירים פופולריים. יצא לי להכיר גם עיבודים נהדרים, אך אני עדיין חושב שעיבודים כאלה יוצאים פחות טוב ברוב המקרים, כמו במקרה הזה.

    שורה תחתונה אלבום ג’אז מענג ומלא ברגש, למרות שהמוזיקה מעט מורכבת לטעמי.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Ally Venable – Heart of Fire

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Colin Macleod

    המלצה השנייה שלנו הפעם היא האלבום החדש Heart of Fire של הזמרת, כותבת וגיטריסטית הבלוז Ally Venable.
    אלי היא ילידת 1999 מטקסס, והיא הוציאה את ה-EP הראשון שלה כבר בגיל 14. היא נחשבת להבטחה גדולה בעולם הבלוז רוק וכבר זכתה בשלל פרסים.

    האלבום Heart of Fire הוא כולו כייף ואנרגיה, יש בו הרבה עוצמה של רוק, לטעמי לעיתים הוא קצת כוחני מדי, וחבל שאין בו יותר בלדות כמו Played The Game. אלי היא גיטריסטית אדירה וזמרת מצוינת, ואני חושב שלחלוטין רואים את הפוטנציאל שלה באלבום הזה.

    אהבתי במיוחד את החצי הראשון של האלבום עד השיר המעולה, Bring on the Pain. כל השירים בחלק הזה פשוט מצוינים, בלוז רוק בועט שהולך נהדר עם השירה הרכה של אלי.

    לטעמי בחלק השני של האלבום יש ירידה מסוימת ברמה. הרגשתי שהשירים מעט כבדים והרבה פחות מלודיים.

    הקטע הלפני אחרון באלבום נקרא Tribute to SRV, שזה כמובן ראשי התיבות של Steve Ray Vaughn, גיטריסט הבלוז הטקסני האגדי, שהוא ללא ספק אחד האומנים שהשפיעו על אלי. זהו קטע באורך של מעל 8 דקות, בו אלי מראה מה היא יודעת לעשות עם הגיטרה.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Colin Macleod – Hold Fast

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Colin Macleod

    אם בשתי ההמלצות הקודמות היום היו לי קטעים שאהבתי מאוד וכאלה שפחות, ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום שאהבתי כמעט כל שיר ושיר בו. זהו אלבומו החדש של Colin Macleod שנקרא Hold Fast.

    את קולין הכרתי לראשונה בספטמבר שנה שעברה כששמעתי דואט שלו עם שריל קרואו המהממת. לאותו השיר קוראים Old Soul, ובחרתי בו לשיר השבוע שלי בזמנו. השיר הזה הוא גם חלק מהאלבום החדש של קולין, שיצא כעת.

    קולין הוא אדם כזה של “פעם”, לא סתם השיר Old Soul כל כך מתאים לו. הוא גדל באי לואיס, שזהו אי קטן לחופי סקוטלנד, שם הוא היה חקלאי עד שהחל בקריירה המוזיקלית שלו.

    האלבום Hold Fast הוא אלבומו השני של קולין. הסגנון הוא פולק רוק, מלא במלודיות ורגש, חלק מהשירים כוללים יותר חשמל כמו שיר הפתיחה הנהדר, Queen of the Highlands, ובחלק האחר יש יותר דגש אקוסטי. מה שנשמר לאורך כל האלבום זה הרגש, במקצבים ובשירה. מלבד Old Soul, שזהו השיר האהוב עלי באלבום, יש שיר נוסף בו שריל קרואו מתארחת, לשיר קוראים 33 וגם הוא מצוין.

    האלבום הזה הוא מסוג האלבומים האלה של לעצום את העיניים ולהקשיב עם האוזן והלב, עונג אמיתי.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שיהיה שבוע נפלא לכולם.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן