fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המלצת צפייה: כפית של כסף – נטפליקס

    ״כפית של כסף״ (באנגלית ״Spoiled Brats״), הינו סרט קומדיה צרפתי שעלה לאחרונה בנטפליקס. בתוך מבול התכנים ״הזהים״ ו-״הרועשים״, לטעמי מדובר בפנינה של ממש ובכתבה זו אנסה להסביר מדוע.

    כפית של כסף

    תקציר העלילה – כפית של כסף

    פרנסיס הוא מיליונר מצליח, החיי במונאקו ואינו מרוצה מדרך החיים של שלושת ילדיו. סטלה היא חובבת קניות, חיי מסיבות ותרבות הרשתות החברתיות. ארוסה של סטלה הוא חואן קרלוס, מהגר מארגנטיה, שהונו הוקפא שם. פיליפ עובד עם פרנסיס בחברת הבנייה המצליחה שלו, אך במקום ללמוד את העסק, אותו הוא אמור לרשת, הוא מתעסק בהמצאת רעיונות טיפשיים ומשיכת כסף מאביו. אלכסנדר הוא היפסטר, בטלן, חובב נשים, שמנסה לחיות בהרמונה עם עולם הטבע והכסף הרב של אביו.

    פרנסיס מחליט שהגיעו מים עד נפש, הוא מביים פשיטה משטרתית על ביתו, בטענה שהתגלתה מעילה בכספי החברה. פרנסיס ושלושת ילדיו בורחים לבית המשפחה הישן של פרנסיס במרסיי. ללא טלפונים וללא כסף, פרנסיס מבקש מילדיו למצוא עבודה ודרך להסתדר ללא המותרות של חייהם הרגילים.

    כפית של כסף

    בלית ברירה, סטלה מתחילה לעבוד כמלצרית לצד משרת של המשפחה מהעבר, אליו היא התייחסה בזלזול. פיליפ מגיע לחברת השמה ומבקש עבודה כמנהל בכיר, ובמקום זאת מתחיל בנהג ריקשה ואילו אלכסנדר מתעקש לא להיכנע לעולם החומרי הנצלני, אלא לקבל את כל צרכיו מהטבע.

    כיצד תסתיים התרמית של האב? מה יעלה בגורל המשפחה? בשביל לקבל את התשובות לכך, תצטרכו לצפות בסרט.

    אז מה חשבתי על הסרט?

    הקולנוע האירופאי בכלל והצרפתי בפרט, מאופיינים בעידון וטבעיות יחסית לקולנוע ההוליוודי המוגזם ובומבסטי. זה ללא ספק בא לידי ביטוי ב״כפית של כסף״. בבסיס הסרט עומד סיפור feel good חיובי, פשוט ומקסים. הסיפור והקומדיה מעודנים, הדמויות, עם כמה שהן סטריאוטיפיות, הן עדיין מעוררות הזדהות ומשדרות אמינות. אין לי ספק שגרסה הוליוודית של הסיפור, הייתה כוללת הומור בוטה ואגריסיבי יותר. יחד עם זאת, העידון של הסרט כן בא מעט על חשבון של רגעי צחוק, הסרט חביב ומאוד משעשע, איך כמעט ואין בו רגעים של צחוק אמיתי כמצופה בקומדיה.

    כפית של כסף

    רמת המשחק היא מצוינת ביחס לז׳אנר קומדי קליל, העריכה קצבית ולא קופצנית. כך שאני מצאתי את הסרט מהנה ביותר ושונה בנוף הרגיל והמעט ״פס יצור של תכנים זהים״ של נטפליקס.

    העומק בין השורות של הסרט

    זהו סיפור על אב שרצה ללמד את ילדיו להעריך עבודה קשה, אך למעשה בדרך קיבל שיעור בעצמו. הסרט הוא קליל ומהנה מאוד לצפייה, אך יש בו גם רובד עמוק יותר למי שירצה לקרוא קצת בין השורות. כמובן שהסרט מבקר את דרך החיים המודרנית של השפע והבטלה, אבל יש גם ביקורת על יחס ההורים אל ילדיהם. פרנסיס רואה את השלילי והשטחי בילדיו, אך הוא אינו רואה את הצדדים החיוביום שלהם, הוא גם אינו שותף למה שעבר עליהם בכל השנים מאז מותה של אם המשפחה.

    כפית של כסף

    פרנסיס הוא האב הקלאסי שיוצא ומפרנס את משפחתו, לעיתים מפרנס הרבה יותר ממה שצריך. מוסר העבודה והחשיבות של עבודה כדרך חיים, אולי אפילו בתור ערך עליון באה לידי ביטוי בסרט. בגדול, זה מה שמפריע לפרנסיס בילדיו, שהם לא מפרנסים את עצמם. זה הדבר המרכזי שעומד נגד עיניו. הסרט מבקר בדרכו המעודנת את החשיבות המוגזמת של הדור הבוגר להקנות מוסר עבודה לדור הצעיר, על חשבון להכיר אותם כבני אדם ועל חשבון משפחתיות.

    סיכום

    כפית של כסף

    נטפליקס מציפים אותנו במבול של תכנים, שעל פי חוק המספרים הגדולים, רובם בינוניים. יחד עם זאת, אחד היתרונות הגדולים של השירות הוא החשיפה של הצופה לתכנים בין-לאומיים, בזכות נטפליקס יש לנו אפשרות להיחשף לתרבויות שונות וסגנונות קולנועיים שונים מהשבלונה ההוליוודית. ״כפית של כסף״ הצרפתי הוא דוגמא נהדרת לכך, זו קומדיה עדינה, משעשעת ומהנה מאוד לצפייה. ללא הבוטות או הגסות הרגילה של הקומדיות ההוליוודיות המודרניות. על הדרך היא גם מעבירה מסר מעורר מחשבה.

    הציון שלי: 10\8

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן