fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • מחשב מול סטרימר – מקור האודיו החדש שלי

    אז לאחר שבכתבות הקודמות בנושא ״סטרימר מול מחשב״ דיברנו קצת על ההיסטוריה של מחשב ה-HTPC וסקרנו את מצב שוק הזרמת האודיו כיום, כעת עמדה בפני הבחירה למקור שישמש אותי להזרמת המוזיקה, אז במה בחרתי בסופו של דבר סטרימר או מחשב?

    הדרישות שהצבתי

    אז לאחר שבחרתי בממיר מדגם Ayre QB-9 DSD הכולל כניסה אחת בלבד והיא מסוג USB, כמובן שהדרישה הראשונה מהמכשיר שחיפשתי היא שתהיה לו יציאת USB. הדרישה הדיי הגיונית הזו פסלה לא מעט סטרימרים נפוצים, שאינם כוללים יכולת זו.

    Ayre QB-9 DSD
    הממיר Ayre QB-9 DSD

    אני מנוי לשירות של Tidal וגם לשירות Spotify (אליו גם אישתי מנויה). כך שרציתי מכשיר שתומך בשניהם. בנוסף אומנם איני משתמש ב-Roon בשלב זה, כן הייתי רוצה את האופציה בעתיד, אז כך ש-Roon Ready היא גם דרישה. אם מוסיפים על כך העדפה לתמיכה ב-Tidal Connect, זה כבר מצמצם את הבחירה למכשירים בודדים בלבד. פניתי ליבואן של אחד המותגים, והוסבר לי שאין את המכשיר במלאי ונראה שהוא לא ממש נמכר יותר, אבל יכול להיות שנשארו עוד כמה יחידות.

    אם אני מוותר על הדרישה לתמיכה ב-Tidal Connect, אז יש כמה אופציות שנראו מעניינות בטווח 2,000 -3,000 $, בחלק מהמקרים מדובר על חברות שלא מיובאות לארץ. הרגשתי שבצורה כזו אני ארכוש ״חתול בשק״ וזה לא מה שאני מעוניין בו.

    לאחרונה שותפי לאתר החל להשתמש במחשב כמקור ולאחר כמה ניסויים הוא בחר במערכת ההפעלה מכוונת האודיו, Volumio, שלאחרונה יצאה בגרסה 3 המשודרגת. זו מערכת הפעלה מבוססת לינוקס, שמיועדת אך ורק לניגון של מוזיקה. ל-Volumio יש מסלול חינמי המתאים בעיקר לניגון קבצים מהרשת הביתית, בנוסף ישנו מסלול בתשלום (חודשי או שנתי), שמאפשר שימוש בפלאגינים רבים כגון Spotify Connect, Tidal Connect ועוד. ככל ששברתי את הראש על זה יותר, הבנתי שזו יכולה להיות אופציה מצוינת. בנוסף, גם אם לא אהיה מרוצה מהשירות, אוכל להשתמש במחשב בשביל להיות Roon Core. השיקול השלישי הוא שהעלות תהיה נמוכה בהרבה מאשר סטרימר באיזה 2,000 $.

    אז בחרתי במחשב, אבל עכשיו התחילה השאלה באיזה מחשב?

    בחירת המחשב

    באתר של Volumio ניתן לרכוש מחשב ייעודי בשם Volumio Primo, שאפילו כולל ממיר בפנים (מבחנתי זה חיסרון כיוון שאני מעוניין להשתמש בממיר חיצוני). המחשב הזה יכול להיחשב לקופסה סגורה, ממש כאילו סטרימר. החומרה שלו מתאימה בדיוק למערכת ההפעלה הזו וישנה גם אפשרות לרכוש רישיון למסלול הפרימיום לכל החיים. אפשרות זו קיימת רק אם רוכשים את המחשב (לפחות לפי מה שאני הצלחתי להבין באתר שלהם).

    מחשב מול סטרימר
Volumio Primo
    מחשב ה-Volumio Primo

    כך שזו הייתה אופציה אחת. מה שפחות אהבתי זה שמדובר במחשב דיי חלש, שרוב הסיכויים שלא אוכל לנצל לצרכים אחרים בעתיד, בנוסף העיצוב פחות דיבר אלי. לכן עברתי לאופציה של לבחור מחשב בעצמי.

    דרישות ממחשב אודיופילי

    על מנת שמחשב יחשב אודיופילי צריך להוריד למינימום את כמות הרעש שהוא מייצר, למשל עדיף להימנע ממאווררים. כך שהצבתי בפני את זה כדרישה, כבר כאן זה התברר שזה פוסל כמעט כל מחשב מיני שנמכר בארץ. מצאתי איזה אתר ישראלי אחד שמוכר מארזים ללא מאוורר, אך האתר היה לא נוח וברגע שניסיתי להרכיב שם מחשב, המחיר יצא גבוה.

    לכן החלטתי לפנות לחנות בריטית, שגם השותף שלי קנה ממנה לפני כשנה. זו חנות שלדעתי מנוהלת בידי אדם אחד, והיא מתמחה במחשבים ללא מאווררים. המבחר שם לא גדול, אבל האתר ידידותי ומראה בבירור את כל אפשרויות השדרוג. בנוסף ניתן לקבל המלצות וייעוץ במייל ובצ׳אט. המחשב שבחרתי כולל מעבד Intel i5, עם 8GB זיכרון ו-SSD בנפח של 500GB. הבחירה בכונן SSD, גם היא על מנת להקטין ככל הניתן חלקים ״זזים״.

    יכול להיות שאם אתם רוצים להיות אודיופילים עד הסוף, גם בחירת הספק כוח היא משמעותית. אני בחרתי לא להשקיע בספק מיוחד בשלב זה.

    לאחר שבחרתי את המחשב, קיבלתי מייל בו נשאלתי אם אני רוצה שיתקינו לי משהו על המחשב (כמובן שהתקנה של Windows עם רישוון עולה כסף), במידה ותרצו התקנה של Roon Core למשל, הוא ישמח להתקין בשבילכם. אז אני ביקשתי התקנה של Volumio, נאמר לי שהוא מעולם לא התקין את זה קודם, אבל ינסה וישלח לי את המחשב לאחר שיצליח ויוודא שזה עולה כמו שצריך.

    שימו לב שעלות המשלוח היא 60 פאונד בריטי וכמובן שיש צורך בתשלום מכס (יחד עם שלל עמלות מרגיזות) כשהמוצר מגיע לארץ. עלות המחשב בסופו של דבר הייתה כ-3,100 ₪.

    סרטון ה-Unboxing:

    מה שנשאר לי כעת היא להתנסות במערכת של Volumio ולראות אם זה הפתרון שחיפשתי, או שעלי לבדוק אלטרנטיבות נוספות.

    אז מה דעתכם בנוגע למקור האודיו הדיגיטלי? האם אתם חושבים שמחשב הוא פתרון טוב? או שאתם חושבים שסטרימרים לאודיו הם עדיפים? תספרו לנו מהו המקור שלכם.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן