fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • מאחורי השירים – חלק 2 – נטפליקס

    “מאחורי השירים”, סדרת הדוקו-מוזיקה בהנחייתו של הרישיקש הירווי (Hrishikesh Hirway), חוזרת לחלק שני. גם הפעם מצפים לנו ארבעה פרקים עם אומנים מגוונים מכל קשת המוזיקה העולמית.

    מאחורי השירים – חלק 2 - נטפליקס

    האומנים שמשתתפים בחלק השני הם דואה ליפה, The Killers, טראנט רזנור (סולן Nine Inch Nails) והזמרת המקסיקנית, נטליה לאפורקדה. כמו בחלק הראשון, הגיוון של בחירת האומנים של הרישיקש הוא מרשים מצד אחד, ואילו מהצד השני, קשה לי להאמין שמישהו יתחבר לכל הארבעה. אני חושב שמה שהגיוון הזה מראה לנו, זה את רמת ההשקעה ביצירת המוזיקה ורמת המעורבות הרגשית של האומן בשירים, שהם חוצים ז’אנרים. מעניין לראות את האמוציות, שהאומנים חווים כלפי השירים שלהם, בין אם זה שיר פופ קצבי, או בלדת מטאל מתוחכמת, בשני המקרים האומן מרגיש שהוא שם את הלב שלו ביצירה.

    מאחורי השירים – חלק 2 - נטפליקס
    נטליה לאפורקדה

    תהליך יצירת המוזיקה שנחשף בפנינו בפרקים הקצרים של הסדרה, הוא מרתק לצפייה. תהליך ההרכבה של השכבות השונות, שבסוף הופכות להיות מוזיקה, השלב שבו הכתיבה משתלבת, ועוצמת הרגש של האומן כלפי יצירתו, מועברים בסדרה בצורה כנה ויחד עם זאת מתומצתת. כמובן שאם יש לצופה חיבור לאומן המדובר, התהליך מעורר עניין רב יותר.

    טראנט רזנור

    עבורי הפרק המעניין ביותר בחלק השני, היה הפרק על טראנט רזנור והשיר “Hurt”. ידעתי שיש ביצוע של NIN לשיר, אבל אני מודה שמשום מה חשבתי, שדווקא הביצוע של ג’וני קאש הוא המקור. טראנט הוא אדם מוכשר ומרתק, אך גם בודד וחרדתי משהו. טראנט הוא זמר, כותב, מלחין ומפיק והוא הלחין פסקולים לסרטים וסדרות. בשנת 2010 טראנט זכה באוסקר על הלחנת הפסקול של “הרשת החברתית”, ואילו בשנה שעברה הוא זכה באמי על הלחנת הפסקול של “השומרים“. לאחרונה, התרשמתי מאוד מעבדותו בהלחנת הפסקול של “מאנק“.

    מאחורי השירים – חלק 2 - נטפליקס
    טראנט רזנור

    כשטראנט מדבר על גישתו ליצירת המוזיקה, ההתייחסות לנרטיב הסיפורי והאפקטים שבאים לבטא רעיון, קל להבין את החיבור שלו לתעשיית הלחנת הפסקולים. עבורי זה היה מבט מרתק לתוך ראשו של גאון. אני מעולם לא האזנתי למוזיקה של NIN, ובכנות לא רואה את עצמי עושה זאת גם עכשיו, ועדיין ברור לי שמדובר ביוצר מיוחד במינו.

    דואה ליפה

    אני מודה שגם הפרק של דואה ליפה, היה עבורי מהנה לצפייה, למרות חוסר החיבה שלי לז’אנר הפופ. בפרק הזה היה כייף לראות את האנשים מאחורי הקלעים, הכותבים, הנגנים, המפיקים. חדוות היצירה שלהם, הנפש האמנותית, וההנאה הכנה שלהם מעבודתם, היו פשוט מדבקים. היה גם מעניין לראות את הסיפור של דואה ליפה, מאז היותה ילדה, הכישרון והחלום שלה להיות זמרת כבר מגיל כל כך צעיר.

    מאחורי השירים – חלק 2 - נטפליקס
    דואה ליפה

    לסיכום, גם בחלק השני של “מאחורי השירים”, הרישיקש מספק לנו מבט מרתק על תהליך היצירה של שירים מצליחים מז’אנרים שונים. הראיונות כנים, והתהליך מפורק לשכבות רבות, שמייצרות יחדיו את המוצר הסופי, “הלהיט”. הפרקים קצרים וקלילים ומאפשרים להכיר את עולם המוזיקה מזוויות רבות.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן