fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • הכירו את להקת The Hu

    The Hu היא להקה פולק-רוק ופולק מטאל מונגולית, שנוסדה בשנת 2016. חברי הלהקה מנגנים על כלי נגינה מונגוליים מסורתיים כמו morin khuur , topshuur ו- vargan, המלווים בשירה גרונית המסורתית של עמי הערבה.

    הכירו את להקת The Hu

    חברי הלהקה הם:

    Galbadrakh Tsendbaatar המכונה “Gala” – ניגון על Morin Khuur, שירה גרונית
    Nyamjantsan Galsanjamts המכונה “Jaya” – ניגון על Tumur Khuur, Tsuur, שירה גרונית
    Enkhsaikhan Batjargal המכונה “Enkush” – ניגון על Morin Khuur, שירה גרונית
    Temuulen Naranbaatar המכונה “Temka” – ניגון על Topshuur, שירת רקע

    הלהקה קוראת לסגנון הנגינה שלהם “hunnu rock”, על שם האימפריה hunnu העתיקה, שנוסדה במזרח הרחוק ומרכז אסיה במאה השלישית לפני הספירה על ידי קונפדרציה של עמי ערבה והמשיכה להתקיים עד המאה הראשונה לספירה. חלק מן השירים של הלהקה כוללים מילים משירים מונגוליים עתיקים. הסמל הרשמי של הלהקה הוא Irbis- נמר שלג.

    הלהקה נוסדה ב אולן בטור, בירת מונגוליה, בשנת 2016. ב- 27 לספטמבר של 2018 נוצר ערוץ ה- YouTube הרשמי של הלהקה, שם פורסמו הקליפים הראשונים של הלהקה. במאי של 2019 הערוץ זכה כבר ל-25 מיליון צפיות. באפריל של אותה השנה הגיע השיר “Wolf Totem” למקום ראשון ב-Billboard Hard Rock Digital Songs Sales. מדובר בעצם הצהרת כוונות של הלהקה. במהלך הקליפ מופיע על רקע השמש העולה פרש מונגולי מעידן הצ’ינגיס חאן וכעבור כמה דקות מופיעים רוכבים רבים על אופנועים אמריקאים מודרניים. הקליפ בא לקשר בין העבר המפואר להווה בדומה לסגנון המוזיקאי של הלהקה. הוא בא להראות את רצף האירועים המקשר בין התקופות והמסורות העתיקות לזמנים שלנו. הוא בא לסתור את הסטריאוטיפ של המונגולי המגדל סוסים וחיי בניתוק מהטכנולוגיה המודרנית. הקליפ גם בא להעביר את המסר של העוצמה של המונגולים ועל ההשראה שהעבר מעביר להם. כמו כן, לפחות בעייני, מדובר בקריצה לעבר כנופיית האופנועים האמריקאית “המונגולים” הידועה לשמצה, שמשתמשים בדימוי של הפרשים המונגולים הבלתי מנוצחים. הקליפ בא להראות לעולם מי הם המונגולים האמתיים.

    הכירו את להקת The Hu
    קטע מהקליפ

    הקליפ הרשמי:

    הקליפ הנוסף של הלהקה הקרוי “Yuve Yuve Yu” הגיע למקום השביעי באותו המצעד. גם שיר זה בא לקשר בין החיים המונגוליים המסורתיים והעבר שלה לחיים המודרניים. חשוב לציין שהשיר הזה וגם ה- Wolf Totem לא באים להאדיר את העבר ולבכות על העוצמה שנעלמה, בניגוד ללהקות מטאל נורדיות ומזרח אירופאיות לדוגמא, אלא הלהקה באה לחגוג את הקשר הישיר בין הדברים, את הקשר הבלתי שביר בין התקופות שבא לידי ביטוי במונגוליה העכשווית.

    לינק לקליפ הרשמי:

    במהלך שנת 2019 הלהקה הגיע למקום הראשון בארה”ב במצעד של itunes. ביוני של אותה השנה הלהקה הוציאה את הסינגל השלישי שלה, הקרוי “Shoog Shoog.” מדובר בעיבוד של שיר מלחמה פולחני עתיק. הקליפ מופיע עם תרגום לאנגלית.

    לינק לקליפ הרשמי:

    שיר מעניין נוסף באספקט הזה הוא “The Great Chinggis Khan” שגם הוא עיבוד של שיר מונגולי מלפני 700 שנה, שבא לפאר את המנהיג הגדול.

    לינק לקליפ הרשמי:

    לשם ההשוואה ניתן להקשיב לגרסה המסורתית של השיר בביצוע של נגן פולק מונגולי מפורסם, Batzorig Vaanchig:

    במהלך שנת 2019 הלהקה יצאה לסיבוב הופעות באירופה, שכלל 23 הופעות ב-12 מדינות.

    צילומים מסבב ההופעות 2019:

    הכירו את להקת The Hu
    הכירו את להקת The Hu
    הכירו את להקת The Hu

    באותה השנה זכתה הלהקה לכבוד ממלכתי, כאשר נשיא מונגוליה העניק לחבריה איתור כבוד על שם צ’ינגיס חאן בעבור התרומה שלהם לתרבות המונגולית ושיפור המוניטין של המדינה ברחבי העולם.

    שנת 2019 הייתה מאוד פורה בשביל הלהקה. למשל הם הוציאו את השיר “Sugaan Essena” בשביל המשחק Star Wars Jedi: Fallen Order. פרט מעניין: השיר מחובר בשפה ההאטית מן העולם של מלחמת הכוכבים.

    אולם האירוע הכי חשוב של השנה בשביל הלהקה התבטא ביציאה של האלבום בראשון בשם Gereg, שראה אור ב-13 לספטמבר 2019 תחת הלייבל Eleven Seven Music. האלבום קרוי על שם המסמך הדרכון הדיפלומטי של האצילים המונגולים ממאה ה-13. ב-10 ליולי 2020 יצאה גם גרסת ה- deluxe של האלבום בהשתתפות של כמה כוכבי רוק מערביים.

    האלבום כולל את כל הסינגלים שיצאו לפני כן וכמה שירים נוספים. בסה”כ יש באלבום המקורי תשע שירים. בגרסת ה- deluxe נוספו שש ביצועים חדשים של השירים הקיימים בהשתתפות של רוקרים מערביים, כגון Jacoby Shaddix מ- Papa Roach, להקת הרוק האמריקאית From Ashes to New, ו- “Lzzy” Hale מ- Halestorm.

    האזנה מהנה!

    האלבום המקורי בספוטיפיי:

    גרסת deluxe בספוטיפיי:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן