דילוג לתוכן
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • תערוכת מינכן 2025 – סיכום היום השני

    היום השני שלנו בתערוכת מינכן 2025 היה מלא התרחשויות – קיימנו מספר ראיונות מרתקים, גילינו עוד חידושים מעניינים שהושקו לראשונה, רכשנו תקליט חתום, ואפילו הצלחנו למצוא רגעים של שקט כדי להאזין למוזיקה. בכתבה זו נשתף אתכם ברשמים והחוויות שלנו מהיום השני.

    ראיון עם עופרה ואלי גרשמן מחברת Gershman Acoustics

    כבר ביום הראשון שוחחנו בקצרה עם עופרה ואלי גרשמן, בעלי חברת הרמקולים הקנדית Gershman Acoustics, ותיאמנו איתם ראיון לבוקר שלמחרת. קבענו להיפגש דקות ספורות לפני פתיחת הדלתות לקהל, כדי שנוכל לנהל את השיחה בשקט וללא הפרעות.
    בשנה שעברה הצלחנו להיכנס מוקדם יחסית בעזרת מלווה מטעם צוות העיתונות, אך הפעם זה היה מעט מורכב יותר. גם לאחר שעופרה גייסה את עזרתו של אחד ממנהלי התערוכה, ואף קיבלנו צמיד מציגים שמאפשר כניסה מוקדמת – עדיין נדרשתי להסביר את עצמי לשומרת בכניסה. בסופו של דבר הצלחנו להיכנס, והראיון התקיים כסדרו.

    תערוכת מינכן 2025
    אני מנסה לעבור את מערך האבטחה הקשוח 15 דקות לפני הפתיחה

    במהלך הראיון שוחחנו על מגוון נושאים: מה החברה מציגה השנה בתערוכה, פרטים ראשונים על דגם חדש שנמצא כעת בשלבי פיתוח, וגם על נושא חשוב במיוחד – שילוב נשים בעולם האודיו, תחום שעדיין נשלט ברובו על ידי גברים. כבונוס, אפילו הצלחנו לשכנע את אלי לומר כמה מילים מול המצלמה – לא עניין של מה בכך למי שמכיר אותו.

    ביקור בכמה חדרים

    סיימנו את הראיון סביב השעה 10:30, כשעה לפני הסשן הבא שלנו – האזנה רב-ערוצית בחדר של Kii Audio עם הזמרת Anette Askvik, אליו הזמנו כרטיסים מראש לשעה 11:30. את הזמן הפנוי שנותר לנו ניצלנו כדי לבקר בכמה חדרים שלא הספקנו להגיע אליהם ביום הראשון.

    Wilson Benesch עם Karan Acoustics

    אחת ההפתעות הייתה לראות את Karan Acoustics חוזרים לתערוכה לאחר היעדרות של כמה שנים. החדר הציג מערכת מוקפדת ומרשימה, שכללה את מוצרי החברה לצד רמקולים של Wilson Benesch.
    אחת התופעות שתמיד קשה לי להתחבר אליה היא שימוש בשני מונובלוקים לכל רמקול – פתרון שמעלה את תג המחיר של מערכת, שכבר מראש פונה לקצה העליון של השוק, והופך אותה לבלתי נגישה כמעט לכל חובב אודיו ממוצע. עם זאת, אי אפשר להתכחש לתוצאה: סאונד נקי, מדויק ומלא בעוצמה – חוויה סונית מרשימה בכל קנה מידה.

    Wilson Benesch עם Karan Acoustics תערוכת מינכן 2025

    Lumin

    אחת החברות החביבות עליי בתחום האודיו הדיגיטלי היא Lumin, שהציגה השנה סטרימר-טרנספורט חדש: Lumin U2X. מדובר במהלך מעניין מבחינת החברה, במיוחד לאור הבחירות שעשו בדגמים הקודמים. בעוד שבדגם U2 נעשה שימוש בספק כוח פנימי – שינוי מגישה לעומת דגם U1, שהגיע עם ספק חיצוני – כעת, בדגם U2X, בחרה Lumin לחזור למקור ולהשתמש שוב בספק חיצוני.

    מלבד התצוגה של דגם ה-U2X, הייתה גם הדגמה אקטיבית של מערכת אלקטרוניקה שלמה מבית Lumin כולל ה-T2X כקדם מגבר, סטרימר וממיר, ה-Lumin Amp כמגבר הספק וה-L2 כשרת מוזיקה.

    Elac

    לחברת Elac הגרמנית היו השנה שני חדרים סמוכים בתערוכה. באחד מהם התקיימה הדגמה אקטיבית של הרמקול החדש והמרשים שלהם – Concerto M 807, רמקול 4Way מתקדם שמציג שילוב של טכנולוגיות ייחודיות וחדשנות הנדסית. ההדגמה התבצעה עם מערכת אלקטרוניקה של T+A, ושידכה באופן מוצלח בין שני מותגים גרמניים בעלי מוניטין גבוה.

    Elac תערוכת מינכן 2025

    בחדר הסמוך הוצגה תצוגה פסיבית של הדגם החדש, לצד רמקולים נוספים מסדרות אחרות של החברה. אני מאוד מעריך את הגישה הזו – היא מאפשרת התעמקות בפרטים, שיחה ישירה עם נציגי החברה ושאלות טכניות, בלי הלחץ והרעש של הדגמות מוזיקליות. זה פתרון שמכבד גם את המבקרים וגם את המוצר.

    החדרים של Aries Cerat ושל Avantgarde Acoustic

    למרות שמדובר בשני חדרים נפרדים, אני בוחר להתייחס אליהם יחד, שכן בעיניי יש ביניהם קו דמיון ברור: בשני המקרים הוצגו מערכות עצומות ממדים, מרשימות בקנה מידה טכני – אך כאלה שמרגישות לי לחלוטין לא רלוונטיות להקשר הביתי הרגיל. זו תחושה שמלווה אותי כבר כמה שנים כשאני נכנס לחדרים של שני המותגים הללו – חוסר חיבור, אולי כי מדובר באסתטיקה ובסקייל שנראים לי מנותקים מחוויית ההאזנה היומיומית של חובב אודיו.

    חשוב לציין שלשתי היצרניות הללו יש גם דגמים בממדים סבירים הרבה יותר, אבל אין לי ניסיון אישי איתם – כך שיתכן שדווקא שם אפשר למצוא חיבור שונה ומעניין יותר.

    החדר של Aries Cerat:

    החדר של Avantgarde Acoustic:

    Avantgarde Acoustic תערוכת מינכן 2025

    Gryphon

    חברת Gryphon הציגו מגבר הספק חדש והדגימו מערכת שלמה מתוצרתם. הפעם הם בחרו להשאיר את האנלוגי בבית, זאת למרות שבשנה שעברה הם השיקו פטיפון ראשון ומרשים.

    Yamaha

    חדר התצוגה של Yamaha היפנית היה ללא ספק אחד החדרים הכי נעימים ובעלי אווירה בתערוכה. אמנם הקשר בין אודיו למוזיקה אמור להיות מובן מאליו, אך בפועל נדיר למצוא יצרנים שמדגישים אותו בצורה כל כך טבעית ונוכחת. ברחבי החדר פוזרו כלי נגינה – כולל פסנתר של Yamaha – שהזכירו לנו שהמטרה הסופית היא לא רק לדון בטכנולוגיה, אלא פשוט ליהנות ממוזיקה.

    עבורי זו הייתה תזכורת מרעננת ומשמחת. Yamaha גם מקפידה להזמין לתערוכה אמנים לרגל השקת אלבומים – לפני שנתיים, למשל, קיבלתי שם חתימה מהמתופף הגרמני Wolfgang Haffner. החברה מציעה מגוון מגברים, ובשנים האחרונות גם הרחיבה את קו הרמקולים שלה. ייתכן שהם לא נתפסים כיוקרתיים כמו מותגי הבוטיק הרבים שממלאים את התערוכה, אבל החדר שלהם הוכיח שאפשר לרכוש ציוד איכותי, בעיצוב מוקפד ועם סאונד מצוין – במחירים שפויים יותר ביחס למה שנהוג באירוע הזה.

    האזנה רב-ערוצית עם Anette Askvik בחדר של Kii Audio

    היצרן הגרמני Kii Audio הציג השנה חדר מיוחד בתערוכה, שהוקדש למערכת רב-ערוצית מלאה, כולל רמקולים תקרתיים. במסגרת החדר הושמעה מוזיקה של הזמרת והמלחינה Anette Askvik, שעברה מאסטרינג ייעודי לפורמט רב-ערוצי. הכניסה להדגמה התאפשרה רק בהרשמה מוקדמת, וכל המקומות לימים הראשונים אזלו במהרה. לשמחתנו, נפתחו מועדים נוספים בעקבות הביקוש – והצלחנו להירשם לאחד מהם.

    בהדגמה הושמעו שני קטעים מתוך אלבומה של Askvik הראשון היה כמובן Liberty וקטע נוסף מאותו האלבום (אם אני לא טועה, זה היה Without Permission). החוויה הייתה בהחלט מסקרנת. לאחר ההאזנה, עלו לבמה נציג מטעם Kii Audio, טכנאי המסטרינג, וכמובן Askvik עצמה. היה מעניין לגלות שגם המסטרינג בוצע על רמקולים מתוצרת Kii, כשלטענתם – המטרה המרכזית הייתה "לא לפגוע במקור". מבחינתם, מדובר בייצוג הקרוב ביותר למה שהאמן התכוון שנשמע.

    הנה חלק מהשיחה שהתרחשה לאחר ההדגמה:

    ומה לגבי הסאונד עצמו? המסטרינג היה ללא ספק מדויק, מוקפד ומאופק – כזה שלא מתאמץ להרשים באפקטים, אלא שומר על איזון ועדינות. חווית ההאזנה הייתה נעימה, ברורה ומדויקת מאוד, אבל האם זו הייתה הגרסה הכי מרגשת של Liberty ששמעתי? לא ממש. במערכות קצה אחרות, בהן שמעתי את אותו הקטע, הייתה תחושת דינמיות חזקה יותר, בס בועט ונוכחות עשירה יותר של כלי הנשיפה. אולי אותן מערכות באמת "צובעות" את הצליל ומתרחקות מהדיוק המקורי – אבל התחושה הסובייקטיבית הייתה יותר מהנה.

    החוויה הזו עוררה אצלי מחשבה מחודשת על השאלה הנצחית בתחום האודיו: מה חשוב יותר – נאמנות למקור או הנאה אישית? ברור שהתשובה מורכבת, ותלויה גם בטעם, וגם בהחלטות שנעשו בתהליך ההפקה והמסטרינג עצמו.

    האזנה רב-ערוצית עם Anette Askvik בחדר של Kii Audio תערוכת מינכן 2025
    האזנה רב-ערוצית עם Anette Askvik בחדר של Kii Audio תערוכת מינכן 2025

    ראיון עם אורן מרדכי, מנכ״ל Morel

    היעד הבא היה החדר של חברת Morel, בו ביקרנו גם ביום הראשון וזכינו להאזנה לרמקול המדפי מסדרת ה-Sopran היוקרתית וגם להאזנה לרמקול Avyra רצפתי בתצורה אקטיבית, שני המוצרים מושקים לראשונה כאן בתערוכה במסגרת חגיגות 50 שנות פעילות של היצרן הישראלי.

    הרמקול המדפי הצליח להפתיע בגודל הסאונד ובבס העמוק והמדויק שלו – ביצועים שלא מצפים לקבל מממדיו הצנועים. מנגד, הרמקול האקטיבי Avyra הרשים עם סאונד מודרני ונקי, ומעבר לכך – הוא מתבסס על טכנולוגיית WISA האלחוטית, שמסמלת כיוון טכנולוגי חדש וחדשני עבור החברה. בהחלט מרגש לראות את Morel משלבת בין מסורת רבת שנים לבין טכנולוגיות עדכניות ופורצות דרך.

    צילמנו ראיון עם מר אורן מרדכי, המנכ״ל של חברת Morel שסיפר לנו על המוצרים החדשים:

    ביקור בחדרים נוספים

    לאחר הראיון המשכנו להסתובב בעיקר באולמות של קומת הכניסה, בהן לא הספקנו לבקר במהלך היום הראשון.

    Kora ו-Diptyque

    את חברת Kora הצרפתית יצא לנו להכיר השנה כשסקרנו את הממיר שלהם, ה-Kora DAC 140. בתערוכה הם הציגו מערכת שלמה שלהם עם מגברי מונובלוק חדשים מרשימים ביופיים ובעיצובם. במשך השנים שאני מבקר בתערוכה, שמעתי שלל רמקולים פאנלים, ריבון ואלקטרוסטטיים, אני מודה שהטכנלוגיות האלה לרוב, לא ממש מדברות אלי. הפעם התוצאה הייתה מפתיעה, עם העברה חלקה ומאוד נעימה.

    Kora ו-Diptyque תערוכת מינכן 2025

    Acoustic Signature

    חברת Acoustic Signature, יצרנית הפטיפונים הגרמנית, הציגה בתערוכות קודמות בסטנד קטן וצידי, הפעם הם הציגו בשטח הרבה יותר גדול והיה ניתן להתרשם ממבחר הפטיפונים והזרועות שלהם.

    SVS

    חברת SVS האמריקאית הציגה סטנד עם מבחר הסאבוופרים שלהם ושני חדרי תצוגה, אחד לסטריאו ואחד לקולנוע ביתי.

    נכנסנו להאזנה בחדר הסטריאו ומצאנו את עצמנו נשארים שם לא מעט זמן. הרמקול שניגן היה הדגם הדגל בסדרת Ultra Evolution, שחובר אל מגבר כניסה של McIntosh, כשמקור ההשמעה היה סטרימר של Bluesound – אחת המערכות הנגישות יחסית בתערוכה. בדומה לשנה שעברה, המערכת הרשימה אותי במיוחד בזכות הסאונד המהנה, הדינמי והפאנצ’י שלה. בנוסף, המציג ניגן מוזיקה מגוונת ואפשר לקהל לבחור קטעים, מה שיצר אווירה נינוחה וכיפית לאורך כל ההאזנה.

    Accustic Arts

    חברת האלקטרוניקה הגרמנית, Accustic Arts, הציגו סטנד פסיבי מרשים שהציג את קו המוצרים הנרחב שלהם.

    אחד המוצרים המעניינים ביותר היה המגבר המשולב החדש, ה-Power V (האח החדש והגדול של ה-Accustic Arts Power III), שכולל עוצמת הגברה של 520W ל-4 אוהם.

    Orpheus ו-Kroma Altair

    חברת Orpheus היא יצרן שווייצרי, שעד כה הכרתי רק דרך האינטרנט ופיספסתי בתערוכות הקודמות. המוצרים של החברה כוללים קו עיצובי מודרני, חלק ויוקרתי והתרשמתי מאוד מהיכולות שלהם והשילוב עם הרמקולים החדשים של חברת Kroma Altair מדגם Callas, שכיכבו בכמה חדרים השנה.

    Orpheus ו-Kroma Altair תערוכת מינכן 2025

    Vinnie Rossi

    היצרן האמריקאי, Vinnie Rossi, לרוב מציג רק באופן פסיבי בתערוכות מינכן, אך הפעם היה להם חדר עם תצוגה אקטיבית של ליין ה-Brama החדש שלהם. זו אחת החברות עם העיצוב התעשייתי המרשים ביותר, וגם הסאונד היה עגול ומרוכך במידה מספקת.

    Audma

    בחלק של ״עולם האוזניות״ בילנו ממש מעט הפעם, אחד המותגים שהכי עניינו אותי היה המותג האיטלקי Audma, שמייצרים מגברי אוזניות. שמעתי את המגבר שלהם גם בתערוכה שנה שעברה וגם בארץ. יש להם דגם יחיד שנקרא Maestro HPA1 זהו מגבר כולל ממיר ובעל טכנוליגה ייחודית שקיבלה פטנט ונקראת ELISA. הטכנולוגיה הזו גורמת לבמת הסאונד להרגיש יותר גדולה ותלת ממדית, מה שמדמה יותר האזנה לרמקולים מאשר לאוזניות. אני אישית נהינתי מההדגמה של הטכנולוגיה הזו ואני חושב שזה משפר את ההנאה מהאזנה באוזניות. השנה הם גם הציגו מגבר נייד, שבשלב זה הוא עדיין אב-טיפוס ויושק בהמשך השנה. גם המגבר הנייד כולל את הטכנולוגיה של ELISA.

    Audma תערוכת מינכן 2025

    Storgaard & Vestskov

    אני עוקב תקופה אחרי החברה הדנית Storgaard & Vestskov, או SV Audio, ברשתות החברתיות מזה תקופה. אני חושב שהרמקולים שהם מייצרים הם יפיפיים. לכן שמחתי לראות שהם מציגים בתעורכה וקפצנו לחדר ההדגמות שלהם. ראשית שמחתי לגלות שהעיצוב במציאות הוא אפילו יפה יותר והסאונד היה פשוט מעולה, האזנו לאחד הרמקולים המדפיים, הסאונד היה גדול, נקי, עם דינמיות ובס מפתיעים. מה שמאוד עזר הוא בחירת שירים מצויינת, לפחות בזמן שאנחנו היינו שם.

    Apertura

    חברת Apertura הצרפתית הציגה בביתן סטטי כמה מדגמי הרמקולים שלהם.

    Revival Audio

    חברה צרפתית נוספת היא Revival Audio שהשיקו דגם חדש של סדרת ה-Atalante שלהם, עם וופר גדול במיוחד – 15 אינץ׳. מבחנתי זה היה דוגמה קלסית לרמקול שהוא גדול על החלל והם פשוט לא הצליחו להשתלט על הבס בחלל ההדגמה.

    Revival Audio תערוכת מינכן 2025

    ראיון עם Alfred Vasilkov מחברת Estelon

    מכאן המשכנו לעוד רגע שיא בביקור, הגענו לחדר של Estelon, יצרנית הקצה מאסטוניה, שם פגשנו את Ilias Koutromanos, אותו ראיינו בישראל בחודש פברואר (הראיון של עם מר Ilias Koutromanos). שאלנו אם יש אפשרות לראיין את המקים והמהנדס הראשי של החברה, מר Alfred Vasilkov, לשמחתינו זה קרה ואחרי שהחלפנו כמה מילים ברוסית עם Alfred עברנו לראיון מצולם באנגלית. בראיון דיברנו מעט על ציון 15 שנה לחברה, סדרת A החדשה ועוד.

    תצוגה של ליין הרמקולים של Estelon:

    Estelon תערוכת מינכן 2025

    החדרים האחרונים

    היום כבר כמעט נגמר ולקראת השעה 16:00 הייתה אפשרות לפגוש את Anette Askvik על מנת לקבל חתימה ממנה על CD או תקליט. אז רכשנו גם תקליט וגם CD והיה לנו הכבוד לקבל את חתימתה.

    Anette Askvik תערוכת מינכן 2025

    האלבום החתום:

    Anette Askvik תערוכת מינכן 2025

    Clarisys Audio

    בחדר של Clarisys Audio הוצגו רמקולי הריבון של החברה – מדובר ברמקולים עצומים, ואולי הגדולים בתערוכה כולה. זו תצוגה שמרגישה לי פשוט לא רלוונטית עבור מי שאינו אוליגרך ובעל טירה. נוסף לכך, בחדר הושמעה מוזיקה גרמנית כלשהי, מה שהפך את הביקור שלי שם לקצר במיוחד.

    Clarisys Audio תערוכת מינכן 2025

    Constellation

    חברת Constellation האמריקאית השיקה שתי סדרות חדשות כולל תצוגה אקטיבית עם רמקולי Wilson Audio.

    Burmester

    אחת המציגות החביבות עלי בתערוכה היא חברת הקצה הגרמנית, Burmester. הם מציגים גישה שונה שכוללת חלוקת שעות היום להצגות של רבע שעה, עליהן יש להירשם.

    Burmester תערוכת מינכן 2025

    בכל הצגה ישנו מציג שמסביר מעט על המערכת ומנגן כמה קטעי הדגמה שנבחרו מראש. זו דרך מסודרת ומהנה להכיר את המוצרים החדשים. הסאונד היה מרשים, מלא עוצמה, דינמיות וניקיון עם בס עמוק, אך מאוזן.

    הנה ההקדמה של המציג וההסבר על המערכת:

    חברת Burmester עוברת תהליך מודרנזיציה וכנראה גם חילוף דורות בשנים האחרונות. זה מתבטא גם בהשקת מוצרים חדשים עם פילוסופיה שונה, כמו רמקולי ה-BX-100 וגם בעיצובים יותר ויותר אמיצים. עדיין הגימור האפור עם פאנל מבריק כמו מראה הוא העיצוב הקלסי, אבל כעת ניתן למצוא שלל גימורים נוספים ומרהיבים.

    Burmester תערוכת מינכן 2025

    Loewe

    חברת Loewe הגרמנית ידועה בעיקר כיצרנית טלוויזיות, אך השנה הם הציגו ליין מרשים ומודרני שכולל שלל מוצרי אודיו לרבות רמקולים עם דרייברים של חברת Purify ופתרונות אודיו חכמים כמו סאונדברים ומערכות רב-ערוציות אל-חוטיות.

    Loewe תערוכת מינכן 2025

    Linn

    ממש בסוף היום נכנסנו להאזנה קצרה לחדר של Linn הסקוטית שהציגה כרגיל מערכת מודרנית, מעוצבת בקפידה.

    Linn תערוכת מינכן 2025

    Magico

    החדר של Magico בתערכוות מינכן השונות שהיינו, תמיד היה חדר שלא פשוט לבקר בו. זהו אחד החדרים הפופולריים ולא פעם אין שם מקום ישיבה, או אוויר. כך היה גם הפעם ולא ממש יצא לנו להתרשם מהמערכת המרשימה שהוצגה שם.

    Magico תערוכת מינכן 2025

    מפגש מרגש עם הבעלים של ThivanLabs ו-Mavis

    בדרך לחדר האחרון שבו ביקרנו ביום השני, עצר אותי זוג – גבר ואישה – ושאלו אם אני מזהה אותם. השבתי בנימוס שלא ממש, והם גילו שהם הבעלים של חברות ThivanLabs ו-Mavis הווייטנאמיות, שכמה מהמוצרים שלהם זכיתי לסקור בשנתיים האחרונות. הם היו פשוט מקסימים, והמפגש איתם היה מרגש במיוחד. הם הביעו תקווה לבקר בישראל בקרוב.

    ThivanLabs ו-Mavis תערוכת מינכן 2025

    סגירת המעגל של היום ב-Gershman Acoustics

    את היום השני פתחנו בראיון עם עופרה ואלי גרשמן, וסגרנו אותו בביקור נוסף בחדר שלהם לצורך האזנה. עופרה הייתה עסוקה בשיחות עם מבקרים אחרים, ופשוט מסרה לי את הטאבלט כדי שאבחר מוזיקה בעצמי — אז ניצלתי את ההזדמנות וניגנתי שלושה קטעים מהאלבום Dreaming Through The Noise של Vienna Teng, אחד האלבומים האהובים עלי לאחרונה.

    זו חוויה שונה לגמרי לשמוע מוזיקה שאתה אוהב באמת, והיא מזכירה לי שוב למה אני כל כך אוהב אודיו – בגלל היכולת שלו להפוך האזנה למוזיקה לרגע מרגש ואישי. המערכת של Gershman Acoustics, עם ממיר ה-Cascade היוקרתי של MSB והמגבר המשולב של TLA, הייתה הדרך המושלמת לסיים את היום: סאונד מלא אוויר, טבעי, רך ומחבק.

    Gershman Acoustics תערוכת מינכן 2025

    סיכום

    היום השני בתערוכה היה עמוס בחוויות – ערכנו מספר ראיונות מרתקים, פגשנו פעמיים את Anette Askvik, והמשכנו לגלות עוד ועוד פינות מעניינות. גם אם הכתבה הזו ארוכה, היא רחוקה מלתאר את כל מה שראינו; בין היתר יצא לנו להתרשם מכמה פתרונות בתחום מעמדי האודיו, ולפגוש חברה אוסטרית' שמייצרת מעמדים מרשימים במיוחד, הן בעיצוב והן בטכנולוגיות. לחברה קוראים FalkenOhr.

    FalkenOhr תערוכת מינכן 2025

    אנחנו מקווים שנהניתם מהכתבה, ובקרוב נפרסם את כתבת הסיכום שלנו, בה נשתף אתכם בתובנות שעלו לאורך הביקור, המגמות הבולטות שזיהינו, ואילו חדרים תפסו את תשומת ליבנו במיוחד.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?