fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Judith Hill

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    כרגיל יש לנו המלצות על שלושה אלבומים בשבילכם. השבוע אנחנו בעיקר עם מוזיקה קלילה, בלוז קצבי קלאסי, אלבום R&B חדש של Judith Hill המוכשרת בטירוף, ואלבום פופ צרפתי חדש של Zaz.

    Bobby Rush – Sitting on Top of the Blues

    Bobby Rush - Sitting on Top of the Blues

    נתחיל הפעם מאלבום של הזמר, המלחין ואיש הבלוז האמריקאי, Bobby Rush, שנקרא Sitting on Top of the Blues משנת 2019.

    בובי הוא יליד 1933 (בן 87), הוא זכה בפרסי בלוז רבים אך בגראמי הוא זכה רק בשנת 2017 בגיל 83, עבור האלבום Porcupine Meat. בובי ניסה להצליח בעולם המוזיקה מגיל צעיר, כולל לצייר לעצמו שפם מזוייף על מנת שיתנו לו להופיע במועדונים בצעירותו.

    בובי שייך לדור הבלוז של פעם, והמוזיקה שלו מלאה במסורתיות. זהו בלוז מזוקק, טהור ויפיפה. באלבום Sitting on Top of the Blues, תמצאו בלוז שמח וקצבי לרוב. הליריקה משעשעת, לדוגמה: Hey sweet Lizzy, your love got me dizzy.

    בקטע הפתיחה Hey Hey Bobby Rush, בובי מספר לנו את כל המהות שלו ״אני איש בלוז, ואני שר את זה בכל מקום שאני הולך אליו״. בובי מנגן על גיטרה ומפוחית, שמהווה חלק בלתי נפרד מהסגנון המוזיקלי שלו.

    מלבד בלוז, יש כאן הרבה השפעה מפאנק (funk), עם מקצבים מדליקים ומרקידים. שני הקטעים הכי מרקידים באלבום הם Good Stuff, שכולל מקצב גיטרה פשוט פנומנאלי וקטע הסיום, Bowlegged Woman. 

    הרבה מהליריקה של בובי היא ליריקה פשוטה וסקסית, למשל הקטע Slow Motion, מראה שגם בגילו המופלג, בובי עדיין רוצה אהבה.

    האלבום הזה כולו הוא שיר אהבה לבלוז נקי וקלאסי, שמזכיר לי קטעים של B.B. King. כך שזו דרך נהדרת לפתוח את השבת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Judith Hill – Baby, I’m Hollywood

    Judith Hill - Baby, I'm Hollywood

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום שיצא מוקדם יותר השנה Baby, I’m Hollywood! של הזמרת והכותבת האמריקאית Judith Hill.

    ג׳ודית היל, ילידת 1984, עשתה קריירה ארוכה בתור זמרת ליווי. אולי האומן שהיא הכי מזוהה בתור זמרת הליווי שלו היה מייקל ג׳קסון. בטור, This Is It, שמעולם לא קרה, בגלל מותו של מייקל, ג׳ודית הייתה אמורה לשיר יחד איתו את I Just Can’t Stop Loving You. במקום זאת היא התפרסמה בביצוע שלה ל-Heal The World כחלק מהופעות המחווה למייקל לאחר מותו.

    בשנת 2013, ג׳ודית זכתה לתשומת לב רבה בזכות הופעתה בסרט התיעודי הנהדר ״20 צעדים מהתהילה״. הסרט מביא את סיפורן של זמרות הליווי שעובדות עם השמות הגדולים ביותר בתעשייה ובעצמן חצי אלמוניות. מדובר בכשרונות ענק, שפשוט לא מצאו את הדרך להגיע לקדמת הבמה.

    באותה שנה, 2013, ג׳ודית ניסתה את מזלה גם בתוכנית הריאלטי, The Voice, שם היא הגיע עד לשלב ״שמונת הגדולים״. אלבום הבכורה שלה הגיע בשנת 2015 כשאחד המפיקים של האלבום היה פרינס. האלבום שוחרר להורדה חינם כצעד קידום.

    אלבומה השני הגיע בשנת 2018, בשנת 2019 יצא גם אלבום לייב. מוקדם יותר השנה יצא אלבומה השלישי, Baby, I’m Hollywood, שמבחנתי שם אותה בשורה אחת עם הגדולות ביותר.

    קשה להבין מה מנע מג׳ודית (וזמרות נוספות המופיעות בסרט ״20 צעדים מתהילה״) לא להפוך לכוכבות ענק. הכישרון שלהן הוא לא פחות מכל אותן הזמרות שכן הצליחו. עולם המוזיקה רחוק מלהיות עולם הוגן (ובכך אולי משקף את העולם ״האמיתי״).

    אז מהו האלבום Baby, I’m Hollywood? זהו אלבום שהייתי מקטלג כ-R&B ופופ. שיר הפתיחה When My World Is Blue, זו בלדת R&B קסומה סטייל אלישייה קיז.

    השיר השני הוא שיר הנושא של האלבום, הקצב עולה וכאן יש לנו R&B-פופ מהוקצע קצבי עם נגיעות גיטרת רוק. הקצב פאנקי ומזכיר לי עבודות של פרינס, כשהשירה מזכירה את אריתה פרנקלין.

    כנראה הלהיט הכי גדול באלבום הזה הוא הקטע השלישי, Americana, הפתיחה מגיעה בכלל מעולם של ג׳אז, ואז הקצב מתחיל לעלות, השיר הופך לקטע R&B קצבי, ואז בפזמון יש בס שמזכיר את הקטעים של בילי אליש, ושוב גיטרת הפאנק שישר מזכירה לי את פרינס.

    הפאנק ממשיך חזק מאוד בקטע You Got the Right Thang, הגיטרה הזו היא פשוט קלאסיקה.

    ב-Burn It All, יש לנו בלדה בלוזית שקטה ונוגה.

    קטעים נוספים שאהבתי באלבום הם Silence, בלדה מקסימה עם קצת תחושה של מייקל ג׳קסון, וקטע הסיום המרגש Candlelight in the Dark.

    לשמות הגדולים שזרקתי במהלך תיאור האלבום הזה, אני רוצה להוסיף גם את ביונסה. מבחינת השירה והמוזיקה, אני מרגיש שלג׳ודית לא חסר דבר שיש לאותן הזמרות. האלבום כולל מזיקה מגוונת, מושקעת ועבודת ווקל שואפת לשלמות.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Zaz – Isa

    Zaz - Isa

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום החדש Isa של הזמרת הצרפתית Zaz.

    הזרמת Zaz, ילידת 1980, ששמה האמיתי הוא Isabelle Geffroy, למדה מוזיקה מגיל צעיר והופיעה עם מספר הרכבי ג׳אז עד שהפריצה שלה הגיעה בשנת 2010 עם אלבום הבכורה שלה, שנקרא על שמה. הסגנון של Zaz משלב ג׳אז קליל, ג׳אז צועני, סול, פופ, אקוסטי וכמובן שנסון צרפתי.

    לי יצא להיות בהופעה שלה במוסקבה לפני מספר שנים, היא פרפורמית אנרגטית ומרגשת, שסוחפת את הקהל. קשה שלא להתאהב בזמרת המוכשרת הזו, ואני מאוד ממליץ על אלבומה Zaz מ-2010, האלבום Recto Verso מ-2013 וגם אלבומה Effect Mirror מ-2018.

    אלבומה החדש, Isa, שונה מהעבודות הקודמות שלה. באלבומים קודמים המוזיקה הייתה מגוונת עם שלל להיטי פופ קצביים ונהדרים, ואליו האלבום החדש הרבה יותר רגוע, שליו ואחיד. יש כאן הרבה מוזיקה אקוסטית, גיטרה ופסנתר, הסגנון הוא בעיקר בלדות קלילות מאוד הנשענות לחלוטין על הווקל הקסום של Zaz. 

    אולי השיר היחיד באלבום שאפשר להחשיב אותו כלהיט פוטנציאלי הוא הקטע השני באלבום, Imagine (לא לדאוג, לא מדובר בגרסת כיסוי לג׳ון לנון). זהו כנראה השיר הכי קליט באלבום.

    למרות שאין כאן להיטים בולטים, זהו אלבום נפלא, שקט ולא מתיימר פשוט אלבום של זמרת גדולה שעושה את זה פשוט, נכון ומרגש גם בלי להבין אף מילה. זהו אלבום בוגר (בכל זאת היא כבר חצתה את ה-40), ומבחנתי האלבום מהווה התפתחות יפה של זמרת נהדרת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן