הפעם הגיעו אלינו לסקירה שני זוגות של רמקולים: ה-Magnat Signature 909 וה-Magnat Signature 903. שני הרמקולים שייכים לסדרת הדגל של Magnat, ה-Signature 900. ה-Signature 909 הוא רמקול הדגל הרצפתי של החברה, בעוד ה-Signature 903 הוא הדגם המדפי הבכיר.
המותג Magnat הוא מותג גרמני, שממש לאחרונה עשה קאמבק לארץ בייבוא של חטיבת ההפצה של Morel.
אנחנו מודים לחברת Morel על כך ששלחו לנו את הרמקולים הללו לצורך הסקירה.
שורה תחתונה
Magnat Signature 909
ה-Signature 909 הוא אחד הרמקולים הגדולים בקטגוריית המחיר, עם שני וופרים בגודל 8 אינץ׳ ותיבה גדולה, הוא ימלא חללים גדולים בסאונד דינאמי ועוצמתי
- רמקול גדול שיתמודד בקלות עם חללים גדולים
- גימור ה-Macassar הינו יוקרתי ומרשים
- איכות בנייה גבוהה ברמת המחיר
- סאונד דינאמי עם בס עמוק, אוורירי ומאוזן
- משחזר פסנתר בצורה דינאמית ומשכנעת
- מצטיין בג׳אז ומוזיקה אלקטרונית
- מאבד מהדינאמיות בעוצמות ניגון נמוכות
- מדגיש את הווקל ופחות מאוזן בבלדות אקוסטיות
Magnat Signature 903
ה-Signature 903 הוא רמקול מדפי מפתיע ביכולות הבס והדינאמיות שלו, הוא יתאים כמו כפפה לסלון הישראלי ההממוצע
- רמקול מדפי כבד בעל איכות בנייה טובה
- גימור השחור פיאנו הינו מוקפד ויוקרתי
- בס הדוק ודינאמיות מפתיעה ברמת המחיר
- שחזור טוב של פסנתר
- סאונד קוהורנטי ומאוזן יותר ביחס ל-909
- מתאים בגודל לסלון ישראלי
- הדגש קל לווקל גורם לגיטרה בבלדות אקוסטיות להישמע מרוחקת ורכה מידי
סקירת וידאו
על חברת Magnat
חברת Magnat הוקמה בגרמניה בשנת 1973. בעשורים הראשונים היא צמחה והפכה לחברה ידועה ומוערכת בגרמניה וברחבי אירופה. מלבד תחום הרמקולים הביתיים, החברה זכתה להצלחה רבה גם בתחום האודיו לרכב ובנוסף הם יצרו גם מגברים, בין היתר היברדים ששילבו מנורות והגברה טרניזסטורית.
החברה החליפה בעלות מספר פעמים, כיום היא נמצאת בבעלות חברת האחזקות האמריקאית, Voxx International, שבין היתר מחזיקה גם בחברת Klipsch האמריקאית.
פרטים נוסיפים על החברה, תיאור היצע המוצרים הנוכחי שלהם וראיון עם מר יוסי לב, מנהל המכירות של Morel בישראל, תוכלו לקרוא בכתבה שפרסמנו אודות Magnat והייבוא שלהם לישראל.
העומדים למבחן: Magnat Signature 909 & 903
שני הרמקולים העומדים למבחן שייכים לסדרת הדגל של Magant, ה-Signature 900, אך הם שונים מאוד. בעוד ה-903 מגיע בגודל דיי סטנדרטי לרמקול מדפי, ה-909 הוא רמקול רצפתי עצום.
המאפיין הבולט ביותר הוא השימוש בסופר טוויטר בנוסף לטוויטר הרגיל. הסופר טוויטר משחזר תדרים גבוהים במיוחד, כאלה שהם מעל לטווח השמיעה האנושי, שלרוב מאופיין ב-20Hz-20kHz. כמובן שזה מזמין את השאלה למה צריך לשחזר תדרים, שאנחנו לא מסוגלים לשמוע? התשובה היא שזה גורם לתחושה ריאליסטית יותר של שדה הסאונד ומוביל לתחושה יותר אוורירית.
מערך הטוויטרים הכפול של הסדרה קיבל חותמת על יכולות לשחזר תדרים גבוהים על ידי ה-Japan Audio Society, לחותם הזה קוראים Hi-Res Seal, והוא מוטבע על הרמקולים ליד הטוויטרים.
טכנולוגיית הטוויטרים של Magnat מכונה Fmax והם עשויים מכיפת משי סינטטית עם שוליים (flange) שעוברים אופטימיזיצה ממוחשבת. הטוויטר בסדרת ה-900 הוא בקוטר 30 מ״מ והסופר טוויטר בקוטר 20 מ״מ.
יחידות המיד והוופרים כוללים יציקה מאלומיניום בעוד הדיאפגרמות שלהם עשויות משילוב של אלומיניום וקרמיקה, כך החברה מגיעה למשקל אופטימלי של הדרייבר. המגנט של היחידות הוא מגנט neodymium חזק, שמבטיח לא רק שחזור סאונד דינאמי, אלא גם יציבות גבוהה של הדיאפגרמות ולכן גם אחוז עיוותים נמוך.
התיבה עשויה מ-MDF וכוללת חיזוקים רבים להורדת הרזוננס. רמקולי הסדרה זמינים בשני גימורים, פסנתר שחור או גימור פורניר Macassar האקסקלוסיבי של החברה.
רמקול הדגל, ה-909, הוא רמקול 4Way, המגיע בתיבה גדולה במיוחד, המידות במ״מ הן: 260 ר׳, 1175 ג׳ ו-402 ע׳. יחד עם יחידת הבסיס של הרמקול והספייקים המידות עולות ל335 ר׳, 1225 ג׳ ו-420 ע׳. משקל הרמקול הוא 37 ק״ג.
נתונים נוספים:
הרמקול המדפי, ה-903 הינו רמקול מדפי 3Way (בגלל שני הטוויטרים) ןמגיע בתיבה הרבה יותר סטנדרטית. גודל התיבה במ״מ הוא: 225 ר׳, 370 ג׳ ו-352 ע׳, המשקל הוא 9.3 ק״ג.
נתונים נוספים:
עיצוב ואיכות בנייה
כפי שציינתי, הסדרה כוללת שני גימורים ה-piano black וה-Macassar. את ה-903 קיבלתי בגימור השחור, בעוד את ה-909, קיבלתי בגימור ה-Macassar. בעוד הגימור השחור דיי סטנדרטי, גימור ה-Macassar הוא יוקרתי ומיוחד והוציא קריאות התפעלות מכל מי שנכנס לביתי במהלך תקופת הסקירה.
ה-909 הוא רמקול גדול מאוד, למעשה הוא כנראה מעט גדול על הסלון שלי, גם עיצובית וגם מבחינת הביצועים. זהו רמקול הדגל של החברה, ומיועד לתפקד בחללים גדולים. יחידות הבס בגודל 8 אינץ׳ משדרות עוצמה. סידור הדרייברים מעט שונה מהרגיל בגלל שיחידת המיד נמצאת בחלק העליון ואילו מערך הטוויטרים מתחתיה.
הבסיס עליו עומד הרמקול מרגיש כבד ואיכותי בעוד הספייקים עבים וחזקים, בכל זאת הם צריכים לשאת חתיכת משקל על גבם.
הלוגו של Magnat מופיע בתחתית הדופן הקדמי וגם על הלוח עליו מורכבים הטוויטרים. גם הלוגו של ה-Hi-Res Audio מופיע על הלוח של הטוויטרים.
בחלקו האחורי של ה-Signature 909, ישנם שני פורטים של בס ריפלקס, והטרמינלים הכפולים. המגשר כאן הוא ייחודי ומשלב חיבור בננות מצד אחד וחיבור spade מהצד השני.
ה-909 הינו רמקול מאסיבי, כבד ועוצמתי, ואיכות הבנייה שלו היא ללא דופי ברמת המחיר הזו.
ה-Signature 903 הינו רמקול מדפי בתצורת 3Way, כלומר יחידת מיד, טוויטר וסופר טוויטר. את ה-903 קיבלתי בגימור השחור המבריק. לרוב אני לא חובב גדול של גימור כזה, אבל אני חייב לציין שכאן מדובר בגימור יפיפה. משהו בפרופורציה בין רמת המבריקות ורמת השחור עובד ממש יפה כאן.
התיבה כוללת צורה טרפזית בחלקה האחורי ואינה ישרה לגמרי. שבירת השבלונה של תיבה מלבנית מוסיף המון עניין, למעשה המשחק הזה קיים גם בדגם הרצפתי, אבל במדפי הוא הרבה יותר מורגש בגלל הגודל הקטן יותר התיבה.
גם ה-903 כולל פורט בס ריפלקס אחורי, וזוג טרמינילים לחיבור הרמקולים. בנוסף ה-903 כולל רגליות גומי להצבה על מזנון. כמו ב-909 גם ה-903 מרגיש כמו רמקול שבנוי כמו שצריך, התיבה כבדה ועמוקה, ובעלת איכות הרכבה מעולה.
שני הרמקולים מגיעים עם גרילים מגנטיים, שעשויים מבד דיי עבה ואיכות בנייה מרשימה.
מבחן ההאזנה
מבחן ההאזנה התבצע בחיבור למגבר משולב Naim Uniti Nova והזרמת תכני Tidal ישירות אליו. כבלי הרמקולים ששימשו אותי למבחן הם ה-Nordost Blue Heaven.
ה-Magnat Signature 909
ה-909 הוא אחד הרמקולים הגדולים ביותר שהיו אצלי לסקירה. התאמה של רמקול לחלל היא אחד הקרטריונים החשובים ביותר לקבלת תוצאה טובה, ואכן לתחושתי ה-909 עם שני הוופרים של 8 אינץ׳ שלו, מעט גדול מידי לחלל שלי. בחרתי להרחיק אותו כמה שיותר מהקיר, ונשארתי בעוצמות שמע הגיוניות. ברור לי שהרמקול מסוגל להגיע בקלות לעוצמות גבוהות, אך אז הבס הופך להיות כבר יותר מידי חזק בחלל שלי.
מהצד השני, ה-909 הוא רמקול שאוהב ווליום, לא קונים רמקול בגודל והעוצמה הזו בשביל האזנת ערב רגועה בזמן שהילדים ישנים. בעוצמות נמוכות ה-909 מאבד הרבה מהדינאמיות שלו ורמת ההנאה שלי ממנו ירדה משמעותית בעוצמות אלה.
כשמוצאים את העוצמה הנכונה, כזו שלא מפוצצת את החדר ומצד שני מאפשרת ל-909 להפגין את הדינאמיות שלו, קשה שלא לחייך לנוכח עוצמת הבס שהוא מפיק. הנתונים מדברים על תגובת תדר החל מ-22Hz, ואכן לא פעם ה-909 הפיק בס ברמה של סאבוופר, כל זאת עם רמת פירוט טובה ותחושה של אווריריות, חוסר מאמץ וגוון חמים במקצת.
את מבחן ההאזנה פתחתי באלבום החדש והמופתי של Lady Blackbird, שנקרא Black Acid Soul. האלבום כולל עיבודים נפלאים של ג׳אז וסול לשירים ישנים. ההקלטה נהדרת ומראה מה בס אדיר יכול לעשות גם במוזיקה כביכול רגועה. כל עוד לא מגזימים עם העוצמה בחלל קטן, הרמקול שולט יפה בבס, שמרגיש מאוד אוורירי ומתפזר בצורה מאוזנת ונעימה בחדר. הבס גם לא משתלט ומופרד בצורה טובה מהפסנתר, שנשמע עדין וצלול או מקולה של ה-Lady, שכולל פירוט ברמה טובה.
בקטע Nobody’s Sweetheart, יש שימוש בחצוצרה, שנשארת נקייה וצלולה ואינה צורמת כלל. באופן כללי הגבוהים כאן מוחלקים ורגועים, איני יודע אם זו השפעה של הטוויטר הכפול או השימוש בכיפת משי, אך התוצאה בסופו של דבר היא נעימה וחלקה.
בקטע Lost and Looking יש את הבס הכי עמוק באלבום, ה-909 מצליח לרדת כאן למחוזות הסאבוופר ובאותו הזמן לשחזר פסנתר עדין ונקי שנשמע בצורה ברורה ומאוזנת על רקע הבס העמוק.
קטע נוסף, שמדגים את יכולות הבס והאיזון של ה-909, הוא קטע הבלוז Lock and Key של Rose Cousins. הקטע כולל גיטרה חשמלית, פסנתר ובס עמוק ונמוך, ה-909 מעביר את היצירה בצורה מאוזנת, עם דגש לווקל המרגש של רוז. שחזור הבס כאן אנרגטי ומוציא עוד עוצמה ורגש מהיצירה הזו.
מכאן עברתי לקצת ג׳אז חלק ומלודי, וגיליתי שביצועי הבס של ה-909 ממשיכים לככב גם כאן. היצירה שבחרתי היא Transparent Darkness של הטריו הנורווגי הנהדר, Espen Eriksen Trio, מתוך אלבומם End of Summer. דווקא במוזיקה מבוססת פסנתר ומלודיה עדינה ומרגשת, השחזור הדינאמי והאוורירי של הבס על ידי ה-909, מוסיף המון אנרגטיות ורגש ובאמת לוקח את המוזיקה הזו לרמה אחרת. היכולת של ה-909 לא רק לתת בס עמוק אלא בו בזמן לא להשתלט ועדיין להשאיר את הפסנתר במרכז ככלי המוביל, הייתה מאוד מהנה ובסופו של דבר הובילה אותי להאזין לאלבום כולו (מומלץ ביותר לחובבי ג׳אז חלק מבוסס פסנתר).
כעת הייתי חייב להרים את הקצב קצת, בחרתי באלבום הדאנס האלקטרוני המופלא, Random Access Memories של Daft Punk. זהו אלבום שמצליח להביא את המוזיקה האלקטרונית למיינסטרים ולגמרי לפגוע בטעמם של קהל רחב במיוחד. גם אני בתור אחד שלא חובב מוזיקה אלקטרונית או דאנס, מאוהב קשות באלבום הזה. המוזיקה האלקטרונית היא אולי ההפך הגמור מהג׳אז החלק והעדין, פה שחזור הבס של ה-909 לא משמש על מנת להזריק קצת אנרגיה במוזיקה רגועה, אלא על מנת לשחזר במדויק את הדינאמיות והאנרגטיות הגבוהה שהיא בבסיס מוזיקה זו.
ה-Signature 909 מפגין רמת ניקיון טובה במיד ופרזנטציה כללית כיפית שפשוט אי אפשר, שלא להיסחף עם הקצב של האלבום, הסאונד נשמע גדול, דינאמי, מאוזן ובעל רמת פירוט טובה.
אז ג׳אז רך ומוזיקה אלקטרונית מהצד השני הן הנקודות החזקות של ה-Signature 909, לעומת זאת, נקודה פחות טובה שלהם התגלתה בפני בבלדות עם גיטרה אקוסטית. בדקתי מספר יצירות, למשל The Lord של סופי זלמני ואת Famous Blue Rain Coat של לאונרד כהן. בשתיהן הרגשתי, שבזמן שיש ווקל מלווה בגיטרה, הווקל מודגש, מפורט ואף מרגש, אך פריטת הגיטרה נשמעת מעט רכה מידי, ומעט מרוחקת. בסולו הגיטרה ב-The Lord, הגיטרה מקבלת יותר חדות, אך כשהיא על רקע של ווקל, היא איכשהו יותר מידי ברקע לטעמי.
התופעה חזרה על עצמה גם בקטע Old Love, של אריק קלפטון מתוך ההופעה החיה האקוסטית שלו. זהו קטע דינאמי בהרבה ועם יותר כלים, וגם בו הרגשתי במעט רכות בגיטרה של קלפטון בזמן שהוא שר. בצד החיובי, הקטע הזה שוב מפגין את הדינאמיות של ה-909 וגם שחזור הפסנתר כאן נהדר.
המשכתי לקטע Birds של Dominique Fils-Aimé, הקטע הזה כולל מקצב עם בס עמוק ואפקטים רבים. ה-909 מצליח לשחזר בצורה משכנעת את האפקטים וקולה של דומיניק שכולל דינאמיות רבה, נשמע עמוק, טבעי ומפורט ושוב האיזון וההפרדה בין הבס לשירה נהדר.
סיימתי את המבחן בבלדת הרוק Way Down We Go של להקת הרוק האיסלנדית, Kaleo. מוזיקת רוק מושתת על הרבה אנרגיה, וכבר ממכת התוף הראשונה בקטע, ברור שה-909 הולך לשחזר את היצירה בצורה אנרגטית ודינאמית. שחזור קולו של הסולן ברור ומפורט, ולרגע ה-909 לא יוצא מהשליטה והאיזון שלו, גם במוזיקת הרוק.
ה-Magnat Signature 903
המשכתי לבחינה של הרמקול המדפי ה-Magnat Signature 903, במיוחד בשביל ה-903 הוצאתי מהבוידם זוג סטנדים ישנים שלי. ה-903 נבחנו גם הם בחיבור למגבר המשולב Naim Uniti Nova עם כבלי רמקולים Nordost Blue Heaven.
הפעם פתחתי בקטע Liberty של Anette Askvik. הבס של ה-903 הדוק ומפורט, קולה של אנט נקי ומלא ניואנסים, ניתן לשמוע את הרוק בפיה כשהיא שרה. האפקטים הקטנים הפזורים לאורך השיר מורגשים, הכינורות שמלווים את השירה, מלאים ברגש. זו יצירה מאוד אווירתית, ההפקה מושקעת ודרמטית, וה-903 מצליח להעביר זאת בצורה משכנעת. בסיום השיר יש סולו סקסופון, שנשמע חלק, נקי ומרגש.
מכיוון שזיהיתי חולשה מסוימת ב-909 בקטעי בלדות עם גיטרות אקוסטיות, בחנתי את אותם הקטעים ב-903. ב-The Lord של סופי זלמני, הגיטרה הייתה עדינה אך מורגשת. קולה של סופי מפורט ומלטף, שומעים ניואנסים רבים בקולה והדינאמיות כשהיא עולה מעט או יורדת מועברת בצורה מדויקת. הכינורות בולטים, נקיים ומופרדים בצורה טובה מהשירה.
גם ב-Famous Blue Rain Coat של לאונרד כהן הרגשתי התמקדות בווקל, והגיטרה מרגישה מעט מרוחקת. קולות זמרות הליווי משולבים בצורה מורגשת וכך גם הכינורות. הפרזנטציה הכללית נעימה וממוקדת ווקל.
מכאן עברתי לנקודות שהיו חזקות במבחן ה-909, על מנת לבחון את ביצועי ה-903 בהן.
בקטע הנהדר, Lock and Key של Rose Cousins. הבס של ה-903 מפתיע ביותר, על פי המפרט ה-903 יורד עד 30Hz, נתון מרשים ביותר לרמקול מדפי בגודל הזה. השיר הזה הוא בלדת בלוז-רוק עוצמתית, והאקסטרה כוח שה-909 מעניק לה, מעט חסר ב-903, מה שמורגש בעיקר ברגעי השיא בשיר. עדיין הפרזנטציה הייתה מרגשת ואנרגטית.
בקטע הג׳אז החלק, Transparent Darkness של Espen Eriksen Trio, ה-903 מפגין יכולת גבוהה בשחזור הצלילות והעדינות של הפסנתר, הבס המלווה את הקטע, פאנצ׳י והדוק.
בקטע Birds של Dominique Fils-Aimé, לא מרגישים את הבס בבטן כמו ב-909, אבל גם ה-903 מפיק בס עמוק, הוא גם מפורט והדוק. קולה של דומניק דינאמי ועמוק, ההפרדה של השירה מהמוזיקה טובה.
סיימתי בקטע הפתיחה מתוך Random Access Memories של Daft Punk, שנקרא Give Life Back To Music. ה-903 מפגין דינאמיות מעולה ביחס לגודל התיבה, רמת הפירוט גבוהה מאוד, האפקטים הרבים בשיר מופרדים וקלים להבחנה והפרזנטציה הכללית מאוזנת ואנרגטית.
סיכום מבחן ההאזנה
זה פעם ראשונה שאני מבצע סקירה שכוללת רמקול רצפתי ומדפי מאותה הסדרה. בנוסף זו פעם ראשונה שאני סוקר את המותג Magnat, לכן היה לי חשוב לסכם ולהתייחס לשתי הנקודות הבאות, ״מדפי מול רצפתי״ ו-״סאונד בר-השגה״.
מדפי מול רצפתי
כשמסתכלים על שני זוגות הרמקולים אחד ליד השני, הפער בגודל שלהם הוא פשוט עצום. יחד עם זאת, כמו שקורה לא מעט ברמקולים מאותה הסדרה, יש לא מעט מין המשותף בסאונד שלהם. גם ה-903 וגם ה-909 מציגים יכולת דינאמית מרשימה, מפתיעים מאוד בשחזור הרכות והמלודיות של פסנתר ומדגישים את הווקל.
ההבדל בין שני הרמקולים הללו נעוץ בשני תחומים עיקריים, הגודל או ה-scale של הסאונד וביצועי הבס. ה-909 מייצר סאונד גדול ועוצמתי יותר, כפי שציינתי הוא מעט גדול על החלל שלי ויתפקד טוב יותר בחלל גדול יותר. ההשוואה של נושא הבס היא נקודה מעניינת. ה-909 בבירור יורד נמוך יותר, עד כדי רמה של סאבוופר לעיתים, אבל מעבר לכך הבס של ה-909 שונה מהותית מה-903. ל-909 יש בס אוורירי ומעט חמים, לעומתו ל-903 יש בס הדוק יותר.
אם אנסה לסכם, ה-Sgnature 909 הוא רמקול שימלא חלל גדול, הוא דוחף המון אוויר ואנרגיה לחדר. הבס עמוק והפרזנטציה דינאמית מאוד. ה-Signature 903 הינו רמקול מדפי מפתיע ברמת הדינאמיות שלו ויתאים מאוד לסלון ישראלי ממוצע.
באיזשהו מקום, אני חושב שהסאונד של ה-903 קוהורנטי יותר ו״יציב״ יותר על פני סגנונות רבים, כאשר מהצד השני, ל-909 יש יתרון ברור בדיאנמיות והאנרגיה בג׳אז ומוזיקה אלקטרונית.
סאונד בר-השגה
סדרת ה-Signature 900 הינה סדרת הדגל של חברת Magnat, שהיא בעלת קו נרחב של סדרות רמקולים. מחיר ה-Signature 909 הינן 16,390 ₪ ואילו ה-Signature 903 עולה 5,490 ₪, מחירים כאלה למוצרי סדרת הדגל מצביעים על חברה שפונה למיינסטרים של חובבי אודיו, אנשים שמחפשים ליהנות ממוזיקה במערכת טובה במחיר שפוי.
כאשר יורדים בסדרות של Magnat, מין הסתם, המחירים הופכים להיות נוחים יותר, לטעמי שם נמצא הקסם האמיתי של החברה, בכך שהם מאפשרים לצרכן לרכוש רמקולים איכותיים במחיר שווה לכל נפש.
אם כן, מה בעצם מפריד את הרמקולים מסדרת ה-Signature 900 מרמקולי היי-אנד יקרים?
בפן העיצובי, מדובר ברמקולים בנויים היטב ביחס למחיר ובעלי גימור מרשים, אך כמובן שברמקולים יקרים יותר ניתן לראות תיבות איכותיות יותר ומגוון עיצובים מושקעים יותר. מבחינת הסאונד, רמקולי ה-Magnat Signature הם תרומה טובה למחיר, אבל ברמקולי היי-אנד אפשר לקבל שיפור בבימת הסטריאו, בניקיון, ברמת האיזון במיד ובפירוט וההפרדה.
סיכום
המותג הגרמני, Magnat, נחשב למותג בעל תמורה גבוהה למחיר ובעל מבחר סדרות רמקולים ומגברים נרחב. לכן הכניסה של Magnat לשוק הישראלי פותחות אופציה נוספת למי שמחפש להגיע לסאונד טוב במחיר שפוי.
שני הרמקולים מסדרת ה-Signature 900 של חברת Magnat, ה-909 וה-903, הם רמקולים שבנויים היטב. שני הגימורים של הסדרה, השחור פיאנו וה-Macassar הייחודי, הרשימו אותי.
ה-Signature 909 הוא אחד הרמקולים הגדולים ביותר שתוכלו לרכוש ברמת המחיר הזו, עם שתי יחידות וופר בגודל של 8 אינץ׳ ותיבה גדולה, ה-909 יוכל למלא חלל גדול בסאונד דינאמי ועוצמתי עם בס עמוק ברמה שקרובה לסאבוופר. מצד שני, אני מצאתי את הרמקול מעט גדול מידי עבור סלון ישראלי ממוצע. ה-909 הצטיין במיוחד בג׳אז ומוזיקה אלקטרונית, שני סגנונות שנהנים מאוד מהזרקת האנרגיה והדינאמיות שלו.
ה-Signature 903, הינו רמקול מדפי עם ביצועי בס מפתיעים. הבס של ה-903 הוא הדוק ופאנצ׳י. אומנם לא תקבלו כאן גודל ועוצמה כמו ב-909, אבל זהו רמקול שיתאים מאוד לחלל הישראלי הממוצע ומצאתי את הביצועים שלו יותר קוהרנטיים ועקביים.
ההתרשמות הראשונית שלי ממותג Magnat הינה חיובית, ואני חושב שזהו מותג שיכול להתחרות ברמות הכניסה והביניים ולהוות אופציה נוספת עבור הצרכן הישראלי.
מחיר ה-Signature 909 הינו: 16,390 ₪
מחיר ה-Signature 903 הינו: 5,490 ₪
אחריות: 5 שנים מבית Morel
המערכת ששימשה אותי לסקירה:
מגבר משולב כולל סטרימר: Naim Uniti Nova
כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven