fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירת בלוריי: Aliens

    סקירת בלוריי: Aliens
    צפיתי בסרט השני מתוך ה-Alien Anthology, הסרט: Aliens (את הביקורת שלי לסרט הראשון ניתן לקרוא כאן).
    הפעם עבודת הבימוי עוברת מרידלי סקוט ללא אחר מאשר ג’יימס קמרון.
    הדיסק מכיל שני גרסאות, המקורית (86) וה”מיוחדת” (91). בחרתי לצפות בגרסה של 91. כשבוחרים לצפות בגרסה המיוחדת, יש קטע פתיחה שבו קמרון מספר שלטעמו זו הגרסה הטובה יותר, ושבזמנו לא היה נהוג שהסרטים יהיו ארוכים במיוחד ולכן הוא נאלץ לחתוך יותר.

    על הסרט:

    ריפלי (סיגורני וויבר), הייתה בתרדמת חלל 57 שנים, ונמצאת במקרה על ידי סיור כלשהו. היא מוחזרת לכדור הארץ רק כדי להיות מואשמת בנזק של מיליוני דולרים לחברה ששלחה אותה למשימה בסרט הקודם. היא מנסה להסביר מה קרה, אבל אף אחד לא מאמין לה. מסתבר שבזמן שהיא הייתה בתרדמת, בני האדם הקימו מרכז מחקר כלשהו בכוכב LV-426, ולא נתקלו בשום אירוע חריג כמו שריפלי מתארת.
    כמה זמן אחר כך, הקשר עם אותה תחנת מחקר הולך לאיבוד, וריפלי מתבקשת לחבור, בתור יועצת, ליחידת עילית, שנשלחת לחקור את פשר העלמות הקשר.
    מבחנתי הסרט מתחלק ל-3 חלקים, קטע הפתיחה עד שריפלי יוצאת למסע, החלק הזה לטעמי דיי ארוך ואיטי (הוא קצר יותר למיטב הבנתי בגרסה הרגילה).
    החלק השני כשכל חברי היחידה מתעוררים מהמסע ומתחילים לחקור, הגירסה של קמרון ליחידת עילית היא חבורה של אידיוטים מצ’ואיסטים וחמומי מח. לא ממש ברור לי למה קמרון בחר להציג אותם ככאלה, אבל ברור לכולנו שהם לא ישרדו הרבה זמן בכל מקרה.
    החלק השלישי מתחיל אחרי שנשארת רק קבוצה קטנה של שורדים, ומתחילים הקרבות שהם באמת מותחים וזה לטעמי החלק הטוב ביותר בסרט.
    ישנם מספר הבדלים מהותיים בין הסרט הראשון והסרט הזה:
    אם בסרט הראשון היה מדובר בחבורה מצומצמת מראש, והיה יותר מקום לכל דמות, כאן יש לא מעט דמויות שטוחות מאוד של חיילים, שממש לא מעוררים שום רגש או הזדהות. העובדה שבסרט השני מדובר בעיקר בחיילים, גורמת לסרט הזה להיות יותר בכיוון של סרט אקשן מלחמתי במקום מותחן אימה איטי כמו הראשון.
    הבדל נוסף הוא, בסרט הראשון בקושי רואים את החייזר, בסרט הזה יש המון מהם, הם מקבלים הרבה יותר זמן מסך. יש המון סצנות קרב שרואים את החייזרים בגודלם המלא.

    לטעמי הסרט הזה פחות טוב ופחות מיוחד מהקודם. הדמויות והמשחק פחות טובים, והחלק העיקרי הוא האקשן. האקשן הוא מרשים, מותח ומלחיץ.
    לסיכום, הסרט הזה בעיניי הוא פחות קלאסיקה של מדע בדיוני מהראשון, למרות ריבוי האפקטים והקרבות, הוא מרגיש הרבה פחות עמוק.
    הציון שלי 7/10.

    איכות התמונה:

    העבודה שהושקעה כאן בניקיון של התמונה היא פשוט יוצאת מהכלל. מצד אחד התמונה היא נקייה ומפורטת ומצד שני מרגישים את האותנטיות של סרט משנת 86. הכל נעשה מתוך מחשבה של איך להעביר את הסרט לאיכות המודרנית מבלי להרוס את התחושה הנוסטלגית והאותנטית של המקור. מאוד התרשמתי מהחוויה הוויזואלית, שדיסק הבלוריי הזה מציע.
    כמו בסרט הראשון, גם ב-Aliens יש שימוש בפלטת צבעים מאוד צרה ואנמית, הכל חשוך וקודר. זו הבחירה האמנותית של הבמאי ואני מכבד את זה, אבל זה בהחלט מוריד מהעצמה של החוויה הוויזואלית.
    הציון שלי 8.5/10.

    איכות הסאונד:

    מאוד התאכזבתי מהפסקול של Alien המקורי, ולצערי גם Aliens לא מציע שיפור ניכר בתחום. גם ב-Aliens יש המון קטעים של שקט, שאמורים לבנות מתח. כשכן יש מוזיקת רקע כלשהי, זה מרגיש מסונטז וזול. האפקטים לא משכנעים במיוחד, הרמקולים האחוריים כמעט לא בשימוש וגם הסאב לא עושה יותר מידי.
    הציון שלי: 5.5/10.

    התוספות:

    כמו בסרט הראשון התוספות הן בעיקר קטעי אודיו של הערות הבמאי והתוספת המרכזית היא פשוט הגרסה המיוחדת. אין קטעים רעיונות מאחורי הקלעים, או סצנות מהצילומים, כך שהתוכן דיי דל.
    הציון שלי: 6/10.

    לסיכום, הכיוון של Aliens שונה מאוד מ-Alien המקורי, ההתמקדות היא באקשן בניגוד למתח שנבנה לאט לאט כמו בסרט הראשון. Aliens פחות טוב לטעמי, אבל עדיין הוא סרט מדע בדיוני מלא באקשן שעשוי לא רע. איכות התמונה מראה על השקעה מטורפת ברסטורציה, מבלי לגרום לסרט להרגיש מעובד מידי, ועל כך אני מוריד את הכובע. קראתי שג’יימס קמרון בעצמו היה מעורב בתהליך והתוצאה מאוד הרשימה אותי. ברמת הפס קול והתוספות, הדיסק הזה ממשיך את הקודם ולא מציג שיפור בפס הקול המאוד סתמי או בתוספות מעניינות במיוחד.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן