fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סדרות השנה 2020

    בשבוע שעבר בחרתי בסרט השנה שלי לשנת 2020, השבוע הגיע תורן של הסדרות.
    את סדרות השנה אבחר לפי ז’אנרים, מתח/פשע, דרמה, מד”ב/פנטזיה, פעולה, קומדיה ודוקו.

    נתחיל עם ז’אנר המתח/פשע

    אולי הז’אנר שמייצר הכי הרבה סדרות איכות, הזוכה שלי השנה היא ללא ספק העונה השלישית של “אוזרק“.
    סדרת הפשע מבית נטפליקס, ששאפה לא מעט השראה מ”שובר שורות” המופתית. בעונתה השלישית, “אוזרק” מצליחה לממש במלואו את הפוטנציאל שהיה גלום בה מההתחלה. זו עונה קצבית ומרתקת שלא נחה לרגע. איכות הכתיבה והמשחק הם מהגבוהים שיש. הלב של הסדרה הוא הסיפור והדמויות, ששאבו אותי בתור צופה לסערת רגשות, הזדהיתי, הופתעתי, נגעלתי, צחקתי, הרגשתי כאב, היה בעונה הזו את כל מכלול הרגשות, שסדרת פשע מבריקה יכולה לעורר. מבחינתי, בעונתה השלישית, “אוזרק” מעמידה את עצמה בשורה אחת עם הגדולים ביותר של הז’אנר.

    סדרות השנה 2020
    “אוזרק”

    עוד ראויים לציון: העונה הראשונה של פרי מייסון, והחלק הרביעי של בית הנייר.

    דרמה

    הרשו כאן להקדיש כמה מילים לשתי הסדרות המשובחות, שסיימו במקום השני מבחנתי. “שומר אחי” מבית HBO, מיני סדרה דיכאונית במיוחד בכיכובו של מארק רופאלו, שמגלם בתפקיד כפול, שני אחים תאומים, אחד מהם מאובחן כסכיזופרני. שומר אחי” היא מיני סדרה עמוקה ומרתקת, אבל קשה מאוד לצפייה. תחושות העצב, הדיכאון וחוסר האונים, הן כמעט ללא הפסקה בסדרה. איכות המשחק היא ברמה פנומנלית, בעיקר מצד מארק רופאלו. זה מסוג הסדרות, שנשארות איתך לאחר הצפייה וגורמות לך לחשוב על דברים. הסדרה מלאה בזוועות ותחושות קשות. לכן היא בהחלט דורשת מצב רוח מסוים על מנת לצלוח את הצפייה בה.

    סדרות השנה 2020
    “שומר אחי”

    הסדרה הנוספת שהגיעה למקום השני מבחנתי היא “הרחק“, אומנם טכנית הסדרה היא מד”ב, אבל אני הרבה יותר התחברתי לחלק הדרמה בה. “הרחק” היא סדרת דרמת חלל, שדנה בנושאים עמוקים כמו רב תרבותיות, ניהול, מנהיגות, משפחתיות, מוסר עבודה, הגשמת חלומות אישיים ועוד. מלבד כמה רגעים איטיים, ופרקים שהרגישו מעט ארוכים מידי, מדובר בסדרה נפלאה, חכמה ורגישה, שמאוד נהניתי לצפות בה.

    סדרות השנה 2020
    “הרחק”

    כעת נשאר לי לחשוף את המקום הראשון. ובכן, הסדרה שבחרתי בה בסדרת הדרמה של השנה היא “גמביט המלכה“! מיני סדרה העוקבת אחר אליזבת’ הרמון בדרכה לכבוש את עולם השח-מט בשנות ה-60 וה-70. זו אחת הסדרות הטובות ביותר בנטפליקס. דרמה מרתקת על משחק דיי אזוטרי, בטח בימינו, שעשויה כל כך טוב, שאי אפשר להוריד את המבט ממנה. הסדרה מעלה הרבה נושאים ונקודות למחשבה. רמת המשחק נהדרת, וכך גם הצילום, הפסקול והעריכה.

    סדרות השנה 2020
    “גמביט המלכה”

    מד”ב/פנטזיה/על טבעי

    בז’אנר המד”ב/פנטזיה בחרתי שלא לבחור בסדרת המד”ב/פנטזיה, שזכתה ממני לציון הגבוה ביותר השנה. הסיבה לכך היא, שלמרות שממש אהבתי את ערכי ההפקה, הצילום והמחווה המדהימה לז’אנר האימה שבסדרה, המסרים שלה לטעמי הם בוטים, אלימים ומתסיסים. לכן לא אבחר כסדרת השנה שלי ב”ארץ לאבקראפט“, למרות שזכתה ממני לציון של 9.

    סדרות השנה 2020
    “ארץ לאבקראפט”

    אם כך, סדרת השנה שלי בז’אנר המד”ב/פנטזיה היא סדרת המתח/פשע/על-טבעי המבוססת על ספרו של סטיבן קינג, “הזר“.

    “הזר” היא סדרה מהוקצעת מאוד. בפן הטכני, הצילום, העריכה והפס קול מופלאים ומשדרים אווירה מפחידה ומרתקת. בפן העלילתי, הדמויות הרבות מעוררות הזדהות, הסיפור מעניין ואפילו היסוד הפנטזי יחבר אותכם לפחד הבסיסי והעמוק שלכם, ויעמת אותכם עם השאלה האם העולם ההגיוני, שניתן להסביר באמצעות לוגיקה, הוא באמת העולם היחיד שקיים?

    סדרות השנה 2020
    “הזר”

    סדרה נוספת שבהחלט ראויה לציון היא סדרת הנטפליקס הרוסית “הצלה“. “הצלה” היא סדרה אפוקליפטית ראויה ביותר, היא קצבית, מותחת, משוחקת היטב וערוכה בצורה טובה. החלק המיוחד בסדרה, זה הביטוי של האופי הרוסי, אומנם לעיתים הוא נופל מעט לסטריאוטיפים, ועדיין זה היה חלק מרתק לצפייה עבורי.

    סדרות השנה 2020
    “הצלה”

    פעולה

    סדרת הפעולה של השנה עבורי היא העונה השנייה של “לוחם“. סדרת האקשן ואומנויות הלחימה ההיסטורית של רשת Cinemax, שמבוססת על כתביו של ברוס לי, חזרה לעונה שנייה שהייתה יותר מכוונת עלילה, הדמויות הרבות התפתחו בצורה מעניינת. והאקשן? האקשן הגיע בעיקר בשני פרקי הסיום, ומדובר בכמה מצילומי האקשן המרשימים ביותר שנעשו עבור המסך הקטן, כך שממש שווה לחכות.

    סדרות השנה 2020
    “לוחם”

    עוד סדרות פעולה, ראויות לציון: “ברברים” סדרת הנטפליקס הגרמנית, כמו “לוחם”, גם כאן מדובר בדרמת אקשן תקופתית מוצלחת ביותר. בנוסף גם העונה השלישית של “פאודה” הישראלית, שלטעמי הייתה פחות טובה מהקודמות ועדיין לחלוטין ראויה לציון.

    סדרות השנה 2020
    “פאודה”

    קומדיה

    שתי סדרות מעולות הגיעו לסיומן השנה ואני רוצה פשוט לבחור בשתיהן, על מנת להגיד להן תודה. קשה לי עם ז’אנר הקומדיה, ולכן כשיש שתי סדרות כאלה שאני אוהב, מבחנתי רק מסיבה זו מגיע להן פרס.

    נתחיל ב”משפחה מודרנית”, שיורדת מהמסך אחר 11 עונות. אני מאוהב לחלוטין בסדרה הזו, עבורי היא הסדרה הקומית הטובה ביותר מאז “נישואים פלוס”. ואת אהבתי הרבה לסדרה ביטאתי במכתב תודה שכתבתי לכבודה.

    סדרות השנה 2020
    “משפחה מודרנית”. אד אוניל שיחק בשתי הסדרות הקומיות האהובות עלי בכל הזמנים

    הסדרה השנייה שסיימה את דרכה השנה לאחר 4 עונות, היא “המקום הטוב“, שאולי לא מצחיקה כמו משפחה מודרנית, אבל כוללת עבודת כתיבה יוצאת דופן עם רעיונות מקוריים ומרעננים, יחד עם קאסט נהדר.

    סדרות השנה 2020
    “המקום הטוב”

    דוקו

    לסיום, הסדרה שזכתה לציון הגבוה ביותר ממני השנה, היא דווקא סדרת דוקו, ועוד דוקו-ספורט.
    מייקל ג’ורדן: הריקוד האחרון“, מהווה מבט עמוק ומרתק על אחת מהדמויות המפורסמות והמשפיעות שהיו בספורט ועולם התרבות, גם אם הוא נמנה מלהיות מעורב בדברים שמעבר לספורט. מייקל מעולם לא ראה בעצמו מודל לחיקוי חברתי, אלא מודל לחיקוי למצוינות. אולי דווקא בגלל זה, הוא דמות שונה ומרתקת שאף פעם לא נמאס לשמוע עליה.

    סדרות השנה 2020
    “מייקל ג’ורדן: הריקוד האחרון”

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן