fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • כוחות (נטפליקס)

    “כוחות” הוא סרט גרמני מבית נטפליקס שמספק זווית אחרת לז’אנר סרטי גיבורי העל, ששוטף אתנו באינספור סרטים וסדרות בשנים האחרונות. האם הסרט שווה את זמנכם היקר?

    כוחות

    תקציר העלילה – כוחות

    וונדי, סבלה מחרדות מגיל קטן וגם כיום כשהיא נשואה ואם לבן, היא ממשיכה בטיפול פסיכיאטרי הכולל נטילת תרופות באופן קבוע. וונדי ובעלה נמצאים בקשיים כלכליים והבנק מאיים לעכל להם את הבית. לפרנסתה, וונדי עובדת בדיינר יחד עם אלמר, בחור צעיר וביישן שמאוהב בה בסתר. הבעלים של הדיינר היא בוסית קשוחה, שמתעלמת מבקשות הקידום הביישניות של וונדי. באופן כללי, וונדי נמנעת מעימותים והיא מאוד מסוגרת ומופנמת. גם כשכמה ילדים מתנכלים לבנה, היא לא מסוגלת לעמוד מולם.
    כל זה משתנה בעקבות מפגש מקרי כביכול עם הומלס שמחפש אוכל בפחים. ההומלס אומר לוונדי שהיא “אחת מאיתנו” ושאם היא רוצה לגלות את הכוח שלה, היא חייבת להפסיק לקחת את התרופות, שהפסיכיאטרית רשמה לה.
    וונדי מסתקרנת ובתוך כמה ימים, היא הופכת להיות בעלת כוחות על. כעת וונדי יחד עם אלמר וההומלס, צריכים להחליט מה לעשות עם החיים שלהם לאחר הגילוי המפתיע.

    netflix freaks you're one of us

    ז’אנר גיבורי העל, שהיה נחשב לשולי וילדותי לרוב, הפך להיות לאחד הז’אנרים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. כמובן שההצלחה הכבירה של היקום הקולנועי של מארוול היא הדוגמה הבולטת ביותר לכך, אבל זה לא רק סרטי הנוקמים. טרילוגיית האביר האפל של נולאן, הראתה שניתן לעשות סרטי גיבורי על רציניים וקודרים, אבל גם איכותיים יותר. לאחר שהז’אנר כבש את הקולנוע, הגיעה גם הפריצה למסך הקטן, בעוד חלק מהסדרות המשיכו פחות או יותר את הנוסחה המוכרת, לדוגמה ה“טיטאנים”, יש גם סדרות שניסו לקחת הז’אנר למקומות מקוריים ואיכותיים יותר, דוגמת “השומרים”. גם במסך הגדול ישנם ניסיונות לקחת את הז’אנר למקומות “גבוהים” יותר, דוגמת “הג’וקר” (שטרם ראיתי).

    אז “כוחות”, הוא סרט בז’אנר, שהפך להיות כל כך רווי. אפילו לי, שמחבב את הז’אנר, יש תחושה של “ראינו כבר הכול”.

    netflix freaks you're one of us

    הסרט מתחלק לשניים, בחצי הראשון, יש את הסיפור המאוד קטן של וונדי, בעולם הכה פשוט שלה. עולם אפור ומשעמם במיוחד, שמועבר בצורה נהדרת באמצעות הצילום והפס קול. האושר והתקווה היחידים בעולמה הם משפחתה והדיסקמן שלה. וונדי שומעת דיסקמן בדרך לעבודה וממנה, ולמעשה היא עם אוזניות בכל פעם שהיא לבד. היא שומעת רוקסט ולהיטים קיטשים נוספים של שנות ה-90.

    האנשים שהכי היו רוצים להיות גיבורי על, הם כנראה המדוכאים, החוששים, העניים, הלא מקובלים, הלא מוערכים ופשוט האנשים בשולי החברה. “כוחות” לגמרי משחק על הנושא הזה. וונדי היא פחדנית וביישנית כרונית, אלמר, מרגיש לא מוערך ולא מובן, אביו ואימו החורגת מצפים ממנו להיות משהו אחר, וההומלס הוא, טוב הומלס. הרעיון שאלה הם האנשים שמקבלים את הכוחות, הוא משעשע מצד אחד, והגשמת משאלה של האנשים שהכי זקוקים לזה בצד השני.

    netflix freaks you're one of us



    על רקע העולם האפור של וונדי, עדיין ישנה קלילות בסרט, שלא לוקח את עצמו ברצינות מידי. יש לא מעט התבדחויות על ז’אנר גיבור העל, על גבול הסאטירה. החלק שבו וונדי מגלה את הכוחות שלה, מלא בהומור ומצליח להצחיק לא פעם (לא ידעתי שיש יכולות כזו לגרמנים). דוגמה אחת להומור היא הנסיעה של שלושת הגיבורים למבצע הצלה נועז, שמתבצע ברכב רנו משפחתי ישן.

    יש גם צד רציני יותר לסרט, שמנסה להראות מה באמת יהיו התחושות של אנשים בעולם המודרני שלנו אם פתאום הם יקבלו כוחות על. כמה זמן יקח עד שהם ירגישו “פריקים” (השם של הסרט באנגלית הוא Freaks)? האם הם יוכלו להמשיך לחיות חיים נורמליים? האם הם ירצו בכלל להשתמש בכוחות שלהם? הן מסוג השאלות שהסרט מעלה.

    netflix freaks you're one of us

    את החצי הראשון של הסרט מצאתי מאוד מהנה, אהבתי את הסיפור הקטן והאישי, ההסתכלות השונה על כוחות העל וההומור. אם בחלק הראשון יש הומור על גבול הסאטירה על הז’אנר, החצי השני של הסרט דיי נופל לסטיגמות, שהוא עצמו התבדח על חשבונן בחלק הראשון. הנבל של הסרט הוא קריקטורה מהלכת, שפועלת על פי הגיון קומיקסי טיפשי. הוא היה דחוי ולא אהוב, לא הסתדר עם משפחתו, לא זכה לאהבה בחזרה, בקיצור דיי מזכיר את דמות הנבל מסרט אנימציה כגון “מגה מוח”.

    אחרי בנייה מאוד מוצלחת בחצי הראשון של הסרט, היה נדמה לי שהיוצרים פשוט לא יודעים לאיפה לקחת את מה שהם בנו ונפלו למלכודת של למחזר שוב סיפור קומיקסי דיי ילדותי. למרות שמדובר בסרט באורך שעה וחצי בלבד, החצי השני של הסרט הרגיש לי איטי ומעייף.

    netflix freaks you're one of us

    לסיכום, “כוחות” הוא ניסיון גרמני לייצר סרט קליל, שמשחק עם ז’אנר גיבורי העל ומשלב אותו בחיים האפורים המודרניים. החצי הראשון של הסרט הוא קליל, משעשע, מעניין ועשוי נהדר. לעומת זאת, בחצי השני יש נפילה לסיפור קומיקסי, שפשוט ראינו יותר מידי כמוהו.
    הציון שלי: 7/10.

    טריילר:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן