fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – אינסטרומנטלי ו-Jazz

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקה בסגנון אינסטרומנטלי ו-Jazz, נמליץ לכם על ארבעה אלבומים של מוזיקאיים מצרפת, דנמרק ואוסטריה.

    אלבום השבוע של אינסטרומנטלי ו-Jazz הוא: Søren Bebe Trio – First Song

    אלבום השבוע של אינסטרומנטלי ו-Jazz הוא: Søren Bebe Trio – First Song

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש First Song טריו הג׳אז בהובלת הפסנתרן הדני, Søren Bebe Trio.

    לפני כמה שנים, אני לא חושב שהייתי מסוגל להבין את היופי שטמון במוזיקה כזו, אבל בשנים האחרונות ז׳אנר הג׳אז החלק והעדין הפך להיות לאחד הז׳אנרים המוזיקליים המועדפים עלי. בין שלל תתי הז׳אנרים, לזרם הג׳אז הסקנדינבי יש פינה מיוחדת בליבי, אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל משהו ברוגע והעדינות שהסגנון הזה מקדש, גורמים להרגיש כאילו אני מקבל חיבוק מוזיקלי, בכל פעם שאני מגלה עוד אלבום חדש בסגנון הזה.

    כמה מילים על Søren Bebe, הוא יליד 1975 בדנמרק והתחיל ללמוד פסנתר מגיל 8 ובשנת 2004 הוא סיים את לימודיו ב-Royal Academy of Music ב-Aarhus, דנמרק. 

    בשנה שעברה, בחרתי באלבום הקודם של הטריו, Here Now לאלבום השבוע שלנו. שנה חלפה והפעם אני בוחר באלבומם, First Song. האלבום First Song הוא למעשה אלבום אוסף של קטעים שנחתכו מהאלבומים של ההרכב בשנים האחרונות ועד כה שוחררו בתור סינגלים לשירותי הסטרימינג. כעת השרים האלה מאוגדים לכדי אלבום וזמינים לראשונה לרכישה על מדיה פיזית.

    אני חושב שמדובר באוסף רגוע, נוגה ומרגש, כאשר כבר לאחד היצירה הראשונה, שהיא יצירת הנושא באלבום, היה לי ברור שאני הולך מאוד ליהנות מהאלבום הזה. הפסנתר הוא כמובן הכלי המוביל כאן, אך עבודת התיפוף היא נהדרת לכל אורכו וכך גם עבודת הבס, עם כמה סולואים יפיפיים.

    הנגנים הנוספים באלבום הם: Kasper Tagel על הבס, Knut Finsrud על התופים בקטעים: 4,6,7 ו-10, בשאר הקטעים המתופף הוא Anders Mogensen.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – אינסטרומנטלי ו-Jazz

    Claire Antonini, Renaud Garcia-Fons – Farangi – Du baroque à l’Orient

    אינסטרומנטלי ו-Jazz: Claire Antonini, Renaud Garcia-Fons - Farangi - Du baroque à l'Orient

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום, Farangi (Du baroque à l’Orient), של צמד הנגנים הצרפתיים, Claire Antonini ו-Renaud Garcia-Fons משנת 2019.

    זהו אלבום אינסטרומנטלי, קלסי, עם נגיעות קלות מאוד של ג׳אז. למי שמחפש מוזיקה קצת אחרת, האלבום הזה יכול להיות דרך נהדרת להיפתח אל עולם נוסף של סאונד. 

    כמה מילים על הנגנים, Renaud Garcia-Fons, יליד 1962, הוא נגן בס ומלחין צרפתי. הוא החל לנגן בפסנתר בגיל 5, המשיך לגיטרה קלסית בגיל 8 ולבסוף התקבע על הבס בגיל 16. הוא למד בקונסרבטוריון בפריז. Claire Antonini למדה בקונסרבטוריון של ליון והיא מתמחה בכלי המיתר הצרפתי הקלסי, lute. היא הקליטה יצירות קלסיות וגם אלבומי סולו עם הכלי.

    השילוב בין שני הנגנים האלה מייצר סאונד קלסי ועל זמני, מה שמאוד משך אותי לאלבום הזה הוא העבודה שהמוזיקה בו מעבר ליופי הקלסי שבה, היא גם מלאת חיים, אנרגטית ולא יבשה ואליטיסטית.

    עבורי מדובר כאן באלבום שהוא פנינה אמיתית ודרך נהדרת לפתוח את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Niclas Knudsen Trio – Southern Skies

    אינסטרומנטלי ו-Jazz: Niclas Knudsen Trio - Southern Skies

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום החדש Southern Skies מאת ההרכב בהובלתו של גיטריסט הג׳אז הדני,Niclas Knudsen Trio.

    ללא ספק מדובר באומן מקליט פעיל במיוחד, רק בשנה שעברה המלצתי על שני אלבומים שונים של הטריו שלו: Western Music Box, Migrating Songs ובשנת 2022 המלצנו על אלבומו Times Revisited. כך שניתן לראות שמדובר באחד מנגני הג׳אז החביבים עלי. 

    תזכורת קלה, Niclas Knudsen סיים את לימודיו ב-Berklee College of Music, ומאז הוא המשיך ולמד סגנונות גיטרה שונים ברחבי העולם, הוא למד עם Wishwa Mohan Bhatt מהודו, למד את סגנון ה-tres בקובה וסגנון ה-afro-guitar במאלי ובורקינה פאסו.

    סגנון הגיטרה הייחודי של Niclas לצד ההלחנה החלקה, הנקייה והמרגשת שלו, הופכים את האלבומים שלו למענגים עבור האוזן שלי לפחות. באלבום החדש יש ביצועים לקלסיקות על זמניות כמו My Funny   Valentine ו-Cry Me a River. אפשר לטעון ש-Niclas מעט נצמד לאותו הסאונד והסגנון, אבל זה סטייל וסגנון שאני אוהב במיוחד, כך שמבחנתי אני שמח ממש לקבל אלבום כזה כל כמה חודשים.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Reinhardt Winkler – Drop Me Off

    אינסטרומנטלי ו-Jazz: Reinhardt Winkler - Drop Me Off

    המלצת הבונוס שלנו להפעם היא האלבום החדש Drop Me Off מאת מתופף הג׳אז האוסטרי, Reinhardt Winkler יחד עם חברים.

    זהו אלבום ג׳אז שיושב כבר כמה שבועות ברשימת ״האלבומים להמליץ״ שלי, מכיוון שהג׳אז באלבום הזה, הוא לא בהכרח מהסוג האהוב עלי. זהו ג׳אז קלסי, שלא לומר וינטג׳׳, כשאני לרוב מעדיף את הג׳אז החלק המודרני יותר. למרות זאת, אני לא יכול להתכחש ליופי של ההגשה והניגון באלבום הזה.

    הנגנים הנוספים באלבום הם: Harry Allen האמריקאי על הסקסופון, Harry הוא נגן נוסף שנמצא באופן קבוע בהמלצות שלי, Boris Kozlov על הבס, John Di Martino על הפסנתר, Wolfgang Puschnig על החליל ולבסוף Simone Kopmajer על הווקל (למשל בשיר Good Advice).

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן