fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • משחקי הכס חוזרת

    משחקי הכס חוזרת
    פתחו את היומנים וציירו דרקון גדול ליד ה-14 באפריל. משחקי הכס חוזרת לעונה השמינית והאחרונה שלה. העונה יהיו 6 פרקים בלבד, כאשר הפרק האחרון ישודר ב-19 למאי.
    [ספויילרים לעונות 1-7 בהמשך]
    כחלק מההכנה לעונה החדשה, כבר מספר שבועות אני, יחד עם אשתי, עושים מרתון של כל העונות (אנחנו כרגע באמצע עונה 6). מכיוון שנזכרנו מעט מאוחר ובגלל שצפינו בעבר פעמיים בעונה הראשונה, התחלנו מהעונה השנייה. הדבר הראשון שהפתיע אותי זה שלא זכרתי כמה הרבה דברים קרו כבר בעונה ה-1, שעד עכשיו זכורה לי כטובה ביותר.
    מלבד העונה הראשונה צפינו בכל העונות בצמוד לשידור בארה”ב, כלומר פרק בשבוע. אני זוכר שברוב העונות הייתי דיי מתוסכל מהקצב האיטי של האירועים, שנבע בעיקר בגלל ריבוי קווי העלילה השונים. אני חייב לומר שבצפייה שנייה כאשר עושים צפיית בינג’, זה ממש לא מרגיש ככה. יש המון אירועים ובאמת שיש מקום לכל סצנה באפוס המרהיב הזה. העונה היחידה שהרגישה לי מעט איטית היא עונה 4. אבל באותה עונה בפרק 9 יש את הפרק הראשון (ואולי היחיד, אני לא זוכר) במשחקי הכס שכולו סיפור רציף, מדובר על הקרב האדיר על החומה בין שומרי הלילה והפראיים בהנהגתו של מאנס ריידר, אז הכול נסלח.
    משחקי הכס חוזרת
    הסצנה האהובה על אשתי, תורמונד מתאהב בבריאן

    מכיוון שבמידה ועדיין לא התחלתם, רוב הסיכוי שלא תוכלו להשלים את המרתון בעצמכם, רציתי לעזור לכם להתכונן בעזרת סיכומי העונות שיש ביוטיוב.  אז בואו נתחיל!

    אופציה ראשונה: סיכומים של כל עונה בנפרד:

    רשת IGN הכינה סיכומים של העונות 1-5 כאשר כל סיכום הוא עד 5 דקות והקריינות תמציתית ומשעשעת (כמובן באנגלית):
    עונה 1:
    עונה 2:
    עונה 3:
    עונה 4:
    עונה 5:
    עבור עונות 6 ו-7 לא מצאתי סיכומים כל כך קצרים, אז הנה שני סיכומים באורך כ-10 דקות על אחד:
    עונה 6:
    עונה 7:


    אופציה נוספת היא הסיכום הרשמי של עונות 1-7 

    כאן לא מדובר בקריינות עם הסברים אלא פשוט אוסף מהיר של הסצנות החשובות (כולל כתוביות באנגלית):


    לצערי הסרטון ירד, אז הנה סיכום אחר של כל העונות:

    עכשיו, אחרי שכולנו נזכרנו, אני רוצה לשתף אתכם בכמה מחשבות שלי על הסדרה. פחות או יותר מאז שר הטבעות, חיכיתי לעוד סרטסדרת פנטזיה ראויים. משהו שיכיל מפלצות, חרבות ואבירים (וכמובן בונוס על דרקונים) ועדיין לא יהיה שטות רדודה. כשמשחקי הכס התחילה, הייתי פשוט בשוק מהרמה המדהימה שהסדרה הציגה. בעונה הראשונה, הוויזואליות של הסדרה עדיין לא הייתה ברמה הגבוהה של העונות הבאות, התקציבים של הסדרה הלכו וגדלו עם כל עונה וכך גם הנראות המשגעת שלה.
    משחקי הכס חוזרת
    האומץ של הסדרה להרוג את הגיבור הראשי והכוכב הגדול כבר בעונה הראשונה (ואפילו לא בפרק האחרון), זה משהו שלא מוכר לי משום סדרה, וכל סדרה שתעשה את זה בעתיד, מיד תגרור השוואה למשחקי הכס.
    דבר נוסף שמאוד בולט במשחקי הכס זו רמת האכזריות והאלימות הסדיסטית ממש של דמויות רבות. מצד אחד זה מרגיש מוגזם, אבל מצד שני זה מאוד מתאים לעולם הפנטזיה שג’ורג’ ר. ר. מרטין יצר. בעולם הקר והאכזר של משחקי הכס ההתנהגות של הדמויות הגיונית מאוד ומרגישה עד כמה שזה לא נשמע אבסורד – טבעית. תנו לילד חובב אלימות כמו ג’ופרי להיות מלך, וזה הגיוני לחלוטין מבחנתי, שזה רק יתן לו לגיטימציה להגביר את העוצמה של תחביבו.
    אני מניח שחלק מהאנשים חושבים שהסדרה השתמשה באלימות ובסקס רק על מנת למשוך את הקהל, ואולי פה ושם זה היה קצת מוגזם (ריסוק גולגולתו של הנסיך אוברין על ידי ההר למשל), אבל לטעמי זו סדרה לא מתחנפת שהולכת עד הסוף עם העולם הפנטזי שהיא יצרה. סיפור בוגר בו לא תמיד הטובים מנצחים, ובו גם לרעים יש רגעי חולשה שגורמים לנו להיות בעדם.
    יש המון קווי עלילה במשחקי הכס, אז כמובן שחלקם קצת פחות טובים, או לפחות פחות מעניינים, אבל כולם שזורים אחד בשני ויוצרים יחד את הסיפור של העולם הפנטזי הרחב והמרתק הזה.
    משחקי הכס חוזרת
    אז האם זוהי סדרת הפנטזיה הגדולה בכל הזמנים? לטעמי לא באמת יש פה תחרות בכלל, אני אישית לא מכיר אף סדרת פנטזיה עם רמת משחק, צילום או עלילה שהם אפילו חצי מהרמה של משחקי הכס. אז מבחנתי אין פה שאלה, משחקי הכס היא סדרת הפנטזיה הטובה בכל הזמנים מבחנתי.
    זה כמובן מוביל לשאלה הבאה האם זוהי הסדרה הטובה אי פעם, נקודה? אני מניח שיותר הגיוני יהיה לדון בשאלה הזו לאחר סיום העונה האחרונה.
    מבחנתי הסדרות הטובות ביותר הן: סופרנוס, שובר שורות, אחים לנשק (המיני סדרה של ספילברג והנקס על מלחמת העולם השנייה), הסמויה, אלו דיי מוסכמים על כולם. מבחנתי גם העונה הראשונה של בלש אמתי (כיוון שכל עונה היא סיפור אחר, אני מרשה להפריד) והסדרה הקומית משפחה מודרנית ראויים להיות ברשימה.
    אז אסיים את הדיון בכך: מבחינת רמת המשחק, הצילומים הקולנועיים, קווי העלילה הרבים, הדיאלוגים, קטעי האקשן, האפקטים, הבגרות והמורכבות של הסיפור והדמויות, הסצנות הבלתי נשכחות, התחושות העזות שהסדרה מעוררות אצל הצופה, לא חושב שמשחקי הכס נופלת מאף אחת מהסדרות שהזכרתי.
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    תגובה אחת

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן