fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • הלהבה הסגולה של Nordost, או הכבל האודיופילי הראשון שלי

    ההיכרות שלי עם מותג הכבלים Nordost התחילה יחסית מזמן, בקריאת מאמרים וביקורות שונות, אבל תמיד התייחסתי לנושא שדרוג הכבלים בספקנות מסויימת. הספקנות נעלמה לגמרי אחרי הביקור אצל גבי עמרם מסאונדקווסט.

    יצאתי מהחנות עם כבל רמקול של חברת נורדוסט (Nordost). בכתבה זו אשתף אותכם בחוויית ההאזנה שלי לאחר שדרוג כבל ג׳נרי לכבל אודיופילי, אבל לפני ההתרשמות האישית שלי בואו נכיר קצת את החברה.

    Nordost
    (Image Credit: Nordost) הלוגו של חברת נורדוסט

    קצת על חברת Nordost

    את החברה הקים גיאוי ריינולדס (Joe Reynolds ) ב 1991 במסיצ’וסס, ארהב. כיום חברת Nordost Corporation  מייצרת כבלים באיכות גבוהה, ומתמחה בתחום האודיו והרפואה. את שלבי המחקר והפיתוח הראשונים החברה יישמה בזמן העבודה עם NASA. החברה משקיעה המון משאבים במחקר ופיתוח של טכנולוגיות ייצור חדשניות, ומכאן נולדים כבלים מיוחדים ואיכותיים.

    Nordost
    (Image Credit: Nordost) Nordost Flatline Gold

    כבל האודיו הראשון של החברה נוצר ב 1992, וקיבל את השם – Flatline Gold  . זה היה כבל מהפכני, בעיקר בגלל צורתו הגאומטרית השטוחה. הכבל הפך במהרה להיות הכבל החביב על האודיופילים, בזכות נתוניו הטכניים המרשימים והשיפור הניכר בסאונד. המבנה הגאומטרי השטוח של הכבל היה גם מאוד פרקטי ואיפשר להשכילו מתחת לשטיחים והקירות.

    התוצאות של מחקר ופיתוח הבאים לא איחרו לבוא, ובשנים הבאות החברה יצרה סדרה שלמה של כבלים ברמות תמחור שונות, אבל לכולם היו שתי תכונות משותפות – שדרוג ניכר לסאונד ויחס עלות/תועלת גבוה.

    בשנת 1997 החברה הוציאה כבל בשם SPM, עם הכבל הזה החברה זכתה להכרה רבה בעולם ה High-end SPM זה ראשי תיבות של Sound, Precision and Musicality.  הכבל זכה לפופולריות שיא וקיבל המון ביקורות חיוביות בכל קצוות התבל.

    מחקר ופיתוח

    המוניטין של נורדוסט הוא של חברה שמשקיעה במחקר ופיתוח, ולכן היא לא הייתה מוכנה להסתפק במוצר מדף איכותי אחד, והפיתוח הבא שלה היה כבל האינטרקונקט Micro Mono-Filament. הכבל היווה עבןר החברה עוד קפיצת מדרגה בעולם ה High-end.

    הטכנולוגיה הממומשת בכבלי Micro Mono-Filament מתבססת על שימוש בשכבת אוויר בין המוליך למבודד הטפלוני. הכבל מורכב מגידים המלופפים עם שתי שכבות מבודד טפלוני.

    בשנת 1999, החברה הוציאה לשוק את מוצר הדגל שלה, Valhalla, כבל המורכב מסליל OFC – Oxygen Free Coil וטכנולוגיית Micro Mono-Filament של החברה. גם כבל זה זכה לתשבחות רבות בעולם ה High-end, ואפילו התעלה על ה SPM.

    נורדוסט לא עצרו גם שם והפיתוח האחרון של החברה, Odin, שיצא ב 2007, הפך לרפרנס בעולם כבלי ה-היי-אנד.

    גם ה-Odin בנוי בטכנולוגיית ה Micro Mono-Filament. כבל ה-Odin קבע רמה חדשה לחלוטין בכל מה שקשור להעברת צליל באיכות מקסימלית.

    אם אתם שייכים לצד הסקפטי בוויכוח הנצחי בנושא ״האם כבל יכול להשפיע על סאונד במערכת״, אנחנו ממליצים לכם לנסות את כבלי נורדוסט, רק תביאו איתכם כובע ומלח בשביל הטעם ;).

    בין הטכנולוגיות הנוספות שהחברה פיתחה אפשר למנות את טכנולוגיית TSC-Total Signal Control , ואת מחברי ה HOLO:PLUG .

    חווית האזנה

    הכבל שרכשתי הוא כבל רמקול השייך לסדרת ה-Nordost Leif , הסדרה כבר אינה כל כך חדשה וכוללת בתוכה כבלי רמקולים, כבלי אינטרקונקט וכבלי מתח. הדגמים בסדרה הם – White lighting, Purple Flare, Blue Heaven ו-Red Dawn ההבדל העיקרי בין הדגמים בסדרה הוא כמות הגידים, אבל המבנה של הכבל והחומרים זהים, המוליכים בנוים מנחושת עם כסף מסוג 6N, והחומר המבודד הוא טפלון. הגאומטריה של הכבל היא אופיינית לכבלי Nordost. דגם הכבל שרכשתי הוא ה Purple Flare.

    לאחר האזנה למספר יצירות, שאת הסאונד שלהם אני מכיר היטב, היה אפשר להרגיש בכל אחת מהן יותר פרטים ושקיפות, ללא אפקט הקרירות בסאונד, היה ניתן גם לשמוע הוספת רכות ועידון לצליל. הבס יותר מהודק, הצלילים האמצעים לא קיבלו הבלטה מיותרת, והגבוהים קיבלו קצת יותר הדגשה.

    לאחר האזנה של מספר ימים, כל כך אהבתי את השינוי בצליל המתקבל שמיהרתי לרכוש גם את האינטרקונקט מאותה הסדרה. גם לאחר החלפת האינטרקונקט התכונות שתארתי קודם קיבלו חיזוק נוסף. כל השינויים שתארתי הם לאחר תקופת הרצה קצרה, ואני צופה שזה רק ישתפר אפילו יותר בהמשך.

    לסיכום

    תמיד התייחסתי לשדרוג הכבלים במערכת כדבר זניח, שלא שווה את ההשקעה הכספית, אבל אם כבר הגעתם לחתימת הצליל במערכת שלכם ובא לכם לבצע עוד Fine tuning  לצליל שאתם אוהבים, לדעתי כידאי לשקול לשדרג את הכבלים הג׳נריים של המערכת שברשותכם. מצד שני, ההשקעה בכבלים צריכה להיות מאוזנת ביחס לעלות הכוללת של המערכת.

    הסטאפ של הבחינה
    • מגבר משולב: VAC Avatar super
    • רמקולים: Focal Aria 948
    • ממיר: Wadia 25
    • פטיפון: Pro-Ject Debut Carbon DC
    • Nordost Purple Flare RCA
    • Nordost Purple Flare Speaker Cable
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן