fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • דוגמת הדרקון – נטפליקס

    “דוגמת הדרקון” הינה סדרת פנטזיה אנימה חדשה למבוגרים מבית נטפליקס, המבוססת על משחק וידאו באותו השם.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס

    תקציר העלילה – דוגמת הדרקון

    דוגמת הדרקון מספרת את סיפור של אית’ן, גבר צעיר בעל עבר טראגי שחיי חיים שלווים בכפר שקט יחד עם אשתו, המחכה להולדת ילדם הראשון. כל השלווה הזו נקטעת כשדרקון אכזרי, תוקף את הכפר והורג את כולם. אית’ן מנסה להילחם בדרקון, שמעריך את אומץ ליבו וקורע מאית’ן את ליבו.

    למחרת אית’ן מתעורר עם לב חדש שהשתילה בו דמות קסומה בשם “הפיון”, נאמר לו שכעת הוא “האריסן”, לוחם חסר לב שתפקידו למצוא את הדרקון ולהשמידו, בעוד תפקידה של הפיון הוא לשמור ולהגן על האריסון.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס
    אית’ן ואשתו, אוליביה

    בואו נתחיל עם הברור מאליו, לא כל אחד יכול ליהנות מאנימציה למבוגרים, וברור לי שרבים יחשבו שזה טיפשי וילדותי. חשוב לי להדגיש שהסדרה כוללת אלימות קשה, תכנים בוגרים ואפילו עירום, אז אל תתפתו לראות אותה עם ילדכם.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס
    “הפיון”

    הסדרה היא בת שבעה פרקים באורך של 20 עד 30 דקות, כשבכל פרק האריסן נמצא במקום אחר, ומתקדם במסעו לקראת הקרב האחרון מול הדרקון האיום.
    ישנם שני מוטיבים מרכזיים בסדרה, בכל פרק האריסון נלחם במפלצת מפורסמת כלשהי מהמיתולוגיה ועולם הפנטזיה, הסיקלופ, הליץ’ ועוד. זה כמובן גורר השוואה מידית לסדרת “המכשף”, שגם בה היה מוטיב דומה.
    המוטיב השני הוא שכל פרק נקרא על שם אחד משבעת החטאים, והוא מראה את הצד הפחות יפה של האנושות.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס

    ההתמודדות של האריסן עם המפלצות והמפגש שלו עם החטאים, מעביר אותו תהליך שינוי, ההתעסקות התמידית עם האפלה מתירה בו את אותותיה. דמות הפיון, עוברת תהליך גם, היא מעין מלאך, נטולת כל החולשות האנושיות ובעקבות כך, היא לא פעם מתקשה להבין את הטבע האנושי.

    הסיפורים המועברים בפרקים, הם סיפורי פנטזיה קלסיים. בני כפר המנוצלים על ידי ראש העיר וכנופייתו, עיירה שבה גברים חסונים נהרגים בנסיבות מסתוריות וכו’.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס

    בפן הטכני, אני מת על אנימציה כזאת, היא מזכירה לי את האנימציה, שהייתה נהוגה בילדותי ובעיניי היא הרבה יותר מרשימה מהאנימציה הממוחשבת והתלת ממדית מידי של היום. בנוסף הפסקול נהדר, בין עם זה האפקטים (קול הדרקון ממש עשוי טוב), או המוזיקה שמלווה את הסדרה, שהיא קלסית לסיפור פנטזיה מסוג זה. גם הפתיח של הסדרה מושקע ומרשים.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס
    מתוך הפתיח המושקע של “דוגמת הדרקון”

    מה פחות אהבתי בסדרה? הצגה מאוד סקסיסטית של רוב הדמויות הנשיות בסדרה, שאומנם זה לא משהו נדיר בז’אנר, אך עדיין היה בולט מאוד בסדרה. הסדרה כוללת גם מספר סצנות של עירום נשי, שוב לא משהו נדיר בז’אנר, ונפוץ בסדרות כמו “משחקי הכס” או “ספרטקוס”, אבל דווקא העובדה שזה מצויר, גרמה לזה להרגיש מביך ולא נעים לצפייה.

    דוגמת הדרקון - נטפליקס

    לסיכום, “דוגמת הדרקון”, היא פנטזיה מרשימה למבוגרים, שבמקרה היא סדרת אנימציה. העלילה היא טובה, הפרקים קצרים וערוכים בצורה מוקפדת. הוויזואליות והפסקול מאוד מושקעים. החוויה הכללית היא מספקת ומהנה. אם אתם חובבי פנטזיה ומסוגלים להתגבר על העבודה, שאתם צופים בסדרה מצוירת, אני בהחלט ממליץ על “דוגמת הדרקון”.
    הציון שלי: 8/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן