fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אחיות לצרה – נטפליקס

    “אחיות לצרה” הוא סרטו של הבימאי הארגנטינאי פבלו אגאורו – Pablo Agüero, שגם כתב את התסריט. זהו סרט תקופתי בעל מסרים מעניינים, אך האם הסרט עצמו עומד ברמה של מסריו?

    אחיות לצרה – נטפליקס

    תקציר העלילה – אחיות לצרה

    הסרט מתרחש במחוז הבסקי בספרד בשנת 1609. הגברים של האזור הם מלחים ובתקופה הזו של השנה הם כולם נמצאים בהפלגות. השופט רוסטגו מהאינקוויזיציה, מונה בידי המלך פיליפ ה-3, למגר את תופעות הפגניים. השופט ופמלייתו מסתובבים במחוז ומאשימים נשים שונות בהיותן מכשפות, ושורפים אותן על המוקד.
    השופט אובססיבי בנוגע לטקס “השבת של המכשפות”, טקס שבו הן רוקדות עבור השטן ומזמנות אותו. בפתיחת הסרט השופט ופמלייתו מגיעים לכפר, שהגבר היחיד שנותר בו, לאחר שכולם הפליגו, הוא הכומר המקומי. חמש נערות מהכפר מואשמות בהיותן מכשפות. הן נלכדות ומושלכות לצינוק, הן נלקחות לחקירה בידי השופט אחת אחת, שם הוא מנסה להוציא מהן מידע על הטקס השטני, שהן ערכו לטענתו.
    אנה, לוקחת על עצמה את ההנהגה ורוקמת תכנית להציל את הבנות מידיו האכזריות של השופט.

    אחיות לצרה – נטפליקס
    אנה (מגולמת על ידי Amaia Aberasturi)

    הסרט כולל אקספוזיציה קצרה, וכמה דקות בסרט הבנות נתפסות באכזריות בידי שומריו של השופט ומושלחות לתוך הצינוק, בלי שהוסבר להן כלל במה הן מואשמות. בכל פעם שהשומרים נכנסים לצינוק לקחת את אחת הבנות, הם צורחים עליהן שיעמדו עם הפנים אל הקיר, מכיוון שהם פוחדים שהבנות יכשפו אותם במבטיהן.

    אחיות לצרה – נטפליקס
    השופט מתגנב להביט באנה בלילה

    ליבו של הסרט הוא בחקירת הבנות בידי השופט, שחוקר אותן אחת אחת. בכל פעם שאחת הבנות חוזרת מהחקירה, הן מנהלות שיחה בניסיון להבין במה הן מואשמות וכיצד עליהן לנהוג.
    הפער בין הבנות לשופט, הוא כמו יום ולילה. הבנות מלאות בשמחת חיים, למרות הפחד והידיעה שאולי הן קרובות אל מותן. גם בשיא הכאב והפחד שלהן, הן מסוגלות לראות את האירוניה של מצבן ואת הטמטום של השופט. הקלילות הזו של הבנות, מאפשרת שילוב של הומור ורוח נעורים בסרט הזה, וזו אחת מנקודות החוזקה שלו.
    השופט כל כך פוחד מהטקסים המוזרים האלה, שהם כנראה פרי דמיונו, וזה מצחיק מאוד את הבנות. הבנות לוקחות את זה לקצה וממש מרימות הצגה שלמה, ששואלת לא מעט השראה מ”מגרש השדים”.
    השופט מנצל את המצב שכל הגברים של הכפר לא נמצאים, הבנות מבינות שאם הגברים יחזרו, הם יוכלו להילחם בו ולכן מבינות שהסיכוי היחיד שלהן הוא למשוך זמן.

    אחיות לצרה – נטפליקס

    אנה, היא המובילה של הבנות והיא מבינה שעל מנת למשוך את הזמן עליה לתת לשופט בדיוק את מה שהוא רוצה, הוכחה לכך שהטקס שלו אכן קיים ושזה אפילו יותר מופרך ממה שהוא חושב. הבנות ממציאות סיפור לכל אחת, ואנה היא הדמות המרכזית, היא המכשפה והאחראית לטקס.

    דמות השופט

    דמות השופט מייצגת את גווני הכיעור השונים של האדם, אני זיהיתי שלוש רמות שונות של הכיעור. תחילה המיזוגיניה, שנאת הנשים, השופט אובססיבי כלפי טקס הפיתוי של המכשפות כלפי לוציפר/השטן. הוא רוצה לדעת כל פרט ופרט. לדעתי שקוף מאוד שהוא מקבל הנאה מינית מכך, וכנראה חולם להיות לוציפר בעצמו כדי שהמכשפות ירקדו בשבילו. בסצנה בה מכינים את אנה לטקס והיא ערומה, הוא מתקרב אליה ואומר שלוציפר בוחר את המכשפות שלו כך שהן יהיו נעות ועדינות. השופט חושק באנה, והעוזר שלו קורא לו שלוש פעמים להתרחק. אם העוזר לא היה שם, כנראה שהשופט היה נכנע ליצרו. בגישה למיניות יש הבדל תהומי נוסף בין הבנות לשופט. הבנות מדברות על מיניות בפתיחות ויודעות להשתמש בכך לטובתן, בעוד השופט כמובן רואה בכך חטא חמור.

    אחיות לצרה – נטפליקס
    השופט סועד עם פמלייתו והכומר המקומי

    הרמה השנייה היא הדת. השופט הוא הנציג של הדת, שתחת חסותה הוא יכול לעשות כל מה שבא לו, בשם המלחמה בשטן. הדת מאפשרת לעשות מעשים נוראים כל עוד מעשים אלה נעשים במטרה לגבור על השטן. כל מה שהשופט צריך לעשות זה להגיד, אלה מכשפות והן משרתות את השטן, וגם הכומר המקומי, שכנראה מכיר את הבנות כל חייו, משוכנע שזה בסדר לשרוף אותן.

    אחיות לצרה – נטפליקס
    הכומר המקומי

    הרמה השלישית היא יצר הפחד והרצון להרוג כל דבר שלא מובן לאדם (בעיקר לגבר הלבן). המכשפות הן משהו שיכול להיות איום במוחו של השופט, לכן צריך להרוג אותן לפני שהן יתקפו חזרה. הסרט עושה עבודה נהדרת בלהדגיש את הצדדים המכוערים האלה באדם ובעיקר בגבר הנוצרי.

    אחיות לצרה – נטפליקס

    הפן הטכני

    המאפיין הבולט של הסרט זו העריכה ההדוקה, האקספוזיציה קצרה מאוד, ואנחנו למדים על הדמויות תוך כדי התקדמות העלילה. רמת המשחק מעולה לטעמי, גם בבנות המבריקות, הציניות והחזקות וגם בצד השופט ועוזריו, חמורי הסבר והמאופקים. אספקט טכני אחד שפחות מובן לי, הוא הבחירה בצילום הסרט ביחס של 1.66 : 1, מה שמשאיר שוליים ריקים בצידי התמונה.

    הבעתיות בסרט

    הסרט עורר בי לא מעט מחשבות, והוא עושה עבודה נהדרת בלהעביר את רעיון המאבק בין הגבר המיזוגן, הדתי החשוך, והכוחני שרוצה להרוג כל מה שהוא לא יכול לשלוט בו, לבין נערכות הכפר המשוחררות והחופשיות. יחד עם זאת, הסיפור עצמו פשוט לא מספיק מעניין, ולא עומד ברמה של המסרים והדמויות. לכן לטעמי, מי שאוהב קולנוע מונע בידי סיפור ועלילה, לא ייהנה מהסרט.

    סיכום

    אחיות לצרה – נטפליקס

    “אחיות לצרה” הוא סרט על נשים חזקות ומתקדמות וגברים חשוכים ופחדניים. הסרט עושה עבודה נהדרת בלהעביר את הפערים האלה, המשחק משובח והעריכה מוקפדת. יחד עם זאת, אם לשפוט את הסרט לא לפי המסרים ודרך העברתם, אלא בתור סיפור, כאן הסרט פחות עבד מבחינתי. בכל זאת, זהו סרט מעורר מחשבות, שעשוי בצורה מקורית ומעניינת.
    הציון שלי: 7.5/10.

    (טריילר מדובב לאנגלית, אני כמובן צפיתי בסרט בשפת המקור)

    https://youtu.be/f5spjUuviok
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן