הפעם הגיע אלינו לסקירה אחד המגברים המיוחדים בשוק, ה-MAVIS M-100. זהו מגבר כל כך ייחודי, שאפילו אנחנו מתקשים להגדיר אותו. מה כל כך מיוחד בו? בואו נגלה.

אנחנו מודים ל-Vivaldi Audio, היבואן הרשמי של מותג MAVIS בישראל, על כך שסיפקו לנו מגבר זה לצורך סקירה.
שורה תחתונה
ה-MAVIS M-100 מציע תצורה ייחודית של מערכת הגברה ומהווה תמורה מופלאה למחיר
מה אהבנו
- עיצוב רטרו רומנטי ואיכות בנייה מעולה
- הגברה עוצמתית עם הטייה משמעותית לעבר Class A, שתניע בקלות את רוב הרמקולים בשוק
- השימוש בשתי תיבות עם הזנת חשמל נפרדת משפר באופן ניכר את הניקיון והפרדת הערוצים
- שומר על חתימת הסאונד החמה ומלאת הרגש של MAVIS
- מחיר הוגן ביותר
נקודות לשיפור
- יש צורך להדליק את שני חלקי המגבר בנפרד
- אין אפשרות לקבוע איזה רמקול מוגבר על ידי התיבה שכוללת את קדם המגבר ואליה מתחברים המקורות
סקירת וידאו
על חברת MAVIS
על המותג MAVIS ועל חברת האם שלו, ThivanLabs, סיפרנו לכם בכתבת סיכום הביקור שלנו אצל Vivaldi Audio, היבואן הרשמי שלהם בישראל.
הנה תזכורת קלה, חברת ThivanLabs הינה חברת אודיו קצה מוייטנאם, שהוקמה רשמית בשנת 2010. שלושת דמויות המפתח של החברה הן: מר Nguyen Hoang Thi, המקים והמהנדס הראשי, גברת Joe Nguyen, ה-CEO, האחראית על השיווק והמכירות ואישתו של Nguyen Hoang Thi, ומר Nguyen Anh Van, המהנדס הראשי, האחראי על תחום השנאים.
חברת ThivanLabs מייצרת מערכות אודיו שלמות כולל רמקולים, מגברים, ממירים ושרתי מוזיקה. בכל אחד ממוצרי החברה ישנה גישה מקורית וקו ברור. בתחום הרמקולים החברה מציעה מגוון תצורות כולל open baffle, רמקולי 2way ו-3way. למרות הגיוון, עדיין ישנם קווים משותפים, המתבטאים בעיקר בשימוש ביחידות וופר גדולות וטוויטרים שופריים. בנוגע להגברה, שם לחברה ישנו קו מרכזי שהם מאמינים בו וזה מגברי מנורות בתצורת Class A – Single Ended עם הספקים חזקים, חיבורי point to point ידניים ואפס פידבק.
לצד המותג של ThivanLabs, לחברה ישנו גם מותג נוסף בשם MAVIS. בעוד מוצרי ThivanLabs, בעיקר בתחום ההגברה פונים לקהל מאוד ספציפי, מוצרי MAVIS פונים לקהל רחב יותר וגם מציעים מחירים נגישים יותר. מגברי MAVIS הם בתצורה הפופולרית של מגברים היברידיים, כלומר קדם מנורתי ומגבר הספק טרנזיסטורי. בנוסף, ישנם כמה דגמי ממירים, שרתי מוזיקה ורמקולים, שמשתלבים נהדר עם מוצרי ההגברה.
העומד למבחן: MAVIS M-100
ה-MAVIS M-100 הוא מגבר הדגל של סדרת ה-Master של חברת MAVIS והוא ממוקם מעל מגבר הכניסה ה-M-40, דגם הביניים ה-MAVIS M-60, שסקרנו בשנה שעברה ובסיום אותה שנה גם הענקנו לו שני פרסים: מגבר השנה 2024 בקטגוריית מגבר היברידי ו-הפתעת השנה באודיו 2024 (לסקירה המלאה שלנו של ה-MAVIS M-60) ולבסוף דגם ה-M-90.
בניגוד לדגמי ה-M-40, ה-M-60 וה-M-90, שהם מגברים משולבים היברידיים, דגם ה-MAVIS M-100 הוא מוצר מסוג שונה וכפי שציינו כבר, ייחודי. ה-MAVIS M-100 מגיע בשתי תיבות נפרדות, כאשר בתיבה אחת נמצא חלק הקדם מגבר ומגבר הספק עבור רמקול ימין. בתיבה השנייה תמצוא את החיבור של רמקול שמאל וחיבור ייחודי אל התיבה הראשונה. כלומר, התיבה הראשונה היא מגבר משולב הכולל מגבר מונובלוק עבור אחד הרמקולים ואילו התיבה השנייה היא מגבר מונובלוק נוסף המוזן באופן ייחודי של החברה מחלק קדם המגבר אשר ממוקם בתיבה הראשונה. כל תיבה מוזנת מחשמל משלה. זהו תכנון מקורי וייחודי ואני לא חושב שיצא לי לראות מוצר דומה לזה אצל אף חברה אחרת.

הכבל המקשר בין שתי התיבות הינו כבל מיוחד של החברה והוא מגיע באורך של מטר, ניתן להזמין בתוספת תשלום כבל באורך כפול, אך על פי היבואן אורך של מטר הינו האידיאלי ביותר מבחינת ביצועי הסאונד.

העברתי שאלה אל בעלי החברה בנוגע לסיבה מאחורי התכנון המקורי הזה והתשובה שקיבלתי היא שהרעיון מאחורי התכנון הזה הוא לספק אלטרנטיבה קומפקטית יותר למערכת שלמה שכוללת קדם מגבר ושני מונובלוקים, עם מינימום הקרבה של איכות סאונד.
בדומה ל-MAVIS M-60 ושאר דגמי הסדרה, גם התכנון של ה-MAVIS M-100 מבוסס על טופולוגיה היברידית בה שלב קדם המגבר (input ו-Drive) הוא מנורתי בתצורת Single-Ended Class A, בעוד שלב הגברת ההספק (שנמצא בשתי התיבות) מתוכנן באופן מאוזן וכולל טרנזיסטורים מסוג Mosfet ושנאי output. בין שלב ה-Drive לשלב ההספק, תמצאו שנאי נוסף, המכונה שנאי Interstage. המנורות ב-M-60 הן שתי מנורות 12AU7 ושתי מנורות EL84.
הנה תאור המעגל כפי שמופיע באתר MAVIS:

טופולוגיית ההגברה היא Class A/B יעם הטייה (Bias) גדול ל-Class A. עוצמת ההגברה של ה-MAVIS M-100 היא 120W ל-8 אוהם כאשר 40W הראשונים הם ב-Class A ו-160W ל-4 אוהם כאשר 60W הם ב-Class A. כך שעבור רוב עוצמות הניגון ורוב הרמקולים, המגבר יעבוד למעשה ב-Class A מלא.
אלמנט תכנוני מרכזי נוסף ב-MAVIS M-100 (ושאר הדגמים של MAVIS) הוא תכנון עם אפס פידבק. לטענת החברה, תכנון כזה משמר באופן מקסימלי את הטבעיות והרגש של הסאונד.
תהליך ההרכבה של מגבר ה-M-100 נעשה באופן ידני עם חיבורי נקודה אל נקודה (Point to Point), ללא שימוש במעגלים מודפסים.
בדומה ל-M-60 גם ה-MAVIS M-100 כולל תכנון מודולרי. כסטנדרט ה-M-100 מגיע כמגבר אנלוגי בלבד, בעל שתי כניסות RCA וכניסה אחת מאוזנת XLR. בנוסף ניתן להוסיף מודולים של ממיר ושל כניסת פונו, כמובן בתוספת תשלום. אנחנו קיבלנו לסקירה את הגרסה הסטנדרטית ללא המודולים האופציונאליים.

יכולת נוספת המשותפת ל-M-60 ול-M-100 היא שני בוררים, שמאפשרים לשנות את אופי הסאונד של המגבר. הבורר הראשון מאפשר לכם לבחור בין שני מצבי בס, Soft ו-Strong. על פי החברה מצב ה-Soft Bass מתאים למוזיקה, שממוקדת בשירה, מוזיקה עדינה ומוזיקה ללא תופים. לעומת זאת, מצב ה-Strong מייצר בס עמוק ועוצמתי יותר, שמתאים למוזיקה אפית יותר, עם תופים, או סימפוניות גדולות.
הבורר השני מאפשר לבחור בין מצב Standard ל-High Dynamic. ההסבר שהחברה מספקת כאן הוא שמצב ה-Standard מתאים לרוב סוגי המוזיקה, בעוד מצב ה-High Dynamic מתאים למוזיקה קצבית, רוק וסאונד קולנועי.
המידות של שתי התיבות של ה-MAVIS M-100 בס״מ הן: 45 רוחב, 35 עומק ו-22 גובה כל אחת. המשקל הינו 32 ק״ג ליחידה שכוללת את קדם המגבר ו-30 ק"ג ליחידה שכוללת רק את חלק מגבר המונובלוק.
עיצוב ואיכות בנייה
גם בנושא העיצובי, ה-MAVIS M-100 כמובן שממשיך את הקו של ה-MAVIS M-60, למעשה התיבה שכוללת את חלק קדם המגבר נראית זהה ל-M-60 מלבד כמובן הכיתוב של הדגם.

התיבה כוללת גימור שחור בעל מידת ברק מועטה, אך כזו שעדיין מקשה על הצילום של המגבר. הפאנל הקדמי מחולק לשלושה חלקים, בחלק הימני והשמאלי ישנם VU Meters אנלוגיים דיי גדולים. במרכז תמצאו חלון שקוף, דרכו רואים את המנורות ומעליהם תווית עם הלוגו של MAVIS.

מתחת לחלון ישנם שני בוררים קלסיים, אחד עבור הווליום והשני משמש למעבר בין הכניסות. לצד כל בורר ישנם מתגים, המעבירים בין מצבי השמע, שהזכרנו לעיל.

כשהמגבר דולק הנורות מאירות באור בגוון אדום חם וה-VU Meters כוללים תאורה אחורית בגוון כתום. זה מדגיש את עיצוב הרטרו-קלסי של המגבר ומשרה אווירה נעימה ורומנטית.

התיבה השנייה כוללת עיצוב פשוט בהרבה, כמקובל במגברי מונובלוק. גם הדופן הקדמית שלה מחולקת לשלושה חלקים אך הם כולם כוללים גימור שחור וחלק. החלק המרכזי כולל כיתוב דגם בתחתית ותווית תואמת של MAVIS בחלק העליון. כשהמגבר דלוק ישנה נורת LED אדומה קטנה שדולקת במרכזו.

אם אתם רוצים להדגיש עוד יותר את עיצוב הרטרו של ה-MAVIS M-100, ישנה אפשרות להוסיף פאנלים מגנטיים בדפנות הצדדיות, הפאנלים זמינים בשני גימורי עץ אגוז, או Ebony. אנחנו קיבלנו זוג אחד של פאנלים בגימור עץ האגוז.

שתי התיבות מוצבות על רגליות בידוד דיי גדולות, המספקות בידוד ראוי מהמשטח עליו המגבר מונח.

מבחינת איכות הבנייה, המשקל הגדול והבנייה הידנית מפגינים את הרמה הגבוהה והגישה הרצינית של מוצרי החברה. הגימור הינו איכותי ומרשים. יחד עם זאת יש כאן גישה מאוד פרקטית ותעשייתית, המתבטאת למשל בכך שבכל הדפנות מלבד הדופן הקדמי רואים את הברגים המחברים.
שליטה ושימושיות
נתחיל מנושא החיבור הראשוני, הכבל המיוחד שמחבר בין שתי התיבות מתחבר בקלות. אומנם אני מבין את נושא האורך הקצר של הכבל, שנועד להבטיח מעבר איכותי וללא הפרעות של האות, אך לטעמי זה מקשה מעט על הנושא להציב כל אחד מהמגברים כמה שיותר קרוב אל הרמקולים. לרוב זוהי ההמלצה במגברים מונובלוקים. נושא נוסף שיכול מעט להקשות על מיקום המגברים הוא העובדה שהחלק עם קדם המגבר בו מתחבר בהכרח לרמקול הימני, כך שבמידה והמקורות שלכם נמצאים דווקא בצד שמאל (כמו במקרה שלי), תצטרכו כבלים מחברים ארוכים יותר.
ההדלקה של שני המכשירים מתבצעת על ידי מתג אדום וגדול שנמצא בתחתית כל אחד מהמגברים במרכז. זהו מתג מעט גדול ומגושם, ואני הייתי שמח לראות מתג מעט מעודן יותר ואולי גם מיקום מעט נוח יותר שלו. בנוסף אם הכוונה כאן היא להתייחס אל ה-MAVIS M-100 בתור מוצר שלם, המורכב משתי תיבות, היה נחמד אם ההדלקה והכיבוי שלו היו נעשים באמצעות מתג יחיד ולא היה צורך להדליק ולכבות כל אחד מהמגברים בנפרד.

לאחר ההדלקה של שני המגברים חוויית השליטה הינה קלה ונוחה, בוחרים את הכניסה המתאימה, את מידת הווליום הרצויה ואם רוצים להתאים את גוון הסאונד המתאים באמצעות שני המתגים בפאנל הקדמי ואפשר להתחיל להאזין למוזיקה.
ה-MAVIS M-100 מגיע עם שלט ״קליקר״ פלסטי וקטן המאפשר רק את הפונקציה המרכזית של שינוי הווליום. ניתן לשדרג את השלט לשלט מתכתי בגודל מלא, שגם הוא כולל אך ורק את היכולת לשנות את הווליום.

אני אישית אוהב את נושא השדרוגים הקוסמטיים האפשריים של החברה. ניכר שחברת MAVIS עושה הכל על מנת להנגיש את המוצרים שלה ולכן היא מתמקדת בלספק את התמורה הטובה ביותר למחיר מבחינת אמינות, איכות בנייה ואיכות סאונד. במידה וצרכן מעוניין בכמה שדרוגים קוסמטיים הם מספקים את האופציות הללו, מבלי ״להכריח״ את כל הצרכנים לשלם עליהם, עבורי זו גישה ראויה להערכה. אותה גישה גם ממשיכה עם נושא המודולים האופציונליים של ממיר ופונו, שרק צרכנים שמעוניינים בהם יכולים להוסיף אותם.
מבחן ההאזנה
עבור מבחן ההאזנה של ה-MAVIS M-100 השתמשתי במערכת האישית שלי, שכוללת את רמקולי YG Acoustics Carmel 2, ממיר MSB Discrete DAC בעל שני ספקי כח חיצוניים והמקור היה ה-Nagra Streamer. מכיוון שכבל ה-XLR שברשותי היה קצר מידי בכדי לחבר אותו אל ה-M-100, השאלתי משמעון, הבעלים של Vivaldi Audio כבל XLR ארוך יותר של המותג No Nonsense Cables, זהו היה מותג הבית של Vivaldi Audio והוא אינו משווק יותר בשלב זה.

רושם ראשוני
המכשיר הגיע אלי מתצוגה, לכן לא היה צורך בתהליך הרצה ארוך. החווייה שזכיתי לה בעת האזנה למגבר ה-MAVIS M-60 בשנה שעברה, עדיין טרייה בראשי, אני זוכר כיצד התיישבתי עם המחברת שלי לרשום הערות ובסיום אותו ערב לא רשמתי דבר מלבד הכותרת מכיוון שהסאונד היה כל כך מרגש ומערב, שהוא פשוט שאב אותי פנימה. הפעם ידעתי הרבה יותר למה לצפות. בערב הראשון חזרתי הביתה מאוחר ורציתי רק לוודא שהחיבורים נכונים ושהכל מנגן כראוי, על מנת להתיישב ולהאזין למחרת. שוב נשאבתי להאזנה של כשעה, שכבר לימדה אותי המון על היכולות של ה-MAVIS M-100 וגם על ההבדלים לעומת הסאונד של ה-M-60.
אומנם לא ביצעתי השוואה ישירה בין המכשירים, אבל שלוש תכונות מיד משכו את תשומת הלב שלי בסאונד של ה-M-100, והן לא זכורות לי מה-M-60. התכונה הראשונה היא העוצמה, היכולת של ה-M-100 לדחוף/להניע את רמקולי YG שלי הייתה מרשימה בהרבה ביחס ל-M-60, ולמעשה ביחס לרוב המגברים שיצא לי לבחון בביתי. תחושת חוסר המאמץ היא בולטת ביותר. זו תחושה שאני רגיל לקבל מרמקולים נצילים בהרבה, כך שהעוצמה של ה-M-100 גרמה לרמקולים שלי להשמע כאילו הם הרבה יותר נצילים. זה התבטא בסאונד אוורירי יותר, טבעי מאוד, שכאילו פורץ בקלות דרך הרמקולים.
שתי התכונות הבאות ששמתי לב אליהן מעט קשורות האחת בשנייה. ראשית רצפת הרעש היא נמוכה באופן קיצוני ושנית הפרדת הערוצים היא ברמה גבוהה במיוחד. את רצפת הרעש קל להסביר, היא מתבטאת בדינמיות ויכולת לשמוע פרטים גם בחלקים השקטים ביותר. את נושא הפרדת הערוצים קשה יותר להסביר, זה משהו שמרגישים בתור העברה נקייה יותר, מיקום ברור יותר של אובייקטים בבמת הסאונד והעברה טבעית יותר. כל ערוץ כאן מוזן מחשמל נפרד וזה לחלוטין עושה הבדל משמעותי שקל להבחין בו. לכן שתי התכונות הללו מבחינתי קשורות לכך שלמעשה יש כאן מערכת של מונובלוקים, ושתי התכונות הללו מובילות לתחושת ניקיון נפלאה, אווריריות וטבעיות.
דוגמאות שמע
אז אחרי שבערב הראשון הבחנתי בתכונות הבולטות של עוצמה והפרדה, בשאר הערבים שביליתי עם ה-MAVIS M-100 רציתי לבחון האם לצד תכונות אלה הוא מצליח לשמור על התכונות שמצאתי אותן כה מרגשות ב-MAVIS M-60, כיצד ה-M-100 מתמודד עם מוזיקה מז׳אנרים שונים והאם יש בכל זאת גם נקודות חולשה כלשהן בסאונד שלו. על מנת להבטיח שאני מאזין לתוצאה האופטימלית של ה-M-100, דאגתי להדליק אותו שעה שלמה לפני תחילת ההאזנה.
את הסאונד של ה-MAVIS M-60 תיארתי כחמים, מרגש במיוחד, עם הפרדת ווקל מצוינת ותחושה חלקה וטבעית. לכאורה, ה-M-100 הינו מגבר מאותה הסדרה ולכן בהכרח אמור לשמור על אותו פרופיל הסאונד, במציאות לא פעם ישנם הבדלים גם בין מגברים מאותה הסדרה ולעיתים כשהעוצמה גדלה, כמובן שמרווחים תכונות מסויומות, אך לעיתים זה משנה את האופי. לטעמי חברת MAVIS הצליחה כאן בגדול לשמר את כל הקסם של ה-M-60, ורק לשדרג אותו עוד יותר.
אולי הז׳אנר שבו ה-MAVIS M-100 הכי מצטיין הוא מוזיקה מרגשת, זאת בזכות העברת הווקל הנפלאה והחמימות. זו מוזיקה שפשוט אי אפשר להפסיק לשמוע דרך ה-M-100. בבלדות מרגשות כמו Looks Like The End Of The Road של Alison Krauss, מתוך האלבום החדש Arcadia, קיבלתי דינמיות נהדרת עם רקע שחור שקט ביותר, הגיטרה כאילו פורצת משום מקום בזכות אותה רצפת הרעש הנמוכה, הווקל ממורכז, נקי ומועבר עם המון רגש. העוצמה של המגבר היא ברורה לחלוטין, על מנת למלא את כל חלל ההאזנה שלי בסאונד גדול ונקי, היה צריך הרבה פחות מרבע עוצמה והסאונד היה חלק וחסר מאמץ. ביצירה הזו בחנתי גם את מצבי הסאונד השונים, אומנם מצב ה-High Dynamic אכן מוסיף עוד קצת דינמיות, אך כמו גם ב-MAVIS M-60, מצאתי את מצב ה-Standard ו-Soft Bass כשילוב המרגש, החמים, הטבעי והנעים ביותר גם ב-M-100.
הביצועים במוזיקת בלדות כאלה, הייתה כה טובה שרציתי רק לשמוע עוד ועוד שירים כאלה, אז האזנתי גם לקטע The Human Heart של אחת הזמרות האהובות עלי ביותר, Sophie Zelmani מתוך אלובמה החדש, Lake Geneva. כאן יש שילוב בין גיטרה חשמלית לאקוסטית. בעוד החשמלית נשמעת בשרנית, חמימה ומלטפת, האקוסטית נשמעת עדינה ורכה, ישנה הפרדת כלים מצוינת, לצד ווקל ממורכז עם דינמיות ומיקרו-דינמיקה מצויינים כך שנוצרת פרזנטציה רגועה וחלקה.
תוצאה דומה קיבלתי גם בבלדה Practical Arrangement של Sting, העברת הווקל בקטע הזה הייתה ברמה גבוהה ביותר, עם תחושה של הפרדה מוחלטת משאר המוזיקה, שעוטפת בעדינות את קולו של Sting לצד בס חמים ונעים. רמת הפירוט בקולו של Sting הייתה מרגשת ביותר.
על תכונה מרשימה נוספת של ה-MAVIS M-100 למדתי כשעברתי לקטעי רוק, כמו הבלדה Riverflame של Jonathan Hultén מתוך האלבום Eyes Of The Living Night. ראשית יש כאן דינמיות אדירה ומאוד מדויקת, לצד מיקרו-דינמיקה המאפשרת לחוש בבירור בכל שינוי קל בעוצמת השירה של Jonathan. התכונה שהכי הרשימה אותי כאן היא היכולת של ה-M-100 לדמות סקאלה – או קנה מידה של סאונד, כשיש ביצירה קטע מעבר של קלידים בלבד, הסאונד קטן ורק הקלידים נמצאים על פני הבמה, רגע אחרי זה הווקל ושאר המוזיקה חוזרים שוב ובמת הסאונד הופכת לענקית. המעבר הזה בין הסאונד הקטן לגדול מתבצע במידיות וטבעיות מרשימים ביותר. גם ביצירה Future Is a Child של הרכב הרוק הבריטי, Mostly Autumn, מתוך האלבום Seawater, חשתי בשינוי הקיצוני הזה בגודל של הסאונד, מסולו גיטרה מדויק, חמים וקטן לעליות דרמטיות והתפרצות מרשימה. שוב הייתה כאן הפרדת ווקל נהדרת והעברה טבעית מאוד גם של קולו של הזמר וגם של הזמרת של ההרכב. ביצירה זו בחנתי גם את ביצועי ה-M-100 בעוצמה מאוד נמוכה, כמובן שהבמה מצטמצמת, אך יש שמירה טובה על הדינמיות, כך שזהו מגבר שמנגן יפה בעוצמות נמוכות, אך לתחושתי לא תוכלו להתאפק איתו ותרצו לעלות לפחות לעוצמה בינונית.
מכאן המשכתי לשתי יצירות אינסטרומנטליות שחשפו אולי את נקודת הביקורת היחידה שיש לי כלפי הסאונד של ה-MAVIS M-100. ביצירת הנושא של האלבום Old Style של הגיטריסט Estas Tonne, קיבלתי במה רחבה ועוטפת, עם תחושה הומוגנית של הגיטרה, שפזורה על פני כל הבמה, סאונד בשרני ומענג, אך אם להיות ממש ביקורתי שמתי לב ביצירה הזו שהתדרים הגבוהים בגיטרה של Estas מעט מעוגלים ורכים מידי, והייתה חסרה לי ממש טיפה של חדות שם. תופעה דומה הרגשתי בכלי מיתר אחר, בכינור של Angèle Dubeau ביצירה Human מתוך האלבום Immersion. כאן ההעברה של הכינור היא עוצמתית, ומרגישים את האורקסטרה השלמה שממוקמת מאחורי Angèle, זו פרזנטציה מלאה ברגש, אך שוב לתחושתי יש נטייה של טיפה לעגל את הגבוהים של הכינור יתר על המידה. אני מרשה לעצמי לתאר את נקודות הביקורות הללו, מכיוון שאין אף מוצר מושלם, וכל גוון סאונד הוא בחירה, ה-MAVIS M-100 הוא מגבר כל כך טוב, שאופי הסאונד שלו מחמיא כמעט לכל יצירה שבחנתי ובשביל למצוא חיסרון כלשהו הייתי חייב לרדת לרזולוציות האלה.
ניגנתי קטעים אינסטרומנטליים נוספים רבים דרך ה-MAVIS M-100, לרבות ג׳אז ובלוז. למשל את Heavy Drops של Adam Ben Ezra (מתוך האלבום באותו השם), האנרגטיות של היצירה הזו מועברת נהדר, יש שכבות של עומק על פני במת הסאונד ועטיפה חמימה ונעימה של הבס, העברה נקיה ודינמית.
ביצירה Essência של נגנית החצוצרה והזמרת הפורטוגלית, Jéssica Pina (מתוך האלבום באותו השם) הייתה רמת פירוט נפלאה של הבס והעברה מדויקת של אפקטים קטנים, החצוצרה הועברה באופן דינמי, חלק ומרגש. העברת התופים הדגישה את היכולת של ה-M-100 להעביר בס מדויק והדוק לצד החמימות, למרות שלעיתים מדובר בתכונות סותרות. יצירה נוספת בה ה-M-100 הצליח להעביר תכונות מנוגדות כביכול הייתה קטע הגיטרה Blurred של הגיטריסט השווייצרי, Noah Beatz, כאן לצד הסאונד הגדול והדינמיות, הפרנטציה הייתה עוצמתית ורכה בו זמנית.
ז׳אנר שלא הזכרתי עד כה הוא מוזיקה אלקטרונית והיצירה שבחרתי הפעם הייתה Intervals של Boris Blank, גם בקטע הזה ה-MAVIS M-100 הוכיח שהוא זיקית של ממש, ההעברה של היצירה הזו דרך ה-M-100 כללה אפקטים הדוקים ומדוייקים, שליטה בבמה ובמיוחד סנטר מרשים ביותר, חלק מהאפקטים הם פשוט בול במרכז הבמה. אומנם יש כאן מעט ריכוך נעים, אך הוא לא פוגע כלל בדינמיות, פירוט, או ההפרדה, כך שמתקבלת כאן העברה נקייה, חסרת מאמץ ומרשימה.
לסיום המבחן הייתי חייב לחזור לעוד קטע אהוב במיוחד עלי של בלדה מרגשת. זהו אחד הביצועים שתמיד מצליח לרגש אותי, הביצוע של John Martyn ל-Glory Box. הרבה זמן לא יצא לשמוע את הקטע הזה כל כך מלא עוצמה ודינמיות, הפרדת הווקל כמו לכל אורך הבחינה הייתה נפלאה, לצד הניקיון והחמימות, התוצאה שהתקבלה הייתה מרגשת ביותר ודרך נפלאה לסיים בה את המבחן.
תמורה למחיר, האם טובים השניים מהאחד?
האם המבנה הייחודי של ה-MAVIS M-100 – שתי תיבות עם הזנת חשמל נפרדת – תורם לביצועים עדיפים? מבחינתי, התשובה היא חד-משמעית: כן. הניקיון, ההפרדה והעוצמה שהמגבר מציע הם יוצאי דופן.
אמנם אני נוטה להעדיף מגברים משולבים, כפי שכתבתי בכתבה "המדריך המלא למגברים משולבים, או לב המערכת האודיופילית המודרנית", ואני עדיין סבור שמדובר בפתרון משתלם ונוח לרוב הצרכנים. עם זאת, ה-MAVIS M-100 מציע משהו אחר לגמרי: תצורה מקורית שכוללת קדם מגבר ושני מונובלוקים, הכל באריזה קומפקטית ונגישה יותר – וללא פשרות בסאונד.
מה שמייחד את ה-M-100 הוא לא רק הביצועים, אלא גם המחיר. אצל רוב המותגים בתחום ההיי-אנד, תג המחיר הזה יספיק בקושי למגבר משולב – כאן אתם מקבלים מערכת הגברה שלמה. במילים אחרות, זו הצעה יוצאת דופן בעולם שבו כל רכיב נפרד לרוב מתומחר בשמים.
כמובן, מערכת של קדם מגבר ושני מונובלוקים נפרדים תעניק לכם גמישות גבוהה יותר – אפשרות לשילובים שונים, ניסוי כבלים ועוד – אך בטווח המחיר של ה-M-100, תתקשו למצוא פתרון אחר שיתקרב לרמת הביצועים שהוא מציע.

סיכום
ה-MAVIS M-100 הצליח להפתיע אותי, זאת למרות היכרות מוקדמת עם מוצרי MAVIS וציפיות גבוהות במיוחד. מדובר במגבר ייחודי, המשלב יתרונות של מערכת קדם מגבר עם מונובלוקים, אך בתצורה קומפקטית יותר וייחודית, הכוללת שתי תיבות בלבד.
הביצועים של המגבר מאופיינים בניקיון נפלא, הפרדה ברורה בין ערוצים, ורצפת רעש נמוכה באופן קיצוני. כל אלה מתווספים לדינמיות נהדרת ולסאונד חמים ומרגש – ממש כפי שזכרתי מה-MAVIS M-60, אך כאן הם משודרגים לרמה גבוהה עוד יותר.
אחד היתרונות המרכזיים של ה-MAVIS M-100 הוא היכולת שלו להתאים את עצמו למגוון רחב של סגנונות מוזיקה – מבלדות אינטימיות ועד קטעי רוק ואפילו מוזיקה אלקטרונית. זהו מגבר גמיש, מרגש, ובו בזמן גם עוצמתי ומדויק.
כשתוסיפו לכך את העיצוב הרטרו האלגנטי ואיכות הבנייה המרשימה – תקבלו מוצר שנותן תמורה יוצאת דופן למחירו.
ה-MAVIS M-100 הוא אחד המגברים המרשימים ביותר שזכיתי לסקור עד כה בחלל ההאזנה שלי, והוא מהווה אלטרנטיבה ראויה וחדשנית לעולם המגברים המשולבים ולמערכות המורכבות של מונובלוקים עם קדם נפרד.
מחיר: 36,000 ש"ח
אחריות: שנתיים (3 חודשים על השפופרות)
יבואן: Vivaldi Audio
המערכת ששימשה אותי לסקירה:
רמקולים: YG Acoustics Carmel 2
ממיר: MSB Technology Discrete DAC עם שני ספקי כח חיצוניים
סטרימר: Nagra Streamer
כבלים:
כבל XLR בין הממיר (MSB) למגבר: No Nonsense Cables
כבל קואקסיאלי בין הסטרימר לממיר: Nordost Blue Heaven
כבלי רמקולים: QED XT25
חשמל:
כבלי חשמל עבור הסטרימר וה-MSB ממיר: Nordost Blue Heaven
מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II (אליו חוברו ה-MSB והסטרימר)
כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn