fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • ביקור אצל Soundquest – גבי עמרם

    ניצלנו את הימים האחרונים לפני הסגר המתקרב וקפצנו לתל-אביב לביקור קצר אצל גבי עמרם, הבעלים של Soundquest. את גבי, הכרתי לראשונה בתערכת דיגיטאון האחרונה, שם הצלחתי לתפוס איתו שיחה קצרה תוך כדי כל ההמולה.

    עם כל המערכות המפוצצות שהיו בתערוכה, המערכת היחסית מאוד צנועה של גבי, שהייתה מורכבת ממגבר משולב Hegel h390, רמקולים Spendor A7 וכבילה של Nordost, ממש תפסה לי את האוזן. אפילו בחרתי בה כמערכת השנייה, שהכי אהבתי בכל התערוכה. מאז אני מתכנן למצוא זמן לבקר אצלו וסוף-סוף זה קרה.

    ב-Soundquest, תמצאו חדר תצוגה יחיד בגודל שמזכיר סלון ביתי, אך עם תקרה מאוד גבוהה. חלל ההאזנה כולל מערכת אחת וספה, שגבי מאוד מתעקש שחשוב לשבת ממש באמצע שלה, על מנת לקבל את החוויה האופטימלית. יש לא מעט ציוד בתצוגה אצל גבי, אבל כמובן שצריך לקבוע הדגמה מראש, על מנת לאפשר לו לחבר ולהכין את המערכת הרצויה.

    Soundquest

    גבי עתיר ניסיון בתעשיית האודיו ולא רק המקומית. בתחילת שנות ה-2000, גבי עבר לארה”ב והיה המפיץ הבלעדי שם של חברות Audio Physic ו-Burmester. בתקופת המשבר הכלכלי הגדול (2008), גבי החליט לחזור לארץ, ולאחר מנוחה קלה פתח שוב את סאונדקווסט בגילגולה הנוכחי. משיחה קצרה איתו, קל לראות את התשוקה הרבה למוזיקה וכמות הידע העצומה שלו.

    ביקור אצל Soundquest - גבי עמרם
    הגיטרה של גבי

    הפילוסופיה והניסיון של גבי משתקפים בהיצע המותגים ש-Soundquest בחרו לייבא. השילוש הקדוש של Hegel, Spendor וכבילה של Nordost, מאפשר להרכיב מערכות נפלאות החל מרמת, נקרא לזה “כניסה גבוהה”, עד לרמת הביניים ול-High-End. במהלך הביקור הודגם לנו הרמקול הרצפתי הקטן Spendor A4, עם מגבר משולב Hegel h120 וכמובן כבילה של Nordost. הסאונד המתקבל הוא גדול ומרשים ביחס לגודל הצנוע כל כך של הרמקול (והמגבר). המילה הראשונה שקפצה לי לראש בהקשר לסאונד המתקבל, הייתה “נקי”, המיד פשוט כל כך צלול, מפורט וברור. המילה השנייה שקפצה לי לראש הייתה “שמח”, זה סאונד חי, לא עמום, סתום, יבש, צורם, פשוט סאונד כיפי ומעט חמים. גם כשגבי עבר לרמקול המדף הקטן של Spendor, ה-Classic 4/5, המכונה “קופסת נעליים”, הרבה מהאופי הזה נשאר, עם מעט פחות בס.

    Spendor Classic 4/5
    רמקול ה-Spendor Classic 4/5, קופסת נעלים מלאה בנשמה

    גבי בכוונה הדגים לנו את מערכות “הכניסה” הללו, כי זה הסאונד שהוא מכוון אליו, מפה אפשר רק לעלות, וההיצע הרחב, שקיים אצל שלושת המותגים הללו, משאיר עוד המון מקום לעלות.

    לפי גבי, שלושת המותגים הללו נותנים תמורה נהדרת למחיר בכל אחד מהדגמים שלהם. מגברי Hegel מציעים איכות בנייה נהדרת ואת הפטנט הרשום של החברה, ה-SoundEngine, שמאפשר למגברים של הגל להגיע לנתון Damping Factor אסטרונומי. המשמעות של כך, היא שליטה מדהימה של המגבר ברמקולים, אם הגל מחליטים שעכשיו הממברנה של הרמקול צריכה לעצור, היא תעצור ומיד.

    Hegel h120
    מגבר משולב Hegel h120

    חברת Spendor היא יצרנית בריטית וותיקה, בעלת מוניטין מרשים. הייחוד של Spendor הוא בקרוסאובר שלהם, שמתבצע בתדרים גבוהים משמעותית מרוב הרמקולים האחרים, זה תורם למיד בריא וחזק ולכך שקולות אנושיים נשמעים צלולים יותר.

    Spendor D9.2
    במרכז התמונה, ה-Spendor D9.2, ספינת הדגל של החברה

    חברת הכבלים האמריקאית Nordost, ידועים בייצור הקפדני שלהם והשימוש בטכנולוגיה גבוהה שמתורגמת לכבלים בעלי סאונד פתוח, מלא אוויר ומוזיקלי. הליין של מוצרי נורדוסט, הינו רחב במיוחד וכולל פתרון ראוי בכל רמת מחיר, מרמת הכניסה ועד לרמת הקצה העליון.

    Nordost
Soundquest
    מבחר כבלי Nordost

    אם אתם לא מסתפקים ב-High-End ורוצים לעלות כיתה לציוד הקצה, המכונה Ultra High End, גם כאן יש ל-Soundquest פתרון מושלם עבורכם. גבי מייבא את שתי הענקיות השוויצריות, יצרנית הרמקולים Piega, ויצרנית המגברים Solution, יחד איתם תוכלו לשלב גם את הנגנים וה-DACים המטורפים של dCS הבריטיים, וקיבלתם לכם מערכת קצה עליון מהמשובחות שניתן לדמיין.

    Soulution 330
    מגבר משולב Soulution 330.

    להשלמת מערכת החלומות שלכם, תוכלו למצוא ב-Soundquest את חברת המעמדים וציוד השיכוך הבריטית Quadraspire.

    Quadraspire
    מדף של חברת Quadraspire (מעליו, רגליות שיכוך של נורדוסט)

    אנחנו מודים מאוד לגבי על האירוח החם (תרתי משמע), ומקווים לחזור שוב בקרוב.

    ביקור אצל Soundquest - גבי עמרם
    אי אפשר שלא לחבב אדם, שזה הפוסטר במשרד שלו

    אם כבר הגענו עד לתל אביב, אז ניצלתי את ההזדמנות להתחדש בכבלי רמקולים של Nordost מדגם Blue Heaven, שמזמן רציתי לרכוש.

    Nordost Blue Heaven

    לאתר של Soundquest.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן