בכתבה זו אתאר לכם מה ראינו ביום השני והאחרון שלנו ב-תערוכת מינכן 2022 – High End Munich, ה-22 במאי. את היום ראשון סיימנו עם הלשון בחוץ, זה הרגיש ממש כמו מירוץ נגד הזמן להספיק לראות את הכל. את החוויות שלנו מהיום הראשון תוכלו לראות בכתבות:
המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום הראשון בתערוכה – חלק 1
המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום הראשון בתערוכה – חלק 2
כשרואים כל כך הרבה מערכות שונות ביום אחד, זה מעייף את האוזן וכבר לא פשוט לעקוב אחר מה ראינו, שמענו וכו. הגודל של התערוכה הזו פשוט מציף. כשחזרנו למלון ביום הראשון, עברנו על חוברת התערוכה לראות אילו חדרים לא הספקנו לבקר בהם, וגילינו שפספסנו לא מעט כולל מסדרון שלם.
ליום השני באנו עם טקטיקה שונה, להשלים בנחת את החדרים שלא ראינו ואז לחזור לחדרים, שסימנו בתור האהובים עלינו ביותר מהיום הראשון על מנת לקבל התרשמות שנייה.
התייחסות קצרה לקהל המבקרים. לתערוכות אודיו יש מוניטין של משיכת קהל גברי בגילאים בין 50 ל-60 בלבד. ביום הראשון בתערוכה ניתן היה להבין מאיפה המוניטין הזה מגיע. בכל זאת היו גם גברים צעירים יותר ומידי פעם הייתה גם איזו אישה או שתיים. לעומת זאת ביום השני של התערוכה, שנפל על יום ראשון, הקהל היה שונה באופן מהותי, יותר זוגות, אפילו מידי פעם משפחות. האווירה הייתה נינוחה וקלילה.
קדימה מתחילים!
החדרים שפיספסנו ביום הראשון של תערוכת מינכן 2022
בתחילת היום נרשמנו להדגמה של Burmester הגרמנית, מכיוון שלא ניתן להיכנס להדגמה שלהם ללא רישום. ההדגמה הייתה בשעה 10:30, לכן הייתה לנו חצי שעה להשלים באופן מסודר את אחד החדרים שפיספסנו.
הלכנו לשמוע את המערכת שהורכבה מרמקולים של חברת Stenheim השווייצרית, עם הגברה שווייצרית גם כן, מבית המותג המסקרן, בעל העיצוב הייחודי, darTZeel. מזה מספר שנים אני עוקב אחרי חברת Stenheim, ולכן שמחתי על ההזדמנות לשמוע אותם.
לאחר מכן חזרנו לחדר של Burmester, המותג הגרמני הוותיק והמאוד יקר, בעל הקו העיצובי הייחודי שלו, שכולל צבעי אפור מטאלי מבריק.
הגישה להדגמות של חברת Burmester כולל מציג שמסביר על המערכת, משמיע מספר קטעים, כאשר לפני כל קטע ישנו הסבר של מדוע הקטע נבחר. אנחנו היינו עם קבוצה שכלל בעיקר דוברי גרמנית, לכן לצערי ההדרכה הייתה בגרמנית, ועדיין זו חוויה הרבה יותר מרשימה מאשר סתם להיכנס לחדר ללא שום הסבר. הסאונד היה מאופיין בבס מלא עוצמה שנשאר בשליטה והפיזור היה אחיד ומאוזן.
החדר הבא שביקרנו בו היה חדר שכלל רמקולים יוקרתיים של חברת Magico עם אלקטרוניקה של Soulution השוויצרית. חדר עם אסתטיקה נקייה ובו זמנית עוצמתית.
ביום הראשון הכרנו את חברת Lyravox הגרמנית, כשביקרנו בחדר הקטן שלהם. הפעם ביקרנו בחדר בו הוצגו רמקולי הדגל המרשימים שלהם. מדובר ברמקולים אקטיביים שחובר למקור דיגיטלי של החברה. לאט לאט נתקלים ביותר ויותר רמקולים אקטיביים גם בשוק האולטרה הייאנד.
החדר הבא שביקרנו בו היה של חברת Estelon. אתמול ביקרנו בחדר של MSB שהציגו עם רמקולים של Estelon והיום ביקרנו בחדר של Estelon שהציגו עם אלקטרוניקה של MSB. בחדר הזה הוצבו להם רמקולי הדגל המפוארים של Estelon ה-Exteme MK II. חברת Estelon הינה חברה משפתית שהוקמה בידי Alfred Vassilkov יחד עם שתי בנותיו. אלפרד היה עצמו בחדר הוא הסביר על הרמקול ובחר בעצמו את השירים, זה היה עונג אמיתי לראות את היוצר בעצמו מדגים את הפלא, העיצובי וההנדסי שהוא יצר.
חדרים נוספים שראינו ביום השני:
חדר של חברת dCS עם הגברה מבית Dan D'Agostino ורמקולים של Wilson Audio.
חדר נוסף שהדגים הגברה של Dan D'Agostino ורמקולים של Wilson Audio היה החדר של יצרנית הכבלים האמריקאית, Nordost.
ביקרנו דם בחדר שכלל את הרמקולים החדשים מבית Mission עם אלקטרוניקה של Luxman היפנית ומקור מבית Lumin.
החדר של היצרן הגמרני, MBL, כלל את הרמקולים המפורסמים שלהם, אך היה מאוד לא נוח מבחינת הכניסה והישיבה בו.
משם חזרנו לחדר של YG Acoustics, הפעם יצא לנו להאזין ל-Vantage Live, הרמקולים האקטיביים הראשונים מבית YG Acoustics.
הפער בין ה-Vantage Live לרמקולים מסדרת ה-Peaks עם אלקטרוניה של Burmester, היה ניכר. ה-Vantage יותר נקי, יותר דינאמי ויותר פאנצ׳י.
החדר הבא שנכנסו אליו כלל את אחד הרמקולים הכי משוגעים בתערוכה. מדובר ברמקולים של חברת Aries Cerat הקפריסאית.
אם כבר מדברים על רמקולים משוגעים, כשחזרנו אל אחד החדרים שהרשימו אותנו ביום הקודם, החדר של Western Electric, גילינו להפתעתינו שבעצם יש שם שני חדרי תצוגה, שאיכשהו פיספסנו אחד מהם. זה החדר הראשון:
בחדר התצוגה השני שלהם, מצאנו את הרמקול, שלטעמי היה בעל המראה הכי ייחודי ומשוגע בתערוכה. עד כמה שהצלחתי להבין, מדובר באב-טיפוס של רמקול עם דרייבר מיד חדש שהוא פיתוח של החברה.
החדרים האחרונים שביקרנו בהם היו:
חדר של אלקטרוניקה של חברת Alluxity הדנית עם רמקולים של Joseph Audio.
חדר של רמקולי ה-full range ribbon של חברת Alsyvox הספרדית.
בשעה האחרונה של התערוכה כשרוב החדרים כבר חצי דרך לפירוק קפצנו לביקור של צילום בלבד לשני חדרים נוספים.
החדר של חברת Thrax Audio מבולגריה.
החדר האחרון שקפצנו אליו היה בשביל להציץ בנגן ה-CD המדובר, ה-Kalista מצרפת.
כך תם ונשלם הביקור שלנו בתערוכת מינכן. כשיצאנו ממבנה התערוכה ראינו אנשים רבים מגיעים עם קופסאות קרטון על מנת להתחיל ולארוז את הציוד חזרה. אני יוכל רק לדמיין איזה פרוצדורה מורכבת היא הפירוק של כל הציוד הרב.
סיכום היום
אחרי שביום הראשון של התערוכה באמת התרוצצנו בלי סוף בניסיון להספיק הכל, היום השני שלנו היה רגוע יותר וגם מהנה יותר. העושר והגודל של תערוכת מינכן 2022 הוא פשוט אינסופי ויכולתי בכיף לבלות שם עוד יומיים.
בכתבה הבאה והאחרונה שלנו בסדרת הכתבות על תערוכת מינכן 2022 נסכם את החוויה ונבחר את החדרים שהכי אהבנו, המשיכו לעקוב.
גם את היום הזה סיימנו בהופעה, הפעם היינו בהופעה של הסקספוניסט הישראלי עודד צור. ההופעה הייתה במועדון הג׳אז Unterfahrt. זו הייתה ההופעה הטובה ביותר שהיינו בה וגם המועדון היה בקלות כמה דרגות מעל המקומות האחרים שהיינו בהם. מכיוון שלא הזמנו כרטיסים, הכניסו אתנו ממש בסמוך לתחילת המופע וישבנו בפינה עם כמעט אפס ראות של הבמה. בהמשך ההופעה המלצרית המליצה לנו לעבור לבר בצד השני, שם ראינו מעט יותר. החלק המדהים היה האחידות של הסאונד, שנשמע מאוזן ביותר בכל החלל של המועדון. כך שקבלו מאיתנו המלצה חמה על מועדון הג׳אז Unterfahrt.
כל כך נהינתי מההופעה שבחרתי לרכוש תקליט של עודד, שגם חתם עליו מולי, בהחלט חוויה מרגשת.
ליום המחרת, היה לנו כמעט יום שלם עד הטיסה, אז הסתובבנו עוד בעיר וגם קפצנו לביקור בחנות Home Entertainment Concept, שהייתה סגורה ביום הראשון שלנו במינכן. פגשנו בחנות את אחד הבעלים, שהיה אדיב במיוחד. ניהלנו שיחה ארוכה על העדפות האודיו של הקהל הגרמני ודעתו על שלל מותגים, שנמצאים אצלו בחנות. למרות שהיה לו ברור שלא נקנה דבר, הוא שמח מאוד לשוחח איתנו. בנוסף היה מעניין לראות שלחנות יש מותג משלהם. הרמקולים האדומים הענקיים הם רמקולי ספינת הדגל שלהם, בנוסף הם מייצרים גם פטיפונים. הנה כמה תמונות מהביקור: