אחרי שסיפרנו לכם על היום הראשון שלנו בתערוכת מינכן 2024, בכתבה זו נתאר לכם את מה שראינו ושמענו ביום השני שלנו בתערוכה.
אז אחרי שאת היום הראשון סיימתי בהרגשה שבקושי ראינו חצי, הייתי נחוש להספיק כמה שיותר ביום השני.
הגרסה המצולמת
בסרטון הבא ריכזנו את החוויות שלנו מהיום השני והשלישי של התערוכה:
ראיון עם Dr. Matthew Webster, מנכ״ל חברת YG Acoustics
בביקור שלנו ביום הראשון בחדר של YG Acoustics, הוצע לנו לבצע ראיון מצולם עם המנכ״ל של החברה, Dr. Matthew Webster. הראיון נקבע לבוקר של היום השני. הנציגים של YG ביקשו שנבדוק אם יש אפשרות שנגיע אליהם לפני 10, שעת פתיחת התערוכה. אז הלכנו בבוקר אל חדר העיתונאות ושאלנו אם יש אפשרות כזאת. האחראית על העיתונאות שמחה לעזור וליוותה אותנו בעצמה לחדר של YG, ממש יחס VIP.
הנה הראיון שפרסמנו כבר לפני כמה ימים:
כמו את כתבת הסיכום של היום הראשון, גם כתבה זו נחלק לחדרים המרכזיים, אליהם הקדשנו זמן רב יותר והחדרים הנוספים, שהספקנו רק להציץ בהם לזמן קצר.
החדרים המרכזיים
אז לאחר הראיון, פצחנו במסע ההשלמות שלנו ותחילה החדר של היצרן השווייצרי המוערך, בעל העיצוב שאי אפשר לטעות בו, darTZeel.
החדר של darTZeel עם Stenheim
שתי החברות השווייצריות הללו משתפות פעולה בדרך קבע בתערוכות האחרונות. הסאונד דינמי עם רמת פירוט נפלאה והמון אוויר. כמו בחדר הגדול של Nagra, שביקרנו בו ביום לפני, גם כאן היה שימוש בשני מונו-בלוקים לחיבור Bi-Amp עבור כל רמקול. אני מודה שמשהו בחיבור הזה מעט מרגיז אותי, אני מבין שזו התערוכה ״ללכת עד הסוף״, אבל בשני המקרים מדובר במונובלוקים כל כך יקרים, האם הם באמת לא מסוגלים להניע את הרמקולים כראוי בלי הכפלת כח?
המציג בחדר פתח את הבוקר בניסוי מעניין בו הוא השמיע כמה תקליטים כאשר הוא השתמש בשתי זרועות שונות, וביקש מהקהל לבחור איזו זרוע הם מעדיפים יותר. הוא ניסה להוכיח טענה שיש קשר בין המוצא של המאזינים להעדפה שלהם, ניסוי חברתי דיי מעניין שמטרתו הייתה להוכיח, בין היתר, שאופי סאונד מסוים לא יכול לפגוע באופן אוניברסלי לטעם של כולם.
החדר של Zellaton עם YS Sound
בחדר של יצרן רמקולי האולטרה הייאנד הגרמני, Zellaton, הוצג רמקול חדש בעל השם המחייב, Reference Ultra. האלקטרוניקה הייתה של חברת YS Sound היפנית. בשנתיים האחרונות יצא לי לשמוע מספר פעמים את הרמקולים של Zellaton, שמבחינתי מאופיינים באיזון יוצא דופן בין עוצמה ועידון. זה לחלוטין מה שהרגשתי גם כלפי הרמקול החדש. דבר שאני מאוד אוהב אצל רמקולי Zellaton זה שרוב הרמקולים שלהם, גם המפוארים ביותר, מגיעים בגודל הגיוני, מה שאני לא יכול לומר על מגבר ההספק של YS Sound, שתפס חצי מהבמה בין שני הרמקולים. אני מבין שזו תערוכה בה מציגים את המוצרים הקיצוניים ביותר, אבל מגבר בגודל כזה מרגיש לי לא פרקטי ולא רלוונטי ל-99.99% מהאנשים, גם כאלה שהם חובבי אולטרה הייאנד קיצוני.
החדר של Engström עם Marten ו-Jorma
מרוב מותגי אודיו, אפשר בקלות לפספס מותגים בעלי פוטנציאל להיות אלה שמתאהבים בהם. עד השנה לא ממש הכרתי את יצרן מגברי המנורות השוודי Engström. ראיתי בעבר את העיצובים שלהם, עם הזכוכית השקופה ובמבט ראשון, זה פחות דיבר אלי. בשנה מאז התערוכה הקודמת יצא לי לשמוע בישראל פעמיים מוצרים של החברה, כולל המונובלוקים מדגם Lars, שכיכבו במערכת שבחרתי בה ל-״מערכת הסטריאו של השנה 2023״ ואת המגבר המשולב שלהם ה-ARNE. לכן הפעם הגעתי לחדר שלהם עם הכנה ומצד שני ציפיות רבות. השנה הם הציגו את המונובלוקים הבכירים שלהם, ה-Eric וקדם המגבר Monica. הרמקולים בחדר היו רמקולים חדשים של חברת Marten מדגם Coltrane Quintet וכבילה מבית Jorma. אם בכל זאת מילת ביקורת על העיצוב, אני לא ממש מבין כיצד העיצוב של קדם המגבר מתחבר למונובלוקים, לא הייתי מנחש שמדובר באותה החברה.
אם לנסות לתמצת את הסאונד של Engström לכדי מילה אחת, הייתי בוחר ב״אבסולוטי״, כי יש משהו מאוד מדויק, נכון ונקי בסאונד שלהם. מה שכן משהו באקוסטיקה, או בהעמדה של הרמקולים בחדר הזה גרמו לכך שהחוויה הייתה מאוד תלויה במקום הישיבה.
החדר של ESD
היצרן הסיני ESD פרץ משום מקום בתערוכה של 2023 והציג את אחד החדרים הכי גדולים ויקרים. גם השנה הם הציגו באותו החדר, מערכת שונה עם הרבה פחות אלקטרוניקה. מהמעט שהתרשמתי מדובר במערכת מרשימה עם דינמיות אדירה, אבל אני מרגיש שמערכות כאלה הן פשוט לא רלוונטיות, לא רק מבחינת המחיר, אלא בגלל שצריך חלל של טירת ימי ביניים בשבילם.
בנוסף הם הציגו השנה מערכת הרבה יותר הגיונית, שגם היא נראית מעולה, אך לא יצא לי לשמוע אותה.
החדר של Kaiser Acoustics עם Ypsilon Audio
יצרן הרמקולים הגרמני Kaiser Acoustics הציגו שני רמקולים חדשים. הרמקולים הגדולים שנקראים Minal והרמקולים הקטנים, Colibri. אנחנו האזנו לרמקולי Minal עם האלקטרוניקה הבכירה של חברת Ypsilon היוונית. הסאונד מאופיין בניקיון נפלא לצד עוצמתיות ודינמיות.
בפן העיצובי, אני לא חובב גדול של המונובלוקים העצומים של Ypsilon. לעומת זאת, נגן ה-CD שלהם הוא פשוט יצירת אומנות.
החדר של Fyne Audio
חברת הרמקולים הסקוטית Fyne Audio הציגו ליין נרחב, כולל שתי סדרות הרטרו המרשימות שלהם וסדרת הדגל ה-F-1. בנוסף הוצג הסופר טויטר החדש שלהם, שניתן להוסיף אותו לדגמי החברה. משעשע שגם חברת Tannoy, ממנה יצאו המקימים של Fyne Audio השיקה את הגרסה שלהם לתוספת הסופר טוויטר בתערוכה השנה.
האזנו לרמקולים מסדרת ה-Vintage היוקרתית של החברה והיה מעניין לנסות לזהות את ההבדל ביחס לרמקולי Tannoy. אז כמובן שהם לא ניגנו באותו החדר והיו מחוברים להגברה שונה, כך שזו השוואה מזיכרון בלבד. עדיין, לתחושתי Tannoy לוקחים את הסאונד יותר לכיוון הרומנטי והאוורירי, לעומתם Fyne Audio נשמעים יותר מדויקים וניטרלים, זאת לצד הסאונד הגדול והעוטף, המצופה מרמקולי Point Source בעלי יחידה גדולה. כמו תמיד זה לא עניין של טוב ורע, אלא לאיזה סגנון מתחברים יותר.
החדר של Gryphon
בחדר של היצרן הדני Gryphon הוצגה מערכת שלמה מתוצרתם, כאשר גולת הכותרת הייתה הפטיפון הראשון שלהם. חברת Gryphon היא אחת החברות המדוברות של שוק האולטרה הייאנד ויש להם עדת מעריצים הדוקים. לכן בתערוכה לפני שנתיים, זה היה אחד היצרנים שהכי חיכיתי לשמוע והתאכזבתי עמוקות לגלות תצוגה פסיבית בלבד. בשנה שעברה הם הדגימו את המגבר המשולב הבכיר שלהם מדגם Diablo 333, כך שיצא לי בפעם הראשונה לשמוע את הסאונד המדובר שלהם. השנה הם כבר הלכו עד הסוף והדגימו מערכת שלמה, מופרדת ויוקרתית.
בעוד אי אפשר להתווכח עם העיצוב ואיכות הבנייה המרשימים, אני מצאתי את הסאונד מעט על הצד הכוחני. אני מבין שזה סאונד שיפגע לטעמם של אנשים המחפשים דינמיות וסאונד מלא עוצמה, אך אני נוטה יותר להתחבר לעידון ורגש ועבורי הפרזנטציה של Gryphon הייתה מעט ״חזקה״ מידי. בכל מקרה, הפטיפון החדש, הרמקולים ומערכת ההגברה הם יפיפיים ויוקרתיים.
החדר של Steinway Lyngdorf
גם החדר הבא שביקרנו בו שייך ליצרנית דנית, אם כי בעלת גישה שונה לחלוטין, החדר של חברת Lyngdorf ומותג היוקרה שלה בשיתוף חברת הפסנתרים, Steinway Lyngdorf. חברת Lyngdorf היא אחת החברות הכי טכנולוגיות בשוק האודיו, עם ההגברה הדיגיטלית הייחודית שלהם, יכולת תיקון אקוסטי אקטיבי לחדר, ה-RoomPerfect ושלל יכולות מתקדמות. החדר הזה מביא תמיד קהל מאוד מגוון, זהו מותג שמעורר המון עיניין ולכן לאנשים יש הרבה שאלות ואינטרסים עיסקיים כלפי המותג. בגלל סיבות אלה בכל פעם שביקרנו בחדר (בשלושת השנים של הביקורים שלנו בתערוכה), החדר היה עמוס בשיחות עיסקיות ולא ממש אפשר היה להתרשם מביצועי הציוד. הפעם ראינו את רמקולי ה-Cue 100 המרשימים. אומנם לא יצא לנו לשמוע אותם, אך הם זמינים בתצוגה בארץ אצל היבואן הרשמי פיוצ׳ר.
בחלק של Steinway Lyngdorf הוצגו רמקולי Model C והסאונדבר החדש של המותג. מי שחושב שסאונדבר לא יכול להיות מוצר יוקרתי, צריך לראות את ה-Model S.
החדר של Focal עם Naim
בחדר של Focal ו-Naim הוצגו כמה מוצרים חדשים. חברת Focal השיקה שני דגמים חדשים של אוזניות חוטיות, ה-Hadenys וה-Azurys עם הגימור הכחלחל היפייפה. בנוסף הוצגו דגמי Aria החדשים וסדרות המגברים של Naim.
בחלק השני של החדר הייתה תצוגה אקטיבית של מגבר ה-All In One החדש, Naim Uniti Nova PE, שהניע רמקולי Focal Scala Utopia Evo. כשהמגבר בגרסת ה-PE הושק, הוא זכה להרבה ״הרמות גבה״ וירטואליות ברחבי הרשת בגלל השימוש בהגברת Class D לראשונה במגבר של Naim.
הקטע שנוגן כשנכנסו לחדר היה Make Us Stronger של Ghost Rider, זו יצירה אלקטרונית דינמית ומאתגרת, שציינתי בכתבה שלי ״10 שירים אודיופילים שאתם חייבים להכיר״. אומנם מדובר ברמקול ה-Utopia הקטן ביותר, אך רמקולי Focal, במיוחד מסדרת ה-Utopia, נחשבים לרמקולים שצריכים הגברה איכותית בשביל להישמע במיטבם וה-Uniti Nova PE הפגין כאן יכולת הנעה מרשימה ביותר. עוצמת הניגון הייתה גבוהה בהרבה ממה שאני הייתי מנגן בחלל כזה, ולא הרגשתי בשום סימן של מאמץ מצד המגבר, הבס היה עמוק, פאנצ׳י והדוק, הווקל מאוזן ומפורט והבמה גדולה ועוטפת. זו הייתה פרזנטציה מרשימה והוכחה גם לעוצמה של מגבר ה-PE וגם לכך שחברת Naim יודעים מה הם עושים גם בהגברה מסוג Class D.
בנוסף אני חייב לציין שזה היה מרענן לשמוע ולראות מערכת שמורכבת מרמקולים איכותיים כאלה, המנועים בידי מגבר All In One ולא מערכת מופרדת עם קופסאות מרובות.
מילה אחרונה שאני חייב לציין היא בנושא הגימור הירוק והמרשים של הרמקול, שמאוד מצא חן בעיני.
החדר של TAD
החדר הבא שנכנסו אליו היה של היצרנית היפנית המוערכת, TAD. עבורי חברת TAD הינה חברה מרתקת, בעלת שפה עיצובית ייחודית ובנוסף מדובר בחברה שמייצרת גם רמקולים וגם אלקטרוניקה, מה שיחסית נדיר בקרב יצרני הקצה היפניים.
השנה הם הציגו מערכת יקרה במיוחד, שהייתה מורכבת מרמקולי R1TX בגרסה מוגבלת, קדם מגבר מדגם C700, זוג מונובלוקים מדגם M700 ונגן SACD וממיר מדגם D700. כשאפילו הכבלים היו מתוצרת החברה.
במערכת נוגנו כמה קטעים של הקלטות חיות, התיישבתי ועצמתי עיניים לרגע. שני דברים קרו אז, הראשון היה שהרגשתי שאני מועבר לתוך ההופעה, מרוב שזה היה נקי, אמיתי ומרגש, ואילו הדבר השני שהרגשתי היה שאני מתמלא באנרגיה מחדש. זה מבחינתי אחד הכוחות של המוזיקה ושל מערכת אודיו טובה לתת תחושה של רוגע ומילוי מצברים.
החדר של Ayre, Sonner Audio, Pachanko & Ikigai
מכאן ירדנו לטייל באולמות הכניסה, שמלבד שלל תצוגות פתוחות ולרוב פסיביות, כללו גם כמה חדרונים. אחד מאותם החדרונים הציג מערכת שכללה אלקטרוניקה של חברת Ayre האמריקאית. אני בעלים של ממיר של חברת Ayre מדגם QB-9 DSD, שמשמש אותי במערכת האוזניות שלי. גם לשותף שלי יש את הממיר הזה. שנינו רכשנו אותו ביד שנייה לאחר אינספור ניסיות והשוואות, בתג המחיר שלו זה היה הממיר הטוב ביותר ששמענו. לכן התרגשתי מההזדמנות להאזין למערכת ההגברה של החברה.
רצינו לדבר עם נציג של Ayre, אך כשהגענו לחדר הוא היה עסוק בפגישה עסקית כלשהי, לכן בינתיים נכנסנו ושמענו את המערכת. המערכת הייתה מורכבת, מלבד הגברה ונגן CD של Ayre, מרמקולים של חברת Sonner Audio האמריקאית, שרת מוזיקה של Pachanko Labs הצרפתית וכבלים מבית Ikigai.
הרמקולים המדפיים הדיי קטנים הללו מלאו את החלל בקלות בסאונד מדויק, מהיר, נקי ובעל בס עמוק באפן מפתיע. מכיוון שהתרשמנו מאוד מביצועי הרמקולים, ביקשנו מהנציג של החברה, מר Gunny Surwan לספר לנו על החברה וליין המוצרים שלהם. הנה הראיון שערכנו איתו:
כשיצאנו מההדגמה יצא לנו לשוחח עם נציג של Ayre Acoustics, מר Jake Forsyth. ג׳ייק הוא בחור אנרגטי וחיובי, הרקע שלו הוא בצד ה-Pro Audio, הוא למד הקלטת סאונד ועבד בתחום בשילוב עם הצד הקימונעי של שוק האודיו המקצועי. לאחר שהוא עבר לקולורדו, הוא גילה את סצנת ה-HiFi ונוצרה עבורו הזדמנות לעבור לצד הזה של שוק האודיו. Jake סיפר לנו על ההשקעה הרבה בתכנון מוצריה של Ayre ושיתף אותנו בשלל כיוונים שהם בוחנים לצמיחה ופיתוח עתידיים, כך שנראה לי שעוד נשמע רבות על החברה הזו בשנים הקרובות.
עולם האוזניות – World of Headphones
מכאן המשכנו לסיבוב בחלל הפתוח והגדול שנקרא World of Headphones. המקום הזה הוא החלום הרטוב של כל חובבי האוזניות והוא מרגיש שונה לחלוטין משאר התערוכה. בעוד בשאר התערוכה ישנן הדגמות בהן יושבים קבוצה של אנשים ומאזינים, או מקשקשים ומפריעים לאחרים, החוויה כאן הינה אישית בהרבה. אנשים מסתובבים, מרכיבים אוזניות, בוחרים שיר ונעלמים להם בעולם משלהם.
אפשר לדבר רבות על ההבדלים בין חוויית ההאזנה האישית והקבוצתית, אך זה לא המקום להיכנס לכך. אציין רק שאחרי המחירים המשוגעים של ציוד הסטריאו, זה בכל פעם מפתיע אותי מחדש לאיזו איכות סאונד מטורפת ניתן להגיע בחלקיק מהסכום כשמדובר על מערכת אוזניות.
אני התנסיתי מעט באוזניות הריבון המדוברות, RAAL 1995, אכן מדובר באוזניות מדהימות עם סאונד מלא חיים, אנרגטי, מפורט ובעל בס מרשים.
חברת אוזניות שאני מאוד אוהב בשנים האחרונות היא חברת Meze Audio מרומניה. החברה מציעה מספר דגמים, בעלי עיצוב נעים, אגרונומיה טובה וסאונד מעולה עם תמורה גבוהה למחיר.
בביתן של Meze הוצבו מגוון של מגברי אוזניות מכל הסוגים וניתן היה להתרשם מביצועי כל דגמי האוזניות עם איזה מגבר שרוצים וכך לגבש דעה מהו השילוב המתאים עבורכם. זו חוויה שכמובן שאי אפשר להגיע אליה בתצוגה של מערכות סטריאו.
השילוב שהכי אהבתי היה של אוזניות הדגל של החברה עם מגבר של חברה איטלקית בשם Audma מדגם MAESTRO HPA1.
החדר של SVS
עוד חדרון שהיה באולמות הפתוחים היה של החברה האמריקאית SVS. האמת שביקרנו בחדר הזה גם ביום הקודם, אך את הביקור המשמעותי יותר עשינו ביום השני, לכן בחרתי לספר לכם על כך כאן. חברת SVS הציגו מערכת סטריאו משולבת עם קולנוע ביתי. הרמקולים היו רמקולי הדגל של החברה מסדרת ה-Ultra Evolution החדשה. על הגברת הסטריאו היה מופקד מגבר של McIntosh בעל עוצמה של 100W לערוץ, המקור היה סטרימר של בלוסאונד. על הקולנוע היה אחראי רסיבר של Marantz ונגן בלוריי של Oppo. עוד לפני שהמערכת הזו החלה לנגן, אהבתי אותה, כיוון שהיא מציגה משהו שלא היה קיים בכל התערוכה, מערכת שפונה אל קהל הגיוני שרוצה ביצועים מעולים, טכנולוגיות מתקדמות, שילוב של סטריאו וקולנוע וכל זה בתקציב סביר, שלא מצריך משכנתא.
שמענו כמה קטעי מוזיקה, שגרמו לי לגשת למציג ולוודא שהסאבים בחדר מכובים, כיוון שהבס של רמקולי SVS היה עמוק ועוצמתי, אך זה לא בא כלל על חשבון האיזון. בהמשך הודגם קטע קולנועי מתוך ״משימה בלתי אפשרית״. לסיכום, מדובר כאן בסדרת רמקולים בעלת פוטנציאל אדיר להיות פיתרון עבור צרכנים מודרניים רבים ואני מקווה מאוד שיצא לי לסקור את אחד הדגמים שלה.
החדרים של Audio Group Denmark
לקראת סוף היום הגענו למתחם של Audio Group Denmark, אחת מקבוצות מותגי האודיו הכי מרתקות של השנים האחרונות. זו קבוצת מותגים שמשלבת טכנולוגיות חדשות ומפתחת מוצרים בקצב מסחרר. הפעם הם הציגו בשלושה חדרים: ראשית נכנסתי אל חדר הביניים, שהציג את סדרת C החדשה של רמקולי Børresen Acoustics.
החדר השני היה חדר ההייאנד בו הוצגו רמקולים יוקרתיים חדשים מדגם T5 בעלות של 200 אלף יורו ואלקטרוניקה של Aavik בעלות של מעל ל-60 אלף יורו ״לחתיכה״.
לבסוף חדר הכניסה של הקבוצה כלל את מותג ה-Axxess, שהושק בשנה שעברה ותחתיו הקבוצה מוציאה את המוצרים הכי נגישים שלהם. השנה הושקו לראשונה שני דגמי רמקולים: רמקול מדפי מדגם L1 ורצפתי מדגם L3, עם מחיר של 2,500 אירו ו-5,000 אירו בהתאמה.
אני הייתי מגדיר את פרופיל הסאונד של החברה כמאוד מודרני, עם שימוש בדרייברים מתוחכמים, שגורמים לרמקולים להישמע הרבה יותר גדולים ממה שהם, עם רמת ניקיון ודיוק מרשימים ובמה עוטפת בעלת Imaging מרשים. מבחינתי החידוש המשמעותי של החברה זה ביכולות שלה להביא את הפיתוחים הטכנולוגיים שלהם לרמת מחיר נמוכה יותר במהירות. בעקבות כך, החדר שהכי הרשים אותי מבין השלוש היה ללא ספק חדר הכניסה שלהם. תרומה חשובה נוספת של Audio Group Denmark הוא בהשקעה שלהם במגברי Class D והוכחה שמגברים אלה יכולים לתת תוצאה אודיופילית מרשימה, שמתחרה בראש מורם עם מגברי Class A\B, או Class A.
החדר של Esprit
החדר האחרון שהאזנו בו למערכת באופן משמעותי, היה החדר של Esprit, מותג צרפתי שמוכר בעיקר בזכות הכבלים שלהם. השנה המותג השיק לראשונה שני דגמי רמקולים מתוצרתם, דגם מדפי בשם Stella וריצפתי בשם Amalia, שניהם 2Way. בחדר ניגן דגם Amalia עם הגברה של חברת Yamaha. האזנו לכמה שירים ועם כל שיר שעבר החיוך על פני התרחב. זהו רמקול רך ונעים, מה שאני הייתי מכנה בתיאור הסובייקטיבי, ״מוזיקלי״. כשיצאנו מהחדר דיברנו עם נציג של החברה שסיפר לנו שהמחיר של הרמקולים הוא באזור ה-16 אלף אירו, ממש לא זול ועדיין ביחס למיצגים של התערוכה הזו, מדובר במחיר שואף לשפוי.
מבחינה עיצובית אהבתי במיוחד את הגימור הזה של הרמקול המדפי:
חדרים שרק הצצנו אליהם
בחלק הזה אתאר לכם מה ראינו בחדרים שבילינו בהם זמן קצר במהלך היום השני.
החדר של IsoAcoustics
בחדר של יצרנית מוצרי השיכוך המפורסמת IsoAcoustics, הם הפגינו שלל פתרונות כמו רגליות לרמקולים, מדפי שיכוך ובנוסף את עבודות ה-OEM, שהם עשו עבור רמקולים של מגוון חברות כמו Marten ו-Gershman Acoustics.
החדר של Estelon
היצרנית האסטונית הציגה רמקולים מדגם X Diamond Signature Edition לצד שלל גימורים של רמקולי ה-Aura, שהושקו בשנה שעברה. לטעמי האישי הבחירה של האלקטרוניקה כאן הייתה מעט משונה, מגבר הספק של MSB עם קדם של Pilium וממיר של DCS.
החדר של Göbel עם Pilium
עוד יצרנית רמקולים ברמת קצה מגרמניה היא חברת Göbel. החברה עשתה הרבה רעש עם רמקוליים ענקיים שלהם, שהוצגו השנה בתערוכה בארה״ב. דווקא בתערוכה הביתית שלהם במינכן, הם הציגו מערכת ״צנועה״ בהרבה, שכללה סאבוופר ואלקטרוניקה יפיפייה של חברת Pilium. החדר היה מעוצב להפליא והסאונד עוצמתי ומאוזן, כך שהרושם היה מאוד חיובי, למרות מעט האכזבה על כך שלא יצא לי לשמוע את רמקולי הדגל שלהם.
החדר של Eversolo
בחדר של Eversolo הוצגה אחת המערכות הצנועות, אך המפתיעות של התערוכה, עם רמקולי Epos. היצרן הצעיר והמבטיח הזה, שלא מזמן סקרנו את נגן הרשת שלהם, ה-DMP-A6, זוכה להמון תשומת לב. מי יודע, אולי מדובר ב-HiFi Rose הבא.
החדר של Gait
באולמות התצוגה ישנם שלל ביתנים שמציגים מגוון חידושים ופיתוחים בתחום האודיו. אחת החברות שהתרשמנו מהמיצג שלהם הייתה חברת Gait, שמייצרת דיאפרגמות מזכוכית. לטענתם זהו חומר מושלם מבחינת היחס בין קלות משקל וקשיחות. זו אמרה שכל מי שמפתח חומר לדרייברים אומר, כך שקשה לי לשפוט. מה שכן, השימוש בזכוכית פותח הרבה אופציות מבחינה עיצובית.
החדר של Thomas Mayer
החדר האחרון שהצצנו לתוכו ממש רגע לפני שאני יוצאים החוצה ומסיימים יום שני עמוס וארוך היה חדר שכלל הגברת מנורות של Thomas Mayer ורמקולים בעלי עיצוב רטרו יוצא דופן של חברת Admire Audio מספרד.
שמענו שיר, או שתיים ואז המציג בחר לנגן את הקטע הבא:
מבחינתנו זה היה מתאים ביותר לאקורד סיום ליום השני.
סיכום
כך הסתיים לו היום השני שלנו בתערוכה שכלל שני ראיונות, שלל חדרים, מותגים מעניינים ששמענו לראשונה ועוד חוויות רבות.
את היום הזה סיימנו שוב במועדון הג׳אז Unterfahrt, הפעם היינו בהופעה של הפסנתרנית Aki Takase, שעלתה לבמה עם נגן כלי נשיפה, בסיסט, מתופף ו-DJ. המוזיקה היא ג׳אז אוונגרדי, המשלב אלקטרוני, קטעים קולונעים ויצירות מאוד מורכבות ולא מלודיות. זה לחלוטין לא היה כוס התה שלנו, ולכן בהפסקה יצאנו משם בנימוס והלכנו להשלים קצת שעות שינה יקרות לפני היום הבא. אין מה לעשות, לא תמיד זה מצליח.