fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • Antipodes KALA 50 – סקירה לשרת מוזיקה אולטרה-הייאנד

    הפעם הגיע אלינו לסקירה ה-Antipodes KALA 50, מוצר המשלב בין יכולות של שרת מוזיקה ליכולת של נגן רשת. אז מה חשבנו על השרת של החברה מניו-זילנדי? בואו נגלה.

    Antipodes KALA 50

    אנחנו מודים ל-Raguan Audio, היבואן הרשמי של מותג Antipodes בישראל, על כך שסיפק לנו את המכשיר הזה לצורך סקירה.

    שורה תחתונה

    ה-Antipodes KALA 50 הוא שילוב בין שרת מוזיקה לנגן דיגיטלי, שישדרג את הסאונד הדיגיטלי במערכת שלכם לרמות חדשות

    Antipodes KALA 50 - סקירה לשרת מוזיקה אולטרה-הייאנד

    מה אהבנו

    • איכות בנייה ברמה של מגבר קצה
    • שרת מוזיקה שמאפשר לכם להתנסות בשלל תוכנות, כולל Roon, ללא צורך בהתקנות
    • אפשרות לשלב שלושה כוננים פנימיים
    • מבחר יציאות דיגיטליות בצד הנגן כך שתוכלו לחבר כל ממיר שתרצו
    • איכות סאונד חלקה, דינמית, מפורטת עם במה גדולה ותלת ממדית
    Antipodes KALA 50 - סקירה לשרת מוזיקה אולטרה-הייאנד

    נקודות לשיפור

    • חלק הנגן אינו כולל תמיכה ישירה בשירותי הזרמה, או פרוטוקולים כמו AirPlay ו-Chromecast

    סקירת וידאו

    על חברת Antipodes

    חברת Antipodes הינה חברה ניו-זילנדית אשר הוקמה בשנת 2004 בידי Mark Jenkins, המנכ״ל של החברה עד היום. בתחילת דרכם החברה ייצרה כבלים אודיופיליים. בשנת 2009, בשיא המהפכה הדיגיטלית, בה מחשבים הפכו למקורות ראשיים, Mark Jenkins זיהה את הפוטנציאל ומצד שני, את המגבלות והבעיות של האודיו הדיגיטלי. לכן חברת Antipodes החלה בתהליך של מחקר ופיתוח בנושא של שרתי מוזיקה. שנתיים לאחר מכן הם השיקו את הדגם הראשון שלהם. מיד עם ההשקה החברה זכתה בשלל פרסים יוקרתיים במגזינים נחשבים בעולם.

    קו מוצרי החברה כולל שרתי מוזיקה, נגני מוזיקה המתואמים בדיוק לשרתי החברה ובנוסף, לחברה ישנם שני דגמים המשלבים את שתי הפונקציות לתוך תיבה אחת, דגם ה-KALA 50 המדובר ודגם הדגל של החברה, ה-OLADRA. בשני המקרים מדובר על שני מחשבים נפרדים בתוך תיבה אחת.

    באתר החברה לא תמצאו ירידה לפרטי פרטים בנוגע לטכנולוגיות שהחברה מיישמת בתוך מוצריה. מה שכן תמצאו שם זה תיאור של שימוש בשכבות עיבוד נפרדות עבור משימות כמו הפחתת רעשים, מעגלים אולטרה-מהירים ליישור (square out) אות הסאונד ולבסוף שלב ה-re-clocking. החברה מבצעת אופטימזציות לכל שלב בנפרד ואינה לוקחת כמובן מאליו אף רכיב או שלב בדרך.

    את ההצלחה וההכרה במוצרי החברה היה קל לראות בתערוכת מינכן 2024, בה שרתי החברה בלטו בחדרים של יצרני קצה רבים.

    מה זה בכלל שרת מוזיקה?

    בוא נקח רגע צעד לאחור ונסביר את המושג שרת מוזיקה. ובכן, ראשית במובן הפיזי, או החומרתי (hardware) של המושג, שרת המוזיקה מכיל ומנגיש את אוסף המוזיקה שלכם אל הנגנים השונים, בין אם הקבצים נמצאים על דיסקים קשיחים בתוך השרת, או כוננים חיצוניים המחוברים אליו בחיבור פיזי (USB), או כונני רשת, שאותם ניתן לראות כסוג של שרתים בפני עצמם.
    במובן התוכנתי (Software) השרת יכול להריץ תוכנה אשר ממיינת ומנגישה את הקבצים בשלל אופנים. בנוסף השרת יכול להוסיף יכולות עיבוד על קבצי המוזיקה שהוא מנגיש ואפילו לספק יכולות כמו אקוולייזר מותאם אישית ועוד. אולי הדוגמה הנפוצה והמוכרת ביותר בעולם האודיו לתוכנת שרת כזאת היא Roon, שאני משתמש בה בשנים האחרונות.

    אז מה נשאר לחלק נגן הרשת לעשות? התפקיד של הנגן הוא למשוך את הקבצים מהשרת, ולהעביר אותם אל הממיר על מנת לנגן אותם. הנגן יכול להציג ממשק גרפי ולהוסיף יכולות נוספות.

    נשמע ששרת מוזיקה נחוץ רק לאנשים שיש להם הרבה מוזיקה בקבצים מקומיים, האם עבור מי שמזרים את כל המוזיקה שלו משירותי ההזרמה יש צורך כלשהו בשרת?
    אכן הצורך בשרת מוזיקה הוא רלוונטי במיוחד למי שרוצה לנגן קבצים מקומיים, ועוד יותר אם אתם רוצים לעשות זאת בכמה נגנים שונים (במידה ויש נגן בודד, לרוב ניתן לחבר אליו כונן חיצוני ישירות). יחד עם זאת, חשוב לי להדגיש שבהחלט יש שימושיות לשרת מוזיקה גם עבור מי שאין ברשותו אפילו קובץ מיקומי אחד ומשתמש בשירותי הזרמת מוזיקה בלבד. זאת מכיוון שגם עבור קבצים מוזרמים שרת מוזיקה שמריץ Roon למשל, יכול להציע יכולות ארגון ומיון מתקדמות, בנוסף ליכולות עיבוד ושלל תוספות מעבר למה שהזרמה ישירה אל נגן כלשהו יכולה לתת.

    העומד למבחן: Antipodes KALA 50

    ה-Antipodes KALA 50 הוא מוצר הדגל של סדרת ה-KALA, וכפי שהסברנו הוא מהווה למעשה שילוב של שני מכשירים (או מחשבים אם תרצו) בתיבה בודדת.

    ה-KALA 50 מאמץ טכנולוגיות רבות מדגם הדגל של החברה, ה-OLADRA ומציע ביצועים דומים ברמת מחיר מעט נגישה יותר. על פי החברה, החוזקות המרכזיות של ה-KALA 50 הן הדיוק והטבעיות של המוזיקה המוזרמת.

    Antipodes KALA 50

    חלק השרת ב-Antipodes KALA 50 כולל שלב של bufferring לצד שלב ייצור סיגנל, אשר יבטיחו העברה מדויקת ומתואמת בזמן של המוזיקה שלכם. צד הנגן כולל שלב buffering ו-re-generate נוספים, אשר פועלים ״בסביבה״ עם מינימום רעשים על מנת לספק לממיר שלכם את האות הנקי, מתואם בזמן והאיכותי ביותר שניתן.

    בחלק השרת של ה-Antipodes KALA 50 תמצאו שלושה סלוטים להתקנה של כונני SSD, שני מחברי USB עבור כוננים חיצוניים ומחברי USB נוספים לחיבור אל מכשיר ה-CD Ripper של החברה.

    בחלק הנגן ב-Antipodes KALA 50, תמצאו פחות או יותר כל יציאה דיגיטלית אפשרית: יציאת USB התומכת ב-PCM של עד 32bit/768kHz ו-DSD 512, שני סוגים של יציאות קואקסיאליות, יציאה אופטית, יציאת AES, ואפילו שתי יציאות של פרוקטוקול ה-i25, אחת על גבי חיבור רשת ואחת על גבי חיבור HDMI.

    Antipodes KALA 50

    שימו לב שחיבוריות הרשת ב-Antipodes KALA 50 הינה קווית בלבד, ואין כאן תמיכה ב-WiFi.

    המידות של ה-Antipodes KALA 50 במ״מ הן: 475 רוחב, 140 גובה ו-370 עומק, המשקל הינו 16 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    העיצוב של ה-Antipodes KALA 50 הינו סולידי ואלגנטי. המכשיר זמין בשני גימורים: כסוף ושחור. אנחנו קיבלנו את הגימור השחור. מי שעוקב אחרי יודע שאני לרוב פחות מחבב גימורים שחורים, אך במקרה הזה מצאתי את הגימור עדין, סולידי ומספק מאוד עבור מכשיר כמו שרת מוזיקה.

    Antipodes KALA 50

    מלבד היותו שרת, ה-Antipodes KALA 50 כולל גם את חלק הנגן, מבחינת העיצוב של חלק זה, בעוד אצל מתחרים רבים תמצאו שלל מסכים צבעוניים, המציגים את עטיפת האלבום המנוגן, או VU Meters, כאן העיצוב אינו כולל שום סוג של מסך ומרגיש בוגר ורציני, אך גם פחות מושך ומודרני.

    איפה שה-Antipodes KALA 50 באמת מצטיין זה בגזרת איכות הבנייה, המכשיר כבד מאוד, בעל תיבה מתכתית מאסיבית, שמשדרת המון ביטחון. כשאולי הנקודה המרשימה ביותר היא שלושת הרגליות העצומות שמבודדות את ה-KALA 50 מהמשטח עליו הוא מונח. אפילו בגזרת מגברי הקצה נדיר לראות רגליות כה מרשימות.

    Antipodes KALA 50

    חוויית השימוש

    מכיוון שה-Antipodes KALA 50 הינו שרת, הציפייה היא שהוא יהיה דלוק כל הזמן. כך שמבחינת השליטה הפיזית החוויה מסתכמת בחיבור המכשיר לחשמל והרשת, לחיצה על כפתור ההדלקה הגדול ופחות או יותר זהו. כל השאר מתבצע על ידי גישה מרחוק. נחלק את תיאור השימושיות לחלק השרת והנגן.

    חוויית השימוש בחלק השרת

    כששומעים את המילה ״שרת״ כמובן שרוב האנשים מיד חושבים על מחשבים, התקנות, עדכונים, תחזוקה, או במילים אחרות המון עבודה טכנית. ללא ספק, מה שחברת Antipodes (וחברות נוספות שמייצרות שרתי מוזיקה) מנסה לעשות היא להוריד את מפלס הפחד של אנשים פחות טכניים, שבסה״כ רוצים ליהנות ממוזיקה באיכות גבוהה.

    כל ההגדרות של ה-Antipodes KALA 50 מתבצעות היישר מדפדפן, לכן הן נגישות מכל מכשיר שתרצו, טלפון, טאבלט, או מחשב. פשוט נכנסים לאתר של Antipodes ושם עוברים ללשונית ה-Setup. החברה מציעה גם אפליקציה, אך לפחות במקרה של אפליקציית ה-iOS, פחות או יותר כל מה שהיא עושה זה לפתוח את הדפדפן בעמוד הנכון, על מנת לחסוך לכם לזכור את כתובת ה-URL.

    ה-Antipodes KALA 50 מציע תמיכה נרחבת במגוון אפליקציות שרת מהן תצטרכו לבחור. כך תוכלו להתנסות באפליקציות השונות ולראות מה אתם מעדיפים, על ידי שינוי הגדרה פשוט, ללא צורך בשום התקנה.
    *שימו לב: רוב האפליקציות הללו דורשות רכישת רישיון ורישום באתר הרלוונטי.

    Antipodes KALA 50

    באתר של Antipodes תוכלו לראות מדריכים המלווים בסרטונים לגבי חלק מההגדרות, אך לתחושתי יש כאן ציפייה של החברה שתדעו באיזה שרת אתם מעוניינים ותלמדו עליו באתר הרלוונטי. אני חושב שלו חברת Antipodes הייתה עושה שיתוף פעולה עם חברות השרתים השונות, בהן היא תומכת, ומציעה מדריך משותף כלשהו, זה יכול היה להיות נוח יותר עבור המשתמשים.

    מעבר לבחירה של סוג אפליקציית השרת, ניתן לבצע עדכון תכנה, לנהל את הכוננים שמחוברים אל ה-KALA 50 ולבדוק את מצב המעבד, הזיכרון ועוד.

    Antipodes KALA 50

    חוויית השימוש בחלק הנגן

    רוב נגני הרשת שאנחנו מכירים, כמו הסטרימרים של Lumin, HiFi Rose, Eversolo, Bluesound ואחרים מתגאים בפונקציונליות נרחבת ביותר, תמיכה באינספור שירותי הזרמה, לצד תמיכה בפרוטוקולים כלליים כגון AirPlay ו-Chromecast. לעומתם, חלק הנגן של ה-Antipodes KALA 50 מכוון באופן בלעדי לעבודה עם חלק השרת של המכשיר. כלומר אם בחרת ב-Roon כאפליקציית השרת שלכם, תוכלו/תצטרכו לבחור ב-Roon גם בתור אפליקציית הניגון שלכם.

    Antipodes KALA 50

    יש כאן גישה בהחלט שונה לחלק הנגן ואני חושב שזה תלוי בדרישות הסובייקטיביות שלכם, תצטרכו להחליט האם הפונקציונליות הזו מספקת אתכם, או לא. אני למשל רציתי לראות אם יש דרך להזרים מ-Spotify Connect, דיי הלכתי לאיבוד בשלל דיונים בפורומים ופשוט וויתרתי.

    התצורה שבחרתי בה

    בסופו של דבר, הרעיון של מכשיר כמו ה-Antipodes KALA 50 הוא פעם אחת לבחור את אפליקציית השרת והניגון, ומכאן והלאה פשוט להשתמש במכשיר דרכן ואז בגדול אין שום צורך לחזור אל מסך ההגדרות של המכשיר. אני בחרתי ב-Roon כשרת ואפליקציית הניגון שלי, זו התצורה שבה אני עובד גם במערכת שלי ומכאן והלאה לא נכנסתי עוד להגדרות ועברתי לבחינה של הסאונד.

    מבחן ההאזנה

    בעוד בחינה של מוצר כמו רמקולים, מגבר, או ממיר, יכולה איכשהו לעמוד בפני עצמה, לחבר שרת מוזיקה אל מערכת קיימת ולנסות לעמוד על ההבדל נראה לי הרבה פחות הגיוני. לכן מבחן ההאזנה הפעם הוא כולו מורכב מהשוואות על מנת לתת נקודת ייחוס למה ששמעתי. המערכת ששימשה אותי לסקירה, היא המערכת האישית שלי שמורכבת מרמקולים YG Acoustics Carmel 2, מגבר משולב Nagra Classic Int, ממיר MSB Discrete DAC, סטרימר Lumin U2 Mini ושרת מוזיקה, שהוא למעשה מיני מחשב עם לוח אם של חברת Gigabyte, במארז ללא מאוורר המריץ את מערכת ההפעלה הייעודית של Roon, שנקראת ROCK.

    השוואה 1: חלק שרת המוזיקה ב-Antipodes KALA 50 מול מחשב

    עבורי זו הייתה ההשוואה המעניינת ביותר, הפער במחיר בין מחשב קטן ל-Antipodes KALA 50 הוא עצום, אז האם זה מתבטא בכלל מבחינת איכות הסאונד?

    על מנת שאוכל לערוך השוואה בדמות Test A\B נרשמתי ל-free trial של Roon בעזרת כרטיס האשראי של אישתי וזה איפשר לי בעצם להריץ שני Roon Core במקביל ובכך חסכתי את הזמן של Login\Logout במעבר ביניהם. חברתי את אפליקציית הניגון ב-iPad שלי ל-Core של ה-Antipodes KALA 50 בעוד ה-iPhone שלי היה מחובר עדיין ל-Core שרץ על המחשב שלי. בשני המכשירים הזרמתי אל ה-Lumin U2 Mini שהיה מחובר בכבל USB אל הממיר MSB DIscrete DAC.
    כך נראה מסך בחירת ה-Core:

    Roon Core selection

    התחלתי תחילה בכמה קטעים שהזרמתי מ-Tidal דרך Roon. הקטע הראשון שניסיתי היה Preacherman של Melody Gardot. כשה-Roon Core מכוון ל- KALA 50 הגדרת הבס הייתה טובה יותר, יש רמת פירוט והפרדה משופרים. הפרזנטציה הכללית הרגישה חלקה ורגועה יותר עם יותר שכבות במיד-בס. ובנוסף הרגשתי הפרדת ווקל טובה יותר. יש לא מעט חובבי אודיו שהם סקפטיים לגבי השפעה של שרת מוזיקה, לכן בקטע הזה חזרתי כמה וכמה פעמים להשוואה בין שני ה-Core, עד שהרגשתי בטוח בהבדל שאני מרגיש.

    המשכתי לקטע האלקטרוני הקבוע שלי לאחרונה, Veto של SOHN מתוך אלבומו Tremors. דרך ה-Antipodes KALA 50 חשבתי שהגבוהים בווקל נעימים יותר, שכבת הבס נקייה יותר ובכך מאפשרת להבחין בקלות יותר בפרטים הרבים ובנוסף, היה שיפור במיקרו דינמיקה. דרך המחשב שלי, ההעברה הרגישה פחות חלקה וטבעית.

    בעת הזרמה מ-Tidal שמתי להבדל מוזר בין איך שה-Lumin מציג את המידע על השיר המנוגן. משום מה, דרך ה-KALA 50 שם האומן לא הוצג, יכול להיות עניין של הגדרה כלשהי, או אולי חוסר תאימות מסויים.

    מכאן עברתי לכמה קטעים המנוגנים מקבצים מקומיים, לשם כך העתקתי כמה מהאלבומים שלי, מהכונן החיצוני שמחובר אל המחשב שלי אל כוננן ה-SSD הפנימי שקיבלתי עם ה-Antipodes KALA 50.

    תחילה ליצירת הנושא היפיפה מתוך האלבום Silent World של מתופף הג׳אז הגרמני Wolfgang Haffner, באיכות של 44.1kHz ו-24bit. שוב ה-KALA 50 מפגין דינמיות עדיפה, כמות פרטים רבה יותר בעיקר באזור הבס, שמרגיש כיאלו נוספו לו שכבות נוספות. הסאונד חלק ושלם יותר, מה שמתחבר לי למושג אנלוגי יותר.

    אלבום ששימש אותי רבות בסקירה הזו, זהו האלבום הנהדר Immersion של הזמרת הקוריאנית Youn Sun Nah. איכות הקבצים באלבום היא 48kHz 24bit. זהו אלבום עם סאונד סופר מגוון כך שאפשר בקלות לעשות סקירה שלמה רק עם האלבום הזה. התחלתי עם Mystic River הקצבי ושוב הרגשתי מעט יותר פירוט בבס, הפרדת ווקל טובה יותר, שכבות מרובות יותר ותופים פאנצ׳יים יותר. את אותה התחושה קיבלתי גם ב-In My Heart, כאשר כשה-Core היה המחשב שלי, חשתי בירידה בפרטים, פחות אווריריות והעברה פחות חלקה לצד ירידה בדינמיות.

    לפני שנמשיך להשוואה הבאה, אני רק רוצה להבהיר שכשמבצעים השוואה קל להתייחס לאיזה מוצר היה טוב יותר. יותר קשה להתייחס ל״במה אותו המוצר היה טוב יותר״, את כך ניסיתי להסביר בחלק הזה כמיטב יכולתי. אולי החלק הקשה ביותר להסבר הוא ״עד כמה הפער היה גדול״. אז הפער היה מספיק גדול כדי שאחוש בו ואספר לכם עליו. יחד עם זאת, האם זה פער של ״אני לא יכול לחזור יותר לאחור״, או יותר ״לו היה לי מספיק תקציב, הייתי מאוד שמח לרכוש את המוצר הטוב יותר״? אז עבורי התשובה היא האפשרות השנייה (אם כי אולי זה שכנוע עצמי, כי אין לי תקציב למוצר כזה כרגע).

    השוואה 2: חלק הנגן ב-Antipodes KALA 50 מול Lumin U2 Mini

    אז כפי שכבר ציינתי בחלק השימושיות, יש פער עצום במגוון היכולות בין שני המכשירים האלה. ה-Lumin U2 Mini תומך כמעט בכל שירות הזרמה ופרוטוקול הזרמה ולעומת זאת, חלק הנגן של ה-Antipodes KALA 50 מכוון באופן כמעט בלעדי לעבודה מול חלק השרת של ה-KALA 50.
    בחלק הזה שני הנגנים שימשו אותי כ-Roon Endpoint וההשוואה מתייחסת לביצועי הסאונד בלבד.

    המשכתי לקטע נוסף מתוך Immersion של Youn Sun Nah, הפעם הקטע שמשלב הפקה אלקטרונית עם שיר עממי, הקטע נקרא Asturias. ניגנתי את הקטע תחילה דרך ה-Lumin ואז העברתי את כבל ה-USB מדגם Nordost Blue Heaven אל ה-Antipodes KALA 50, כך שהוא היה מחובר ישירות אל ממיר ה-MSB Discrete DAC. כאן היה לי הרבה יותר קשה לשים לב להבדל, בנוסף לוקח זמן להעביר את הכבל, מה שמקשה על ההשוואה. בשני הנגנים הבס הרגיש פאנצ׳י ואוורירי, הפרדת הווקל הייתה נהדרת, הכינור בבירור נמצע ברקע ואינו מפריע לווקל והאנרגטיות הגבוהה של הקטע מועברת בצורה משכנעת. הרגשתי בשיפור קל במיקרו-דינמיקה דרך ה-KALA 50, שהצליח להוציא עוד כמה פרטים קטנים, אך הפער כאן לטעמי היה פחות משמעותי.

    השוואה 3: חיבור USB מול XLR-AES

    בחלק הזה חיברתי את חלק הנגן של ה-Antipodes KALA 50 בחיבור כפול אל ה-MSB Discrete DAC, חיבור USB באמצעות כבל Nordost Blue Heaven ובמקביל בכבל AES מדגם Shunyata Research Alpha, שהושאל לי לצורך הסקירה על ידי גיא רג׳ואן.

    זו הייתה השוואה מעניינת מכיוון שיצא לי לקרוא לא מעט דעות בנושא. אומנם חיבור ה-USB מאפשר העברת קבצי PCM באיכות גבוהה בהרבה, וקבצי DSD ברמה גבוהה יותר, אבל האם זהו גם החיבור האיכותי ביותר כשמזרימים קבצים באיכות הנתמכת על ידי שני החיבורים (שזה רוב מוחלט של התכנים)?

    לשם כך המשכתי ליצירה נוספת מתוך Immersion, הפעם The Wonder. בשני החיבורים, אפקט הנקישות הדוק ומדויק והבס מפוזר על פני כל הבמה. דרך ה-XLR הרגשתי הפרדת שכבות משופרת והנגשה רכה ונעימה יותר.

    בשלב הבא החזרתי את חיבור ה-USB אל ה-Lumin וה-Antipodes KALA 50 היה מחובר דרך ה-AES, זה עזר לי להדגיש עוד את הפער בין שני החיבורים, בחיבור ה-AES הבמה גדולה יותר, הבס מעט עמוק ופאנצ׳י יותר וגם יש שיפור בדינמיות.

    הפער נשאר דומה בשני קטעים נוספים שבחנתי, דרך שירות Tidal. השיר הראשון היה The Night We Met של ההרכב Rising Appalachia מתוך אלבומם Folk & Anchor. הקטע הזה כולל בס עמוק, שנשמע דינמי ופאנצ׳י יותר עם הפרדת ווקל טובה יותר בחיבור ה-AES. בנוסף הבמה גדולה יותר וההעברה חלקה וטבעית יותר.

    פער דומה הרגשתי ביצירה Autumn in New York של Diana Krall, כאשר דרך חיבור ה-AES הסאונד כלל יותר אוויר, הפרדת הכלים הייתה טובה יותר והיו יותר ניואנסים בקולה של Diana.

    החלק האחרון של המבחן לא קשור כלל ל-Antipodes KALA 50. בחלק הזה העברתי גם את חיבור ה-AES אל ה-Lumin והשוואתי בין הביצועים של ה-Lumin U2 Mini בחיבור USB לעומת ה-AES. הפער לטובת חיבור ה-AES השתחזר גם במקרה הזה. היה שיפור בפרזנטציה עם במה גדולה יותר, אוורירית יותר, מיקרו-דינימיות משופרת ותחושה טבעית יותר. החלק הזה היה חווייה לימודית נוספת עבורי, חוויה שגורמת לי לשקול מחדש את הבחירה בחיבור ה-USB כחיבור הראשי בין הסטרימר והממיר שלי.

    Antipodes KALA 50

    סיכום

    ה-Antipodes KALA 50 הינו מכשיר המשלב בין שרת מוזיקה לנגן בתיבה אחת. ה-KALA 50 מאפשר לכם להתנסות בשלל שרתי מוזיקה אפשריים על ידי קונפיגורציה פשוטה, ללא צורך בהתקנות של מערכות הפעלה ושאר סיבוכים של טיפול במחשב. בעוד צד השרת מאפשר להתנסות במספר תוכנות שרת לרבות Roon הפופולרית, את צד הנגן מצאתי מעט מוגבל יותר. ביחס לסטרימרים המשוכללים בעלי הפונקציונליות הנרחבת, חלק הנגן של ה-KALA 50 מכוון באופן בלעדי לעבודה מול צד השרת.

    בצד העיצוב ואיכות הבנייה, ה-Antipodes KALA 50 בנוי ברמה של מגבר אולטרה הייאנד, עם תיבה מתכתית, רגליות מאסיביות ומשקל שמשדר המון ביטחון.

    לסיום, בגזרת הסאונד, ה-Antipodes KALA 50 מוכיח שלכל פונקציה לאורך שרשרת האודיו יש השפעה, ושרת מוזיקה שבנוי כראוי ובאופן מכוון לתפקיד זה, בהחלט משדרג את איכות הסאונד.

    תג המחיר של ה-Antipodes KALA 50 מציב אותו בטווח מכשירי האולטרה-הייאנד וכאן כמובן נכנסת לפעולה שוב המנטרה של עולם אודיו הקצה אודות התפוקה השולית הפוחתת. כך שאם אתם מחפשים מכשיר שיתן לכם תמורה מלאה עבור כספכם, כנראה שלא תמצאו מכשיר כזה ברמת המחיר הזו. לעומת זאת, אתם מחפשים את הטוב ביותר, ומבינים שאת הסכומים הגדולים משלמים עבור שיפור של אחוזים בודדים, אבל כזה שמקרב אותכם אל עבר השלמות, מאוד יכול להיות שכדאי לכם לבחון את ה-Antipodes KALA 50.

    מחיר: 19,000$ (דולר)
    אחריות: 5 שנות אחריות (לאחר רישום המכשיר באתר החברה)

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    רמקולים
    : YG Acoustics Carmel 2
    מקור להשוואה: סטרימר Lumin U2 Mini
    ממיר: MSB Technology Discrete DAC
    שרת מוזיקה להשוואה: מחשב עם SSD חיצוני המריץ Roon Core
    כבלים
    כבל USB בין המקורות לממיר: Nordost Blue Heaven
    כבל XLR AES בין המקורות לממיר: Shunyata Research Alpha
    כבל XLR בין הממיר (MSB) למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven
    סטנד: Quadraspire Q4Evo (השרת לא הונח על הסטנד)
    חשמל:
    כבלי חשמל עבור הממיר והסטרימר: Nordost Blue Heaven
    מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II
    כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    2 Responses

    1. הי אנטון, תודה על הסקירה.
      Roon זו הדרך הפחות מועדפת עלי(ועל הרבה אחרים, לפחות בפורומים…) (מבחינת איכות סאונד) אם היית מנסה לבחון את Roon לעומת squeeze ההבדל היה הרבה יותר דרמתי ממה שהבחנת ב usb vs xlr
      (משתמש בK-22)

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן