fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • 10 קטעים שכל חובב גיטרה חייב להכיר

    האם יש עוד כלי שסחף אחריו כל כך הרבה קהלים שונים? בין אם אתם אוהבים את הביטלס או את מטאליקה, אם אתם חזק בבלוז, בג’ז, ברוקנרול או במטאל, אי אפשר לדמיין מוזיקה בלי גיטרה!
    אז הרשו לי להכיר לכם 10 קטעי גיטרה, שאני חושב שכל חובב גיטרה חייב להכיר.
    לא תמצאו כאן את ג’ימי הנדריקס, אריק קלפטון או ג’ימי פייג’, אני בטוח שאת היצירות שלהם את מכירים מעולה, הרעיון הוא להכיר לכם משהו שאולי לא שמעתם קודם.
    אז יאללה בואו נתחיל (אין שום משמעות לסדר הבחירה שלי) ואפילו חילקתי את זה לז’אנרים.

    בלוז

    הבלוז הפך להיות הסגנון האהוב עלי, חולה על המקצב, על שילוב הכלים והמגוון. אבל כמובן שיותר מהכל על הגיטרה!

    1. Philip Sayce – Alchemy

    אז הקטע הראשון שלו הוא סולו גיטרת בלוז עוצמתי ומרגש, כמו שגיטרת הבלוז צריכה להיות. הקטע שייך לגיטריסט הוולשי Philip Sayce, וקוראים לו Alchemy:

    2. Snowy White – Midnight Blues

    יש שני פנים לגיטרת הרוק בלוז, אחד עוצמה כמו בשיר הקודם והשני עדינות ומלודיות, כמו כאן.
    הקטע הזה הפך להיות מיוחד במינו עבורי, במשך שנים הייתי בטוח ש-Snowy White הוא מה שנקרא One hit wonder (אני כמובן מתייחס ל-Bird Of Paradise המופתי), כשהצטרפתי ל-Spotify, גיליתי שהוא אומן פעיל במיוחד ומוציא אלבום כמעט מידי שנתיים. גיליתי שאני ממש אוהב את השירים שלו והיה לו חלק גדול בהתאהבות שלי בבלוז.
    הביצוע הזה ל-Midnight Blues, הוא שיא הרגש מבחנתי, כשהגיטרה מתחילה לשיר בחלק השני, זה פשוט חודר לי מיד ללב.

    אופרת רוק

    סגנון אופרת הרוק, מאופיין לרוב בקטעים ארוכים ותיאטרליים משהו. כמו הרבה סגנונות, זהו סגנון שמזוהה מאוד עם בריטניה.

    3. Mike Batt – Tarota

    מייק באט הוא זמר, כותב, מפיק ומלחין בריטי. מייק ידוע בסגנון מוזיקה “קולנועי” ותיאטרלי (הוא הפיק גם שירים לטלוויזיה). השיר שבחרתי כאן, הוא שיר שהכרתי לא מזמן, והוא מגוון, וקופצני, הוא אומנם מכיל הרבה כלים ולא רק גיטרה, אבל לטעמי הוא מייצג יפה את התרומה של הגיטרה לסגנון המדובר.

    ג’אז

    סגנון הג’אז הוא סגנון שמעולם לא היה כוס התה שלי, אבל לאחרונה התחלתי לאט לאט להכיר ולמצוא את הקטעים שאני כן אוהב. אפילו הכנתי רשימת השמעה של 100 שירים שמהווים את הכניסה שלי לעולם הג’אז.
    ג’אז מבוסס גיטרה הוא לגמרי מהסגנונות היותר קלים לאוזן שלי, הרבה יותר מכלי נשיפה למשל. אז הנה 2 קטעי ג’אז מבוססים גיטרה שאהבתי במיוחד.

    4. Dominic Miller – London Paris Cardiff

    קטע ג’אז עדין ומלודי במיוחד, עם מקצב נפלא של גיטרה אקוסטית, שמשגע את האוזן.

    5. Jakob Bro – Heroines

    מגיטרת ג’אז אקוסטית עדינה, עוברים לגיטרה חשמלית שמצליחה להיות עוד יותר עדינה. הקטע הזה הפך להיות באמת לאחד האהובים עלי. הקטע שייך לגיטריסט ומלחין דני, ג’ייקוב ברו.
    השיר לא קיים ביוטיוב, רק גרסאות כיסוי למיניהם, לכן הנה הוא ב-Spotify:

    Fingerstyle

    סגנון נגינת הגיטרה, fingerstyle, הופך להיות מוכר ופופולרי בשנים האחרונות. יש בסגנון הזה נגנים מדהימים ומקוריים, הנה שניים מהם:

    6. Jacques Stotzem – Dreaming of a Better World

    ג’ק הוא נגן גיטרה בלגי וותיק המתמחה בסגנון ה-fingerstyle. השיר הזה הוא חלק מהאלבום המקסים The Way to Go. סגנון הנגינה של ג’ק מלא ברגש וזה מאוד הרשים אותי איך אפשר לרגש כל כך באלבום שלא כולל ולו מילה אחת.

    7. Calum Graham – The Nomad

    אם ג’ק מייצג את נגני הגיטרה הוותיקים אז קאלום גראהם מייצג את הדור הצעיר והווירטואוזי של סגנון ה-fingerstyle.

    מיוחדים

    בקטגוריה הזו קיבצתי שני קטעים שעושים את זה אחרת.

    8. Aram Bedrosian – A Dark Light

    אראם הוא נגן גיטרה בס, שניגן עם להקות מטאל ופרוגרסיב. ואז הוא החליט להוציא אלבומי סולו. רק הוא וגיטרת הבס שלו. זהו כלי שנחשב לרוב לכלי משלים, כך שזה ממש מגניב לראות לאן אפשר לקחת אותו. ממליץ מאוד על האלבום שלו בעל אותו השם A Dark Light.

    9. Morf – Driving Fast

    מורף, הוא נגן רחוב מרתק, הוא עושה הרבה דברים ניסיוניים, שילוב של מכונת הקלטה ולופים וניגון גיטרה הכולל תיפוף על הגיטרה – Guitar Percussion. מורף הוא בחור מעניין באופן כללי, הוא עזב קריירה מצליחה בהייטק על מנת להפוך לזמר רחוב, תוכלו לשמוע את הסיפור שלו בהרצאת TED. כחלק מההרצאה הוא גם מבצע את השיר, אז ממליץ קודם לראות את השיר. מורף הוציא גם אלבום, אבל לטעמי איכשהו באולפן חלק מהקסם של המוזיקה שלו הולך לאיבוד.

    אודיופילי

    הקטע הבא מוכר לכל אודיופיל, זוהי רצועה שמנוגנת כדרך קבע בכל תערוכה של אודיו, כך שאין ספק שזו בחירה מאוד קיטצ’ית. אבל בקרב הלא-אודיופילים, אני מאמין שהיצירה הזו פחות מוכרת וחבל שכך. זוהי אחת מהקלטות הגיטרה הכי טובות שנעשו אי פעם, אני כמובן מדבר על…

    10. Nils Lofgren – Keith Don’t Go

    רשימת כל השירים שהופיעו כאן ב-Spotify:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן