fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירת בלוריי: Alien 3

    סקירת בלוריי: Alien 3
    אני ממשיך בסקירת הסרטים מתוך האוסף: Alien Anthology, והפעם הסרט השלישי בסדרה: Alien 3 משנת 1992. הבמאי הפעם הוא דיוויד פינצ’ר. לפני שהוא ביים את הסרט הזה, דיוויד בעיקר ביים קליפים, אבל בהמשך הקריירה שלו הוא כן ביים כמה סרטים מצוינים, כגון “מועדון קרב” או “שבעה חטאים”.

    על הסרט   

    לאחר אירועי הסרט הקודם, ריפלי משוגרת בספינת הצלה ונוחתת בכוכב מרוחק בשם פיורינה 161. בספינת ההצלה הייתה גם הילדה שריפלי הצילה בסרט הקודם ובישופ האנרואיד. קפסולת השינה של הילדה נפרצה והיא לא שרדה. כך שריפלי היא השורדת היחידה, אך מהר מאוד מתעורר החשש אצלה שגם החייזר הסתנן לספינת ההצלה.
    הכוכב שבו ריפלי נוחתת משמש כבית כלא לרוצחים ואנסים, אבל כאלו שמצאו את ה”אור” ומאמינים כעת בדת כלשהי. אז ריפלי שבילתה את כל הסרט הקודם בחברת חיילי מארינס מצ’ואיסטים, מוצאת את עצמה כאשה היחידה בחברת רוצחים ואנסים אני מרגיש כאן דפוס של חוסר מזל מסוים עם בני המין הגברי אצל הגיבורה הראשית.
    סקירת בלוריי: Alien 3
    אני חייב לאמר שהסרט הפתיע אותי לטובה, הדמויות של האסירים היו הרבה יותר מעניינות בעיניי מדמוית החיילים בסרט השני. עוד שינוי שמאוד אהבתי ביחס לסרט הקודם הוא חזרה לז’אנר האימה המרומזת, יש הרבה פחות סצנות וקלוז-אפים של החייזר ביחס לסרט השני. כשכל האסירים מתאגדים ומחליטים להלחם בחייזר, הם קולטים שבעצם אין להם כלל כלי נשק בכוכב הזה. לכן ביחס לסרט השני אין כאן קטעי קרב בין חיילים מחומשים לחייזרים, אלא מאבק הישרדות של האסירים מול החייזר האימתני.
    למרות שלדעת הרוב הסרט הזה נחות משמעותית מהסרט השני, אני דווקא מצאתי אותו מהנה יותר ולכן 
    הציון שלי: 7.5/10.

    איכות התמונה

    קל לראות שהסרט הזה הוא משנות 90 לעומת הקודמים שהם משנות ה-80, פלטת הצבעים הרבה יותר חייה. למרות שכל הסרט מתרחש בתוך מבנה בית סוהר כהה ומשעמם, עדיין פלטת הצבעים לא מרגישה חיוורת כלל. 
    סקירת בלוריי: Alien 3
    מבחינת ניקיון התמונה ורמת הפירוט לאורך רוב הסרט הוויזואליות הייתה מאוד מרשימה אם כי בסצנות מאוד חשוכות כן היה מעט חוסר פרטים. 
    סקירת בלוריי: Alien 3
    בסצנת הסיום (לא אעשה ספויילר למקרה שמישהו לא צפה) יש אפקט של אש שנראה ממש רע ולא מרשים.
    בסך הכל מדובר בתמונה טובה מאוד.
    הציון שלי: 8.5/10.

    איכות הסאונד

    כמו ברמת הצבעוניות של התמונה גם בחינת פס הקול, המעבר לשנות ה-90 מאוד בולט פה. פס הקול הרבה יותר בולט בסרט הזה, יש הרבה מוזיקה ברקע בניגוד לשקט המוחלט ששלט ברוב החלקים של שני הסרטים הראשונים. האפקטים נשמעים הרבה יותר משכנעים, אומנם אין פה כמעט קרבות, אבל האפקטים הפשוטים (למשל דלתות נפתחות) נשמעו מאוד דינמיים ומפורטים.
    החלק שפחות הרשים אותי בפס הקול זה ה-Clarity של הדיבור, הוא לא היה מספיק נקי ומפורט, אבל לדעתי גם כאן היה שיפור מסוים לעומת פסי הקול בשני הסרטים הקודמים.
    לסיכום, פס קול יותר מודרני ודינמי.
    הציון שלי: 7.5/10.

    התוספות:

    התוספת המרכזית היא ה-Special Edition (שבה צפיתי) שכוללת כ-20 דקות נוספות, כמו כן יש קטעי אודיו של הערות ופחות או יותר זהו.
    חוסר ההשקעה בתוספות באוסף הזה בהחלט דיי מאכזב, אין מאחורי הקלעים, אין ראיונות עם השחקנים.
    הציון שלי: 6.5/10.
    לסיכום, מדובר בהמרה דיי איכותית של הסרט, גם התמונה וגם פס הקול היו ברמה גבוהה. לגבי הסרט עצמו, הוא קיבל ממש ביקורות לא טובות, אבל בתור צפייה ראשונה אני דיי מתקשה להבין למה. אני מצאתי את הסרט דווקא מהנה יותר מהסרט השני וגם לאניסטר האב ממשחקי הכס משחק פה, אז אני בהחלט נהניתי.
    סקירת בלוריי: Alien 3
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן