fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009

    “לב לא שפוי” היא דרמה מוזיקלית רומנטית בכיכובו של ג’ף ברידג’ס, יחד עם מגי ג’ילנהול וקולין פארל. צפיתי בסרט בסלקום TV.

    לב לא שפוי

    תקציר העלילה – לב לא שפוי

    באד בלייק (ברידג’ס) הוא זמר קאנטרי מזדקן, שנמצא הרבה מעבר לשיא. אין לו חומרים חדשים כבר תקופה ארוכה והוא נודד ברחבי ארה”ב בסטיישן הישן שלו ומופיע במקומות קטנים וחסרי חשיבות עם חומריו הישנים. בלייק הוא אלכוהוליסט תפרן ובודד. כשג’ין (ג’ילנהול), עיתונאית צעירה ואם חד הורית, מבקשת לראיין אותו, היא מצליחה להדליק שוב את הניצוץ שלו והרצון שלו לחיות. מערכת היחסים ביניהם תגרום לבאד לחשוב מחדש על חייו.

    לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009
    באד בלייק

    הסיפור המתואר בסרט מאוד אישי וקטן, זה סרט שמתמקד כל כולו בדמויות של באד וג’ין. כל שאר הדמויות שמופיעות בסרט משניות לחלוטין כולל דמותו של טומי סוויט, שמגולם על ידי קולין פארל. מעבר לסיפור האנושי, הסרט מראה צד מעניין מאוד של עולם המוזיקה. כולם מדברים על הצד הזוהר של עולם זה, אבל רוב מוחלט של האומנים בתחום, כולל כאלה שפעם הצליחו, לא חיים את חיי הזוהר כלל. כל מיני אומנים ולהקות קטנות, שמופיעים בפאבים משונים ולא מרוויחים מספיק בשביל להתפרנס. כשאומנים אלה מתבגרים ומגיעים לגיל בו הם לא באמת יודעים לעשות שום דבר אחר, כל שנותר להם לעשות הוא להמשיך להתגלגל בדרכים ולנסות לסחוט עוד כמה הופעות, כל עוד יש ביקוש כלשהו לשירים שלהם. בכל מקום עלוב שאליו באד מגיע, מצטרפת אליו להקת נגנים אחרת, שמקבלת את התווים\אקורדים כמה שעות לפני.

    לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009

    באד בלייק, הוא אלכוהוליסט כבד, הוא פחות או יותר לא מפסיק לשתות, כולל לעלות להופעות שיכור. הוא מטביע את בדידותו וחוסר סיפוקו מהקריירה שלו בטיפה המרה, שהפכה להיות לחברו היחיד. הוא לא כתב אף שיר במשך שנים, ונראה חסר מוזה. חלק מההופעות הוא מסיים עם אחת המעריצות, אבל אין ספק שהדבר הקבוע היחיד שמלווה אותו בדרכו הוא המשקה.
    כשבאד פוגש לגמרי במקרה את ג’ין, שמנסה להיות עיתונאית ובקשה לראיין אותו, נראה כאילו הוא מתעורר לחיים. למרות פער גילאים מאוד גדול ביניהם, יש להם איזו כימיה, וכבר במפגש השני ביניהם נראה שבאד מרגיש משהו כלפיה. אחרי לילה ביחד, באד מבקש לבלות יום איתה ועם בנה. נראה שהוא לא הרגיש אף פעם משפחתיות ופתאום התעוררה בו כמיהה לכך. ג’ין מבינה שהוא זמר דרכים ואלכוהוליסט (היא מבקשת שלא ישתה ליד בנה), אבל למרות זאת היא נמשכת אליו ובהססנות מסכימה לסוג של מערכת יחסים איתו. פער הגילאים שהזכרתי הוא לא משהו חריג בקולנוע, או בחיים, אבל עדיין הייתה תחושת חוסר נעימות בסצנות מסוימות.

    לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009
    באד וג’ין

    מבחינת איכות המשחק, בסרט שכל כך מבוסס על שתי דמויות, אין איפה להתחבא. אז ג’ף ברידג’ס הוא שחקן אדיר, הוא מחזיק את הסרט בקלות על כתפיו. הדרך בה הוא מגלם את בלייק, היא אנושית, פגיעה וכנה. ג’ף ברידג’ס זכה בפרס האוסקר על תפקידו בסרט, כך שכנראה אני לא היחיד שמרגיש ככה. מגי ג’ילנהול, עושה עבודה נהדרת גם. אני לא תמיד נהנה מהמשחק שלה (למשל לא אהבתי אותה ב”אביר האפל”), כאן לעומת זאת, היא הרגישה משכנעת ואותנטית. היא מגלמת צעירה חזקה, שרוצה את הטוב עבור בנה ויחד עם זאת כאן מרשה לעצמה להתאהב בזמר קאנטרי מזדקן.
    ההפתעה הגדולה ביותר מבחנתי בנושא של איכות המשחק היה קולין פארל. אני לא יודע למה, אבל אני ממש לא אוהב את המשחק שלו כמעט בכל דבר שהוא הופיע בו (“בלש אמיתי עונה 2”, או “חיות הפלא”, הן שתי דוגמאות). לרוב הוא מרגיש תיאטרלי ולא אמין. ב”לב לא שפוי” הוא משחק תפקיד קטן, ממש דקות ספורות, הוא מגלם את טומי, זמר שבאד היה המנטור שלו, עד שהייתה איזו תקרית ביניהם. הם נפרדו ובעוד שבאד הלך והתדרדר, טומי הפך להיות זמר מצליח. המשחק של פארל בסרט, מאופק מאוד ואנושי.

    לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009
    מעולם לא נהניתי ממשחקו של קולין פארל כמו בסרט הזה

    הזרימה בסרט טובה מאוד, אורך הסרט הוא 1:52, והוא ערוך בצורה נהדרת. אין כמעט קטעים מתים, הסיפור מתגלגל דיי מהר, זאת מבלי להרגיש קופצני.
    אני לא צופה בהרבה סרטים רומנטיים, סרטים אלה נוטים לרגשנות יתר ואין לי סבלנות לזה בתור צופה. אני חושב שלרוב אורכו של הסרט, מערכת היחסים בין באד לג’ין, נשארת בגדר ההגיוני וזה תרם מאוד להנאה שלי מהסרט. אולי הסצנה היחידה שפחות עבדה עבורי היא סצנה בה באד שוכב במיטתה של ג’ין וממציא שיר חדש. ג’ין, שעד אותה סצנה הצטיירה כדמות חזקה ומאופקת, פורצת בבכי מכיוון שהיא מבינה שהיא תזכור את הסיטואציה הזו בכל פעם שהיא תשמע את השיר. היא כאילו ראתה כבר אז שזה לא יעבוד ולכן יכאב לה בכל פעם שהיא תשמע את השיר. זה אולי הגיוני, אבל הביצוע של הסצנה היה תיאטרלי מעט לטעמי.

    לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009

    סרט דרמה מוזיקלי אחר שזכה להרבה אהדה ופירגון בשנים האחרונות היה “כוכב נולד”, של בראדלי קופר, שם הוא מככב לצידה של ליידי גאגה. לי היה קשה עם “כוכב נולד”, הסרט נוטה לסחטנות רגשית מוגזמת, והשאיר לי טעם מר. “לב לא שפוי” מוצלח הרבה יותר בפן הזה, הסיפור מרגיש עדין, רגיש וכנה יותר. אין כאן סצנות של “בוא נראה אם נצליח לגרום לכם להרגיש רחמים כלפי הדמויות”, בסגנון הפרסומות של חברות הסלולר מפעם (אני עד עכשיו זוכר את הפרסומת של הילדה שנותנת את הדובי שלה לקבצן, רק אלוהים יודע איך זה קשור לטלפון נייד).

    לב לא שפוי – (Crazy Heart (2009
    גם רוברט דובל מופיע בתפקיד קטן בסרט

    לפני סיום, אני פשוט חייב התייחסות קצרה לסצנת הפתיחה של הסרט. בסצנה זו באד מגיע שיכור ונכנס לאולם באולינג, בו תערך הופעתו בערב. המראה של ברידג’ס לא מגולח בתוך אולם באולינג, כל כך צעק “ביג לבובסקי”, זו בהחלט הייתה פתיחה משעשעת לסרט.
    לסיכום, “לב לא שפוי” הוא סרט דרמה מוזיקלי רומנטי מהנה, אנושי ורגיש. הסרט מראה את הצד האפור יותר של עולם המוזיקה. איכות המשחק מצד ג’ף ברידג’ס ומגי ג’ילנהול היא משובחת, ואפילו נהניתי ממשחקו של קולין פארל. כך שאני חושב שמדובר באחלה סרט לסופ”ש.
    הציון שלי: 8/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן