fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Kaiser Acoustics Chiara – סקירה – הקיסר של הרמקולים המדפיים

    הפעם הגיעו אלינו לסקירה הרמקולים המדפיים Kaiser Acoustics Chiara, של יצרן הקצה הגרמני. מדובר ברמקול היקר ביותר וכנראה גם המיוחד ביותר, שיצא לנו לסקור. האם מדובר גם ברמקול הטוב ביותר?

    Kaiser Acoustics Chiara

    אנחנו מודים ל-Raguan Audio, היבואן הרשמי של מותג Kaiser Acoustics בישראל, על כך שסיפק לנו את הרמקולים האלה לצורך סקירה.

    השורה התחתונה

    ה-Kaiser Acoustics Chiara הם יצירת אומנות לא פחות מאשר שהם רמקולים, ובתור רמקולים הם מהטובים ביותר ששמענו

    Kaiser Acoustics Chiara - סקירה - הקיסר של הרמקולים המדפיים

    מה אהבנו

    • איכות בנייה וגימור ברמת קצה, עם אפס פשרות
    • עיצוב ייחודי ברמה של יצירת אומנות
    • סאונד מרגש, מדויק, עם במה גדולה, עוטפת ותלת ממדית
    • הצטיינות יתרה במוזיקה אקוסטית, סימפונית והופעות חיות
    Kaiser Acoustics Chiara - סקירה - הקיסר של הרמקולים המדפיים

    נקודות לשיפור

    • עבור חובבי מטאל ומוזיקה אלקטרונית ״אגרסיבית״ כנראה שיהיה צורך בתוספת סאב

    סקירת וידאו

    הקדמה

    בחודש אפריל ערכנו ביקור אצל גיא רג׳ואן, הבעלים של Raguan Audio. מעט לפני אותו הביקור הגיעו אליו רמקולי Kaiser Acoustics Chiara וזכינו להדגמה קצרה שלהם, לפני שירדנו למרתף להאזין למערכת הראשית. כבר אז הרמקול השאיר עלינו רושם עז ורמזנו לכם על הרצון שלנו לבלות עוד זמן עם הרמקול הזה.

    אז כך בצהרי יום שישי’ גיא רג׳ואן התייצב בכניסה לביתי כשבמטען הרכב שלו, בתוך ארגז טיסה יוקרתי, רמקולי ה-Chiara. פתחנו אותם יחד, מיקמנו וחיברנו, ואז גיא נפרד לשלום והשאיר אותי עם יצירת האומנות המרשימה הזו בסלון. אבל אנחנו מקדימים את המאוחר, בואו נתחיל מההתחלה.

    על חברת Kaiser Acoustics

    חברת Kaiser Acoustics הינה חברה משפחתית, שהוקמה בשנת 1948. זו חברת הנדסה שמתמחה בפתרונות אקוסטיים מעץ. לחברה יש ניסיון רב שנים במתן פתרונות אקוסטיים לאולפני הקלטה, חדרי כנסים, אולמות וחדרי האזנה ביתיים ברמת קצה. על פי הפילוסופיה של החברה, מוצריהם צריכים לשלב בין הפן הטכני לפן האסתטי.

    חטיבת הרמקולים של החברה מכונה ®!Kawero והפיתוח שלה החל בשנת 2001. למעשה מדובר בשיתוף פעולה בין חברת Kaiser Acoustics למהנדס Rainer Weber, שמשמש כיום בתפקיד המנהל הטכני – Technical Director.

    בראיון שמר Weber העניק למגזין Mono And Stereo הוא סיפר על המקריות בה הקשר נוצר. Rainer הינו מהנדס אלקטרוניקה ופיזקאי בהכשרתו. החיבה שלו לרמקולים החלה כבר בגיל 10, אז הוא בנה את זוג הרמקולים הראשון שלו מקיט של חברת Heco. בהמשך הוא עבד בתעשיית הרכב כיועץ לבדיקות ושיכוך ויברציות ושם הוא ליווה סטודנט בכתיבת התזה שלו. כשהוא סיפר לסטודנט על אהבתו לבניית רמקולים, הוא ציין שכל מה שהוא צריך הוא נגר ברמה גבוהה, הסטודנט סיפר לו על כך שהוא למד יחד עם Hans Jürgen Kaiser וכך נוצר הקשר. מר Rainer Weber סיפר בראיון גם על כך ששיתוף הפעולה כולל הערכה מקצועית הדדית רבה.

    קשריו של מר Weber בתעשיית הרכב מעניקים לו גישה לחומרים אקזוטיים ואקסקלוסיביים. אחד מאותם החומרים הפך לסימן ההיכר של רמקולי ה-®!Kawero, זהו עץ מיוחד בדחיסות גבוהה בשם plywood, אשר משנה את צורתו בטמפרטורות גבוהות במיוחד. התוצאה היא חומר עץ בעל קשיחות של פלדה ולכן הוא מכונה גם Panzerholz, שזה אומר עץ-טנק, או באנגלית, Tankwood.

    ניתן ללמוד לא מעט על האופי והפילוסופיה של החברה מקריאת המדריך למשתמש שמגיע עם הרמקולים, בדמות חוברת מושקעת.

    Kaiser Acoustics Chiara

    המשפט הראשון במדריך אומר:

    “thank you for buying surely one of the world’s best and most refined speaker system”

    פתיחה כזו מראה שזו חברה שמכוונת לפסגה, ועושה זאת בגאווה. בהמשך המדריך ישנה התייחסות לחומר הגלם היוקרתי, ה-Panzerholz, שמצטיין בשיכוך ויברציות ועל הדרך גם חסין לכדורים.

    לסיום אצטט את סדר העדיפויות השונה של החברה בהשקפתה בנוגע לתכנון רמקולים:

    “Most loudspeakers designers will tell you that the starting point of any design lies in selecting the drivers, Cabinet volume and crossover characteristics – but at Kaiser Acoustics, we beg to differ. These things do matter, but focusing on them ignores entirely the single most fundamental component of all, the one that ties those others together into a single, coherent whole – the cabinet.”

    העומד למבחן: Kaiser Acoustics Chiara

    לומר על ה-Kaiser Acoustics Chiara שהוא רמקול ייחודי, זה יהיה ה-understatement של השנה. ה-Chiara לא דומה לאף רמקול אחר שיצא לי לסקור. ללא ספק הדבר הבולט הראשון הוא עיצוב התיבה יוצא הדופן, אין אף צלע מקבילה בתיבה, מה שידוע כתכונה מעולה מבחינה אקוסטית. ייצור תיבה כל כך מורכבת זהו מפגן מרשים של יכולות העל של החברה הזו בכל הנוגע לעבודות עץ.

    Kaiser Acoustics Chiara

    ייחוד נוסף של ה-Chiara הוא בכך שהסטנדים שלהם מובנים ומהווים חלק אינטגרלי מהרמקול. לא מעט רמקולים מדפיים כוללים אפשרות לרכוש סטנדים תואמים. הגישה של Kaiser Acoustics, והמטרה שלהם להגיע לביצועים אופטימליים, משתקפת בכך שהם לא משאירים את הבחירה הזו ללקוחות, כיוון שעם הסטנדים הללו ביצועי הרמקולים הם הטובים ביותר. שימוש בסטנד אינטגרלי כזה מאפשר גם להעביר את הכבילה בפנים ולמקמם את הטרמינלים בתחתית הסטנד, בכך נפתרת אחת הבעיות העיצוביות המרכזיות ברמקולים מדפיים, שמוצבים על סטנד, וזה חיבורי הכבלים אל תיבת הרמקול הגבוהה.

    Kaiser Acoustics Chiara

    הייחוד השלישי של רמקולי Kaiser Acoustics Chiara הוא בשימוש שלהם ביחידת ממברנה פסיבית אחורית במקום פורט בס-ריפלקס לשחרור אנרגיית הבס. לתכנון כזה יש מספר יתרונות, כשהוא מבוצע נכון, הוא יכול להקטין תופעות כמו baffle step של הדרייבר וגם תופעות שליליות של תכנון בס-ריפלקס כמו ״צלצול״ של הפורט, בנוסף תכנון כזה מאפשר להגיע לבס נקי ועוצמתי יותר מתיבה בגודל קטן, ביחס לשיטות ה-ported וה-sealed המקובלות.

    Kaiser Acoustics Chiara
    ההבדל בפרופורציות בין הדופן הקדמית לאחורית הוא ייחודי לחלוטין

    היחידות של ה-Kaiser Acoustics Chiara הן טוויטר מסוג AMT ביצור חברת Mundorf הגרמנית, יחידת המיד בס, הינה בקוטר 150 מ״מ ביצור חברת Scan-Speak הדנית. דרייבר המיד בס עשוי מסנדוויץ׳ מותאם אישית של נייר וקרבון. היחידה הפסיבית הינה בקוטר 18 ס״מ וגם היא מיוצרת על ידי חברת Scan-Speak.

    מעגל הקרוסאובר של ה-Chiara כולל קבלים של חברת Duelund הדנית. כל רכיבי הקרוסאובר מחוברים אל תיבת ה-Panzerholz בשיטת pressure-mated. החיווט של הקרוסאובר כולו מבוצע באמצעות חייוט נקודה לנקודה (point to point), ללא שימוש במעגלים מודפסים.

    נתונים טכניים נוספים:
    תגובת תדר: 40Hz – 30kHz ±3dB
    נצילות: [email protected]
    עכבה: 4 אוהם
    נקודת הקרוסאובר: 3100Hz 
    עוצמת הגברה מומלצת: 150W

    מידות הרמקול במ״מ הן: 1160 ג׳, 295 ר׳ ו-470 ע׳. המשקל הינו 34 ק״ג.

    מכיוון שמדובר בחברה מומחית בעבודת עץ, המייצרת את התיבות בעצמה, מבחינת הגימורים ניתן לבחור כל צבע בפלטה של RAL, או NCS. גימורי פרימיום ויניר מבריקים אפשריים בתוספת תשלום.

    עיצוב ואיכות בנייה

    כבר מתיבת הטיסה בה הרמקולים הגיעו, היה ברור שמדובר כאן באיכות בנייה קפדנית ברמה הגבוהה ביותר. הסטנד המובנה הוא ללא זכר לשום בורג והתיבה החלקה ללא אף חיבור נראה לעיין, כל אלה מעניקים ל-Kaiser Acoustics Chiara תחושה של יצירת אומנות ולא מכשיר אלקטרוניקה.

    אני מודה שתחילה נושא העיצוב מעט הדאיג אותי. זאת מכיוון שהתיבה בעלת הדפנות הלא מקבילות, פשוט לא דומה לשום רמקול אחר. באיזשהו מקום אנחנו מורגלים לראות סימטריה בכל מקום ואילו ב-Chiara אין שום דבר סימטרי. התחושות וההרגשה שלי כלפי המראה של ה-Chiara הלכו והתחזקו מידי יום ממש. הרמקולים האלה הן מוצר בעל הילה של משהו יוצא דופן וזה מייצר תחושת גאוות בעלות עוצמתית.

    Kaiser Acoustics Chiara

    עניין אותי כיצד אנשים אחרים חווים את העיצוב של ה-Chiara, אז שאלתי את דעתם של אישתי, חמי, חברים ועוד. הופתעתי לגלות תמימות דעים מוחלטת בנוגע להערכה הרבה שכולם הרגישו כלפי ה-Chiara, כולם מיד הרגישו שמדובר כאן במשהו מיוחד במינו.

    הגימור שקיבלתי הינו גימור בעל דפנות וסטנד שחורים בעוד הדופן הקדמית הינה בויניר מבריק ויוקרתי בעל גוון חום כהה משגע, שנקרא Ziricote.

    Kaiser Acoustics Chiara

    העיצוב של הרמקול הוא מאוד בוגר, נקי ובטוח בעצמו. למעשה בשום מקום על הרמקול אין שום סממן עיצובי, לא לוגו, לא כיתוב, כלום. הכיתוב היחיד הינו בצידו האחורי של הסטנד ליד הטרמינלים. לתחושתי חברת Kaiser Acoustics אומרת לנו כאן, שהנראות של הרמקולים שלהם היא מספיק ייחודית בשביל להיות החתימה שלהם בעצמה, ללא שום צורך בתוספות של לוגו או כיתוב.

    קצת על ההעמדה של הרמקולים

    כשגיא הביא לי את הרמקולים הוא נשאר לכוון מעט את המיקום שלהם, מדדנו בעזרת מד-מטר את המרחק המדויק של הרמקולים מהאוזן בנקודת הישיבה המרכזית, על מנת לוודא ששני הרמקולים ממוקמים נכון. כבר בחצי השעה הראשונה של ההאזנה היה ניתן להרגיש עד כמה הזזה אפילו קטנה של הרמקולים, או מתן זווית פנימה להם (toe-in) משפיעה על הסאונד. זהו רמקול מדויק ורגיש במיוחד. גם בחוברת המצורפת אל הרמקולים ישנן הוראות מדויקות לגבי ההעמדה הראשונית שלהם. לאחר אותה העמדה ראשונית מצויין שניתן לכוון את הסאונד בעזרת הזווית של הרמקולים. על פי המדריך, toe-in פנימה של הרמקולים גורם לסאונד להיות מפוקס יותר ובעל רוחב גדול יותר. לעומת זאת ככל שהרמקול ישר יותר, מקבלים יותר עומק במה.

    המשכתי לשחק עוד עם ההעמדה בימים הבאים והכי אהבתי את התוצאה עם toe-in דיי משמעותי. מלבד נושא ה-Toe-In גם לנושא המרחקים מהקיר האחורי והקירות הצדדים יש משמעות, במדריך ישנן המלצות ברורות בנושא.

    חברת Kaiser Acoustics מציינת מפורשות במדריך שלהם, שצריך לקחת את הזמן, להעמיד את הרמקולים על פי ההוראות וללמוד כיצד להגיע לביצועים האופטימליים איתם. בנוסף הם מציינים שבגלל השקיפות הגבוהה של רמקולי ה-Chiara, ישנה חשיבות רבה לאלקטרוניקה שמשודכת אליהם. זו גישה שונה ומעניינת מצד החברה, הם לא באים ואומרים שאתם קונים כאן מוצר מושלם, שלא משנה איך תשימו אותו ולמה תחברו, התוצאה תהיה מדהימה. הם אומרים שאלה רמקולים רגישים ושקופים, שצריך לקחת את הזמן ולהשקיע על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.

    חשוב לי רק לציין שלא מדובר כאן על מצב שאם מזיזים את הרמקולים ס״מ שמאלה הם נשמעים נורא וס״מ ימיניה הם ישמעו מושלם. ה-Chiara נשמעו טוב כמעט בכל מיקום, אך ניתן לקבל מהם עוד קצת ביצועים עם מעט משחק במיקום וניסוי וטעייה.

    מבחן ההאזנה

    לאחר שבילתי כשני ערבים בהאזנה חופשית ולא מחייבת, הגיע הזמן להתחיל במבחן. בחרתי להתחיל הפעם בקטע הפתיחה של האלבום Hymns For The Restless מאת האומן הדני, Carsten Thruedal. השיר נקרא Good Luck Habibi, וזו נעימת פולק רוק מעודנת, שמזכירה לי מאוד את Cat Stevens. הקטע משלב חליל פיקולו, כינור וגיטרה אקוסטית. שילוב הכלים הזה מאפשר ל-Chiara להציג את המיד והגבוהים שלו, שהם אולי הכי אווריריים שיצא לי לשמוע. רמת הפירוט היא פנטסטית, כאשר אפקט של מים שמשולב בקטע נשמע בבירור. הווקל רך ונעים עם הפרדה מצוינת. הבמה עוטפת, עמוקה ומאפשרת לחוש בשכבות הסאונד השונות. הסאונד עשיר, בשרני ובעל רמת ניקיון על גבול האבסולוטית.

    המשכתי לקטע פולק נוסף, הפעם של Roo Panes הבריטי, לקטע קוראים The Summer Isles – Sunrise, מתוך האלבום The Summer Isles. הקטע נפתח בשריקה, שמאפשרת להתרשם מהצלילות והאווריריות יוצאת הדופן של שחזור התדרים הגבוהים על ידי ה-Chiara. הגיטרה כוללת פירוט רב, הווקל ממורכז ומורגש על פני כל הבמה. ה-imaging והגודל של הבמה מאפשרים לעצום את העיניים ופשוט להרגיש כאילו Roo Panes יושב עם הגיטרה אצלי בסלון. השילוב בין ההעברה העוצמתית, הניקיון והתלת ממדיות, הם אלה שתורמים לתחושת המציאות הזו.

    מכאן עברתי לג׳אז מעודן, חזרתי לאלבום A Modern Songbook של צמד הנגנים הצרפתיים Thomas Enhco ו-Stéphane Kerecki. בחרתי בקטע Halfway to Japan (בביצוע live).הפסנתר מרגיש פשוט עצום, זאת מבלי לגרוע מהעדינות שלו. הגובהים של הפסנתר מצלצלים בנעימות, בעוד המיד נקי להפליא. הבס נמצא במרכז ומעט שמאלה, ה-Imaging מאפשר בקלות להרגיש את מקום הכלים על פני הבמה. הבס כולל מספר שכבות של עומק ומרגישים כיצד האצבעות עוברות על מיתרי הבס בליטוף עדין. רמת הפירוט כה גבוהה שניתן להבחין בקלות באיזה גובה האצבעות של Stéphane נוגעות בבס.

    בואו נתחיל קצת לעלות ברמות האנרגיה, הקטע הבא שבחרתי הוא שיר הנושא באלבום הבכורה, Some Of Us Are Brave של הזמרת האמריקאית, Danielle Ponder. הפתיחה כוללת ווקל נקי בליווי פסנתר, כמות הפרטים בווקל היא לא פחות ממדהימה, אבל עד כאן כבר הבנו, בחלק השני מצטרף הבס והקטע עובר לסנגנון R&B. ה-Chiara משחזרים את הבס בקטע בקלות, עם הפרדת בס מצוינת. כמות האנרגיה שהרמקולים האלה מייצרים היא אדירה, הסאונד ממלא את החדר כולו עם במה גבוהה מהתקרה ועד הרצפה, כך שנוצרת חוויית סאונד עוטפת ועוצמתית.

    ממשיכים עם זמרות אמריקאיות והפעם הזמרת והגיטריסטית המופלאה, Jackie Venson עם השיר All Rise מתוך האלבום Evolution of Joy. זהו קטע המנון רוק אנרגטי, שמועבר עם דיוק פנטסטי בידי ה-Chiara. כמות הפרטים בגיטרה החשמלית ובווקל היא גבוהה ויחד עם זאת שניהם כוללים רוך ועידון מענגים. לצד ההעברה הנקייה והמפורטת, בפזמון הרגשתי שהייתי רוצה עוד טיפה יותר קיק בחלק הבס.

    תוצאה דומה של רצון להרגיש עוד קצת קיק במוזיקה, הרגשתי גם ביצירת הבלוז-רוק, The Hate של הרכב The Misty Blues. התופים כן נשמעים עוצמתיים, שילוב כלי הנשיפה בקטע מופרד נהדר והווקל מלא הכאב מועבר באופן מרגש ומפורט. וגם בקטע האלקטרוני הדיי קבוע שלי, The Game Has Changed של Daft Punk, רמת הפירוט הייתה מרשימה ביותר, אך הפיצוצים הם לא ברמה של אגרוף בבטן.

    בקטעים אחרים ששמעתי, ה-Kaiser Acoustics Chiara הצליחו לשחזר בס מרשים ביותר, לכן ניסיתי לרדת לשורש העניין. המשכתי לקטע האינדי פופ האלקטרוני, The Ghost של Anna B Savage מתוך האלבום in|FLUX. בפתיחת הקטע הזה יש שורת בס אדירה וה-Chiara מצליחים להעביר אותה עם הרבה עוצמה, עומק ודיוק עם רמת ניקיון מעולה. הבס מורגש בכל החדר מבלי להיות מוגזם. קטע נוסף שניסיתי הוא Poem Of Chinesse Drum של אומן כלי הנקישה, Yim Hok-man, זהו קטע המשלב תופים רבים כולל תוף עצום, שממוקם בדיוק במרכז הבמה. לתחושתי ה-Chiara הפגינו דינמיות אדירה, יכולת לשחזר באופן מדויק את התיבה העצומה של התוף הגדול בלי לאבד שנייה מהפירוט של התיפוך המהיר על כלי הקשה עדינים בהרבה.

    אם כך, המסקנות שלי לגבי הבס של ה-Kaiser Acoustics Chiara הן שמדובר בשחזור בס הדוק, דינמי ומדויק, מפתיע בעוצמה והעומק שלו ביחס לתיבה. אם זה מה שחשוב לכם בבס שלכם, תהיו מאוד מרוצים משחזור הבס של ה-Chiara. לעומת זאת, אם אתם חובבים של רוק/מטאל, או מוזיקה אלקטרונית ״אגרסיבית״, יכול להיות שתרצו מעט יותר קיק לבס ולכן תצטרכו לשלב סאבוופר, או לנסות להתקדם לדגמים הרצפתיים של החברה.

    מכאן בחרתי להמשיך ליצירה סימפונית של Lars Danielsson, מתוך האלבום Symphonized. בחרתי בקטע הפתיחה של האלבום, שנקרא Liberetto. כבר לאחר כ-10 שניות של היצירה אפשר ממש להרגיש שה-Chiara נמצאים בבית. השחזור מרגש, עוטף, כולל אנרגטיות וניקיון פנטסטיים, הפרדת הכלים והמיקום שלהם על פני הבמה כה מדויק. בהערות שלי בזמן ההאזנה כתבתי, ״שואף לשלמות״.

    היצירה הבאה שבחרתי היא קטע שלא שמעתי די הרבה זמן, וזה שיתוף הפעולה בין הסקספוניסטית ההולדנית Candy Dulfer, יחד עם Dave Stewert, בביצוע שלהם ל-Lilly Was Here בהופעה חיה. כן, מדובר בקטע קיטשי, אך ההאזנה אליו דרך ה-Kaiser Acoustics Chiara ריגשה אותי עד דמעות כמעט. העברה של מוזיקה חיה התבררה כנקודת הצטיינות יתרה נוספת של ה-Chiara. היכולת שלהם להעביר את תחושת האנרגיה של הקהל, לצד ה-Imaging של הכלים ושוב אני חוזר להרגשה של לעצום עיניים ולהיות שם בהופעה. הניקיון של הסקסופון לצד הפירוט בגיטרה עם הפרדה ברורה של כל מיתר, פשוט חוויה. הרשו לי לצטט חבר שהיה אצלי בזמן שהאזנו לקטע הזה ״קרנבל של צלילים״.

    מוזיקה רגועה ומרגשת זה הפורטה של ה-Chiara לכן אני מסיים את המבחן בשלושה קטעים כאלה. ראשית הביצוע הפנטסטי של Diana Krall ל-Autumn In New York. הפרזנטציה רגועה, הווקל ממורכז ונמצא מלפנים. הבס הדוק והגיטרה מלאה ובשרנית. בקטע הזה שיחקתי לא מעט עם הווליום, על מנת להגיע למסקנה לגבי ביצועי ה-Chiara בעוצמות שונות. הניקיון, הרגש ורמת הפירוט נשמרים גם בעוצמות הנמוכות, לטעמי ישנה ירידה קלה בדינמיות וה-Chiara מעדיפים לנגן בעוצמה בינונית ומעלה.

    הייתי חייב לנסות גם תקליט, אז בחרתי באלבום Lost Soul של זמרת הסופרנו הקנדית, Loreena McKennitt. זהו לא התקליט הכי נקי ואולי גם לא ההקלטה הכי משובחת, אבל העברת הווקל, הכינורות, פריטת הגיטרה והאנרגטיות, מצליחה כל כך לרגש דרך ה-Chiara. בקטע Ages Past, Ages Hence הרגשתי שהרמקולים מפרקים את היצירה לכל השכבות השונות שלה, התופים, הפסנתר, הכינורות והווקל, כל אחד נמצא במקום שלו, עם הפרדה וניקיון פנטסטיים.

    Kaiser Acoustics Chiara - סקירה - הקיסר של הרמקולים המדפיים

    אסיים הפעם במשחק מילים קל, בחרתי בקטע של Kaiser Quartet, מתוך האלבום Empire. מדובר בקוורטט מיתרים גרמני. קטע הפתיחה, N.N. מהווה דוגמה נוספת ליכולת המופתית של ה-Kaiser Acoustics Chiara להעביר עוצמה ורגש באופן חסר פשרות. הגבוהים של הכינורות כל כך נקיים וחלקים, האחידות והעוצמה במיד, לצד הבמה העוטפת והתלת ממדית, עם כל אלה אני מסיים את מבחן ההאזנה הזה בתחושה שהצלחתי להבין את המהות של ה-Kaiser Acoustics Chiara.

    סיכום

    Kaiser Acoustics Chiara

    אם כך, ה-Kaiser Acoustics Chiara מסדרת רמקולי ה-!Kawero של יצרן הקצה הגרמני, הבטיחו לנו אפס פשרות, לא באיכות הבנייה, לא בעיצוב ולא בסאונד. לטעמי מדובר ברמקולים שעומדים בהבטחה שלהם.

    כשאומרים איכות בנייה ״כמו של טנק״, לרוב מדברים על מגברים עצומים במשקל של 100 ק״ג, אך ה-Chiara יותר מראויים לתואר הזה, אפילו החומר שממנו הם בנויים נקרא Tankwood. בפן העיצובי מדובר ביצירה מורכבת וייחודית, כזו שבכל יום שביליתי איתה למדתי לאהוב אותה יותר, התיבה הזו ללא הדפנות המקבילות, היא דבר ייחודי לחלוטין.

    לבסוף הסאונד, אז נכון אין מוצר אודיו מושלם, וגם ה-Chiara הם לא מושלמים, אבל בשחזור כלים אקוסטיים, מוזיקה סימפונית, אווירה של מוזיקה חיה, שחזור של רגש, במה גדולה עם Imaging מדויק, ווקל ואנרגטיות, הם מהרמקולים הכי מרשימים שאיי פעם יצא לי לשמוע.

    מחיר: 25,875 €(אירו), גימורים מיוחדים לבקשת הלקוח יתמחרו בנפרד
    אחריות: 5 שנים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    מגבר משולב: Nagra Classic Int
    סטרימר: Lumin U2 Mini
    ממיר: MSB Technology Discrete DAC
    פטיפון: Nottingham Analogue Interspace Jr עם ראש MC מדגם Phasemation PP-200
    קדם מגבר פונו: Nagra VPS
    כבלים
    כבל USB בין ה-Lumin U2 Mini לממיר: Nordost Blue Heaven
    כבל XLR בין הממיר למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבל RCA בין הפונו למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven
    חשמל:
    כבלי חשמל עבור המגבר, הממיר והסטרימר: Nordost Blue Heaven
    מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II
    כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן