fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • חברת האודיו הגרמנית, Tidal מכריזה על פרויקט מיוחד עם יצרנית הרכב Bugatti

    תרשו לי לפתוח בכמה מילים על הקשר בין תעשיית האודיו והרכב. תעשיית הרכב מהווה השראה עיצובית עבור תעשיית האודיו ומובילה לשיתופי פעולה שונים. יש לא מעט קשרים בין התעשיות, למשל ברמה הפשטנית ביותר של שילוב מערכות בידור למיניהם ברכבים, או למשל בחיפוש עבור חומרים אקזוטיים בעלי תכונות של קלות וקשיחות, הרלוונטיות לשתי התעשיות. נוסף על כך, התחושה האישית שלי היא שניתוח שוק הצרכנים של שתי התעשיות, במיוחד בכל מה שקשור בהיי-אנד, יגלה חתך משותף גדול של צרכנים גברים.

    חברת האודיו הגרמנית, Tidal מכריזה על פרויקט מיוחד עם יצרנית הרכב Bugatti
    ( Image Credit: Tidal )

    שילוב ברמה אחרת

    אז כפי שציינתי בפתיח כבר היו לנו שילובים כאלה בעבר, אוזניות ורמקולים של יצרנים שונים, שמעוצבים בהשראת מותגי כלי רכב, אבל כאן מדובר במשהו ברמה שלא נראתה כמותה. בראש ובראשונה, הסיבה לכך היא שמדובר בשניים ממותגי הקצה העליון, מהמרשימים ביותר הקיימים כיום.

    Tidal Audio

    חברת Tidal Audio (שאין לה שום קשר לשירות הזרמת המוזיקה הפופולרי), הינה יצרנית גרמנית, שהוקמה בשנת 1999. מרגע הקמתה, החברה שאפה לשלמות וכעת הם נחשבים לאחת היצרניות המובילות בקטגוריית האולטרה היי-אנד. הרמקולים של Tidal משלבים בין ביצועים השואפים לשלמות, טכנולוגיה גבוהה, שימוש בחומרים אקזוטיים כגון דרייברים קרמיים וציפויים מיהלומים, איכות בנייה חסרת פשרות ולבסוף עיצובים עוצריי נשימה.
    לפחות עבורי, החברה ידועה בעיקר בזכות הרמקולים שלהם, אבל יש להם ליין מרשים מאוד של אלקטרוניקה, הכולל קדם-מגברים, מגברי-כוח וממרים.

    חברת האודיו הגרמנית, Tidal מכריזה על פרויקט מיוחד עם יצרנית הרכב Bugatti
    ( Image Credit: Tidal )

    Bugatti

    חברת Bugatti הוקמה אי שם בשנת 1909, זו חברת רכב צרפתית, שהוקמה בעיר גרמנית בידי אטורה בוגאטי, מעצב תעשייתי ממוצא איטלקי. כך שלא ממש פשוט לקבוע לאיזו מדינה החברה שייכת, אך בהחלט נראה שהיא לקחה את הטוב מכל שלושת התרבויות הללו. החברה נודעה בעיצובים המרהיבים שלהם ובזכיות מרובות במרוצים. אטורה מת בשנת 1947, ואילו בנו נהרג עוד קודם לכן בשנת 1939, בתאונת דרכים כאשר רוכב אופניים התפרץ לכביש וגרם לו לאבד שליטה ברכבו. החברה סבלה מקשיים כלכליים ונמכרה בשנת 63 לחברה של חלקים לענף התעופה.
    יזם איטלקי החייה את המותג בשנת 1987 ואילו בשנת 98, החברה נרכשה בידי קונצרן פולקסווגן, שהחזיר את המפעל לעיר Molsheim, בה הסיפור של החברה בעצם החל.

    Tidal For Bugatti

    היזם והמנכ”ל של טידאל, Jörn Janczak, הוא חובב מכוניות ספורט ובמיוחד נמשך למותג של בוגאטי. לפי טידאל, שיתוף הפעולה החדש הוא קפיצת מדרגה מכל מה שהם בנו עד כה. תחת הקטגוריה הזו מתוכננים מספר מוצרים כשהראשונים הם סדרת הרמקולים, המכונה Royale, על שם אחד הדגמים המפוארים בהיסטוריה של בוגאטי.

    חברת האודיו הגרמנית, Tidal מכריזה על פרויקט מיוחד עם יצרנית הרכב Bugatti
    ( Image Credit: Tidal )

    הרמקולים בסדרה מוגדרים בידי טידאל כיצירת מופת, לא פחות מכך. התיבה בעלת המבנה המורכב, בנויה מחומר ייחודי בשם TIRALIT, הרמקולים מכונים היברידים מכיוון שהם כוללים אלמנטים פאסיביים יחד עם וופרים מוגברים, הדרייברים עשויים מחומרים כגון יהלום, קרמיקה ומתכות קלות. כל פרט ופרט של רמקולי ה-Royale תוכננו ונבנו במיוחד עבור הפרויקט הזה.

    חברת האודיו הגרמנית, Tidal מכריזה על פרויקט מיוחד עם יצרנית הרכב Bugatti
    ( Image Credit: Tidal )

    הבעלים המאושרים של הרמקולים המפוארים האלה יוכלו לבחור בין שני סוגים של גימורים לתיבת הרמקול. ה-Monocoque, הוא גימור בצבע אחד, שם תוכלו לבחור בין לכה פסנתר או לכה מקורית של בוגאטי.
    עבור הרוכשים היותר הרפתקנים, טידאל מציעה את ה-Duotone, גימור שמורכב משני צבעים. הלקוחות היוקרתיים של הרמקולים יוכלו לבחור את שני הצבעים מתוך מבחר גימורים יוקרתיים שהם מחווה לשני מותגי העל הללו, על מנת לייצר לעצמם את העיצוב הייחודי שלהם.

    חברת האודיו הגרמנית, Tidal מכריזה על פרויקט מיוחד עם יצרנית הרכב Bugatti
    ( Image Credit: Tidal )

    בנוסף ניתן יהיה לבחור את סוג המתכת של התיבה, החל מאלומיניום, עד לפלדת האל-חלד המפורסמת של החברה ועד למתכות יקרות עוד יותר. אם זה לא מספיק תוכלו לבחור גם את החומר ממנו עשוי הדרייבר.

    כמובן שהרמקולים נושאים בגאווה את הלוגו של בוגאטי בקדמתם.

    טידאל פרסמו מפרט חלקי של הרמקולים ומבטיחים לפרסם את המפרט המלא בקרוב.

    *4-way hybrid-active multichannel powered loudspeaker
    *3D-shaped multi chamber monocoque cabinet (MONOCOQUE) and dual-shell cabinet (DUOTONE) made out of TIDAL’s proprietary cabinet material TIRALIT™
    *1 x 30 mm high efficiency diamond tweeter
    *1 x 127 mm high efficiency ceramic midrange driver or 1 x 127 mm high efficiency diamond midrange-woofer (performance upgrade)
    *2 x 170 mm front woofers with aluminum diaphragm
    *4 x 265 mm long throw subwoofers with aluminum diaphragm
    *Connection inputs: LAN, XLR, power cord input
    *Adjustments: bass, speaker placement, power mode
    *Estimated source: TIDAL for Bugatti “Royale MC-1”. Digital Analog Converter with streamer and level control
    *Speaker dimensions and weight: 144 cm x 28 cm x 60 cm. 2 x 160 Kg (without packaging)

    לסיום, הנה סרטון הפרומו של הפרויקט:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן