fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • מה צופן העתיד בתחום הטלוויזיה?

    לפני כמה ימים, חבר שאל אותי איך אני חושב שהטלוויזיה שלנו תיראה בעוד 10 שנים. הופתעתי מהשאלה וגמגמתי משהו על עוד יותר רזולוציה וגודל. אז עכשיו אחרי שהשאלה שקעה ועשיתי קצת מחקר, הנה מה שאני חושב על החזון של הטלוויזיה שלנו בעתיד.

    אבולוציה

    עוד רזולוציה, עוד אינצ’ים, עוד ניטים ועוד יצרנים סינים.

    אז התשובה הראשונה שזרקתי, עוד רזולוציה ועוד גודל, היא כמובן התהליך הברור וההכי פשוט למימוש. סמסונג כבר היום מציעה מסך מסחרי ברזולוציית 8K (ה-Q900R) ומסכים בגדלים מעל 80 אינץ’ נמכרים כיום במחירים שהיה קשה לדמיין לפני מספר שנים.

    מה צופן העתיד בתחום הטלוויזיה?
    Samsung Q900R 82′ 8K QLED TV

    עוד יכולת שניראה שיצרני המסכים מנסים לשפר בכל שנה היא עוצמת הבהירות המקסימלית. ההיגיון מאחורי זה הוא להגיע לתמונה כמה שיותר קרובה למציאות. לדוגמה, אם אנחנו מצלמים חוף ים עם שמש מסנוורת, למה שלא נסתנוור מהתמונה גם כשאנו צופים בה בטלוויזיה? לכן כנראה שהיצרנים (במיוחד במסכי הלד) ימשיכו לנסות להגדיל את בהירות המסכים.

    עם הכניסה המסיבית של יצרנים סינים כמו Hisense ו-TCL, לא קשה לדמיין שבעוד מספר שנים אפשר יהיה לרכוש מסך של 100 אינץ’ במחיר הגיוני.

    היצרניות הסיניות ממשיכות להראות התקדמות ואם כי הן עדיין מתקשות להציג מסכים שיתחרו בספינות הדגל של היצרניות הוותיקות, בשוק הביניים הן בהחלט מהוות אלטרנטיבה משתלמת.

    מה צופן העתיד בתחום הטלוויזיה?
    מסך Hisense U9 עם 1000 איזורי תאורה נפרדים.

    טכנולוגיית הבינה המלאכותית

    בואו נמשיך. טכנולוגיית ה-AI (אינטליגנציה מלאכותית) ממש פורחת לאחרונה. מבחינת עולם הבידור הביתי זה מתבטא במבול של רמקולים חכמים וגם הטלוויזיות לא נשארות מאחור. הטלוויזיות כבר היום מציעות שליטה קולית ועם שימוש ב-(NLP (Natural Language Processing, ניתן לתת לטלוויזיה פקודות בשפה חופשית ובמספר שפות. כמובן שיכולות אלה רק ילכו וישתכללו, אני מניח שלא יהיה מופרך מידי להניח שימיו של השלט הרחוק במתכונתו הנוכחית ספורים, אולי בקרוב לא נזדקק לשלט כלל.

    טכנולוגית ה-AI, יכולה לשמש לדברים נוספים, למשל לשיפור איכות התמונה. ב-Q900R, סמסונג הודיעו שהם הולכים להשתמש ב-AI על מנת לעשות upscale מרזולוציות נמוכות ל-8K. הם כנראה ילכו על מודל של לימוד המסך על ידי מתן המון דוגמאות (Supervised Learning), ואז כשהמסך יתקל בתמונה דומה ברזולוציה נמוכה הוא ידע איך לעשות את ה-upscale האופטימלי עבורה. (הם הולכים ללמד מחשב מרכזי ולפזר את הידע לכל המסכים על ידי עדכוני תוכנה).

    לסיכום עם האבולוציה של המסכים כנראה שמסך העתיד שלנו יהיה מסך 100 אינץ’ ברזולוציה גבוהה, בהירות מסנוורת וכנראה שהיצרן יהיה סיני.

    טכנולוגיות חדשות

    לפני מספר שנים טכנולוגיית הפלסמות הלכה לעולמה ובמקומה הצטרפה לשוק המסכים הביתיים טכנולוגיית ה-OLED. מסכי ה-OLED בדומה לפלסמות אינם דורשים מקור תאורה חיצוני, וכל פיקסל למעשה מואר בעצמו. מסכי ה-OLED מסוגלים להציג שחור מוחלט, אך מוגבלים ברמת הבהירות של התמונה וגם עלולים לסבול מצבירותצריבות (בדומה לפלסמה).

    טכנולוגיית ה-LED ממשיכה להציג שיפורים כל הזמן: שימוש ב-Quantum Dot, מאפשר למסכי ה-LED להציג טווח צבעים רחב במיוחד. מספר יצרנים ממשיכים גם לייצר מסכי LED בתצורת ה-FALD (Full Array Local Dimming), שמחלקת את התמונה לאזורים ויכולה להציג בהירות שונה בכל אזור (על מנת להתקרב לביצועי ה-OLED בו הבהירות נשלטת ברמת הפיקסל הבודד).

    ישנה טכנולוגיה אחת שמספר יצרנים מנסים לפתח והיא ה-Micro LED. הרעיון ב-Micro LED הוא לשלב את היתרונות של שתי הטכנולוגיות ה-LED וה-OLED. ב-Micro LED, ישנה נורת לד נפרדת לכל פיקסל ולכן ניתן לשלוט ברמת ההארה ברמת הפיקסל, כך שאנחנו אמורים לקבל את היתרון של מסך ה-OLED מבלי סכנת הצריבה ובנוסף ליהנות מיתרונות ה-LED, כלומר בהירות גבוהה וטווח צבעים מאוד רחב.

    ב-CES 2018, חברת סמסונג הציגה מסך Micro LED בגודל הזוי של 146 אינץ’ שהם קראו לו “The Wall”.
    אם ייצור הטכנולוגיה הזו יוכל להפוך למשתלם כלכלית, מדובר בטכנולוגיה שעלולה להפיל את טכנולוגית ה-OLED מכס המלוכה שלה של הטלוויזיה המועדפת על ידי הוידיאופילים.

    מה צופן העתיד בתחום הטלוויזיה?
    The Wall, מסך מיקרו לד של סמסונג בגודל ‘146.

    רבולוציה

    מכיוון שאנחנו מדברים על העתיד, מאוד מעניין לסקור מה הן האפשרויות למהפכה של ממש בין עם במראה הטלוויזיות שלנו או באופן השימוש שלנו בהם.

    נתחיל בגימיק קטן, כבר מספר שנים שחברת סמסונג מוכרת את מסך ה-Frame שלה. המיוחד במסך הוא שהמסך ניראה ממש כמו תמונה של יצירת אומנות מפעם. כשלא צופים בו ניתן להציג עליו תמונות ואפילו ניתן לשנות את המסגרת שלו. אומנם בהחלט גימיק, אבל מגיע לסמסונג כל הכבוד על ניסיון לחשוב קצת אחרת.

    אז סמסונג מציעה שנהפוך את הטלוויזיה שלנו לתמונה בזמן שאנחנו לא צופים בה, ל-LG יש רעיון אחר, בזמן שאנחנו לא צופים בטלוויזיה, למה שלא נגלגל אותה ופשוט לא ניראה אותה כלל?
    ב-CES 2018, חברת LG הציגה את מסך ה-Rollable OLED שלה:

    אוקיי, עד כאן הכל טוב ויפה, עכשיו בואו נעלה הילוך!

    חברת הסטארט-אפ הצרפתית Keecker מציעה מהפכה אמתית בדרך הצפייה שלנו ומציעה רובוט שהוא שילוב של: מקרן נייד חכם, רמקול, יחידת תקשורת ואפילו שומר בייתי. משהו כמו שילוב בין רומבה למקרן.

    חברת Broomx, מציעה מקרן 360 מעלות שלמעשה מקרין על הקירות והתקרה:

    סיכום

    כיצד תיראה הטלוויזיה שלנו בעוד מספר שנים? מסך ענק בהיר וחכם או אולי נחשוב קצת מחוץ ל”מסגרת” וניפטר מהמסך בכלל, לטובת איזה רובוט שיקרין לנו את מה שאנחנו רוצים איפה שאנחנו רוצים. אז אחרי הכנת הכתבה הזו, אני בהחלט חושב שהעתיד ניראה וורוד, ובפעם הבאה שמישהו ישאל אותי “הטלוויזיה שלנו לאן?” כבר תהיי לי תשובה מוכנה בשרוול.

    כמובן שיש המון מגמות והמצאות שלא נכנסו לכתבה, אשמח לשמוע איזה מהפכות הכי מרגשות אתכם.

    כתבה זו פורסמה גם באתר Dtown.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן