fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • OPERLY Amp 3.0 PP30 – סקירה למגבר משולב מנורתי

    הפעם אנחנו סוקרים את המגבר המשולב המנורתי, OPERLY Amp 3.0 PP30. לאחר שהתרשמנו לחיוב מקדם מגבר הפונו, OPERLY Phono 1.0, האם גם המגבר המשולב של החברה יצליח להרשים אותנו?

    OPERLY Amp 3.0
OPERLY Phono 1.0

    אנחנו מודים לחברת G13 innovation in production על כך שסיפקו לנו את המגבר הזה לצורך סקירה.

    שורה תחתונה

    ה-OPERLY Amp 3.0 הינו מגבר משולב מנורתי בעל סאונד עם רמת שקט מרשימה, דינמיות מצוינת והצטיינות בהעברת ווקל

    OPERLY Amp 3.0 PP30 - סקירה למגבר משולב מנורתי

    מה אהבנו

    • עיצוב סולידי ורגוע עם איכות בנייה גבוהה
    • חווית שימוש פשוטה וידידותית
    • אורך חיי מנורות של כ-5,000 שעות
    • רמת שקט מרשימה ודינמיות מעולה גם בעוצמות ניגון נמוכות
    • בס פאנצ׳י והדוק
    • הצטיינות בהפרדת ווקל עם רמת פירוט גבוהה
    OPERLY Amp 3.0 PP30 - סקירה למגבר משולב מנורתי

    נקודות לשיפור

    • אינו מגיע עם שלט

    סקירת וידאו

    הסרטון הבא הוא סקירה משותפת של ה-OPERLY Amp 3.0 והפונו OPERLY Phono 1.0:

    אתם מוזמנים לקרוא על חברת OPERLY בסקירה המלאה שלנו של ה-OPERLY Phono 1.0

    העומד למבחן: OPERLY Amp 3.0 PP30

    ה-OPERLY Amp 3.0 PP30 הינו מגבר משולב מנורתי מלא, הפועל ב-Class A עם הספק מקסימלי של 30W לערוץ. המנורות המשולבות במגבר הינן: שתי מונורת מסוג 12AX7 בשלב הכניסה, שתי מנורות מסוג 6N6P בשלב הדרייבר וארבע מנורות הספק מסוג 6550 בשלב המוצא. החיבור בין כל השלבים הינו חיבור גלוני – galvanic.

    על פי המדריך למשתמש, אורך חיי המנורות הוא כ-5,000 שעות.

    ניתן לשלב סוגים נוספים של מנורות, לחובבי ה-tube swapping למיניהם. למשל את מנורות המוצא ניתן להחליף במנורות KT88.

    מגבר ה-OPERLY Amp 3.0 כולל שני מצבי פעולה, עם פידבק שלילי וללא פידבק. הבחירה בין שני המצבים מתבצעת באמצעות זוג בוררים (אחד לערוץ). על פי המדריך, עם פידבק שלילי, מקבלים דינמיות עדיפה, בס הדוק ונשלט יותר, לכן מצב זה מתאים למוזיקה רוק ומוזיקה אלקטרונית. לעומת זאת, ללא פידבק מקבלים סאונד רך, שקוף ו-״מוזיקלי״ יותר, לכן הוא מתאים יותר להאזנה לווקל ומוזיקת ג׳אז.

    מבחינת כניסות, ה-OPERLY Amp 3.0 כולל ארבע כניסות RCA מצופות זהב, בעוד הטרמינלים של הרמקולים מצופים בנחושת.

    OPERLY Amp 3.0

    מידות המגבר במ״מ הן: 460 רוחב, 120 גובה ו-370 עומק. המשקל הינו 16 ק״ג.

    קו מוצרי האלקטרוניקה של חברת OPERLY כולל דגם נוסף של מגבר משולב, ה-OPERLY Amp 2.0, ההבדל העיקרי בין דגם ה-2.0 ל-3.0 הוא בעוצמת ההגברה. דגם ה-2.0 כולל הגברה חלשה יותר של 12W לעמות 30W ב-3.0. עוצמת הגברה של 12W נשמע מאוד נמוך במונחים מודרניים, אך זה די והותר עבור רמקולי שופר נצילים. לעומת זאת, עם עוצמה של 30W ניתן כבר לשלב גם רמקולים מודרניים, כשההמלצה במדריך למשתמש היא לשלב רמקולים עם נצילות של 87dB ומעלה.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing (יחד עם ה-OPERLY Phono 1.0):

    העיצוב של מגבר ה-OPERLY Amp 3.0 תואם לחלוטין את העיצוב של קדם מגבר הפונו, ה-OPERLY Phono 1.0. מדובר בעיצוב שקט, סולידי ורגוע, שמזכיר לי את עקרונות העיצוב הסקנדינבי המנימליסטי.

    ישנם שני הבדלים בעיצוב בין ה-Amp 3.0 לבין קדם מגבר הפונו. ראשית כמובן השילוב של בורר העוצמה הגדול במרכז התיבה.

    OPERLY Amp 3.0

    ההבדל השני הוא שבמקום הכפתור בפינה הימנית, ה-OPERLY Amp 3.0 כולל את בורר הכניסות, המאפשר לעבור בין ארבעת כניסות ה-RCA הזהות של המגבר.

    OPERLY Amp 3.0

    נקודות העיצוב המשותפות בין ה-OPERLY Amp 3.0 ומקדם מגבר הפונו, מעבר למידות התיבה והגימור הכללי, הן החלון העגול במרכז בו מופיע הלוגו של החברה, והתווית עם כיתוב הדגם.

    OPERLY Amp 3.0

    בעוד אני מאוד מחבב את הגימור דמוי הוונגה ואת איכות הבנייה של ה-OPERLY Amp 3.0, אני פחות מתחבר באופן אישי לגימור המבריק הכסוף של הכפתורים והבוררים. כאן, בגלל בורר העוצמה הגדול, זה עוד יותר בולט ביחס לעיצוב של הפונו של החברה.

    לציוד מנורתי ישנן שתי אסכולות עיצוב מרכזיות. אסכולת העיצוב הקלאסית, שכוללת לרוב בסיס ועליו המנורות עומדות באופן גלוי, לעיתים עם כלוב הגנה, והאסכולה המודרנית, שדוגלת בעיצוב סולידי, שמשלב את המנורות בתוך התיבה ואינו שונה בהרבה ממגברים טרנזיסטורים. ה-OPERLY Amp 3.0 מעוצב על פי האסכולה השנייה, במבט לפנים, אין שום דרך להבין שמדובר במגבר מנורות, אותן ניתן לראות רק דרך פתח האוורור בדופן העליונה.

    OPERLY Amp 3.0

    חוויית השימוש

    כנהוג במגברי מנורות בעת הדלקה של המגבר הוא מתחיל תהליך התחממות, במהלכו הלוגו במרכז מואר באדום.

    OPERLY Amp 3.0

    לאחר דקה, הלוגו הופך לירוק וכעת ניתן להתחיל לנגן. יחד עם זאת, עבור ביצועים אופטימליים מומלץ תהליך חימום מעט ארוך יותר, אני דאגתי לחמם את המגבר לפחות חצי שעה לפני כל האזנה.

    OPERLY Amp 3.0

    בחירת הכניסה מתבצעת באמצעות הבורר הקטן בצד ימין ואילו העוצמה נשלטת בידי הבורר המרכזי. בכך מסתיימת חוויית השליטה. כשהפונקציה היחידה הנוספת שקיימת כאן היא הבחירה בין מצב עם פידבק שלילי, או ללא, שמתבצעת בעזרת זוג מתגים בדופן האחורית כאמור.

    חברת OPERLY דוגלת בחוויית שימוש מאוד פשוטה ומנימליסטית, אני מצאתי בסך הכל את החוויה מאוד מספקת. הטענה המרכזית שלי כאן היא היעדר השלט.

    נקודה אחרונה בנוגע לחוויית השימוש היא נושא ההתחממות. עם ארבע מנורות הספק גדולות, הדופן העליונה של המגבר פולטת חום רב ומאוד לא מומלץ לגעת בדופן הזו כשהמגבר דלוק. ה-OPERLY Amp 3.0 חייב להיות מוצב במקום מאוורר, כשהדופן העליונה שלו לא חסומה.

    מבחן ההאזנה

    עבור מבחן ההאזנה של ה-OPERLY Amp 3.0 שימשו אותי רמקולי YG Acoustics Carmel 2, שהנצילות שלהם היא 87dB, שזה בדיוק הערך המינימלי המומלץ במדריך של המגבר. המקור שלי היה סטרימר Lumin U2 Mini, שחובר אל הממיר Ayre QB-9 DSD. בגלל שאין כניסות XLR ב-OPERLY Amp 3.0, לא יכולתי לחבר אליו את הממיר הראשי שלי, MSB Discrete DAC. כבלי הרמקולים היו QED XT25 והתכנים הוזרמו משירות Tidal דרך Roon.

    אתייחס בקצרה ליכולת ההנעה של ה-OPERLY Amp 3.0. עם רמקולי YG Acoustics Carmel 2, הצלחתי להגיע לפיקים של 90dB, עם עוצמה של פחות מחצי במגבר. בעוצמה זו, המגבר כלל לא התאמץ ושמר בקלות על אופי הסאונד שלו.

    המבחן התבצע במספר האזנות, כאשר לפני כל האזנה המגבר היה דלוק כחצי שעה עד שעה, לפני שהתחלתי את ההאזנה. התחלתי את ההאזנה במצב ללא פידבק, כמו שמומלץ במדריך למשתמש עבור מוזיקת ג׳אז ו-ווקל.
    לכן התחלתי מקטע ווקל ג׳אז, Shadows, של הזמרת האמריקאית Lauren Henderson. זו למעשה הגרסה באנגלית של שיר הנושא מתוך אלבומה Sombras. שתי התכונות הראשונות שאני שם לב אליהן הן רצפת רעש נמוכה במיוחד וחמימות מלטפת עדינה במיד-בס, שעוטפת את הנמוכים בקולה של Lauren. אלה בדיוק שתי התכונות שהייתי מצפה לשמוע ממגבר מנורות Class A עם מעט וואטים. הפסנתר נשמע צלול ומדויק ובבס ישנה רכות נעימה. הבמה שנוצרה היא רחבה וטבעית וגוון הסאונד של ה-OPERLY Amp 3.0 מעניק תחושה אינטימית וכנה ליצירה הזו.

    מג׳אז עברתי אל הבלוז, הפעם בחרתי ביצירה ישנה יותר (2002) של Snowy White, שנקראת You Can’t Break My Heart. הווקל נשמע כל כך מוחשי, ממורכז ומופרד היטב. הגיטרה כוללת קצת חמימות והיא פשוט מענגת. הבס כולל הדיקות טובה והוא משולב בעדינות, הדינמיות טובה וזה מסתכם לתוצאה מלאת רגש, בדיוק כמו שאני רוצה לקבל בקטע הזה.

    ממשיכים לפולק-רוק, או רוק שורשים אם תרצו, הקטע The Night We Met, מאת ההרכב Rising Appalachia, מתוך האלבום החדש שלהם, Folk & Anchor. זו יצירה שהפכה לקבועה במבחני ההאזנה שלי לאחרונה בעיקר לצורך בחינה של בס. דרך ה-OPERLY Amp 3.0 הבס נשמע עמוק, אך לא מוגזם, רמת הפירוט בבס היא טובה והוא משולב היטב עם הווקל. הפרדת הקולות היא מעולה והווקל של שתי האחיות נשמע ממורכז, נקי ונעים. במת הסאונד כאן היא על הצד הטבעי והרגוע, לא קדמי ובוודאי לא תוקפני, אך מצד שני גם אי אפשר להגיד שהבמה ממש עוטפת את המאזין, אלא פזורה לפניו.

    מכאן עברתי לשני קטעים של מוזיקה מודרנית בהם בחנתי את ההבדל בין מצב הפידבק השלילי, למצב ללא פידבק, אליו האזנתי עד כה.

    הקטע הראשון שבחרתי נקרא More והוא שייך להרכב הבלגי Ão, מתוך אלבומם Ao Mar. ללא פידבק, הווקל מופרד נהדר ומרחף על פני כל הבמה. המוזיקה נלקחת כאן מעט לאחור, ועוטפת את הווקל שמובא מעט לקדמת הבמה. הבס מרגיש לי מאוזן, ללא הדגשים, כולל רמת פירוט טובה. ההעברה הכללית מאופיינת בהפרדת שכבות טובה, איזון ותחושה של עידון. כאשר הפעלתי את הפידבק, קיבלתי תוצאה שלטעמי הייתה הפוכה למה שמתואר במדריך, הבס הפך להיות מעט אווירתי יותר ופחות הדוק ומפורט.

    קטע מודרני נוסף שניגנתי, שגם הוא הפך לדי קבוע במבחנים שלי, היה Veto של SOHN מתוך אלבומו Tremors. כאשר הפידבק השלילי מופעל, מקבלים בס נעים ורך, אך פחות פאנצ׳י. ה-OPERLY Amp 3.0 מעדיף את הווקל, האפקטים השונים ביצירה והבס מרגישים יותר כמלווים של הווקל. דווקא במצב ללא פידבק, הרגשתי העברה עוצמתית יותר, בס פאנצ׳י יותר והיה קל יותר להבחין בפרטים הרבים ביצירה הזו.
    כך שבסיכומו של דבר העדפתי את ביצועי המגבר ללא פידבק בכל הז׳אנרים שבחנתי.

    בשלב הזה בחרתי להרגע קצת מ״הבחינה הקריטית״ ולהאזין למוזיקה בשביל ההנאה. לא פעם דווקא בהאזנה כזו מתגלה האופי האמיתי של מוצר אודיו. הפעם בחרתי באלבום Badinyaa Kumoo מאת הזמרת, המלחינה והמוזיקאית בעלת השורשים מגמביה, Sona Jobarteh משנת 2022. בתקופה האחרונה יצא לי לגלות כמה אלבומים של מוזיקה אפריקאית, שמאוד התחברתי אליהם. Sona, מלבד היותה ווקליסטית נהדרת, היא גם נחשבת לאשה הראשונה שהיא נגנית ה-Kora המקצועית. ה-Kora הוא כלי מיתרים אפריקאי, בעל גוון סאונד מיוחד.
    אז אלו תכונות של ה-OPERLY Amp 3.0 האלבום הזה עזר לי לגלות? באלבום יש קטעי בס ומקצבים מהירים והם עברו ברמת פירוט והפרדה ראויים. הווקל העדין והנקי ממורכז היטב. הבמה הייתה רחבה ומאוזנת. כלי ה-Kora נשמע מפורט ובעל דינמיות מצוינת. בשורה התחתונה ה-Amp 3.0 הצליח להעביר את הקסם של האלבום הזה בצורה נפלאה ומשכנעת. בנוסף, התנסיתי גם בניגון בעוצמות נמוכות, ה-Amp 3.0 עשה עבודה מצוינת בשמירה על הדינמיות והחיות של הסאונד גם בעוצמות ניגון אלה.

    לקראת סיום, בחנתי שני קטעי רוק. תחילה Rain של הצמד המוכשר Ferris & Sylvester, מתוך אלבומם Otherness. הבס מתפזר באופן מאוזן ונקי על פני הבמה, העברת הווקל מופרדת וכוללת רמת פירוט גבוהה לצד מירכוז מרשים. היצירה השנייה שבחנתי הייתה בלדת הרוק העוצמתית Begging, מאת הגיטריסט והבלוזמן הנורווגי, Bjørn Berge, מתוך אלבומו Introducing SteelFinger Slim. ניגון הגיטרה בקטע הזה הוא מלא עוצמה, הגיטרה נשמעת בשרנית והגבוהים שלה מצלצלים ברמת דיוק גבוהה, אך עם רמה מספקת של ריכוך. הווקל עמוק וממורכז ושוב ישנה תחושה של העברה, שמעניקה תשומת לב מיוחדת אל הווקל. זו הגשה שגורמת לשים לב לכל מילה והעברה בווקל, מעט על חשבון הבס והמוזיקה.

    בחרתי לסיים הפעם את החלק הדיגיטלי במבחן ביצירה Beautiful Life מאת Chantal Chamberland, אותו יש לי כקובץ מקומי בפורמט DSD64.

    Ayre QB-9 DSD playing DSD64

    הפסנתר כל כך נקי ומצלצל בנעימות בגבוהים, הווקל פורץ ממרכז הבמה עם מיקרו-דינמיות נהדרת, רמת פירוט מרשימה והפרדה מוחלטת. הבס רך עם מעט חמימות. זו העברה פנטסטית להקלטה משובחת ודרך נהדרת לסיים בה את החלק הדיגיטלי של מבחן ההאזנה.

    שילוב אנלוגי: OPERLY Amp 3.0 עם OPERLY Phono 1.0

    לסיום בחנתי את ביצועי השילוב של שני המכשירים מבית OPERLY. לשם כך שימש אותי הפטיפון שלי SME Model 12 MK2 עם ראש פטיפון Phasemation PP-200 מסוג MC. התקליט שבחרתי בו הפעם היה האלבום Eternal Beauty מאת החצוצרן השוודי Nils Landgren.

    OPERLY Amp 3.0
OPERLY Phono 1.0

    ביצעתי את ההאזנה בשבת בבוקר והתחלתי בעוצמת ניגון נמוכה, רמת השקט של שני המכשירים הללו היא נהדרת מה שמאפשר לסאונד להישמע דינמי גם בעוצמת ניגון נמוכה, עבורי מדובר ביתרון מאוד משמעותי. השילוב בין המכשירים הללו הוא כל כך טבעי, שהרגשתי שזה מקרה קלסי של עולם האודיו בו 1+1 שווים יותר מ-2. זו תזכורת ליתרון הפוטנציאלי ברכישה של מכשירים מאותו היצרן ואותה הסדרה. סביר מאוד להניח שמכשירים כאלה כוונו ונבחנו יחד על מנת להגיע לתיאום אופטימלי.

    הפרזנטציה הכללית של שני מכשירי OPERLY היא רגועה ועדינה, מה שמוציא קסם אמיתי מהאלבום הזה. הוקל ממורכז ומופרד באופן נהדר, הפסנתר עדין, הבס חמים, בשרני ונעים והחצוצרה מעוגלת וחלקה. האיזון הכללי הוא נפלא, כך שזו דרך נהדרת לסיים את המבחן ועבורי זו הייתה דרך נהדרת לפתוח את השבת.

    סיכום

    ה-OPERLY Amp 3.0 הינו מגבר משולב אנלוגי מנורתי, בעל עיצוב מנימליסטי, איכות בנייה מצוינת וחוויית שליטה קלה וידידותית.

    את הסאונד מצאתי מאופיין ברמת שקט מרשימה, דינמיות מצוינת, מעט חמימות במיד-בס, בס פאנצ׳י והדוק והפרדה מעולה של הווקל, שלא פעם מובא לקדמת הבמה.

    לא מעט חובבי אודיו, בעיקר החדשים בתחום, תוהים מדוע בשנת 2024 טכנולוגיית ההגברה מבוססת על מנורות עדיין קיימת. ובכן, הטכנולוגיה הכביכול מיושנת הזו, מייצרת סאונד מלא בקסם, שלא פעם קשה לשחזר בהגברה טרנזיסטורית וה-OPERLY Amp 3.0 הוא דוגמה נוספת למגבר מנורתי, המייצר סאונד קסום, רך ובעיקר כזה שיגרום לכם לרצות להאזין עוד ועוד.

    OPERLY Amp 3.0

    מחיר: 23,000 ש״ח
    אחריות: שנה

    לפרטים נוספים אודות מוצרי OPERLY, אתם מוזמנים לפנות לנציג חברת G13 innovation in production, בטלפון: 054-456-4922.

    המערכת ששמשה אותי לסקירה:
    רמקולים: YG Acoustics Carmel 2
    סטרימר: Lumin U2 Mini
    ממיר: Ayre QB-9 DSD
    שרת מוזיקה: מחשב עם SSD חיצוני המריץ Roon Core
    פטיפון: SME Model 12 MK2
    ראש פטיפון: Phasemation PP-200
    קדם מגבר פונו: OPERLY Phono 1.0

    כבלים
    כבל RCA בין הממיר למגבר: כבל של QED
    כבלי רמקולים: QED XT25
    כבל USB בין ה-Lumin U2 Mini לממיר: Nordost Blue Heaven
    כבל RCA-פונו בין הפטיפון לפונו: + Nordost Blue Heaven Tonearm Cable 
    כבל RCA בין הפונו למגבר: כבל של QED
    חשמל:
    כבל חשמל עבור הסטרימר: Nordost Blue Heaven
    מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II
    כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן