fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Samantha Fish

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על שלושה אלבומים של זמרות. שני אלבומים עם סאונד גותי ואלבום פופ-רוק-בלוז קליל וקצבי של Samantha Fish. 

    Vera Sola – Shades

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Samantha Fish

    נתחיל הפעם מאלבום של הזמרת-כותבת האמריקאית-קנדית, Vera Sola, שנקרא Shades ויצא בשנת 2018.

    השם, Vera Sola הוא שם במה, שמה האמיתי של הזמרת הוא Danielle Aykroyd. דניאל, ילידת 1989 היא בתו של השחקן Dan Aykroyd. היא החלה את דרכה כמשוררת, היא למדה באוניברסיטאת הארדוורד היוקרתית, שם היא סיימה תואר בספרות. 

    דניאל זכתה להשוואות לניק קייב (Nick Cave), בגלל הסגנון הלירי האפל והמסתורי שלה וגם ללאונרד כהן הגדול.

    הז׳אנר המוזיקלי של האלבום לא פשוט להגדרה, זה פולק-אינדי-רוק עם השפעה גותית. המוזיקה לרוב שומרת על קו פולק מלודי עם ליווי גותי אפל. השירה של Vera ברוב האלבום רכה ומלאה בקסם. קולה מרגיש חולמני משהו. ארבעת השירים הראשונים באלבום הם בבסיסם בלדות פולק רכות, אבל שכבת הסאונד הגותי שמולבשת עליהם נותנת להם גוון שונה ומעניין יותר.

    אולי השיר שהכי אהבתי באלבום הוא Loving, Loving, בלדה אפלה שמבהירה למה משווים את ורה לניק קייב.

    פה ושם השירים הולכים לכיוונים ניסיוניים יותר, כמו למשל בשיר The Cage, שכולל שינויי מקצבים ושירה פחות נעימה ורכה. 

    בסך הכל מאוד נהניתי מהאלבום, ואני חושב שזהו אלבום שונה ממה שאני רגיל לשמוע ולכן מהווה גיוון מעניין.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Adia Victoria – A Shouthern Gothic

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Samantha Fish

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום A Shouthern Gothic של האומנית Adia Victoria.

    את Adia הכרתי במסגרת המלצות האלבומים שלנו, כאשר המלצתי לכם על אלבומה משנת 2019, Silences. סגנונה של Adia מתואר כבלוז גותי – Gothic Blues, מה שכמובן מתחבר מאוד לשם האלבום.

    לפני מספר שבועות בחרתי באחד משירי האלבום כשיר השבוע שלנו, זה היה השיר You Was Born To Die, השיר הזה הוא גרסת הכיסוי היחידה באלבום. יחד עם Adia, משתפים פעולה בשיר הזה גם Kyshona, Margo Price, ו-Jason Isbell.

    כשאני חוזר למה שכתבתי על האלבום Silences: ״הרמה של האלבום מאוד אחידה לכל אורכו, סביר להניח שאם תאהבו את ההתחילה, תהנו מהאלבום כולו״, אני לא יכול שלא להרגיש Dejavu, כי זה לחלוטין מה שאני מרגיש כלפי A Shouthern Gothic.

    האלבום נפתח בקטע הנהדר Magnolia Blues, בלוז עם ליווי כלי מיתר שלוקח את הסאונד לכיוון של קאנטרי, יחד הסאונד הגותי והאפל השיר הוא ההתגלמות המשמעות של שם האלבום.

    כמו ההמלצה הראשונה שלנו, על האלבום Shades של Vera Sola, גם כאן יש סאונד גותי, אבל הסאונד ב-A Shouthern Gothic הרבה יותר נעים וקל לעיכול. מתחת לשכבה הגותית, הבסיס כאן הוא בלוז מלודי.

    השיר השני באלבום, Mean-Hearted Woman כולל ליריקה של כאב והאשמה, שמועברת בשירה עדינה שכמעט מנוגדת למילים הנאמרות, וגם הרגשה זו חוזרת על עצמה מהאלבום הקודם של Adia, שגם בו הרגשתי את הניגוד בין המילים הקשות לאיפוק והנעימות בהן הן מועברות.

    בכל האלבום הזה היה שיר אחד בלבד לא אהבתי, זה היה הקטע הלפני אחרון, Carolina Bound. כך שזה השיר שמונע מהאלבום הזה להיות ״אלבום מושלם״ – כזה שאני אוהב בו את כל השירים. עדיין מדובר באלבום נפלא שמאוד נהניתי להאזין לו.

    האלבום כולל גם כמה שיתופי פעולה, יכול להיות שהמרגש מכולם הוא קטע הסיום, South For The Winter יחד עם Matt Berninger הנפלא (שאני מאוד ממליץ על אלבומו, Serpentine Prison משנת 2020).

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    Samantha Fish – Faster

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Samantha Fish

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום החדש Faster של Samantha Fish.

    סמנתה היא זמרת, כותבת וגיטריסטית אמריקאית. מקנזסס סיטי, מיזורי ליתר דיוק. הסגנון של סמנתה מתואר כבלוז, אבל לא פעם היא משלבת קאנטרי, רוק, פולק, פאנק, בלוגראס ומה לא.

    אם אנסה לאפיין את האלבום הזה הייתי הולך לכיוון של פופ-רוק-בלוז. מדובר כאן במוזיקה קלילה, קצבית ומרקידה. גם הליריקה פשטנית ולא רצינית במיוחד. הנה ציטוט מהפזמון של השיר השני באלבום:

    “You miss when you kiss me, you’re all ice, no Whiskey”

    השיר השלישי באלבום, Twisted Ambition, מציג את הפן הפופי באלבום עם שילוב אפקטים אלקטרוניים.

    דיי נדיר שאני ממליץ על אלבומים בהם המילים ״קליל״ ו״קצבי״ מופיעות, אבל האמת היא שהאלבום הזה הוא פצצה של אנרגיה וכייף, וגם חובב מוזיקה מלודית כמוני נזכר בימי העבר, בהם חיבבתי רוק ומוזיקה מהירה יותר. 

    אם כבר הזכרתי רוק, אז עבודת הגיטרה לאורך האלבום כולו נהדרת, גם בקטעי הסולו אבל בעיקר במקצבים היפיפיים ומלאי הכיף. סמנתה שרה דיי קטן ונורא בשליטה כל הזמן, הקול שלה נעים מאוד לאוזניי.

    עוד קטע, שאני רוצה להמליץ עליו באלבום הזה הוא Better Be Lonley, שילוב של בלוז-רוק וסגנון וינטג׳ מעט.

    הקטע האחרון באלבום מלא האנרגיה והפאן הזה הוא הבלדה היחידה כאן, All The Words. המקצב והשירה של סמנתה בקטע הזה מרגשים מאוד, זו בלדת רוק מהסוג שהיה פופלרי מאוד בשנות ה-90 וזו דרך נהדרת לסיים את האלבום ואת המלצות אלבומי השבוע שלנו.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן