fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • חדשות מעולם מקרנים – Samsung, LG, JVC

    בשבוע האחרון היו שלוש חדשות מעניינות בתחום המקרנים הביתיים, אז בואו נתחיל:

    ‘Samsung ‘The Premiere

    אם יש שוק שבו סמסונג פחות נמצאת, זהו שוק המקרנים הביתיים. עכשיו זה הולך להשתנות עם השקה של שני מקרני Ultra Short Throw חדשים מתוצרתה. המקרנים הם ברזולוציית 4K ותאורת לייזר.
    ה-LSP9T, מסוגל להציג תמונה של עד 130 אינץ’, והוא המקרן הראשון בעולם שיתמוך בפורמט ה-HDR 10 Plus (פורמט ה-HDR הדינאמי, שסמסונג מובילה ומתחרה ב-Dolby Vision). עוצמת ההארה של המקרן תהיה 2,800 לומנס. בנוסף המקרן יהיה הראשון שיתמוך במצב התמונה FILMMAKER MODE, שאותו כיניתי לא פעם, “הדבר החשוב ביותר בתחום הוידאו בשנת 2020”.
    מקרן ה-Premiere של סמסונג יגיע עם מערכת ה-Smart TV שלהם ויכלול גם סאונד בר מובנה, מה שהופך אותו לפתרון שלם בקופסה אחת.
    דגם נוסף שסמסונג השיקו הוא ה-LSP7T, לא נמסרו הרבה פרטים על ההבדלים ביניהם, מלבד כך שהתמונה המקסימלית שהוא יוכל להפיק, מעט קטנה יותר ועומדת על 120 אינץ’.
    ההודעה המלאה של סמסונג

    Samsung The Premiere LSP9T

    LG CineBeam

    גם יריבתה הגדולה של סמסונג, LG, לא מהווה שם גדול בשוק המקרנים, אך בניגוד לסמסונג כן יש לה ליין של מקרנים מזה מספר שנים. מקרני ה-Ultra Short Throw של LG גם זכו לסקירות חיוביות.
    המקרן החדש בליין ה-CineBeam של LG, הוא מקרן “רגיל” ולא UST, הוא מגיע ברזולוציית 4K ותאורת לייזר, שאמורה להחזיק למשך 20,000 שעות. גודל התמונה המקסימלי הוא מרשים במיוחד ומגיע ל-300 אינץ’.
    תכונות נוספות כוללות: Iris Mode, תמיכה ב-HDR 10 ו-HLG עם Dynamic Tone Mapping, מערכת Smart TV WebOS 5..0, מנגנון החלקת תמונה TruMotion ומחבר HDMI 2.1 תומך eARC.
    על מנת להקל על התקנת המקרן יש לו יכולות של זום 1.6X ויכולת שיפט אנכי ואופקי של העדשה.
    ההודעה המלאה של LG

    LG CineBeam

    JVC מכריזים על עדכון קושחה לדור המקרנים הנוכחי שלהם

    בעוד LG וסמסונג, הרבה פחות מוכרות בעולם המקרנים, JVC הם המלכים הבלתי מעורערים של התחום. במשך שנים מקרני JVC זוכים לביקורות נלהבות ונחשבים למקרנים הטובים ביותר שיש. התמזל מזלי ויצא לי לסקור את מקרן הדגל המפואר שלהם ה-NX9, שהוא באמת שיא הפער בתחום.
    בשנת 2019, JVC הוציאו עדכון קושחה שהביא לראשונה את יכולת ה-Dynamic Tone Mapping (או איך ש-JVC קוראים לזה, Frame Adapt HDR) למקרנים. יכולות זו מעדכנת את הפרמטרים של ה-HDR של התמונה בהתבסס על כל פריים בנפרד על מנת להוציא כמה שיותר פרטים בחלקים המוארים והחשוכים של התמונה. אז נכון שרמת הבהירות של המקרנים לא מתקרבת בכלל לזו של מסכי הטלוויזיה, אבל עם Tone Mapping איכותי גם במקרנים ניתן לקבל חווית HDR עוצרת נשימה.

    בעדכון הקושחה החדש, JVC ממשיכה לשפר את ה-Frame Adapt HDR שלה בעזרת שכלול פרמטרים נוספים בחישוב ה-Tone Mapping, כגון: גודל המסך וה-Gain שלו (אותם המשתמש יוכל להכניס בתפריט ההגדרות), וזה ישוכלל עם מידע נוסף שהמקרן יודע לחשב בעצמו כמו כמות שעות העבודה של הנורה (שיש לה עקומת ירידה בבהירות עם הזמן) ורמת הזום שנבחרה (שגם זה משפיע מאוד על בהירות התמונה). שכלול כל הפרמטרים האלה, יבטיח ביצועי HDR אופטימליים של המקרן לכל אורך חייו. יכולת זו תקרא Theater Optimizer.

    JVC NX9
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן