fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • הנוסע הסמוי – נטפליקס

    “הנוסע הסמוי” הוא דרמת חלל חדשה מבית נטפליקס, בכיכובה של אנה קנדריק. סרטי החלל הרגילו אותנו לסצנות מרהיבות ואקשן מורט עצבים. יוצרי “הנוסע הסמוי” בחרו בכיוון שונה, ומספקים לנו דרמת מתח אנושית.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס

    תקציר העלילה

    צוות של שלושה אסטרונאוטים יוצאים למשימת מחקר בת שנתיים לכוכב מאדים. במהלך הטיסה, הם מגלים שנוסע סמוי הסתנן לחללית וכעת עליהם לשרוד את המסע המאתגר עם משאבים, שתוכננו עבור שלושה אנשים. כשתקלות מתחילות להתגלות בחללית, הצוות נאלץ לסכן הכול ולקבל החלטות הרות גורל בכדי לשרוד.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס

    דרמה מאופקת

    למרות שאני לא נמנה עם חובבי ז’אנר החלל, הסיטואציה הזו של להיות כה רחוק מהבית, ולהתמודד לבד עם בעיות, כשכל טעות קטנה יכולה להסתיים באסון, היא תמיד פוטנציאל לדרמה אנושית. אכן, “הנוסע הסמוי” הוא בראש ובראשונה דרמה אנושית.

    הצוות מורכב ממרינה, המפקדת, שמגולמת בידי טוני קולט, דיוויד, מומחה הבוטניקה, שמגולם בידי Daniel Dae Kim וזואי, הרופאה, שמגולמת בידי אנה קנדריק. זהו צוות מוכשר ומיומן, שהתכונן רבות למשימה המורכבת ולכל תרחיש שיכול לקרות בדרך. הגילוי של מייקל, שמגולם בידי Shamier Anderson, זהו כמובן תרחיש, שאף אחד לא יכול היה לצפות.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס
    מרינה, המפקדת, שמגולמת בידי טוני קולט

    איכשהו מייקל היה בחללית בזמן ההמראה, הצוות מגלה אותו דיי במקרה, כשהוא מחוסר הכרה. לא ברור כיצד הוא הגיע לשם והסרט בוחר שלא להתמודד עם השאלה הזו. למייקל יש אחות על כדור הארץ והוא מודאג מאוד לגביה, כך שלא נראה שמה שקרה היה התכנון שלו.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס
    הצוות מרגיע את מייקל לאחר שהוא שב להכרה

    בעיית חלוקת המשאבים עם הנוסע החדש שהתגלה, הופכת להיות לבעיה הקטנה ביותר של הצוות, לאחר שתקלה חמורה מציבה את כולם בסכנת חיים.

    למרות סדרת האסונות, הצוות שומר על קור רוח מופתי לכל אורך הדרך. בדרמה מן הסוג הזה, לרוב יש תחושת מידיות ודחיפות, ואילו ב”הנוסע הסמוי”, מוצג צוות מקצועי, שלמרות הסכנה והבחירות האנושיות הקשות, שומר על איפוק. כן יש רגש, וגם כמה דמעות, אבל אין מלודרמה, שלא פעם מלווה מצבים כאלה בסרטים.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס
    דיוויד, מומחה הבוטניקה, שמגולם בידי Daniel Dae Kim

    כל הקאסט של הסרט מורכב אך ורק מארבעת השחקנים שבחללית. בחירה מעניינת נוספת של הבימאי, היא לא להשמיע את הדברים שנאמרים בקשר מכדור הארץ, בזמן שחברי הצוות מנהלים שיחות עם הבקרה. לטעמי יש כאן ניסיון לגרום לנו להרגיש כאילו אנחנו עומדים ממש שם ביחד עם הצוות, בתור “זבוב על הקיר”, ולא צופים בסרט.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס

    דווקא האיפוק והמקצועיות של חברי הצוות, עוררה אצלי הרבה הזדהות איתם. המפקדת, שמנסה להבין מה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על הצוות שלה. דיוויד, המדען שנאלץ לבחור בין המחקר שלו להישרדות. וזואי, הרופאה, האנושית והחמה, שהיא הדבק של הצוות ועושה הכול כדי שגם מייקל ירגיש כמו בבית, למרות הסיטואציה ההזויה שהוא שם בכלל.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס

    הגישה של הצוות, יחד עם הקצב הדיי איטי של הסרט, גורמים לתחושה של סיפור שמועבר לנו על “אש קטנה”. הסרט הוא באורך של 1:56, כשאת כמות ההתרחשויות בסרט ניתן לסכם בשניים, שלושה משפטים. אני בהחלט יכול להבין את מי שישתעמם מכך, אבל אותי הסרט כן הצליח להחזיק לכל אורכו, למרות הנינוחות הזו שלו ואני ראיתי בכך דווקא משהו שונה ומרענן.

    הנוסע הסמוי – נטפליקס
    זואי, הרופאה, שמגולמת בידי אנה קנדריק

    הפן הוויזואלי בסרט הוא מוקפד וכולל מספר סצנות חלל מרשימות. הצילום והפסקול מעולים ומשלימים את החוויה של הסרט. גם רמת המשחק היא גבוהה, הדמויות מרגישות אנושיות, לא הרואיות, אלא כנות.

    השאלות העומדות במרכז “הנוסע הסמוי”

    הקונפליקט המרכזי בסרט דן בשאלות מוסריות לא פשוטות. אם יש מספיק משאבים רק לשלושה אנשים, והרביעי כלל לא היה צריך להיות שם, מהו הפתרון המוסרי כאן? האם השאלה כיצד הוא בכלל הגיע לסיטואציה הזו מהווה גורם כלשהו במשוואה הזו? על דמות המפקדת נופלת ההכרעה, האם היא תיקח את האחראיות הזו לבד, כשהיא יודעת שזו סיטואציה בלתי אפשרית, או שאולי היא תשתף את הצוות בהחלטה. האם למייקל יש בכלל זכות להביע עמדה בנושא? האם יש לבחור בפתרון הטוב ביותר כרגע, גם כשמדובר בפתרון אכזרי, או שצריך להמשיך ולחפש אלטרנטיבות, גם אם זה מסכן את הצוות כולו?

    סיכום

    הנוסע הסמוי – נטפליקס

    לסיכום, “הנוסע הסמוי”, הינו סרט שלוקח את הזמן, קצת ההתפתחות איטי, אין הרבה התרחשות, זהו סיפור שמובא לנו באיפוק ועדינות. זהו לא סרט חלל טיפוסי ומלא באקשן, אלא דרמה אנושית שמעלה שאלות מוסריות כבדות. העובדה שהדמויות נמצאות בחלל רק מגבירה את הקושי ואינה משאירה ברירה לדמויות, הן חייבות לבחור ולהכריע. למרות שבעריכה מוקפת יותר, ניתן היה לחסוך אולי חצי שעה מהסרט, אני נהניתי מהזמן הנוסף להכיר את ארבעת הדמויות, את העדינות האנושית של מערכות היחסים ביניהן, ואת ההתמודדות שלהן מול האתגרים הניצבים בדרכם.
    הציון שלי: 7.5/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן