fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • ריחוק חברתי – עונה 1 – נטפליקס

    “ריחוק חברתי” היא דרמה קומית חדשה מבית נטפליקס, הסדרה היא אנתולוגיה של סיפורים על צדדים שונים של ההתמודדות עם הקורונה והסגר. יוצרי הסדרה הם יוצרי “כתום זה השחור החדש”.

    ריחוק חברתי – עונה 1

    תקציר העלילה

    “ריחוק חברתי” בנויה משמונה פרקים קצרים בני 20 ומשהו דקות כל אחד. בכל פרק ישנו סיפור שונה לחלוטין עם דמויות שונות, המראה צד מסוים של התמודדות עם החיים המשונים שלנו בצל הקורונה. יש פרק על אלכוהוליסט לשעבר, שמנסה למצוא דרך להעביר את הבדידות שבסגר, טקס אשכבה שמתבצע בזום, בני נוער, שמבלים את כל זמנים במרחב הווירטואלי, בני זוג עם ילד קטן, שהאם חולה ונמצאת בבידוד בבית, או זוג פנסיונרים, שעבדו בבית חולים וכעת חלוקים בדעתם בנוגע להתנדבות בבית חולים בתקופה מורכבת זו.

    ריחוק חברתי – עונה 1 - נטפליקס

    כמובן שמדובר בסדרה אקטואלית מעין כמוה, ואני חושב שבאמת עשו כאן עבודה יפה בלהציג צדדים שונים של החיים בסגר בצל הקורונה. סביר להניח, שלפחות עם אחד הפרקים בסדרה תוכלו להזדהות. הסיפורים מוצגים בצורה אנושית ולרוב משעשעת, והם גם מעוררים מחשבות. מה נכון לעשות ומה לא? כיצד נכון להתנהג? מי צודק? האם המדינה דואגת לאזרחים ולעסקים? האם עדיף להיות חולים בבית או לנסוע לבית חולים? מה לספר לילדים הקטנים? ועוד.
    החלק של ההומור הוא לא אחיד, ישנם פרקים עם רגעים משעשעים, ובאחרים הרבה פחות. הפרק השני, שמראה טקס אשכבה בזום, דווקא אותו מצאתי כמצחיק ביותר. גם הפרק השישי, על זוג הפנסיונרים, היה חביב במיוחד.

    ריחוק חברתי – עונה 1 - נטפליקס
    טקס אשכבה ווירטואלי בזום

    הפרק היחיד ששונה מאוד כאן, הוא הפרק האחרון. פרק זה דן במחאת השחורים בארה”ב ומציג את דעת הדור הצעיר לעומת דור הביניים, הוא כמעט ואינו קשור לסגר או לקורונה ובכך הוא בולט מאוד. עבורי זה היה הפרק החלש ביותר בעונה, המסרים בפרק, והדו-שיח בין שתי הדמויות הראשיות היו מאוד מעניינים, אך משהו במשחק שלהם הרגיש לי כמו הצגת תיאטרון ופחות טבעי.

    ריחוק חברתי – עונה 1 - נטפליקס
    מתוך הפרק השמיני

    הסדרה נותנת ביטוי חזק מאוד לקטע הטכנולוגי, שיחות ה-face time, ה-zoom והאחרים, שמשתלטים על חיינו ועל הסדרה. כמובן שבפרק על בני הנוער, הפרק השביעי, זה עולה שלב, ומראה את כל הרשתות והיישומים המוזרים שבני הנוער פשוט חיים שם. הפרק הזה בהחלט גרם לי להרגיש זקן, רוב הדברים שם בכלל לא הכרתי.

    ריחוק חברתי – עונה 1 - נטפליקס
    פרופסורית מנסה להרצות, בזמן שהיא אמורה לשמור על ילדה

    לסיכום, “ריחוק חברתי” הוא דרמה קומית מגוונת ומעוררת מחשבה, היא לא תגרום לכם לפרוץ בצחוק, אבל כן תעלה חיוך על פניכם. בנוסף היא דנה בנושאים מאוד אקטואליים והיא עושה זאת בדרך רגישה ואנושית. הפרקים מאוד קצרים, והעריכה נהדרת, אולי למעט הפרק הראשון, שהרגיש מעט ארוך מידי. שורה תחתונה, סדרה קלילה מצד אחד ומעוררת מחשבה מהצד השני.
    הציון שלי: 7/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן