fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • 10 שירים של להקת ה-Scorpions שאתם חייבים להכיר

    ה-Scorpions הם להקת רוק גרמנית, שהחלה את דרכה בשנות ה-60. הם הוציאו את אלבומם הראשון בשנת 1972, ומאז לא הפסיקו להקליט אלבומים ולהופיע. להקת העקרבים מכרו יותר מ-110 מיליון עותקים של אלבומיהם. למרות שהם מוכרים בעיקר בזכות הבלדות הדיי קיטשיות שלהם, הסגנון המוזיקלי שלהם נחשב דווקא כרוק כבד ואפילו האבי-מטאל (מה שאני פחות מסכים איתו).


    עבורי אישית, הקלטת הראשונה שהייתה לי, שניגנתי אותה בלי סוף בטייפ המונו הקטנצ’יק בחדר שלי, אי שם באמצע שנות ה-90, הייתה אוסף של הסקורפיונס. כך שאני מגדיר אותם בתור “הלהקה שגדלתי עליה”. בשנת 2005, יצא לי גם לראות אותם בהופעה חיה בבלומפילד, שהייתה מעין סגירת מעגל והגשמת חלום. כבר שנים שלא ממש יוצא לי לשמוע אותם, אבל זה תמיד נעים להיזכר.
    מטרת הרשימה כאן היא להראות לכם צד שונה של הלהקה, כך שלא תמצאו כאן את Wind of Change או Send Me an Angel. ברור שלא יהיו הפתעות כאן למעריצי הלהקה, אבל מי שמכיר אותם בעיקר מאוספי הבלדות שלהם, אולי יגלה כאן הפתעה נעימה.
    קדימה, בואו נתחיל…

    1. (We’ll Burn the Sky (77

    השיר הראשון ברשימה מגיע מהאלבום Taken By Force שיצא בשנת 77. זהו שיר שנע בין בלדה איטית לרוקנרול עם שינויי קצב, שאני ממש אוהב.

    2. (Is There Anybody There? (79

    אנחנו ממשיכים לשנת 79 ולאלבום Lovedrive, שבו החלה כבר הלהקה לקבל הכרה והוא כלל מספר להיטי ענק. השיר “?Is The Anybody There” הוא אחד השירים הכי אהובים עלי של הלהקה. זה דיי מדהים שבמשך כל כך הרבה שנים הלהקה שמרה על ליריקה פשטנית וקיטשית ועדיין כל כך כייף לשמוע אותם.

    I find myself in a state of confusion
    Life’s like a pantomime trick or a laser illusion
    Where’s a place that I can stay
    Save me don’t let me get lost in the ocean
    I need your help everyday to control my emotions
    In the darkness of these days

    להכניס אותכם קצת לאווירת שנות ה-70, הנה השיר בהופעה חיה:

    https://www.youtube.com/watch?v=26AZJZ_qldY

    3. (Holiday (79

    באותו האלבום (Lovedrive), מופיע השיר שלטעמי הוא השיר הכי מרשים של הסקורפיונס מבחינה מוזיקלית. הסולו של הגיטרה כאן, הוא פשוט אחד הגדולים. מצד אחד, גם כאן המילים ממש פשוטות, אבל המוזיקה (המקצב, הסולו, הפריטה) כל כך משדרת את המשמעות של חופש\חופשה.

    4. (No One Like You (82

    ממשיכים לשנת 82 ולאלבום Blackout. השיר שבחרתי מהאלבום הזה הוא, No One Like You, רוקנרול במיטבו, מאיפה ללהקה גרמנית יש גרוב כזה?
    קבלו את הקליפ הרשמי (שצולם באלקטרז):

    5. (Crossfire (84

    בשנת 84 יצא אחד האלבומים הכי מפורסמים של הלהקה Love At First Sting. השיר Crossfire, הוא אחד מהשירים האנטי מלחמתיים של הלהקה, שידועים מאוד כשוחרי שלום בדעותיהם (לפחות קלאוס מיינה הסולן).

    Why cannot people that we made the leaders of the world
    Understand that we don’t wanna fight
    Understand that we are much too young to die
    Understand no one will survive
    Understand that we love our life

    6. (Rhythm of Love (88

    שני השירים הבאים מגיעים מתוך האלבום Savage Amusement משנת 88 והם שני שירים עוקבים באלבום (השיר השני והשלישי). ממש התקשיתי לבחור ביניהם, אז פשוט החלטתי לבחור את שניהם. הראשון הוא Rhythm of Love, שוב רוקנרול נפלא עם מקצב קליט שעושה כיף באוזן.
    הקליפ הרשמי (דיי סקסי ביחס לתקופה, לא?):

    7. (Passion Rules the Game (88

    השיר Passion Rules the Game הוא המשך ישיר של Rhythm of Love, רוקנרול שכנראה כבר לא יחזור.
    הקליפ הרשמי:

    8. (Lust or Love (90

    בשנת 90 יצא האלבום Crazy World, עם כל התשוקה הזו באלבום של 88, לא פלא שבשנת 90 הם כבר לא היו בטוחים מה זה אהבה ומה סתם תשוקה.

    9. (White Dove (95

    בשנת 95 יצא האוסף מתוך הופעות חיות של הסקורפיונס שנקרא Live Bites. האלבום כלל את הגרסה האייקונית ל-Living For Tomorrow (איזה גיטרה משגעת יש בשיר הזה, אין דברים כאלה). יחד עם קטעי ההופעות החיות, האלבום גם כלל שני שירים אולפן חדשים, אחד מהם הוא White Dove, עוד בלדת שלום/אנושיות של הלהקה, שאני מאוד אוהב.

    10. (Deep and Dark (2004

    אחרי הפסקה קצרה של כמה שנים, בשנת 2004 סקורפיונס חזרו עם האלבום Unbreakable, שהחיל סאונד מודרני יותר וניסיון שלהם לחזור להיות להקת רוק בועטת. במסגרת הטור העולמי של האלבום הזה, הייתה אותה ההופעה בבלומפילד, שהזכרתי בפתיח. יש כמה שירים מעולים באלבום, אני בחרתי את Deep and Dark, בעיקר כי אני ממש אוהב את המקצב שלו.
    הנה השיר בהופעה חיה מאותו הטור (2005):

    שיר בונוס: (Are You The One? (96

    בקטע דיי מוזר, שני אלבומים של הסקורפיונס חסרים ב-Spotify וגם ב-Tidal (אני מהמר על איזה סכסוך של הלהקה עם חברת תקליטים). מתוך האלבום Pure Instinct, שיצא בשנת 96 וכלל את הלהיט You & I, יש שיר שהוא מאוד מיוחד בשבילי באופן אישי. השיר הנועל את האלבום נקרא ?Are You The One. השיר הזה היה שיר הכניסה שלי לחופה.

    אז לא תמצאו אותו ברשימות ההשמעה שמצורפות למטה, אבל הנה הוא ביוטיוב:

    רשימת השירים ב-Spotify:


    רשימת השירים ב-Tidal.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן