fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Sting TV – תמונת מצב עדכנית

    לפני כשנה בדקתי את השירות של Sting TV, שהיה דיי בחיתוליו בזמנו. הממשק היה מרשים אבל איטי מאוד והייתה חסרה פונקציונליות דיי בסיסית.

    מה זה Sting TV?

    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    סטינג TV מבית YES, הוא שירות טלוויזיה על גבי האינטרנט שמתחרה בשירותים של סלקום, פרטנר ו-next מבית הוט. לסטינג יש מודל עסקי שונה מעט בכך שהם מפרקים את השירות שלהם לחבילות: למשל חבילת סדרות (39 ש”ח), חבילת סרטים (39 ש”ח) ועוד. בנוסף ניתן לקבל את החבילה המשפחתית שכוללת: סדרות, סרטים, ילדים, מדע וטבע וערוצי ספורט בסיסיים בעלות של 99 ש”ח לחודש.
    באופן עקרוני רעיון החבילות הוא רעיון טוב למי שרוצה להשלים תכנים של YES לשירות הקיים שלו. אחרת אני לא רואה איך מישהו יבחר רק בחבילת סדרות או סרטים, וברגע שלוקחים את שתיהן העלות כבר מאוד קרובה לחבילה המשפחתית.

    הבעיות שראיתי לפני שנה

    גם לפני שנה וגם כיום בחנתי את השירות של סטינג כאפליקציית אנדרואיד אותה הרצתי על סטרימר ה- Xiaomi Mi-Box 3 שלי.
    כשבחנתי את השירות לפני שנה מצאתי ממשק מאוד יפה שבבירור קיבל השראה מנטפליקס, עם הרבה אייקונים גדולים ויפים על המסך, ולא רשימות פשוטות (למשל של פרקי העונה). אני בהחלט מעריך את השאיפה לתת ממשק כמו המובילים בשוק, אבל התוצאה הייתה ממשק שהגיב מאוד לאט ואפילו קפא לפעמים.
    מבחינת הפונקציונליות של ה-VOD, הייתה חסרה האפשרות לסמן תכנים כמועדפים, או לראות תכנים שנצפו לאחרונה (ניתן היה רק להמשיך פרק שלא נצפה עד הסוף), בלי שתי האפשרויות האלה, השירות היה על גבול הלא שמיש עבורי.
    החיפוש היה מסודר לפי הא”ב וכלל את כל הפרקים של סדרה שחופשה, מה שדיי “זיהם” את תוצאות החיפוש.
    מה כן אהבתי: תכנים איכותיים, חלקם בלעדיים (למשל “משפחה מודרנית” – אולי הסדרה האהובה עלי). כחלק מחבילת הסדרות מקבלים גם את ערוץ Yes דוקו המעולה, שהרבה מהתכנים שלו גם זמינים ב-VOD.
    בניגוד למתחרים מבית סלקום ופרטנר, הגב החזק של YES הוא יתרון גדול לסטינג מבחינת זמינות התכנים.

    אז מה השתנה אחרי שנה?

    הממשק נראה זהה, אבל התגובתיות השתפרה מאוד. זה עדיין לא ברמה של נטפליקס, אבל כעת הממשק מספיק חלק ואין לי תלונות מיוחדות על התגובתיות.
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    ממשק יפה, סטייל נטפליקס.
    נוסף Tab שנקרא “התוכן שלי”, שזה למעשה מועדפים: ניתן להוסיף למועדפים פרק ספציפי או סדרה שלמה. אי אפשר להוסיף עונה מסוימת.
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    התוכן שלי – שם תמצאו את התכנים המועדפים שלכם.
    נוסף על כך אין קישור בין פרק מסוים לסדרה שלו, כלומר אם למשל הוספנו פרק מסוים ל”תוכן שלי”, אין דרך להגיע מאותו פרק לעמוד של הסדרה. בגדול אין יותר מידי טעם להוסיף פרק ספציפי למועדפים. ואם מוסיפים סדרה שלמה, אז אין את הבעיה הזו.
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    אם מגיעים למסך של הפרק לא מתוך הסדרה, חסרה דרך להגיע לסדרה.
    תחת כל קטגוריה (סרטים, סדרות, ילדים) יש את הנצפו לאחרונה, הפונקציונליות של האפשרות הזו שופרה מאוד, וכעת גם אם מסיימים פרק, הפרק הבא מוצג כאן וניתן להמשיך לצפות בסדרה. בנוסף אם צפיתם בכל פרקי הסדרה ששודרו עד כה, ברגע שיתווסף פרק חדש, גם הוא יופיע ב”המשך צפייה”.
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    המשך צפייה – מאפשר תמיד לצפות בפרק הבא של סדרה שהתחלנו (או להמשיך פרק שלא סיימנו).
     

     

     

     

    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    החיפוש מציג פחות תוצאות מיותרות כעת.
    אם כן, בהחלט יש שיפור ניכר בפונקציונליות הבסיסית של השירות וכן בתגובתיות והיציבות של הממשק.
    נוסף על כך, סטינג הוסיפו מעבר אוטומטי לפרק הבא, לקראת סוף הפרק מופיעה היכולת לעבור בלחיצה לפרק הבא, ואם לא לוחצים, עדיין עוברים אוטומטית בסיום הפרק. זו יכולת בהחלט מגניבה, שבאה מעולם הממשק של נטפליקס.
    אני מאוד אוהב את הקיטלוג של סטינג גם בסדרות וגם בסרטים, למשל בסרטים יש קטגוריה שנקראת “סרטים שתמיד נאהב” שכולל סרטים קלסיים שתמיד נחמד להיזכר בהם.
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    הקיטלוג של סטינג.

    נקודות לשיפור

    מבחנתי אין ספק שהשירות של סטינג השתפר מאוד בשנה הזו. כעת מדובר על ממשק יפה ואופה ומבחר התכנים הוא מרשים.
    יחד עם זאת, לטעמי יש עוד מספר דברים שניתן לשפר: הממשק דורש לעיתים יותר מידי לחיצות (או מציג יותר מדי מסכים), הנה שתי דוגמאות:
    • כשבוחרים סדרה ורוצים להתחיל לראות פרק, לחיצה על הפרק פותחת מסך חדש ונדרשת לחיצה נוספת על מנת להתחיל לנגן.
    • בזמן ניגון תכנים מ-VOD, לחיצה על הלחצן המרכזי בשלט המיבוקס, מקפיצה תפריט תחתון ויש צורך בלחיצה נוספת על מנת להשהות את הניגון.
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    ממשק הניגון, לחיצה אחת יותר מידי לטעמי.
    החיפוש לא ממיין את התוצאות לפי פופולריות ולכן גם עבור תוכן כמו משחקי הכס נצטרך לכתוב בדיוק את מה שאנחנו רוצים למצוא, או לגלול. החיפוש הוא כנראה עדיין החלק החלש ביותר בממשק, לא אחת נתקלתי  בבאגים, שלא אפשרו לי להמשיך ולהקליד את החיפוש. תוספת של חיפוש קולי גם יכול לעזור כאן.
    הבעיות הנ”ל הן בסך הכל דיי קטנות ובמידה וסטינג יבחרו לתקן אותן בגרסאות הבאות, זה כנראה לא יהיה קשה עבורם.
    עבורי, הבעיה הגדולה של השירות היא ברעיון המרכזי שלו, ארחיב למה אני מתכוון. השירות של סטינג ממותג כשירות לצעירים, שמאסו בציוד המיושן והכבד של הלווין או הכבלים ורוצים מוצר חדשני, מהיר ומדליק, או במילה אחת… נטפליקס.
    נטפליקס הוא שירות הוידיאו על גבי האינטרנט המתקדם בעולם. נטפליקס מציגים ממשק חדשני, תמיכה בפורמטי השידור הכי חדשים, אבל בבסיסו, נטפליקס הוא שירות שמבין שהצרכן החדש רוצה נטו VOD. אנחנו רוצים לבחור מה לצרוך ומתי. אז כן, אנחנו גם רוצים המלצות חכמות וטריילרים מובנים, כי זה סופר מגניב, אבל קודם כל הבסיס.
    השירות של סטינג עבורי קצת מרגיש כמו YES עם VOD על גבי האינטרנט. כשנכנסים לאפליקציה מיד עולה הערוץ האחרון שצפינו בו, כלומר מי שרוצה לצפות ב-VOD, צריך לפתוח את התפריט. תוך כדי הגלישה בתפריטים, הערוץ כל הזמן מתנגן ברקע, גם אחרי שצופים בתכנים מתוך ה-VOD, דבר שמצאתי כמרגיז מעט.
    הערוצים של YES הם בהחלט ערוצים מעולים, אבל מבחנתי בימינו ערוצי סדרותסרטים הם “פאסה” או “טלוויזיה של דינוזאורים”. כשאני מגיע בערב הביתה, אחרי מלחמה עיקשת להרדים את הילדים, אני רוצה לצפות בתכנים שמעניינים אותי, בזמן שמתאים לי. אין לי מה לעשות עם ערוצי סדרות וסרטים. כמובן שלא כך הדבר כשמדובר בספורט. כמעט בכל תוכן מלבד ספורט, אפילו נאשיונל ג’יאוגרפיק, מעדיף ספריית VOD על פני בזבוז זמן בזפזופ בין הערוצים.
    ואם כבר ערוצי YES, חסרים לי ערוץ ההיסטוריה וערוצי הלייף סטייל המעולים שלהם.
    עוד נקודה מאוד משמעותית שמראה את הדגש הלא נכון בעיניי של השירות, הוא התכנים שזמינים ב-VOD. באתר של סטינג באחד ממסכי הפרסום הראשיים שלהם, יש פרסום של “המפץ הגדול”, אחת מסדרות הדגל של YES. אלא שב-VOD של סטינג אין ולו פרק אחד של הסדרה, הסדרה משודרת בערוצים. מבחנתי זה אומר שהסדרה לא קיימת בסטינג. אצל אחד המתחרים הסדרה עלתה לאחרונה, אומנם רק חלק מהעונות, כשהאחרונה שעלתה היא עונה מלפני שנה (אני מניח של-YES יש בלעדיות), אבל עדיין לפחות ניתן לצפות בה ב-VOD.
    חלק מהמתחרים מציעים אפליקציות לפלטפורמות החכמות של טלוויזיות Samsung או LG, זה נוח מאוד ומוריד את הצורך במכשיר חיצוני לחלוטין. אני בהחלט חושב שכדאי מאוד לסטינג להתאמץ ולהיות נוכחת גם בשוק הזה (כרגע הם זמינים באנדרואיד ואפל TV).
    Sting TV – תמונת מצב עדכנית
    לסיכום, השירות של סטינג מתחיל לממש את ההבטחה הגדולה שהוא היה מהרגע שחברת YES הודיעה על השקתו. הממשק שופר מאוד וכעת הוא חלק ופונקציונלי. מבחר התכנים, שהבטיח להיות הנרחב ביותר, הוא בהחלט מצוין, אם כי קשה לי לקבל את העובדה שלא כל התכנים, שמשודרים בערוצי YES, זמינים בשירות ה-VOD של סטינג – בעיניי זה מפספס את הנקודה ודי מתסכל עבור מי שרגיל לנטפליקס.
    כתבה זו פורסמה גם באתר Dtown.

    סקירת וידאו שהעליתי לערוץ היוטיוב שלי:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן