fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • חברת Sony מכריזה על הדור הבא של מסכי ה-Crystal LED

    חברת Sony מכריזה על שתי סדרות חדשות של מסכי ה-Crystal LED היוקרתיים שלהם. המונח Crystal LED הוא שם המותג שסוני משתמשת בו עבור מסכי ה-Micro LED שלהם. מזה מספר שנים שהחברה מייצרת מסכים תחת המיתוג הזה. בשלב זה המסכים מיועדים בעיקר לתחום העסקי, לתחום המקצועי (הפקת ועריכת סרטים) או לחובבי קולנוע ביתי, השייכים לאלפיון העליון.
    על טכנולוגיית ה-MicroLED, תוכלו לקרוא במדריך המלא שלנו לטכנולוגיות תצוגה.

    חברת Sony מכריזה על הדור הבא של מסכי ה-Crystal LED
    (Image Credit: Sony)

    השיפורים בדור החדש של מסכי ה-Crystal LED

    סוני משיקים שתי סדרות חדשות, כשכל סדרה נקראת על שם התכונה המרכזית שלה. לפני שנתאר את ההבדלים והייחודיות של כל סדרה, נתייחס לשדרוגים המשותפים לשתיהן. שתי הסדרות יגיעו עם מעבד תמונה חדש בשם  X1 For Crystal LED, המעבד מבוסס על מעבד ה-X1 Ultimate, שנמצא במסכי הדגל של סדרת ה-Bravia וכולל התאמה ואופטימיזציה עבור טכנולוגיית ה-Micro LED.

    הדור החדש של מסכי ה-Crystal LED יכלול מנגנון החלקת תנועה משופר עד 120FPS, שיפור במעברי דרגות הצבעים (color gradients) ותמיכה בפורמט ה-HDR10 ו-HLG.

    חברת Sony מכריזה על הדור הבא של מסכי ה-Crystal LED
    (Image Credit: Sony)

    המסכים החדשים יהיו מסכי ה-Crystal LED הראשונים שלא יכללו מאווררים, מה שכמובן מבטיח עבודה שקטה יותר.

    עוד שיפור משמעותי בדור החדש הוא בחזית ההתקנה וההרכבה של המסכים (מסכי ה-Micro LED מורכבים מיחידות פאנלים קטנות, שמחברים יחד על מנת לקבל מסך שלם). בדור החדש ניתן לחבר את היחידות מהצד הקדמי של המסך ולא מהאחורי כמו בדורות הקודמים, בנוסף אין יותר צורך בכלים ייחודיים, על מנת לבצע את ההרכבה. סוני טוענים שתהליך הרכבת המסך בדור החדש של ה-Crystal LED מהיר פי שלוש, ביחס לדורות הקודמים.

    חברת Sony מכריזה על הדור הבא של מסכי ה-Crystal LED
    (Image Credit: Sony)

    ההבדלים בין שתי הסדרות החדשות

    סדרת B, נקראת כך משום שהיא מתמקדת ב-Brightnes, כלומר בהירות. המסכים בסדרה זו יכולים להגיע לבהירות מרשימה של 1800 ניטים. גודל הפיקסלים בסדרה זו הוא 1.5 מ”מ. זה אומר שמסך ברזולוציית FHD יהיה בגודל של 137 אינץ’, ועבור רזולוציית 4K – UHD, המסך יהיה בגודל 275 אינץ’! החיסרון של הסדרה הזו היא בקונטרסט שמוגדר על ידי סוני פשוט כ”טוב”.

    אם הקונטרסט (ניגודיות) של התמונה היא המרכיב החשוב עבורכם, אז סדרת C, שנקראת כך משום שהיא מתמקדת ב-Contrast, היא הסדרה בשבילכם. הבהירות בסדרה הזו קטנה ל-800 ניטים, אבל הקונטרסט הוא 1,000,000:1. בנוסף גודל הפיקסל בסדרה זו קטן יותר ועומד על 1.2 מ”מ. מה שמתרגם למסך FHD בגודל 110 אינץ’, מסך 4K בגודל 220 אינץ’ או מסך 8K בגודל של 400 אינץ’.

    מה המחיר אתם שואלים? המחיר טרם פורסם, אבל כמובן שיהיה מדובר במחיר אסטרונומי כמעט כמו הקונטרסט של סדרת C.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן