fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית

    כשמדברים היום על חברת JBL, הדבר הראשון, שקופץ בראשי הוא רמקול ה-Bluetooth האולטרה פופולרי ממותג Flip, או ליין האוזניות הנרחב של החברה. אומנם, מוצרים אלה נמכרים בכמויות ובטח מכניסים רווחים נאים, הם לא מרמזים על ההיסטוריה הענפה של החברה ורמקולי ההיי-אנד המפוארים שנוצרו על ידי JBL במשך השנים. לכן בכתבה זו אספר לכם מעט על ההיסטוריה של JBL, ואגלה לכם, שגם כיום ניתן לרכוש מוצרי היי-אנד מרשימים הנושאים את המותג של JBL בגאווה.

    הקמת החברה – והטרגדיה של המייסדים

    המייסד של JBL הוא James Bullough Lansing. ג’יימס נולד בשם ג’יימס מרטיני בשנת 1902 באילנוי, ארה”ב. בצעירותו הוא בנה משדרי רדיו, המשדר שלו היה כל כך חזק, שחייל הים של ארה”ב הורה לו לפרק אותו, על מנת שלא יפריע לתקשורת הצבאית. כשג’יימס התבגר הוא עבד כמהנדס בחברות רדיו, שם הוא הכיר את שותפו העסקי, Ken Decker.
    ג’יימס וקן, עברו ללוס אנג’לס ושם הם ייסדו את חברת הרמקולים הראשונה שלהם, Lansing Manufacturing Company, בשנת 1927. רגע לפני הרישום של החברה, ג’יימס שינה את שם משפחות ל-Lansing בהמלצת אשתו לעתיד. בשנת 1934, דאגלס שירר מ-MGM, מאס ברמקולים שהיו בשימוש בבתי הקולנוע אז והחליט לתכנן ולבנות רמקול בעצמו, חברת Lansing בנתה עבורו את הדרייברים וחלקים נוספים.

    JBL
    רמקול של חברת Lansing משנת 1937


    קן דקר, נהרג בתאונת מטוס בשנת 1939, והחברה נקלעה לקשיים כלכליים עד שנמכרה לחברת Altec Service Corporation, כך נוצרה החברה, Altec Lansing, שקיימת עד היום. ג’יימס קיבל חוזה ל-5 שנים בתפקיד סמנכ”ל הנדסה של החברה והוא עזב את החברה ביום שהחוזה נגמר והקים את Lansing Sound, Incorporated. ג’יימס נחשב למהנדס חדשני, אבל איש עסקים לא מוצלח. בעקבות מצב רעוע של עסקיו ובעיות אישיות, ג’יימס תלה את עצמו בשנת 1949.

    שנות השגשוג

    לג’יימס לאנסינג, הייתה פוליסת ביטוח על סך 10,000$, והחברה הייתה רשומה כמוטב. לכן מותו למעשה אפשר לחברה להמשיך להתקיים. ביל תומאס, שהיה סגן הנשיא של Lansing Sound, קיבל את המושכות לחברה והחל להצעיד אותה לעבר הצלחה בעשורים הבאים. בעקבות התנגשויות עם שמות רשומים של חברות אחרות, השם שונה עד שבסופו של דבר, בשנת 1955 אומץ השם JBL.
    הרמקול המוניטורי JBL 4320, הפך להיות הסטנדרט בתעשייה (בראשם של חברת EMI). בעוד דגם ה-D130 אומץ בידי ליאו פנדר, הבעלים של חברת הגיטרות Fender, כמגבר האידיאלי לגיטרה חשמלית.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    המוניטור האולפני JBL 4320

    בשנת 1969, תומאס מכר את החברה לחברה, שתהפוך בעתיד ל-Harman International. בשנות ה-70 המותג, JBL, הפך להיות לשם שגור בכל בית. דגם ה-L100 המפורסם של החברה היה לרמקול הנמכר ביותר.
    בשנות ה-70 החברה התרחבה מאוד בשוק המוניטורים המקצועיים. בשנת 77 נערך סקר של Billboard, לפיו ברמקולים של JBL השתמשו יותר אולפני הקלטות, מאשר בכל שאר המותגים יחדיו. בעשורים הבאים (80 ו-90), JBL הרחיבו את הייצור ההמוני של הרמקולים הביתיים שלהם, ויחד עם זאת פרצו גם לשוק ההיי-אנד עם רמקולים כמו ה-Everest וסדרת ה-K2. חברת JBL הפכו לספקים של תעשיית ההופעות, והרמקולים שלהם כיכבו בפסטיבלים רבים. בנוסף, רמקולי JBL, היוו את הבסיס לפיתוח תקן ה-THX לרמקולים, ובכך הפכו לספק פופולרי של רמקולים לרשתות הקולנוע, לסיום הם נכנסנו גם לתעשיית האודיו ברכבים, אצל מותגים כמו פורד, קרייזלר וניסן.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    L100 Century משנות ה-70

    JBL כיום

    כיום JBL מחולקת לשלוש מחלקות ראשיות. אם תבקרו באתר הראשי של JBL, תמצאו שם את מוצרי הלייף-סטייל של החברה: רמקולי Bluetooth, אוזניות, סאונד-בארים, רמקולים לרכבים וגם כמה דגמים פשוטים של רמקולים פאסיביים לבית. במילים אחרות מוצרים שהקשר ביניהם למסורת ההיי-אנד המפוארת של החברה הוא דיי מקרי. באתר האמריקאי של JBL, תוכלו גם לראות חלק ממוצרי החברה לשוק המקצועי.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    רמקול ה-Bluetooth הפופולרי ה-Flip 3

    JBL Synthesis

    את הדברים המגניבים באמת, תמצאו באתר אחר לגמרי תחת המותג JBL Synthesis. מותג זה הוא חלק מקבוצה הנקראת HARMAN Luxury Audio Group, שם תמצאו גם את המותגים Mark Levinson, Revel וגם המותג הבריטי Arcam, שנרכשו על ידי הקבוצה בשנת 2017. כמאמר מוסגר, קבוצת Harman כולה, נרכשה בידי סמסונג ב-2016.
    אלו מוצרים קיימים תחת המותג JBL Synthesis?
    מספר סדרות רמקולים, כולל סדרת ה-HDI שהושקה לאחרונה וכוללת מבחר רמקולים, רצפתיים, מדפי, סנטר וסאבוופר.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    סדרת ה-HDI החדשה


    בסדרת ה-Classic, תוכלו למצוא את דגמי ה-L82 (רמקול 2Way, עם וופר 8 אינץ’), וה-L100 (רמקול 3Way עם וופר של 12 אינץ’), שמהווים מחווה לרמקולים האגדיים והקלסיים של החברה.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    ה-L100 Classic בגימור כתום

    סדרת ה-Summit, כשמה כן היא, פסגת התכנון והעיצוב של המותג, שם תוכלו למצוא בין היתר את רמקול ה-K2 ואת האחד הרמקולים הכי מטורפים בעולם, ה- EVEREST DD67000 עם שני וופרים בגודל 15 אינץ’.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    רמקול ה-K2 S9900
    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    דגם העל של החברה ה-Everest DD67000

    מלבד רמקולים, תחת מותג ה-JBL Synthesis, תוכלו גם למצוא פרוססור לקולנוע ביתי שבתצורה המקסימלית שלו תומך בעד 32 ערוצים. הפרוססור נבנה בשיתוף עם חברת Trinnov Audio והוא מגיע עם מערכת הכיול המתקדמת Trinnov Optimizer.

    JBL – סיפורה של ענקית אמריקאית
    הפרוססור JBL Synthesis SDP75

    סיכום

    חברת JBL היא ענקית אמריקאית, וסיפור הצלחה, שנמשך מאז שנות ה-40 של המאה הקודמת. אז נכון החברה החליפה ידיים מספר פעמים, וכיום מוכרת בעיקר בזכות גדג’טים לשוק הלייף-סטייל, ועדיין אפילו היום שמה מתנוסס על כמה מוצרים מהאקזוטיים והיוקרתיים ביותר שיש.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    תגובה אחת

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן