fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • 10 קטעי פסנתר מודרני שאתם חייבים להכיר

    כשאני רוצה לעצום עיניים ולהירגע קצת, ז’אנר בלדות הפסנתר המודרניות השלוות, הוא הז’אנר המושלם לשם כך. הקטעים בז’אנר הזה שעושים לי את זה, הם הקטעים המלודיים והמלאים בהרמוניה. אני לא מחפש מנגינות מורכבות מידי, אלא שלווה ורוגע, אבל שזה לא ייפול למקום של מוזיקת מעליות. זה צריך להרגיש חיי ומרגש, ואולי אפילו טיפה קיטצ’י. אז קבלו את10 קטעי פסנתר מודרני שאתם חייבים להכיר.

    1. Philip Wesley – The Approaching Night

    פיליפ ווסלי, הוא מלחין ופסנתרן המתמחה בקטעי סולו עדינים. הוא הפך לפסנתרן מקצועי בגיל 20 והוציא את אלבום הבכורה שלו בשנת 2002.
    הקטע הנבחר הוא מתוך האלבום Dark Night Of The Soul שיצא בשנת 2008 ונכתב בהשראת תהליך גירושין שפיליפ עבר. זהו קטע מלא בקסם, כבר מהתווים הראשונים הוא חודר לליבי. אם צריך להסביר מה זאת הרמוניה, ואיך מייצרים צליל מרגש ונוגע, זהו קטע מושלם לכך.

    2. Yiruma – River Flows In You

    הפסנתר Yiruma נולד בשנת 78 בסאול, דרום קוריאה והתחיל לנגן בפסנתר כבר בגיל 5. בשנת 1988 הוא עבר ללונדון, שם הוא למד בבית הספר למוזיקה: Purcell. הוא סיים את לימודיו בשנת 97. בשנות ה-2000, Yiruma הוציא מספר אלבומים מצליחים מאוד.
    הקטע הנבחר יצא ב-2001 וזהו הקטע המפורסם ביותר שלו. גם הקטע הזה מלא ברגש, אם כי הרבה יותר קיטצ’י מהקטע הראשון שבחרתי. עדיין מדובר בקטע יפיפה ודוגמא נפלאה לקטע פסנתר מודרני שהוא ממש להיט מוכר.

    3. Rui Massena – The tree

    רוי מסנה, הוא מוזיקאי ומלחין פורטוגלי, כמו Yiruma, גם הוא החל לנגן בפסנתר בגיל 5. בגיל 27 הוא כבר היה מנצח (conductor). אלבומו השני הגיע למקום הראשון במדינתו. הוא סומן בידי המוציא לאור הגרמני המפורסם Deutsche Grammophon ככישרון עכשווי בינלאומי.
    הקטע הנבחר שייך לאלבומו השלישי של רוי שנקרא III ויצא ב-2019. אם אתם עוקבים אחרי סקירות האודיו שאני מפרסם, זהו שיר הפסנתר שאני משתמש בו לבחינה של ציוד. בעיני מידת הרגש בשיר היא אדירה, יש בו מגע עדין עם הקלידים ורגש שעולה ועולה עד לקטע שגם הכינורות והגיטרה מצטרפים ומייצרים נקודת שיא יפיפה. אני מאוהב קשות בקטע הזה.

    4. Dominique Charpentier – Libeccio

    דומיניק הוא מלחין צרפתי המוכר בעולם המוזיקה הקלאסית המודרנית. המוזיקה של דומיניק שואפת השראה מהטבע והיופי של חיי היומיום. היצירה שבחרתי היא קצרצרה, 1:39 בלבד והיא מהווה את קטע הפתיחה באלבומו שיצא ב-2019. הסאונד כאן מאוד נקי ומדגיש את סאונד הפסנתר הקלאסי והטבעי.

    5. Martin Tingvall – First Steps

    מרטין הוא מלחין ופסנתרן ג’אז שוודי. הוא גדל במחוז דרומי של שוודיה, שם הוא למד בבית ספר למוזיקה, בהמשך הוא למד לחן ואימפרוביזציה בבית הספר למוזיקה של מאלמו. הקטע הנבחר בהחלט מראה את הצד הג’אזי יותר של הפסנתר. ועדיין זהו קטע עדין ונפלא ומלא בהרמוניה. גם הקטע הזה יצא ב-2019.

    6. Cesare Picco – My Room

    סזרה הוא מלחין ואימפרוביזטור איטלקי. הוא החל בקריירה עצמאית בשנת 1986, ומאז חקר ז’אנרים מוזיקליים רבים, כולל קלסיקה מודרנית, ג’אז ועכשווי. סזרה, הלחין גם מוזיקה למקהלות Orchestra שלמות. הקטע My Room, הוא קטע הנושא והפתיחה של אלבומו מ-2005. קטע שאכן מראה את סגנונו, הוא מתחיל כקלסיקה מודרנית ונודד משם אל מחוזות האלתור.

    7. Frank De Lange – Tristesse

    פרנק הוא פסנתרן ומלחין הולנדי, יליד 72. עיקר ההלחנה שלו היא ליצירות סולו של פסנתר. פרנק גדל בבית מוזיקלי בו הוא נחשף ליצירות רבות ובעיקר לז’אנר הרומנטיזם. ההשפעה הזו ניכרת בסגנון ההלחנה של פרנק שהדרך הטובה ביותר לתאר אותו היא נאו-רומנטיזם. היצירה שבחרתי היא סינגל שפרנק הוציא ב-2019.

    8. Ana Olgica – Sugarcane

    אוקיי, זה הולך להיות מעניין. מי היא אנה אולגיסה? עמוד ה-Spotify שלה הוא ריק כמו גם עמוד הפייסבוק שלה, שרק מקשר אותה לחברת תקליטים שוודית לא מוכרת בשם “Catfish Recording”. אחרי עוד קצת חיפוש בגוגל, הגעתי לשני מאמרים (מאמר 1, מאמר 2) שדנים בסוגיה מרתקת, אומנים מזויפים.
    בשנת 2017 הגוף Music Business Worldwide האשים את Spotify, שהם שותלים יצירות של אומנים מזויפים ברשימות ההשמעה הפופולריות שלהם. לא ממש הצלחתי להבין מה התועלת בכך עבור Spotify, משהו בנושא תשלום תמלוגים. Spotify דחתה את הטענות הללו, אבל בהחלט נראה שמשהו כאן מסריח.
    בשני המאמרים יש לאנה אולגיסה מקום של כבוד. אז אולי לא מדובר כלל באומנית אמתית, אלא יצירה שהולחנה בידי מלחינים סוג ב’ כחלק מקנוניה עולמית, ועדיין אני מחבב מאוד את היצירה הזו, למרות שהיא באמת מלאה בקיטצ’.

    9. Rick Wakeman – Cyril Wolverine

    ריק היה אחד מנגני הקלידים הבכירים בעידן הפרוגרסיב רוק. בשנת 1973, הוא עזב את YES הענקית, על מנת לפצוח בקריירת סולו. בתוך שלוש שנים, ריק הוציא שלושה אלבומי רוק קלאסיים, שזכו להצלחה והערכה. היצירה הזו, היא כנראה המורכבת והאפלה ביותר ברשימה. יש כאן שילוב של מקהלה ששרה קולות רקע ותחושה של אופרת רוק. היצירה היא מתוך האלבום Piano Odyssey מ-2018 (שכולל שילוב בין יצירות מקוריות לגרסאות כיסוי לשירים מאוד מוכרים).

    10. Sergio Cammariere – La corsa di Tiberio

    סרחיו הוא זמר, מלחין וכותב איטלקי, יליד 1960. הוא הוציא 10 אלבומי סטודיו. הרבה מהמילים בשיריו נכתבו בידי חברו המשורר, Roberto Kunstler. הרצועה שבחרתי לסיים איתה את הרשימה מראה פן נוסף של מוזיקת הפסנתר וזהו פן קולנועי יותר. הקטע הוא חלק מפסקול של סדרה איטלקית משנת 2011.

    הרשימה המלאה ה-Spotify:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן