fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • 4 דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת קניית תקליט חדש

    רכישת תקליטים היא כבר מזמן לא עניין של אופנה חוזרת או רטרו. כל שנה שוק מכירת התקליטים עולה ב 30 – 40 אחוז. שוק התקליטים הגלובלי מגלגל כ 180 מיליון דולר, והערכה שתוך חמש שנים צפוי להגיע ל-480 מיליון דולר. רוב האמנים כיום דואגים להוציא את האלבום גם על גבי תקליט. במספר מקרים, ראיתי שהתקליט בעצם הופך להיות המדיה העיקרית. זאת אומרת, האמן או הלהקה, מוציאים רק תקליט ומפרסמים את האלבום בשרות סטרימינג.

    איכות התקליט

    איכות התקליט יכולה להשתנות בין אלבומים ומהדורות שונות. כשבאים לרכוש תקליט, לא תמיד ישנה אפשרות להאזין לו. אז איך נוכל להיות בטוחים שהתקליט שאנו רוכשים הוא איכותי? ריכזנו עוברכם מספר כללים והמלצות המפורטים בכתבה.

    תקליט
    1. מקור המאסטרינג 

    מאסטרינג, זהו שלב סופי בהפקת האלבום לפני שליחתו לייצור או להדפסה. הדרך המקובלת היא הפקה דיגיטאלית, נדירים המקרים שההאמנים מבקשים גם מאסטרינג אנאלוגי. מסטרינג דיגיטאלי לא אומר שאיכות התקליט לא תהיה טובה, המאסטר הוא באיכות של High Resolution  24bit/192khz, וזה אומר שאיכות התקליט תהיה גבוהה מאיכויות ה CD.

    4 דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת קניית תקליט חדש

    2. הקלטה אנאלוגית 

    אמן שבחר להשקיע ולבצע הקלטה אנלוגית, ידאג לציין זאת בבירור על גבי התקליט. הכיתוב יהיה – ״analog recording״, ״ Cut from Analog Master Tapes״.צריך רק להיזהר עם כיתובים בנוסח מתחזה: ״Mastering from best sources״ או ״Audiophile edition״

    3. חברת תקליטים (Record label)

    לא תמיד נכון לחשוב שחברת תקליטים גדולה תוציא תקליטים יותר איכותיים, הרבה פעמים ההפך הוא הנכון. לרוב האמן או הלהקה יכולות לשכנע את השרשרת הניהולית של חברות תקליטים קטנות להשקיע יותר באיכות של התוצר הסופי.

    4. חוות דעת 

    שלב חשוב נוסף, הוא שלב של קבלת חוות דעת על התקליט לפני הרכישה, צריך רק לשים לב שחוות הדעת מתייחסת להדפסה שאתם עומדים לרכוש ולחברת התקליטים הספציפית. לקבלת חוות הדעת ניתן להיעזר באתר Discogs.

    רכישת תקליט חדש זוהי חוויה מאוד מהנה, יחד עם זאת לפעמים יכולות להיות הפתעות שמתגלות לאחר פתיחת התקליט והניגון ראשוני. מקווה שההמלצות יעזרו לכם בתהליך הרכישה, והכי חשוב תמשיכו להאזין למוזיקה.

    עדיין לא מבינים מה סוד הקסם של העיגול השחור הגדול עם החור? ממליצים לכם לקרוא את הכתבה שלנו “למה לי פטיפון עכשיו?

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    3 תגובות

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן