fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אהבה ומפלצות – נטפליקס

    מהמפיקים של הלהיט “דברים מוזרים” מגיעה קומדיית אימה אפוקליפטית חדשה בשם “אהבה ומפלצות”. זמין עכשיו באפליקציית נטפליקס הקרובה לכורסתכם. אז האם מגע הקסם של המפיקים יצליח לייצר להיט נוסף?

    אהבה ומפלצות

    תקציר העלילה

    לפני 7 שנים התרחשה אפוקליפסת מפלצות, בה מפלצות ענק השתלטו על כדור הארץ. האנושות התחלקה לקבוצות קטנות שחיות בבונקרים. ג’ואל (דילן אובריאן) היה נער צעיר ומאוהב באיימי (ג’סיקה הנוויק). כשהאסון התרחש, הם הופרדו וג’ואל חיי בקומונה בה לכולם יש בני זוג חוץ ממנו. ג’ואל אחראי על תיקון הרדיו, והכנת מרק המינסטרונה. הוא רוצה להיות אמיץ ולעזור לקומונה להתמודד עם איום המפלצות, אך הוא קופא מפחד בכל פעם שרגע האמת מגיע.

    לאחר שג’ואל מצליח במקרה לאתר את הקומונה של איימי ברדיו, הוא מחליט שנמאס לו לפחד והוא רוצה לצאת אליה ולחדש את אהבת הנעורים שלהם. חברי הקהילה אוהבים את ג’ואל, ולמרות שהם יתגעגעו למינסטרונה שלו, הם מאחלים לו הצלחה במסעו. וכך ג’ואל יוצא למסע לחצות ברגל 136 ק”מ בשטח רווי מפלצות על מנת להגיע לאהובתו. בדרך הוא פוגש זוג שורדים מיומנים, כלב שובה לב, ורובוטית עם אינטליגנציה ריגשית גבוהה, אך בעיית טקט.

    אהבה ומפלצות – נטפליקס
    מינו מלמדת את ג’ואל איך לירות

    ז’אנר הסרטים האפוקליפטיים פופולרי ומגוון מאוד, מסרטי אימה, הישרדות, קומדיות ואפילו סרטי אנימציה. נראה שכל כך ברור לכולנו שאנחנו על זמן שאול פה, שהשאלה היחידה שנשארת היא איך? אסון טבע, זומבים, חייזרים, מחלה, או כמו בהצעה של “אהבה ומפלצות”, בידי מפלצות.

    בעוד בהרבה סרטים אפוקליפטיים, שאלת ה”איך זה קרה?”, נמתחת לאורך כל הסרט, ואז נגמרת באכזבה ולא פעם גם בכלל לא נענית. כאן מספרים לנו מה קרה מיד על ההתחלה, ובכך הסרט כבר מרוויח כמה נקודות אצלי.

    אז מהו בעצם “אהבה ומפלצות”?

    הקומדיה

    קודם כל זהו סרט מסע קומי, הוא חמוד ומשעשע לאורך כל הדרך, ואפילו באמת מצליח להצחיק לפרקים. בכל האינטראקציות של ג’ואל עם הדמויות שהוא פוגש יש הרבה הומור, החל מהמפגש שלו עם הכלב “בוי”, שהופך להיות לבן הלוויה החמוד והנאמן שלו.

    אהבה ומפלצות – נטפליקס
    ג’ואל ובוי

    בהמשך ג’ואל פוגש את קלייד (מייקל רוקר, בתפקיד נפלא) ומינו הילדה. קלייד הוא שורד מיומן, מינו היא ילדה בת 8 והמשותף לשניהם הוא, ששניהם חושבים שלג’ואל אין שום סיכוי לשרוד. לאחר שהם מצילים אותו, ג’ואל עובר מסע אימונים עם לא מעט התבדחויות על חשבונו, אך בסופו הוא מוכן להמשיך בדרכו לאיימי, כשהוא מלווה בבוי.

    אהבה ומפלצות – נטפליקס
    קלייד ומינו

    המפגש הנוסף של ג’ואל בדרך הוא עם הרובוטית בעלת האינטליגנציה הרגשית, Mav1s (ה-1 הוא לא שגיאת כתיב). גם המפגש הזה הוא מלא בהומור וגם כולל סצנה מרגשת.

    אהבה ומפלצות – נטפליקס
    ג’ואל ו-Mav1s

    כך שההומור משולב לכל אורך המסע של ג’ואל, מעבר לרעיון הכללי של נער חנון ופחדן, שיוצא להילחם במפלצות בדרך לאהובתו, שהוא משעשע בפני עצמו.

    הסרט מתויג בנטפליקס בתור “סרטים לכל המשפחה”, הרבה מההומור בסרט והתמימות שלו אכן מרגישים, שהם מתאימים לכל המשפחה, הבעיה היא החלק של האימה.

    האימה

    ז’אנר המפלצות או החייזרים שאב השראה רבה לאורך השנים מעולם החי, בעיקר החרקים והדו-חיים. מה לעשות שאם מסתכלים עליהם בהגדלה, הם מפחידים בטירוף. מה שעשו כאן זה לא לשאוף השראה, אלא פשוט לקחו את אותם היצורים והגדילו אותם. ההסבר כיצד זה קרה נמסר לנו בתחילת הסרט. אומנם יש משהו משעשע בתוצאה המתקבלת, אבל אני חייב להודות שהיו לא מעט רגעים שהיו מפחידים, בעיקר כמה רגעי jump scare.

    אהבה ומפלצות – נטפליקס

    כך שאני ממש לא בטוח עד כמה הסרט הזה יתקבל בברכה על ידי כל המשפחה, כפי שנטפליקס טוענים, ראו הוזהרתם.
    ה-CGI בסרט מושקע ורוב המפלצות מגניבות בטירוף, כך גם רוב סצנות המאבקים מולן. דווקא קרב הסיום, לא אספלייר את הפרטים כאן, היה מעט מאכזב גם מבחינת הוויזואליות וגם מבחינת האקשן.

    ההשפעות

    “אהבה ומפלצות” שואבת השראה מהמון סרטים בז’אנר. רואים את ההשפעה כאן של “דברים מוזרים”, השימוש בנער חנון ופחדן בתור גיבור ראשי, שהוא למעשה אנטי גיבור, לגמרי עובד גם כאן.

    בנוסף, הסרט הזכיר לי מאוד את “זומבילנד” המצוין, שאני מאוד אוהב, את שני חלקיו. כמו ב”זומבילנד”, יש כאן את השילוב של קומדיה המסופרת מנקודת מבט של נער חנון, שמחפש אהבה בעולם פוסט-אפוקליפטי. עוד נקודת דמיון היא המדריך למלחמה במפלצות שג’ואל מכין, כמו קולמבוס מ”זומבילנד”.

    אהבה ומפלצות – נטפליקס

    השפעה בולטת נוספת היא מסדרת האנימציה “הילדים האחרונים בעולם”, שהבן שלי צפה בה בהנאה רבה. גם שם יש ילדים/נערים שנלחמים במפלצות מופרעות לחלוטין, והדמות הראשית מייצרת מדריך שמתאר כיצד יש להילחם מול כל מפלצת. הסדרה גם כוללת המון הומור, ומערכות יחסים מצחיקות בין הדמויות.

    אלה הן ההשפעות שהיו בולטות עבורי, אבל אני בטוח שיש עוד לא מעט קווי דמיון שניתן למצוא לסרטים וסדרות נוספים בז’אנר.

    סיכום

    אהבה ומפלצות – נטפליקס

    לסיכום, “אהבה ומפלצות” מגיע מהמפיקים של להיט האימה הקומית הגדול בשנים האחרונות, “דברים מוזרים”. החברה האלה ללא ספק יודעים מה הם עושים, רמת הכיפיות, ההומור, האקשן המהוקצע וערכי ההפקה הגבוהים, כולם נמצאים כאן. זהו סרט מצחיק, עם דמויות חמודות ומשעשעות וכלב, שאי אפשר לעמוד בפניו. כמו “דברים מוזרים”, הסרט נוטף תמימות ומעט ילדותיות, כך שאם זה משהו שמפריע לכם, יכול להיות שזה לא הסרט בשבילכם. עבורי, הסרט היה הנאה צרופה לכל אורכו.
    הציון שלי: 8/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן