fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200

    סקירה זו נעשתה עבור אתר Dtown.
    ביום שישי קפצתי לגדרה לביתו של אמנון, הידוע בתור “אמנון סאונד”, לקחת מגבר משולב לסקירה. אמנון החזיק חנות בתל אביב במשך שנים, וכעת הוא עבר לעבוד מתוך ביתו. בסלון ביתו ניתן לראות רמקולים של Chario האיטלקיים ומגברים של YBA ו-Sugdan, שלושת המותגים העיקריים, אותם הוא מייבא.

    על חברת YBA

    חברת YBA הינה חברת אודיו צרפתית, שנוסדה על ידי Yves Bernard André בשנת 1981. ברנרד תכנון מוצרי אודיו מאז 1971 ומחזיק במספר פטנטים בתחום. הקווים המנחים של מוצרי YBA הם אלגנטיות ופשטות. לפי ברנרד, כל מוצר של YBA נוצר מתשוקה, וזהו גם שמה של אחת מהסדרות הבכירות של YBA, Passion.

    העומד למבחן: YBA HERITAGE A200

    YBA HERITAGE A200

    סדרת Heritage, הינה סדרת הכניסה של YBA. הסדרה כוללת שני מגברים משולבים, כאשר ה-A200 הוא הבכיר ביניהם. בנוסף הסדרה כוללת, נגן CD, סטרימר, DAC, ופונו סטייג’.
    נתונים טכניים של ה-A200:

    Power output: 110W into 8Ω 165W into 4Ω
    SNR: >95Db
    Frequency Response: 20 Hz – 20 kHz (–0.5Db)
    THD+N: <0.04% (20 Hz – 20 kHz)
    D/A CONVERTER: AK4490EQ
    Dimensions (w x d x h): 430mm x 400mm x 118mm
    Weight: 9.2 Kg

    מבחינת כניסות, ה-A200 כולל כניסה אחת Balanced XLR, 5 כניסות Unbalanced RCA, כאשר הכניסה שמסומנת כ-Video מדלגת על יחידת ה-Pre, וזוהי למעשה כניסת HT Bypass. בחלק הדיגיטלי יש לנו, כניסה אופטית בודדת, כניסת USB שתומכת ב-PCM 384K/32bit, DSD 256 ומקלט Bluetooth 4.1.
    מבחר הכניסות מגוון ומרשים, חסרה לי כניסת פונו, ואם כבר יש חלק דיגיטלי, הייתי שמח לקבל לפחות כניסה אופטית אחת נוספת.

    עיצוב ואיכות בנייה

    ה-A200, מגיע בגימור אלומיניום אפור, כאשר הפאנל הקדמי הוא חלק ונעים למגע, בעוד שאר הצדדים של גופו מחוספסים יותר. התחושה היא של גוף שעשוי מחתיכת אלומיניום אחת וזה מעניק מראה יוקרתי ותעשייתי למגבר. המשקל של המכשיר מוסיף לתחושה של מוצר, שבנוי כמו שצריך.

    סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200

    סימן ההיכר של YBA הוא שימוש בשלוש רגליות בחלק התחתון, שתי רגליות משוככות ואחת מאלומיניום. לטענת YBA העיצוב הזה מונע ויברציות. מה שהפתיע אותי זו היציבות של העיצוב הזה. מניחים את המגבר על משטח ישר והוא נשאר שם יציב כמו טנק, שום נדנוד.
    מפסק ההפעלה נמצא בחלקו התחתון של המגבר מתחת לבורר המקור, כך הפאנל הקדמי של המכשיר נשאר סימטרי לחלוטין ואסתטי, שני בוררים עם צג ביניהם. הבוררים עצמם קשיחים ומעניקים התנגדות בריאה לסיבוב.

    סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200

    הכניסות בחלקו האחורי של המגבר כוללות כיתוב ברור וקל לקריאה, והן מרווחות מספיק אחת מהשנייה. הטרמינלים של חיבור הרמקולים מוזהבים. בחירה מעט מוזרה עבורי היא ההיפוך בין מיקום הפלוס והמינוס בין שני מחברי הרמקולים.
    דבר אחרון שדורש התייחסות בפאנל האחורי של ה-A200 הוא מתג ה-Digital Power. המתג הזה מאפשר לכבות את אספקת החשמל לחלק הדיגיטלי של המגבר ולמעשה מבטל אותו. אני לא חושב שיצא לי לראות מתג כזה במגברים אחרים. המתג מראה את היחס הרציני לאיכות הסאונד של YBA, במידה ואינכם זקוקים לחלק הדיגיטלי של המגבר, כיבוי שלו יכול להוריד הפרעות ורעשים, שעלולים להתווסף מעצם קיומו של חלק כזה במגבר. אני בהחלט חושב שראוי לציין לשבח את YBA על שילוב מתג כזה.
    שימו לב: יש לשנות את מצב המתג הזה רק במצב בו המגבר כבוי.

    סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200

    תופעת השלטים הזולים, המגושמים או הסתם הזויים במוצרי סטריאו של חברות היי-אנד היא תופעה מפורסמת. אני שמח לדווח שב-YBA המצב ממש לא כך. השלט בנוי נהדר ונוח לאחיזה. מה שכן, יש מעט מאוד פונקציונליות שהוא ממלא. מעבר לשינוי העוצמה והמקור, כל מה שניתן לעשות בעזרת השלט זה לקבוע את עוצמת ברירת המחדל כשהמגבר נדלק ולחזור אליה בכל שלב. לא ניתן להדליק או לכבות את המגבר באמצעות השלט.
    אבל מעל כל אלה, הנקודה שהכי הפריעה לי מבחינת השימושיות, היא חוסר היכולת לבחור מקור בלחיצת כפתור. בחירת המקור נעשית אך ורק על ידי “דפדוף” בין הכניסות בעזרת לחצני ה– ו-+ של ה-source.

    כיצד ה-A200 נבחן

    ה-YBA תפס את מקומו בתוך המזנון שלי, על ראשו של המגבר הקבוע שלי.

    סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200

    המגבר שקיבלתי לא היה חדש, ועדיין הרצתי אותו מספר שעות במשך יומיים, על מנת להתרגל לגוון הסאונד, לפני שאני מתחיל בהאזנה קריטית שלו. חיברתי למגבר את הסטרימר שלי: Bluesound Node 2i, וניגנתי קטעים דרך Spotify ו-Deezer HiFi (מגבר צרפתי יש לבחון עם שירות הזרמה צרפתי, לא ככה?).
    בזמן היומיים של “ההאזנה החופשית”, שמתי לב לגוון הצליל של ה-A200, הוא מדגיש מעט את המיד, מה שגורם לצליל לא להיות ניטרלי לחלוטין, ומעניק לו מעט גוון חמים ומתקתק. אני מצאתי את הגוון הזה מאוד נעים וכיפי להאזנה, כולל בהאזנות ארוכות. תכונה נוספת שהרגשתי כבר בשלב זה, היא פירוט הבס היוצא מן הכלל של ה-A200.
    אני מאמין שיש לבחון מוצר אודיו בתנאים בהם הוא מספק את התוצאה הטובה ביותר, מכיוון שכך רואים את הפוטנציאל של אותו המוצר במערכת שמתאימה לו. ברור שהתוצאה הכללית באודיו היא סכום כל חלקי המערכת ויש להתאים אותם אחד לשני.
    כשהגעתי לשלב ההאזנה הקריטית, דבר ראשון השוואתי את ה-DAC של ה-A200, לעומת הדאק הפנימי של הסטרימר. אהבתי יותר את הסאונד ב-DAC של ה-A200, הוא היה דינאמי יותר, עשיר יותר, בשרני יותר. לכן בחרתי לעשות את מבחן האזנה עם ה-DAC של ה-A200. בשלב הבא בדקתי את התוצאה של חיבור המגבר לרמקולים רצפתיים (Focal 936) לעומת רמקולים מדפיים (Focal 906). התוצאה הייתה טובה בשניהם, אבל לטעמי ה-A200 הצטיין והרגיש יותר “בבית” בשידוך לרמקולים המדפיים. לכן המשכתי את הסקירה איתם.
    בנושא התחממות המגבר, ה-A200 שמר על קרירות מפתיעה גם לאחר שעות של עבודה.

    מבחן ההאזנה

    כאמור, מבחן ההאזנה נעשה בעיקר עם ה-Focal 906, כאשר ה-Bluesound Node 2i מחובר בכבל אופטי ל-YBA A200. את השירים במבחן ההאזנה הזרמתי בעזרת Deezer HiFi.

    סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200
    אפילו הוצאתי מהבוידם שלי את הסטנדים.

    נתחיל מבדיקות הבס הקבועות שלי, Hunter של ביורק, מכיל מספר שכבות של בס המנגנות במקצב מהיר. הפרדת הבס התגלתה כנקודה חזקה מאוד אצל ה-A200, לכל שכבת בס בשיר היה את המקום שלה ורמת הפירוט הייתה נהדרת. תחושת האוויר בין שכבה לשכבה הייתה מרשימה מאוד. הקול של ביורק קיבל את הבמה שלו עם דגש קל והשתלב נפלא עם שכבות הבס המהירות.

    בשיר River של Ibeyi, הבס הוא איטי ועמוק ונותן מקצב לשיר. הרזולוציה בבס בשיר הזה הייתה גבוהה במיוחד, שום המהום, גם בשיא עוצמתו הבס נשאר מפורט, מדויק ומוזיקלי.

    בשני השירים הללו, ה-A200 הוציא יופי של בס מהפוקאל. עומק הבס היה מרשים, אבל עוד יותר מכך הפירוט והמוזיקליות שלו.
    מכאן המשכתי לרוק קלאסי וקולות זמרים. תחילה You and Your Friend של הדייר סטרייטס, השיר מחולק בין שתי גיטרות אחת משמאל ואחת מימין, ומאפשר לבדוק סינרגיה ובמה. ה-A200 מייצר במה גדולה ומאוזנת, הקול של מארק היה מפורט מאוד עם בס שנשאר באוויר מעט אחרי כל מילה שלו. תוצאה מוזיקלית ונעימה מאוד.

    עוד קטע לבדיקת קולות גברים שבחרתי הוא Frenchtown מתוך אלבומו המופתי Hotels & Dreams של אלן טיילור. ה-A200 מצטיין בפירוט בקולות גברים, וכך גם בקולו החזק והעמוק של אלן טיילור. הסקספון היה מודגש מעט גם הוא. הפרזנטציה הכללית מאוזנת ובעלת פירוט רב.

    מכאן אני עובר לקטע הפסנתר The Tree של רוי מסנה. הבס חמים מעט ומאוד נעים לאוזן, הפסנתר צלול, עדין ומפורט. ברגע השיא ביצירה, הפסנתר משולב עם גיטרה וכינור, הפרדת הכלים כאן טובה ומאוזנת.

    נמשיך לבדיקת קולות נשים. לשם כך אני בוחר ב-Island של הת’ר נובה. הפתיחה בטון גבוה של הת’ר (קול בת הים אני קורא לזה), קולה נשאר צלול ולא צורם. במשך כל השיר כשהשירה נאה בין לחישה לזעקה, קולה של הת’ר היה מפורט וברור בזכות הדגש שהוא מקבל ויכולת הפירוט של המגבר. פריטת הגיטרה נמצאת מעט מאחור ממה שאני רגיל, הצ’לו לעומתה, מודגש מעט, מפורט ומופרד.

    סופי זלמני המופלאה בשירה Not With You, נשמעת מפורטת ומודגשת מעט ב-A200. מוזיקה מהסגנון הזה נשמעת נעימה במיוחד ב-YBA. סופי שרה בצמוד למיקרופון, מה שמעניק תחושה של קרבה ואינטימיות שעברה נהדר ב-A200. פריטת הגיטרה, במיוחד בסולו, מפורטת ומאוזנת עם שאר כלי הליווי.

    נעבור למבחן המטאל הקשוח. קטע הפתיחה באלבום Systematic Chaos של Dream Theater, נקרא In the Presence Of Enemies Part 1, והוא כולל בס מהיר עם שילוב גיטרות, שנרגע והופך לסולו איטי יותר בהמשך. ה-A200 מפגין אנרגיה וקשיחות ראויים לציון. פירוט הבס מרשים, ההפרדה מול שאר הכלים בקטע המאתגר הזה מביאה את ה-A200 לקצה. קטע הסולו מפנה את הבמה לגיטרה בצורה נכונה.

    בחלק הבלוז, בחרתי בשני הקטעים הקבועים שלי. אחד חשמלי: Time של דני בראיינט, שיר שבנוי משכבות, בס מענג, מעליו פסנתר, שמדלגים במהירות וממש בעדינות על קלידיו ואז הגיטרה החשמלית. השיר מייצג את שילוב כל הכלים שאני אוהב בבלוז. הבס עוצמתי ומפורט אך לא מעפיל על השירה של בראיינט. הפסנתר עדין ונהדר והפרזנטציה מאוזנת. לא מצאתי את השיר ביוטיוב אז הנה קישור ל-Spotify:

    קטע הבלוז השני הוא Old Love מתוך תקליט ה-Unplugged של קלפטון, כאן אני מחפש להרגיש שאני בהופעה חיה ואת מיקום הכלים בבמה. שילוב הכלים היה הרמוני, קולו של קלפטון מפורט ומלטף, הבס מוזיקלי ומאוד נקי.

    את מבחן ההאזנה אני נועל בקטע Smooth Jazz יפיפה: From Now On של Emil Brandqvist Trio. הקטע מאופיין בתיפוף עדין במיוחד ופסנתר יפיפה. ב-A200 הקטע נשמע מפורט ומלודי, הפרדת כלים טובה מאוד והשילוב הרמוני.

    שן כחולה

    ה-A200 מגיע עם מקלט בלוטות’ מובנה. יש לבחור את כניסת ה-BlueTooth במגבר, ואז להדליק את חיפוש ה-BT בטלפון ולעשות pairing. התהליך פשוט וידידותי. המגבר תומך בפורמט ה-APTX-HD, ומספק אינדיקציה לפורמט המועבר על גבי הצג.

    סקירה למגבר משולב: YBA HERITAGE A200

    אני בהחלט יכול להבין את פקטור הנוחות של חיבור כזה, אבל הסאונד ביחס לחיבורים הסטנדרטיים יותר, דיי מאכזב. הוא נשמע שטוח וחסר חיים, בטח לעומת ה-DAC של ה-A200.

    סיכום

    ה-YBA Heritage A200, הוא מגבר משולב מעוצב ובנוי ברמה גבוהה. מאוד אהבתי את גימור האלומיניום שלו. השלט נוח מאוד לשימוש, אם כי היו חסרים לי כפתורים למעבר בין כניסות בלחיצה אחת. יש הרבה מאוד מה לאהוב באיכות הצליל של המגבר, הפירוט וההפרדה של הבס מעולים, הגוון המעט חמים ומתקתק שהמגבר מוסיף, הופך את חווית ההאזנה אליו לנעימה במיוחד. יחידת ה-DAC של ה-A200, דינאמית ומוזיקלית. ה-A200 לא ישמע זהה עם כל רמקול, ומומלץ לבחון את השילוב הרצוי, על מנת לוודא שהסינרגיה מאפשרת ל-A200 לספק את הביצועים שהוא מסוגל לתת. עם שילוב הרמקולים הנכון, ה-YBA A200, הוא מגבר עם תמורה גבוה למחיר ומתמודד ראוי על הזכות לנגן בביתכם.

    המערכת ששימשה לסקירה:
    סטרימר אודיו: Bluesound Node 2i.
    רמקולים: בעיקר Focal 906, ומעט Focal 936.

    מחיר: 7950 ₪
    אחראיות: 3 שנים מאמנון סאונד, היבואן הרשמי של YBA בישראל.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן