fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • ויקטורי – נטפליקס

    “ויקטורי” או בשמו באנגלית “Space Sweepers”, הוא סרט פעולה ומדע בדיוני של הבמאי הקוריאני, סנג-הי ג’ו (Sung-Hee Jo). בתקופה שאין בה קולנוע ואין את שוברי הקופות מלאי האפקטים, האם הסרט הזה מצליח למלא את החלל? (מקווה ששמתם לב למשחק המילים)

    ויקטורי

    תקציר העלילה

    השנה היא 2092, החיים על כדור הארץ הם על סף הכחדה, האדמה חומצית ואין צמחייה בכלל. חברת UTS, בונה בית מרחף בחלל עבור האנושות כשלב ביניים עד לאכלוס מאדים. האוכלוסייה העשירה חיה לה באוטופיה המלאכותית בזמן שתושבי כדור הארץ מתפרנסים בעיקר מלשרת אותם.

    גם החיים בחלל מלאים סכנות, כאשר לוויינים ישנים וכו, הופכים להיות לזבל חלל המסכן את ספינות החלל. איסוף הזבל הזה הוא מקצוע רווחי וחבורות שלמות נאבקות על איסוף כל פיסה על מנת לקבל תשלום עליה. מכאן נובא שם הסרט באנגלית, “Space Sweepers”. השם בעברית, “ויקטורי” נובא משמה של ספינת החלל של גיבורי הסרט, חבורה של ארבעה אוספי פסולת חלל, הקפטנית יאנג, טאו הו, הטייס, טייגר פארק המכונאי והרובוט, המכונה “באבס”.

    באחד ממסעותיהם, החבורה מוצאת ילדה מבוקשת, שהיא למעשה רובוט אנושי, שקבוצת טרוריסטים רוצה להשתמש בה בתור פצצה. כעת החבורה, שאינה מפגינה מוסריות גבוהה במיוחד, צריכה להחליט האם למכור את הילדה.

    ויקטורי – נטפליקס

    נתחיל מהפן הטכני, לפי ויקיפדיה, תקציב הסרט עמד על כ-21 מיליון דולר. אני באמת לא מבין איך בתקציב הזה, סרט באורך של שעתיים ורבע, שפחות או יותר כולו CGI, יכול להראות כל כך טוב. הסרט כולל המון סצנות חלל מרהיבות, כולל קרבות מרובי חלליות, שלל פיצוצים, רובוטים וקרבות יריות למיניהם.
    רוב הסרט דובר קוריאנית, אך ישנם קטעים גם באנגלית ואפילו כמה משפטים ברוסית.

    ויקטורי – נטפליקס

    יש כאן ניסיון ברור לייצר סרט שהוא להיט על פי הנוסחה של השנים האחרונות, שהוכתבה בעיקר על ידי סרטי מארוול. חבורת השודדים היא אוסף של סטריאוטיפים, קשוחים אך רגישים, סטייל “שומרי הגלקסיה”. האקשן הוא מהיר ומגוון, יש גם ניסיון לשלב מעט הומור, אם כי לא מספיק לטעמי.

    ויקטורי – נטפליקס

    מבחינת העולם שעליו בנוי הסרט, אז הרעיון של חברה מסחרית שבונה עיר בחלל, הוא רעיון שהופיע גם בסרט “אליסיום” וגם ב”אליטה“. המנהל של החברה, הוא דמות מפוקפקת, כמו שקורה לא פעם בסרטים האלה. כך שגם בנקודה זו, אין כאן חידוש גדול. הילדה, המכונה דורותי, היא ניסיון לעשות משהו מקורי יותר, והיא בהחלט הכלי, שהכי מניע את העלילה ועוזר לנו לגלות צדדים נוספים בחבורת אוספי פסולת החלל.

    ויקטורי – נטפליקס

    בהשפעתה של דורותי, מתגבשים יחסים משפחתיים בחבורה. היחסים ששררו בחבורה לפני דורותי, דמו ליחסים של “דירת סטודנטים רווקים”. הם נהגו להעביר את זמנם במשחקי קלפים, בהם באבס היה תמיד מנצח, ובללכת מכות. השינוי הזה, אצל כל הדמויות, מראה את האופי והלב האמיתי שלהם, ואלו כנראה הרגעים הקסומים ביותר בסרט.

    ויקטורי – נטפליקס

    לסיכום, מצאתי את הסרט מהנה, ובהחלט התגעגעתי לסרטי מדע בדיוני עטורי אפקטים, האקשן מוצלח, הדמויות, גם אם הן סטריאוטיפיות, הן עדיין כיפיות. מצד שני מה שפוגם בסרט, זו העלילה הלא מספיק מקורית ומעניינת והעריכה, שגורמת לו להרגיש מעט מרוח. אני חושב שעם עריכה מוקפדת יותר, ניתן היה להגיע כאן לסרט מעניין ומוצלח יותר.
    הציון שלי: 7.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן