fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2

    ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2

    טרמינטור 2: יום הדין לא באמת צריך הקדמה, מדובר באחד הסרטים המפורסמים ביותר שנעשו בהיסטוריה ואחד הסרטים האהובים עלי.

    על הסרט:

    בסרט הראשון (מ-1984) ה”מחסל” בגילומו של ארנולד שורצנגר, היה סייבורג קטלני שנשלח אחורה בזמן להרוג את שרה קונור, לפני שהיא תלד את בנה ג’ון קונור, שעתיד להפוך למנהיג המרד האנושי במכונות האינטליגנטיות שהשתלטו על העולם בעתיד.
    באחד הטוויסטים המדוברים בתולדות הקולנוע, בסרט השני ארנולד מגלם סייבורג, שתוכנת מחדש ונשלח אחורה בזמן על מנת להגן על ג’ון קונור מפני “מחסל” אחר (ומתקדם הרבה יותר) שנשלח על מנת לחסל אותו.

    ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2

    ג’ון קונור הוא ילד בן כ-10, שגר אצל הורים מאמצים מכיוון שאמו, שרה, נלקחה למוסד לחולי נפש. ג’ון יחד עם ארנולד ה”מחסל הטוב” חוברים לשרה ויוצאים לקרב מול ה”מחסל הרע” ותוך כידי מנסים לחסל את החברה שאחראית לפיתוח המכונות שבעתיד ישתלטו על העולם.

    ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2
    רוברט פטריק בתפקיד האייקוני של ה-T1000, המחסל המתקדם שעשוי ממתכת נוזלית

    טרמינטור 2, בעיניי הוא לא פחות מיצירת מופת ופריצת דרך אדירה, לא רק בעולם באקשן והמדע בדיוני אלא בקולנוע בכלל. הבמאי הוא כמובן ג’יימס קמרון, שיודע דבר או שניים על יצירות מופת פורצות דרך. מעבר לעובדה שמדובר באחד הסרטים היפים ויזואלית שנוצרו איי פעם, מדובר בסרט שאל אף היותו בסופו של דבר סרט אקשן, מהווה בית ספר לקולנוע מבחינתי.

    ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2
    כבר ב-91 הסתבר שחלב לא תמיד בריא לנו.

    הקצב של הסרט, הדרך בה הוא מעביר את הסיפור, העריכה של הסרט, כל אלו גורמים לסרט שלא נח לשנייה מבלי להרגיש קופצני. הוא מהיר ומותח אבל עוצר בדיוק כשצריך רגע בשביל לאסוף את הנשימה. הוא משלב קטעים קלילים יחד עם עלילה בהחלט רצינית, שמדברת לא רק על סכנות השתלטות הטכנולוגיה על חיינו, אלא על מגוון נושאים כגון היחס לחולי נפש.
    הסרט הוא מהפכה באיך שמביימים אקשן, מייצרים סיפור, מבדרים את הקהל ומייצרים סרט שיחיה לנצח.
    הציון שלי: 10/10.

    איכות התמונה:

    הסרט הזה הוא בקלות אחד הסרטים היפים שנוצרו איי פעם. מבחנתי כל עולם האפקטים בסרטי מדע בדיוני מתחלק ללפני הסרט הזה ואחריו, האפקטים בו לטעמי לא פחות מרשימים משום סרט חדש שיצא לאחרונה.

    ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2
    אחד האפקטים המדהימים בסרט.

    יש לי כבר כמה שנים בלוריי רגיל של הסרט והתמונה שם היא פנומנלית, אז מה נשאר להם לשפר בגרסה הזו? ובכן, הסרט עבר upscale ל-4K (מן הסתם) והוסיפו לו HDR. זה שהתמונה נקייה לחלוטין ומפורטת ביותר, לא באמת מפתיע גם ב-1080p היא נראית ככה. ה-HDR, כן מגדיל את הקונטרסט של הסרט החלק הבהיר של התמונה בהיר ומפורט יותר וכך גם החלק החשוך.

    האם ההבדל ממש דרמטי? לא הייתי אומר, ה-HDR בהחלט ניראה, אבל הוא עדין וכנראה שעדיף ככה. התמונה בבלוריי הרגיל יפיפה מספיק ומעבר לקצת ליטושים, הוספה של עיבוד מוגזם יכולה רק לפגום בחוויה.
    גם במהדורת הבלוריי הרגיל וגם כאן, היו טענות על עיבוד יתר וניקיון מוגזם. אני חושב שאם היו משאירים את כל ה-grain ופלטת הצבעים המעט חלבית של סרט בן 27 שנה, זה לא היה מהנה בעולם הבלוריי של ימינו ובטח היה גורר ביקורות מהצד השני.

    אולי הסצנה היחידה שזכורה לי שבאמת היה בה המון רעש זו סצנת הפתיחה שמראים בה את הקרב מהעתיד, השיפור בה כל כך ניכר שזה מרגיש מעט שונה מהמקור. מלבד כך אני לגמרי אוהב את העבודה שעשו כאן.
    איכות התמונה כאן לא תגרום לאנשים שראו איך HDR יכול להראות להגיד ‘ואו’, אבל כהמרה של סרט בן 27 שנה לעולם ה-4K HDR, עשו כאן יופי של עבודה.
    הציון שלי: 8.5/10.

    איכות הסאונד:

    הפס קול כאן הוא DTS Master HD, כמו בבלוריי הרגיל, חבל מאוד שהוא לא עבר המרה ל-Dolby Atmos או ל-DTS – X. פס הקול דינמי במידה טובה והאפקטים נשמעים טוב. מבחינת רמת הפירוט וה-clarity של הדיבור, הם טובים אבל שמעתי פסי-קול טובים יותר.
    המנגינות בפס קול של הסרט הזה פשוט אייקוניות וזה תמיד עושה לי עור ברווז לשמוע אותן, אבל אני מאוכזב מהעובדה, שלא התאמצו יותר בלשפר את הסאונד בגרסה הזו. בדיסק 4K, אפשר לצפות ליותר.
    הציון שלי: 7.5/10.

    התוספות:

    אין תוספות כלל בדיסק ה-4K, כל התוספות הן בדיסק הבלוריי הרגיל (שכמובן מגיע במארז).
    גולת הכותרת של התוספות כאן זה סרט דוקומנטרי באורך 55 דקות שצולם ב-2017, וכולל ראיונות חדשים עם ארנולד, ג’יימס קמרון, רוברט פטריק (ה”מחסל הרע”) ועוד. סרט מאוד מרתק שמראה עד כמה הסרט השפיע על כולם, וחושף המון צילומים מאחורי הקלעים ולא מעט פרטים קטנים ומעניינים. היה ממש מצחיק לראות את המחשבים, שבהם השתמשו על מנת לייצר את האפקטים, עוד יותר מגדיל את ההישג המדהים. עוד עובדה מעניינת שלמדתי היא שלינדה המילטון (שרה קונור) התאמנה אצל יוצא צה”ל על מנת שהדמות שלה תיראה מקצועית.
    מעבר לכך יש סרט “making of” נוסף מ-97 (באיכות נמוכה), קטעים שנמחקו, טריילרים שונים ושתי גרסאות חיתוךעריכה נוספות.
    אי אפשר לבקש יותר מבחנתי ברמת התוספות, מאוד נהניתי לצפות בחלקן. אבל מאכזב מאוד שהן כולן בדיסק הבלוריי הרגיל.
    הציון שלי: 9/10.

    ביקורת דיסק 4K בלוריי של הסרט Terminator 2

    לסיכום, אחד הסרטים הטובים בכל הזמנים זוכה כאן למתיחת פנים נוספת. מבחינת איכות התמונה הסרט יפיפה, עיבוד ה-HDR עדין אבל בהחלט מוסיף. הסאונד לא ניראה שזכה לטיפול כלל וזה אותה איכות פס קול שיש בבלוריי הרגיל. התוספת המשמעותית ביותר היא סרט דוקו חדש מ-2017. בסך הכל זהו סרט חובה לכל אספן סרטים, מצד שני לרוב האספנים בטח כבר יש בלוריי שלו והשדרוג כאן לא בהכרח מצדיק את הרכישה.

    סקירה זו פורסמה גם באתר Dtown.
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן