fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • לזכרו של אדי ואן האלן

    אדי לודוויג ואן היילן נולד בניימכן שבהולנד ב- 26 לינואר 1955. בגיל שמונה הוא היגר לארצות הברית. בילדותו החל ללמוד לנגן על פסנתר ולאחר מכן על גיטרה, אך לא התמיד בכך. מכיוון שמעולם לא לקח שיעורי נגינה מסודרים, שנים לאחר מכן אמר בראיון: “בגלל הסיבה שלא לקחתי אף פעם שיעורי נגינה, החומר שלי נחשב בעייני רבים לכה מטורף.” בתור ההשפעה הגדולה על המוסיקה שלו ציין אדי ואן היילן את אריק קלפטון כשזה ניגן ניגן בשורות הלהקה קרים- Cream בשנות ה- 60.

    אדי ואן היילן היה מוסיקאי, כותב, מפיק ומחדש. הוא היה גיטריסט מוביל וכותב של רוב השירים של להקת Van Helen, אותה הקים יחד עם אחיו הקטן אלכס בשנת 1972. לצידם ניגן הבסיסט מרק סטון ודייוויד לי רות’ היה הסולן. ואן היילן, להקת הארד רוק פורצת דרך שנשמעה שונה מכל להקות הרוק הכבד באותה תקופה, שהתבססו מאוד על נגינה בסגנון הבלוז. אדי ואן היילן נחשב לאחד הגיטריסטים הטובים ביותר בכל הזמנים, לאחר שפיתח סגנון נגינה ייחודי שכולל בין היתר את טכניקת הטאפינג, שימוש באפקטים שונים, הרמוניקס, ושימוש נרחב בידית הטרמולו. אתר האינטרנט All Music מכנה אותו: “ללא ספק אחד הגיטריסטים המשפיעים, המוכשרים והמקוריים ביותר במאה ה-20” ומגזין הרולינג סטון דירג אותו במקום ה-8 ברשימת “100 הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים.”

    את הלהקה גילה בסיסט להקת קיס- Kiss, ג’ין סימונס, והוא סייע לה להשיג עסקת הקלטה עם האחים וורנר. בשנת 1978 הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון “Van Halen”, שהצליח בצורה מטאורית, והזניק אותם אל התודעה. אלבום זה נחשב לאחד מאלבומי הבכורה הגדולים בהיסטוריה, ונמכר בארצות הברית במעל ל-10 מיליון עותקים.

    אדי ואן היילן נחשב לאחד הגיטריסטים המשפיעים והמקוריים ביותר בתולדות הרוק הכבד. כשואן היילן הוציאה את אלבומה הראשון ב-1978, אדי ואן היילן הציג על הגיטרה יכולות טכניות שהעולם עוד לא הכיר. ביניהם שיטת הטאפינג, אותה למד לאחר שצפה בסטיב האקט מפתח הטכניקה בסגנון הרוק מנגן בהופעה של ג’נסיס. יצירתו Eruption, שיצאה באלבום הבכורה של הלהקה, מציגה את יכולותיו הוורטואוזיות. כמו כן Eruption נחשבת לאחד מהיצירות האינסטרומנטליות המשפיעות ביותר בתולדות הרוק הכבד. על הסולו שלו בשיר זה אמר אחר כך: “”כשהייתי נער, הייתי יושב שעות על המיטה שלי ומתרגל טכניקות שונות. כשאחי היה יוצא למסיבה בשעה 7 בערב וחוזר בשעה 3, הייתי עדיין באותה פינה, באותו המקום ומנגן בגיטרה. עשיתי זאת שנים, ועדיין אני עושה זאת.”

    Eruption משנת 1983:

    בשנת 1983 הוא נשכר במיליון דולר על מנת לבצע סולו בשיר Beat It של מייקל ג’קסון. ואן היילן אומנם לא השתתף בקליפ לשיר עקב בעיות חוזים, אבל הופיע עם ג’קסון באחת מהופעותיו. יש לציין, שהופעת אורח זו בשיר כה מפורסם נתנה לאדי פרסום עולמי שמעבר לעולם הרוק הכבד.

    אדי ואן היילן ומייקל ג’קסון בהופעה חייה בשנת 1984:

    בסך הכל הוציאה הלהקה שתיים עשר אלבומים, אחד עשר מהם בין השנים 1998-1978 והאחרון בשם A Different Kind of Truth יצאה בשנת 2012. אדי ואן היילן אחראי על להיטים נוספים של הלהקה לאורך השנים, בניהם Jump, Runnin’ With the Devil, Panama, ו- Why Can’t This Be Love.

    Panama 1986:

    Runnin’ With the Devil 1983:

    Jump 1985:

    Why Can’t This Be Love 1986:

    אדי ואן היילן הלך לעולמו השנה ב-6 לאוקטובר אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן בגיל 65.

    האלבומים של ואן היילן ב- Spotify.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן