fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    הפעם הגיע אלי לסקירה רמקול אלחוטי של חברת Triangle הצרפתית, מדגם AIO3. זהו רמקול שכולל Bluetooth, Wifi וכולל גם כניסה אופטית וכניסת AUX.

    לאחרונה סקרנו את הרמקולים המוגברים מבית Triangle, ה-Elara LN01A, עלות המוצרים דיי דומה, ולכן היה לנו מעניין להשוות מה מקבלים תמורת הכסף בשני המקרים.

    אנחנו מודים ל-Audio Expert, היבואן של Triangle בישראל, על כך ששלחו לנו את הרמקול הזה לצורך הסקירה.

    Triangle AIO3

    השורה התחתונה

    רמקול אלחוטי מעוצב, קל לשימוש ונשמע מעולה

    מה אהבנו
    • עיצוב ואיכות בנייה של מוצר פרמיום
    • קל לתפעול, אפליקציית שליטה ידידותית
    • חתימה הסאונד של Triangle, מיד רך, נקי ומרגש
    • בס ודינאמיות מפתיעים ביחס לגודל הרמקול
    נקודות לשיפור
    • זמן הדלקה והתחברות לרשת ה-WiFi דיי ארוך
    • אפליקציה לא תומכת במצב landscape
    • לא הצלחתי לנגן תכנים דרך כניסת ה-USB


    אם אתם מעדיפים סקירות וידיאו, הנה סקירת הוידאו המלאה שלנו:

    העומד למבחן: Triangle AIO3

    רמקול ה-AIO3, הוא למעשה מערכת סטריאו בתוך קופסה יחידה. ה-AIO3 כולל בתוכו ארבעה דרייברים, שני טוויטרים בגודל אינץ’ אחד ושני וופרים בגודל 3.9 אינץ’, כלומר כביכול שני רמקולים צמודים.

    ה-AIO3 תומך ב-Bluetooth AptX v4.2, בנוסף יש חיבור רשת ותמיכה ב-WiFi, כניסה אופטית, כניסת AUX וכניסת USB. ההגברה המובנת ב-AIO3 הינה בעוצמה של 45W ל-8 אוהם.

    ה-AIO3 מגיע עם אפליקציית שליטה, שיכולה לשלוט במספר מוצרים מבית Triangle ובכך למעשה לייצר פתרון Multi-room. ההשקעה באפליקציה מרמזת לטעמי על כך שנראה מוצרים תומכים נוספים מהחברה בקרוב.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing:

    ה-AIO3 הוא מוצר מלא בשיק, הגימור שקיבלנו לסקירה שייך למהדורת ה-Limited והוא מכונה Emerald Blue. תיבת הרמקול עשויה מאלומיניום, שהוא קריר ונעים למגע.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    שילוב הצבעים הוא אלגנטי. אהבתי מאוד את הלוח העליון של התיבה עם הכיתוב של הדגם. המשקל של הרמקול הוא כ-5 ק”ג, ביחד עם הגודל של הרמקול, התחושה הנוצרת היא של מוצר פרמיום בקטגוריית המוצרים האלה ולא משהו מצועצע.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    בחלק התחתון של המכשיר נמצאים כפתורי השליטה שכוללים את ההדלקה, מעבר הכניסות וקביעת עוצמת הניגון. סדרה של נורות לד בחלק השמאלי מראות את עוצמת הניגון כרגע, נורה אחת לעוצמה נמוכה ושלוש לגבוהה. בנוסף נורת הלד בפינה השמאלית דולקת בצבע שונה כתלות בכניסה הנבחרת.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    במהדורת ה-Limited תוכלו למצוא גם את גימור ה”חרדל צהוב” ואילו במהדורה הרגילה, תוכלו לבחור בגימור שחור, אפור, כחול או ירוק.
    בתחתית הרמקול ישנן רגליות לבידוד מהמשטח עליו הרמקול יונח.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    בחלקו האחורי של הרמקול תוכלו למצוא את שלל הכניסות, את כפתור ה-connect שמשמש לחיבור הרמקול לרשת ה-WiFi בפעם הראשונה, וכפתור ה-reset שמאפס את ההגדרות של הרמקול.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    איכות הבניה והעיצוב של ה-AIO3, הינם מרשימים ומשדרים מוצר פרמיום.

    חיבור ראשוני ושימושיות

    הנה מדריך מצולם קצר שהכנתי על חיבור הראשוני:

    ברגע שתחברו את ה-AIO3 לחשמל ותדליקו אותו, הוא כבר מוכן לתפקד בתור רמקול Bluetooth (אל תשכחו להעביר לכניסה המתאימה), אבל על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו, מומלץ לחבר את ה-AIO3 לרשת הביתית שלכם.

    חיבור ה-AIO3 לרשת הביתית יכול להתבצע בשני אופנים, בחיבור קווי או דרך ה-WiFi. על מנת לחבר את הרמקול ל-WiFi, יש להוריד תחילה את אפליקציית השליטה, שזמינה לאנדרואיד ו-iOS ונקראת Triangle AIO. לאחר שנכנסים לאפליקציה יש לבחור בהוספה של מכשיר. בשלב זה יש ללחוץ על כפתור ה-connect בגב ה-AIO3. לחיצה זו גורמת לרמקול לייצר רשת WiFi, ברגע שתחברו את המכשיר הנייד שלכם לרשת זו, תוכלו לשלוח את הסיסמא של ה-WiFI שלכם אל הרמקול באמצעות אפליקציית השליטה. בסיום התהליך הרמקול יהיה מחובר ל-WiFi. כמובן שאת התהליך צריך לעשות רק בפעם הראשונה, וה-AIO3 יזכור את הרשת שלכם בכל הדלקה שלאחריה.

    כשה-AIO3 נדלק ומתחבר לרשת ה-WiFi, יש דיווח קולי על כך שהרמקול מחובר ומוכן. זמן ההדלקה והחיבור של הרמקול לרשת הוא דיי ארוך ואני תוהה אם הכוונה של היצרן היא שהרמקול צריך להיות דלוק תמיד.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    ה-AIO3 מגיע עם שלט קטן שמאפשר פונקציונליות בסיסית, אך כמו רוב המוצרים החכמים המודרניים רוב השליטה נעשית באמצעות האפליקציה.

    אפליקציית השליטה

    בכל מוצר אודיו מודרני, שמגיע עם אפליקציית שליטה, נוחות וקלות השימוש באפליקציה הופכים להיות לפרמטר קריטי בחוויית השימוש במוצר. מוצר שנשמע טוב, אבל האפליקציה שלו קורסת ואינה שמישה, פשוט לא יאפשר למשתמש ליהנות מאיכות הסאונד שלו.
    אפליקציית השליטה של ה-AIO3, משמשת להגדרת הרמקול (או הרמקולים אם יש לכם כמה מוצרים תומכים) ולהזרמת המוזיקה משירותי המוזיקה הפופולריים: Spotify, Deezer, Tidal ו-Qobuz.

    תהליך שיוך החשבון שלכם בשירות ההזרמה פשוט ביותר, בוחרים בשירות, מכניסים את שם המשתמש והסיסמא, וכל המוזיקה שלכם והמוזיקה הזמינה בשירות הופכת להיות לנגישה עבורכם. במקרה של Spotify, ה-AIO3, תומך ב-Spotify Connect, כך שתוכלו להזרים אליו תכנים ישירות מתוך אפליקציית Spotify.

    המראה של האפליקציה הוא מודרני ונקי, וחוויית השימוש היא ידידותית ופשוטה. בהשוואה לאפליקציות של BlueOS או Naim, האפליקציה של Triangle מרגישה מעט פשטנית יותר. בנוסף, ישנה תחושה קלה של מוצר לא מוגמר, למשל אין תמיכה במעבר למצב landscape, כלומר לא משנה כמה תסובבו את הטלפון או הטאבלט שלכם, האפליקציה לא תשנה את המיקום והיחס שלה.

    בדקתי את האפליקציה על גבי ה-iPad שלי ועל גבי טלפון האנדרואיד שלי, ה-LG V20. בשני המקרים היא פעלה באופן חלק ולא נתקלתי בבעיות מיוחדות. דבר מוזר אחד ששמתי לב אליו היה שאפשרות האקוולייזר, המאפשרת לכוון את ה-bass וה-treble, משום מה קיימת רק ב-iOS ואינה קיימת באנדרואיד.

    לעומת זאת, באנדרואיד אופציית ה-EQ חסרה.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3


    לסיום, יכולת מגניבה שיש באפליקציה זה לשנות את האות שנשלח אל הרמקול, בין אם סטריאו, או רק ערוץ ימין או שמאל. זה יכול לאפשר לכם להשתמש בשתי יחידות של AIO3, כסטריאו אמיתי על ידי שליחה של ערוץ ימין לאחד מהם ושמאל לשני.

    מבחן ההאזנה

    מבחן ההאזנה שלי ל-AIO3 כלל האזנה למוזיקה ב-Bluetooth וב-Wifi, בשני המקרים התכנים הוזרמו מ-iPad דרך שירות Tidal. בנוסף בחנתי חיבור של ה-AIO3 לטלוויזיה ב-Bluetooth וניגון הופעה מנגן 4K Bluray בחיבור אופטי.

    לגבי ניגון תכנים מהתקני USB, ניסיתי לחבר כונן נייד של WD, ו-DiskOnKey ג’נרי, בשני המקרים לא הצלחתי ל-AIO3 לגלות את התכנים ולנגן אותם. אם היכולות הזו היא קריטית עבורכם, מומלץ להגיע עם הכונן שלכם לאחת החנויות, שמשווקות את ה-AIO3 ולנסות טרם הרכישה.

    רושם כללי

    זהו המוצר השלישי של חברת Triangle שיוצא לי לסקור, אחרי ה-LN01A והרמקולים המדפיים Borea BR03. אני חושב שלכל שלושת המוצרים האלה יש קו סוני משותף והקו הזה הוא המיד הנקי, האיזון והרגש. חתימת הסאונד של טריאנגל נשמרת בין כל המוצרים הללו, כמובן שלצד ההבדלים הנובעים מכך, שמדובר על מוצרים מסוגים שונים (רמקול אלחוטי, זוג רמקולים מוגברים ורמקולים פאסיביים).

    רמקול אלחוטי לרוב מכוון לקהל יעד, שיעדיף נוחות ועיצוב על פני סאונד. עם ה-AIO3 יש תחושה של רמקול, שלמרות היותו רמקול אלחוטי, היצרן נתן חשיבות רבה לכיצד הוא נשמע. הסאונד של ה-AIO3 כולל מיד נקי, הפרדה טובה, פיזור סאונד רחב ופרזנטציה מרגשת. קולות נשמעים נקיים וברורים ואפילו הבס, אם כי לא עוצמתי ועמוק, עדיין מפתיע ביחס לגודל הרמקול.

    נקודת החולשה העיקרית בסאונד של ה-AIO3 זו הבמה וה-imaging (היכולת למקם כלים בתוך הבמה). אומנם ה-AIO3 מורכב משני רמקולים, אבל הם צמודים ולא באמת יכולים לייצר חלל בו צלילים מגיעים אל המאזין משני כיוונים. הכיווניות של הסאונד מאוד ברורה. יחד עם זאת, פיזור הסאונד של ה-AIO3 והיכולות שלו למלא חלל הרשימו אותי.

    האזנה דרך Bluetooth

    פתחתי בחיבור ה-Bluetooth, וניגנתי את יצירת המופת Cold Little Heart של Michael Kiwanuka. כמובן בגרסת האלבום המלאה. קולו של מייקל נקי ומלטף, שירת הליווי מופרדת בצורה טובה משירתו של מייקל. מקצב הבס משולב נכון ובצורה מאוזנת, ולמרות שהוא לא עמוק מספיק, השילוב המאוזן מעביר בצורה מרגשת את מהות היצירה המופלאה הזו. בפריטת הגיטרה הרגשתי חוסר פירוט קל..

    הזרמה דרך WiFi

    חיברתי את הרמקול לרשת הביתית באמצעות WiFi, וחיברתי את האפליקציה לחשבון ה-Tidal שלי. להשתמש ב-AIO3 כרמקול BT בלבד, אינו מנצל את הפוטנציאל המלא של המוצר הזה. בהזרמה דרך הרשת מקבלים סאונד נקי, דינאמי ומפורט יותר, מה שמאפשר גם להגיע לעוצמות שמע גבוהות יותר.

    פתחתי עם קצת ג’אז רך, September in Montreal של Anne Bisson. פרזנטציה מפתיעה ברמת הניקיון שלה, התיפוף בשיר חסר מעט עומק, אך משולב בצורה מאוזנת וכן מרגיש פאנצ’י.

    ב-Remembering של אבישי כהן, ה-AIO3 מצליח להוציא דינאמיות מפתיעה, שחזור הסאונד של הפסנתר והדאבל בס של אבישי ראוי להערכה.

    המשכתי להתרגש מהסאונד הנקי והמאוזן של ה-AIO3 גם ב-Midnight Blues של Snowy White, הגיטרה מפורטת וצלולה ומשתלבת נהדר עם הבס, הפרזנטציה הכללית של היצירה מלאה ברגש, רכות ואיזון.

    אם כבר לרגש, אז הייתי חייב להמשיך עם The Lord של סופי זלמני. כאן הרגשתי חוסר פירוט קל בלחישה של סופי, בצד החיובי ההפרדה בין השירה, הגיטרה ובהמשך גם הכינורות מעולה, רוב הרגש והמהות של השיר נתפסים בצורה מרשימה ב-AIO3. בסולו הסיום פריטת הגיטרה חדה בצורה מרשימה והכינורות נקיים להפליא.

    אז במוזיקה מלודית ומרגשת, ה-AIO3 הראה שהוא מוצר אמיתי של Triangle. הוא מרגש ומפתיע מאוד ברמת הניקיון שלו, אבל איך הוא יתמודד עם מוזיקה דינאמית יותר?

    בשיר Birds של Dominique Fils-Aimé, מקצב הבס מפגין עומק מרשים. הנקישה, שהיא חלק מהמקצב ברורה ונקיה. ה-AIO3 משלב את קולה של דומיניק בצורה מאוזנת ונכונה עם מקצב הבס הדינאמי.

    עברתי לשני קטעי מוזיקה אלקטרונית מאתגרים, תחילה Recognizer של Daft Punk. ה-AIO3 מעביר את האנרגטיות והמורכבות של היצירה בצורה מפתיעה, יחד עם זאת, הדינאמיות מוגבלת ושכבת הבס הקבועה והעמוקה בשיר פחות מורגשת.

    לעומת זאת ב-Make Us Stronger של Ghost Rider, מקצב הטראנס עוצמתי ונקי. היצירה הזו דיי לוקחת את ה-AIO3 לקצה, אבל הוא מפגין רמת ביצועים מפתיעה בהחלט.

    ב-River של Ibeyi, הבס הדוק ופאנצ’י וההפרדה והאיזון נהדרים, הווקל נקי ופיזור הסאונד ממלא את חלל ההאזנה. יחד עם זאת, ביצירה זו הסאונד הרגיש לי מעט רזה.


    אחרי הדינאמיות המפתיעה בחרתי להירגע קצת עם יצירת הפסנתר האהובה עלי, The Tree של רוי מסנה. הפסנתר מרגיש נקי, הגבוהים מצלצלים, אולי טיפה יותר מדי, והגוף של הפסנתר מרגיש מלא בצורה מפתיעה. ברגע השיא של השיר, כאשר כלים נוספים מצטרפים, ה-AIO3, שומר על הפרדה ואיזון ראויים.

    לאורך כל המבחן התיאור של נקי ומאוזן, חזרו על עצמן, כיוון שאלה הם המאפיינים הבולטים של ה-AIO3. מצאתי את הביצועים של ה-AIO3 מפתיעים מאוד ביחס לסוג המוצר, הגודל והמחיר. יחד עם זאת, מה שה-AIO3 אינו מצליח לייצר זו תחושת הפרדת הערוצים, אין את הבמה שבה חלק מהכלים מגיעים מימין וחלק משמאל. שני השירים האחרונים בחלק הזה של המבחן מדגימים זאת.

    ב-You and Your Friend של ה-Dire Straits, הפתיחה כוללת הפרדת ערוצים של הגיטרה, ה-AIO3 אינו מצליח להעביר זאת, אך יחד עם זאת הפרזנטציה רכה ונעימה, קולו של מארק ברור, מפורט ושילוב הגיטרה מרשים.

    ב-Old Love של אריק קלפטון מההופעה האקוסטית, ה-AIO3 מציג הפרדה ראויה בין הגיטרה והפסנתר, אבל אינו מצליח להעביר בצורה מורגשת את המרחק בין הגיטרה והפסנתר על גבי הבמה. קולו של קלפטון ביצירה הוא מפורט ומלטף.

    מבחינת עוצמת הניגון, הצלחתי להגיע לרמות של כ-87dB בחלל ההאזנה שלי, אך אם אתם לא רוצים להביא את הרמקול לקצה, ולהשאיר אותו באזור שבו נוח לו לנגן והוא מפגין את מירב היכולות שלו, הייתי נשאר באזור ה-80dB איתו.

    טלוויזיה בחיבור Bluetooth

    אם תציבו את הרמקול בסלון שלכם, תוכלו לחבר את הטלוויזיה שלכם אליו ולהשתמש בו בתור סאונדבר סטריאו. זהו כמובן אינו השימוש העיקרי שה-AIO3 תוכנן עבורו. הדיבור ברור ויש עומק לסאונד, גם פיזור הסאונד בחלל הוא טוב. כך שתלוי באיכות השמע במסך שלכם, יכול להיות שתקבלו סאונד עדיף ב-AIO3.

    יחד עם זאת, הרוחב הקטן של הרמקול מגביל אותו בלייצר בימת סאונד רחבה, והוא אינו מצליח לשחזר את המיקום השונה של האובייקטים. הקטע שמשמש אותי לבדיקה זו הוא קטע הפתיחה בסדרה “דברים מוזרים”, מיד לאחר הפתיח בפרק הראשון, ישנה סצנה בה טלוויזיה פועלת בחדרו של השריף בזמן שהמצלמה נעה בחדר. הציפייה שלי כאן היא להרגיש את הסאונד מהטלוויזיה בחדר משתנה ביחס לתנועת המצלמה. ה-AIO3 אינו מצליח לשחזר את האפקט.

    בפרק 8 בעונה 3 של “דברים מוזרים” מפלצת ענקית פורצת לתוך קניון ומנסה לאכול את חבורת הילדים. כאן אני בוחן את הדינאמיות הקולנועית של הרמקול. בעוד במבחן המוזיקה ה-AIO3 הפתיע מאוד ביחס לגודלו, במבחן הקולנוע (במיוחד בחיבור ה-BT) הדינאמיות אינה מספקת. הדריכות של המפלצת והצעקות שלה, חסרות עוצמתיות.
    אם שיפור הסאונד הקולנועי, היא העדיפות הראשונה שלכם, סאונדבר יתן לכם תוצאה טובה יותר, במיוחד אם יש לו סאבוופר.

    חיבור אופטי

    סיימתי את מבחן ההאזנה על ידי בחינה של הופעה חיה שנוגנה בנגן ה-4K Bluray שלי, Panasonic UB820, שחובר בכבל אופטי אל ה-AIO3. בחרתי בהופעה של Beth Hart מה-Royal Albert Hall בלונדון.

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    בחנתי את השיר Baddest Blues, השיר נפתח בשירה של בת’ המלווה בפסנתר בלבד. קולה של בת’ נקיף עוצמתי וכולל ניואנסים רבים. הפסנתר עדין אך בעל נפח ומשולב יפה. בהמשך השיר מצטרפים הגיטרה והתופים. כאן מורגש חוסר בבימה רחבה, וה-AIO3 מתקשה לשחזר את המרחק הפיזי בין הכלים. בכל זאת ההפרדה ראויה והקול של בת’ נשאר נקי וברור גם על רקע הכלים המרובים.

    השוואה מול ה-Elara LN01A

    למרות שמדובר במוצרים שונים במהותם, אם אתם מחפשים מערכת סטריאו מודרנית ונוחה ברמת כניסה, שני המוצרים הללו, ה-AIO3 וה-LN01A יכולים להיות פתרון טוב בטווח המחיר של 2000-2500 ש”ח. בעוד ה-AIO3 הינו מערכת שלמה בקופסה אחת ומגיע גם אם יכולת הזרמה דרך WiFi ואפליקציית שליטה, ה-LN01A אלה זוג רמקולים מוגברים עם Bluetooth ושלל כניסות נוספות (כניסה אופטית ואפילו כניסת פונו לפטיפון), אבל ללא יכולת WiFi או אפליקציה.
    היתרון של ה-LN01A הוא בכך שמדובר בשני רמקולים נפרדים ולכן הם יכולים לייצר בימת סטריאו אמיתית ורחבה, בנוסף אפשר להמשיך ולשפר את הסאונד שלהם על ידי הוספה של נגן חיצוני, סאבוופר ופטיפון. לעומת זאת, ה-AIO3 הינו פתרון קטן ונייד יותר, שאפשר בקלות להתקין אותו גם במטבח, חדר שינה וחללים קטנים.

    סיכום

    סקירה לרמקול אלחוטי Triangle AIO3

    ה-Triangle AIO3 הוא רמקול אלחוטי מעוצב ומודרני. ה-AIO3 מגיע במבחר צבעים ומשלב מודרניות ושיק יחד עם דמיון למכשיר טרנזיסטור רטרו. איכות הבנייה מרשימה כך שהמוצר מרגיש מוצר פרמיום.

    אפליקציית השליטה היא נוחה ומאפשרת בקלות לשנות את הפרמטרים השונים ולהזרים מוזיקה משירותי ההזרמה הפופולריים. בנוסף הרמקול יכול לתפקד כחלק ממערכת Multi room ובכולם ניתן לשלוט בעזרת האפליקציה במקביל. בין היתר ניתן להציב שני רמקולים כאלה ולקבוע שאחד מהם ינגן את ערוץ ימין והשני את ערוץ שמאל וכך לייצר מערכת סטריאו לגיטימית.

    איכות הסאונד היא מרשימה וממשיכה את האופי של מוצרי Triangle בעלי המיד הנקי, המאוזן והמרגש. גם הדינאמיות מפתיעה ביחס לגודל הרמקול. המגבלות הפיזיות של רמקול מסוג זה, מתבטאות בחוסר יכולת להציג בימת סטריאו רחבה בה שני הערוצים מופרדים, והתחושה המתקבלת ב-AIO3 היא של סאונד שמגיע מנקודה בודדת.
    אם אתם מחפשים רמקול אלחוטי, מעוצב, קל לשליטה וגם כזה שנשמע טוב, ה-AIO3 מספק מענה מעולה.

    מחיר: 1,990 ₪
    אחריות: שנה מבית Audio Expert

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    הזרמת שירים מ-Tidal דרך BT ואפליקציית השליטה באמצעות iPad
    טלפון לבדיקת אפליקציית האנדרואיד: LG V20
    טלוויזיה: LG OLED E8
    נגן 4K בלוריי: Panasonic UB820

    חושבים לרכוש רמקולים של חברת Triangle? בקרו בעמוד הקופונים שלנו ותוכלו לקבל הנחה על כל הרמקולים של החברה (בתוקף עד סוף 2021).

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן