fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה למסך: LG 75 NANO90

    סקירה זו נעשתה עבור אתר Dtown.
    הפעם הגיע אלי לסקירה מסך עצום בגודל 75 אינץ’ מסדרת הביניים של מסכי ה-NanoCell מבית LG. זה דיי משעשע לראות, שמסכי ה-4K נדחקו למעמד של מסכי ביניים אצל רוב היצרניות. מבחינת הצרכן, זה אומר שאם אתם רוצים את מסך ה-LED, עם איכות התמונה המרבית, אין לכם כל כך ברירה, ואתם תאלצו לרכוש מסך 8K.

    מכיוון שסקרתי את ה-NANO95 ממש לא מזמן, תוכלו למצוא שם התייחסות לרוב התכונות של ה-NANO90, כגון מערכת ה-Smart ומצב התמונה FILMMAKER MODE.
    בסקירה זו אתייחס בעיקר להבדלים בין שני המסכים.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    בתי בת ה-5, בוחנת את המסך בקפידה.

    עיצוב ואיכות בנייה

    העיצוב ואיכות הבנייה של ה-NANO90 דומה מאוד ל-NANO95, המסך כולל מסגרת דקה ומודרנית, עם לוגו ה-Nano Cell בפינה הימנית התחתונה. הרגליות הן בצידי המסך. בגודל מסך כזה, הרגשתי מעט חוסר יציבות והייתי מעדיף רגליות מאסיביות יותר. כמובן שאם תתלו את המסך, אין לכך שום משמעות.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    גב המכשיר חלק כשכל הכניסות נמצאות בצד שמאל, פונות הצידה, עם מדבקות ברורות לידן.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    הגודל כן קובע?

    ה-NANO90 הוא המסך הגדול ביותר שעבר בביתי, אין ספק שזה מיד נותן תחושה של “ואו”. ממרחק צפיה של כ-4 מטרים, זה מרגיש גודל מפנק במיוחד (ממש עשה לי חשק). איכות התכנים וגם יכולות ה-upscale השתפרו מאוד, כך שלרוב כמעט שאין שום בעיה לצפות גם בתכנים באיכות נמוכה יותר על גבי מסך ענקי שכזה.

    מכירות מסכי הענק נמצאות בעליה מתמדת בשנים האחרונות, והמחירים שלהם ירדו לרמות, שלא היו קיימות קודם. יחד עם זאת, עדיין ישנה קפיצת מחיר משמעותית בתמחור מסכי ה-65 לעומת ה-75. אם אין באפשרותכם תקציב מספיק לרכישת מסך פרמיום בגודל 75, ואתם בדילמה בין רכישה של מסך 65 פרמיום או 75 מסדרת הביניים, סקירה זו יחד עם הסקירה של מסך ה-NANO95 יכולות לעזור לכם להכריע בשאלה.

    אז מי את NANO90?

    כפי שציינתי, ה-NANO90 הוא דגם ביניים בסדרת מסכי ה-NanoCell של LG לשנת 2020. זהו מסך FALD, כלומר מסך לד מלא עם עמעום מקומי, ברזולוציית 4K ומעבד תמונה מדגם אלפא 7 דור 3. המסך זמין בארץ בגדלים 55, 65, 75 ואפילו 86. כמו בכל מסכי הלד מבית LG, סוג הפאנל של המסך הוא IPS.
    תוכלו לראות את טבלת הדגמים והמחירים המומלצים לצרכן בדיווח שלי עבור אתר Dtown מאירוע ההשקה של LG.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    חוויית השימוש

    ה-Web OS, מערכת הסמארט של LG, נוחה, אינטואיטיבית ומהנה מאוד לשימוש. כך גם ב-NANO90, הביצועים מהירים וחלקים, אם כי כן הורגשה ירידה קלה בביצועים לעומת ה-NANO95, שמגיע עם מעבד חזק יותר.

    שלט ה-Magic Remote של LG זהה לשלט שמגיע עם ה-95, הוא נוח לאחיזה ומתפקד מעולה.
    החוויה החכמה של מסכי LG, לא מסתיימת רק בגישה נוחה לאפליקציות, חיבור מכשיר תומך 4K (נגן בלוריי פנסוניק במקרה שלי), זוהה מיד בידי המסך והכניסה המתאימה הוגדרה באופן אוטומטי ככניסה תומכת Deep Color, עבור ביצועים אופטימליים. בנוסף המסך זיהה את סוג הנגן שלי ומיד תכנת את השלט לשלוט גם בנגן. אומנם אי אפשר לעשות את כל הפעולות המתקדמות של הנגן באמצעות שלט הטלוויזיה אבל ניווט בתפריטים והשהייה והניגון עבדו מעולה.

    כשבחנתי את ה-NANO95, לא שמתי לב לתופעה הזו, של התאמת השלט באופן אוטומטי למקור, אני חושד שזה קשור לכך שחיברתי הפעם את הנגן ישירות למסך ולא דרך הרסיבר שלי.

    סביבת הצפייה המומלצת

    מכיוון שה-NANO90 הוא מסך ביניים, אני צופה שהוא יתאים לאנשים בעלי הרגלי צפייה מגוונים ולא רק עבור וידאופילים חובבים, שצופים בסרטים במערת עטלפים. לכן בחנתי את ביצועי המסך במהלך רוב שעות היום. הדבר הראשון שבלט עבורי היא הבהירות הדיי מוגבלת של המסך, זאת בתוספת התמודדות לא מספקת עם השתקפויות, מובילים לחוויית צפייה מעט מאכזבת של ה-NANO90 בחדר מאוד מואר.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    שימו לב להשתקפות של החלון בצד ימין של התמונה.

    אין צורך להחשיך את כל הבית, אבל סגירה חלקית של הווילון או התריס נחוצים על מנת לאפשר חווית צפייה טובה במסך.
    לאחר החשכה חלקית של מקורות האור שמשתקפים במסך, התמונה הפכה להיות נעימה בהרבה ואפשר היה ליהנות מהצדדים החזקים של המסך. בראשם כמובן הגודל העצום, שמכניס את הצופה לתוך הסרט.

    מנגנון העמעום המקומי ב-NANO90

    מבחינת אזורי התאורה אני ספרתי 5 עמודות ו-10 שורות, כלומר 50 אזורי תאורה נפרדים ב-NANO90. ממדידות, שנעשו למסכי NANO90 ברחבי הרשת, נראה שהמספר הזה נמוך יותר במסכי ה-NANO90 בגדלים הקטנים יותר.
    אלגוריתם העמעום המקומי של LG השתפר מאוד בשנים האחרונות, והוא מספק חווית צפייה יציבה ונעימה עם מעברים רגועים והדרגתיים בין אזורים בהירים לחשוכים עם מעט מאוד קפיצות לא טבעיות ברמת הבהירות. בנוסף נעשתה כאן עבודה מעולה במזעור תופעות כגון “אוויר חם” מסביב לאלמנטים בהירים הנעים על המסך.

    מבחן הצפייה

    את מבחן הצפייה התחלתי בסביבה חצי מוארת, ובחנתי תכנים מנטפליקס, יוטיוב וסרטי 4K Bluray. את מעבד התמונה הבכיר של LG האלפא 9 דור 3, שנמצא ב-NANO95 (ובמסכי ה-OLED), מצאתי מרשים במיוחד, התמונה חדה ותלת ממדית, הצבעים עשירים וטבעים ורמת הפירוט בסצנות החשוכות יוצאת מן הכלל. מעבד האלפא 7 דור 3, שנמצא ב-NANO90, מעט חלש יותר. זיהיתי ירידה קלה בחדות התמונה ורמת הפירוט. לעומת זאת, הצבעוניות באלפא 7, מרשימה ובמצבי התמונה המדויקים הצבעים טבעיים ואינם סובלים ממלאכותיות או זרחניות.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    סרטון היוטיוב בו צילמו את פרו, הוא אחד הקטעים הכי מרשימים ביוטיוב (איכות 4K HDR). בסרטון זה מאוד קל לראות אם הצבע הירוק של המסך הוא זרחני, או טבעי. ה-NANO90, הציג תמונה צבעונית וטבעית מאוד בסרטון הזה.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    בתכני SDR ו-HDR, השתמשתי במצב התמונה FILMMAKER MODE, ששוב הוכיח את עצמו כדבר הטוב ביותר שקרה בתחום הוידאו הביתי ב-2020.

    שימו לב שעבור תכני SDR מצב ה-FILMMAKER MODE הגיע כברירת מחדל עם תאורה אחורית מכוונת לערך של 37, זהו ערך נמוך במיוחד שגורם לתמונה חשוכה ולא מפורטת. לעומתו, מצב ISF (חדר חשוך) הגיע עם תאורה אחורית מכוונת ל-80. לכן בחרתי להעלות את ערך התאורה האחורית גם עבור ה-FILMMAKER MODE ל-80, מה ששיפר את הפירוט בסצנות החשוכות בצורה ניכרת.

    לאחר שינוי הכיול הקל הזה, התמונה ב-SDR הפכה להיות טבעית וקולנועית. מבחינת איכות השחורים, אני חייב לציין לשבח את ביצועי המסך. ביחס למסך סדרת ביניים עם פאנל IPS, איכות השחורים היא טובה מאוד, בטח בחדר מואר חלקית, אבל גם בחדר חשוך. ניכר ש-LG התאמצו להציג שיפור בתחום. היתרון הטבעי של פאנל IPS, הינו זווית הצפייה הרחבה שהוא מספק, ואכן ה-NANO90 מרשים בפרמטר זה ומצליח לשמור על איכות התמונה שלו גם בזווית צפייה רחבה.

    בחנתי את אחידות האפור (grayscale) של ה-NANO90 (באמצעות תבנית המציגה גוון אפור בדרגות שונות על כל שטח המסך), התמונה הייתה מעט חשוכה יותר בגבולות של המסגרת ביחס לרוב שטח המסך, אבל האחידות הייתה מעולה וחלקה, ללא אזורי “כתמים” (Dirty Screen Effect).
    כפי שציינתי לעיל, אלגוריתם העמעום המקומי ב-NANO90, מוצלח מאוד, שימו לב לתמונה הבאה מהפתיחה של Mad Max: Fury Road, שצולמה עם החשכה חלקית של הבית.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    הצבע השחור מאוד אחיד ואין הילות סביב האותיות הבהירות, זהו הישג מרשים מאוד למסך FALD.
    מכאן עברתי לבחינה בחדר חשוך. צפיתי במספר סצנות מ”עיר החטאים” (בלוריי 1080p).

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    איכות השחורים, כמובן אינה ברמה של מסך OLED, אבל ביחס למסך ביניים עם פאנל IPS, בהחלט הופתעתי מהתוצאה. התמונה ב”עיר החטאים”, הייתה קולנועית עם פירוט טוב באזורים החשוכים וחדות מספקת.
    בתכני SDR, ה-NANO90 הציג ביצועים מרשימים שלא היו רחוקים מביצועי אחיו הגדול ה-NANO95.

    ביצועי HDR ו-Dolby Vision

    בתכני HDR ו-Dolby Vision, מתגלה חולשת הבהירות של המסך. בתכנים אלה הפער לעומת ביצועי ה-NANO95 בולט יותר.
    הנקודות החזקות של המסך, כגון אחידות וצבעים טבעים, כמובן נשמרות, אבל החוסר בעוצמה בבהירות, גורם לכך שאין קפיצה גדולה מספיק בין תכני ה-SDR ל-HDR במסך. אין בתמונה מספיק פאנץ’ ודינאמיות על מנת לתת את אפקט ה”ואו” המצופה מתכני HDR.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    מתוך “כוכב הלכת המופלא”, נטפליקס Dolby Vision.

    ושוב סצנה מ-Mad Max: Road Fury (4K Bluray, HDR10), הפירוט והתלת ממדיות טובים מאוד, אבל אין את הניגודיות הגבוהה שמקבלים במסך בהיר יותר.
    הנה דוגמה בסביבה מעט מוחשכת:

    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    ודוגמה בצפייה לילית בחדר חשוך:

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    סקירה למסך: LG 75 NANO90

    יש רמת פירוט גבוהה גם בחלקים הבהירים וגם בחשוכים, עם חדות מרשימה, אבל החוסר בבהירות מורגש ולא מאפשר לתכני ה-HDR להגיע למלוא הפוטנציאל שלהם.

    בתכני Dolby Vision, מצב התמונה FILMMAKER MODE, אינו קיים ולכן מומלץ לבחור באחד משני המצבים המדויקים: “סינימה הום” או “קולנוע”. לצערי בשניהם נתקלתי בבעיות. במצב סינימה הום, משום מה לא ניתן לכבות את מנגנון החלקת התנועה TruMotion שמוגדר קבוע על הערך Cinema Clear. החלקת התנועה הרגישה לי לא טבעית ולא אהבתי את האפקט שהיא הוסיפה. במצב “קולנוע” ניתן לכבות את המנגנון, אבל משום מה התוצאה הכללית הייתה חשוכה יותר ממצב ה”סינימה הום”. זאת למרות שערכי התאורה האחורית והניגודיות זהים בשני המצבים ומכוונים למקסימום (100). גם ערך הגאמה זהה בשני המצבים (2.2). מהיכרותי עם מסכי LG, במהלך השנה הראשונה הם לרוב עוברים שלל שיפורים בדמות עדכוני תוכנה, כך שאני מקווה שיהיה שיפור בנושא הזה בהמשך השנה.

    אין יותר מידי מה לעשות על מנת לשפר את הבהירות במסך. אחד מעיבודי התמונה, שאפשר לשחק איתם הוא הניגודיות הדינאמית, שמנסה לשפר את הקונטרסטיות הנתפסת של התמונה. לרוב אני נגד עיבודי התמונה שמשנים את כוונת היוצר, אבל במסך הזה כן התנסיתי מעט בעיבוד הספציפי הזה, על מנת לנסות להגיע לתמונה עם קצת יותר עומק ועוצמה. המנגנון כן משפר מעט את הניגודיות הנתפסת, אבל מצד שני פוגע מעט בטבעיות של הצבעים. כך שהשימוש בו הוא לשיקולכם.

    ביצועי הסאונד

    מערכת הסאונד של ה-NANO90 מורכבת משתי יחידות רמקולים והספק כולל של 20W. כמו ב-NANO95, גם ב-NANO90 יש את כיול המערכת באמצעות המיקרופון בשלט, בנוסף לשיפור הסאונד בעזרת AI. לטעמי אפקט הסאונד כאן פחות מוצלח והחיסרון בבס מורגש מאוד. כרגיל, מומלץ להוסיף סאונד בר או מערכת קולנוע על מנת ליהנות מאיכות סאונד קולנועית אמיתית.

    סקירה למסך: LG 75 NANO90
    עבדכם הנאמן משמש כקנה מידה לגודל של המסך.

    סיכום

    ה-LG NANO90 בגודל 75, הוא מסך עצום, שמיד הופך כל סלון לאולם קולנוע. כרגיל אצל LG, חווית השימוש היא מעולה, ולא מסתיימת רק במבחר האפליקציות המרשים, המסך מזהה מכשירים שמתחברים אליו, מציע בעצמו את ההגדרה אופטימלית עבורם ואפילו מכוון את השלט שישלוט בהם אוטומטית.
    איכות התמונה כוללת צבעים טבעיים, איכות שחורים מרשימה ביחס לדגם ביניים עם פאנל IPS, זווית צפייה רחבה ומימוש מוצלח של מנגנון העמעום המקומי, התמונה אחידה ולא נתקלתי ברעות החולות של המנגנון (כגון הילות אוויר חם או שינויים לא טבעים בעוצמת ההארה).
    בתכני SDR, ביצועי ה-NANO90, לא נופלים רחוק מאחיו הגדול ה-NANO95, ומצאתי אותם מאוד מרשימים.
    עקב אכילס של המסך התגלה בבהירות הנמוכה שלו, יש לכך שתי השלכות, האחת היא קושי בהתמודדות עם חדרים מוארים מאוד והשנייה היא ביצועי HDR פחות קונטרסטיים ובולטים.

    שורה תחתונה, ה-NANO90 מספק תמורה נאותה למחיר, ומאפשר ליהנות מחוויית צפייה ענקית במחיר, שעד לא מזמן היה דמיוני למסך FALD בגודל כזה.

    גרסת הקושחה של המסך שאיתה נעשתה הסקירה: 03.01.15.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן