fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – ג׳אז עדכני ומגוון

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן ג׳אז עדכני ומגוון. הפעם נמליץ לכם על שני אלבומים אינסטרומנטליים המשלבים בין הג׳אז הקלסי ואלמנטים מודרניים ובנוסף אלבום ווקל ג׳אז אקלקטי ומשוגע.

    אלבום השבוע של ג׳אז עדכני ומגוון: GoGo Penguin – Everything Is Going to Be OK

    אלבום השבוע של ג׳אז עדכני ומגוון: GoGo Penguin – Everything Is Going to Be OK

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש (2023) Everything Is Going to Be OK של טריו הג׳אז הבריטי, GoGo Penguin.

    ההרכב GoGo Penguin הינו הרכב ממנצ׳סטר וחבריו הם Chris Illingworth על הפסנתר, Nick Blacka על הבס ו-Jon Scott על התופים. השלושה עושים מוזיקת Nu-Jazz המשלבת אלמנטים של מוזיקה אלקטרונית ו-Ambient. 

    האלבום Everything Is Going to Be OK הוא אלבום מאוזן ומרתק. אני חושב שאחת מנקודת החוזקה של האלבום זו העריכה ההדוקה שלו, מתוך 14 היצירות של האלבום, רק יצירה אחת חוצה את גבול 5 הדקות, ויצירות רבות הן קצרות בהרבה. כך שיוצא שאין כאן קטעי אימפרובזציה אינסופיים, אלא מוזיקה ממוקדת ללא חזרות מיותרות. אותו הקטע הארוך הוא Parasite, שכולל מקצב אנרגטי ועבודת בס נהדרת.

    האזנה לאלבום הזה הייתה חוויה מאוד נעימה עבורי, זאת למרות שבבסיס המוזיקה כאן היא לא ממש חלקה ומלודית, אלא הרבה יותר שייכת לז׳אנר ה-Ambient, כלומר מוזיקה אווירתית יותר. עדיין יש קטעי פסנתר יפיפיים ומלודיים כמו למשל ב-Saturnine.

    בנוסף אני חייב להתייחס לפן ההקלטה וההפקה ששניהם הם ברמה גבוהה במיוחד כאן. במספר קטעים, כמו למשל Glimmerings, הקלטת התופים היא יוצאת דופן עם הדיקות והפרדה מעולים. כך שללא ספק אשתמש בעתיד הקרוב בקטעים מהאלבום הזה על מנת לבחון ציוד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – ג׳אז עדכני ומגוון

    Bear Garden – Up (Part 1)

    ג׳אז עדכני ומגוון: Bear Garden - Up (Part 1)

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש, משנת 2023,  Up (Part 1), של הסקספוניסט והמלחין השוודי Martin Wirén, האיש שעומד מאחורי ההרכב Bear Garden.

    הוא נולד בעיירה קטנה בשוודיה ולמד לנגן על סקסופון מגיל צעיר. בהמשך הוא עבר לשטוקהולם ושם הוא למד ב-The Royal College of Music.

    האלבום Up (Part 1) הוא אלבום קצר עם 7 יצירות ומשך כולל של קצת יותר מ-23 דקות. הקו המקשר בין היצירות הוא הסקסופון החלק והנעים, אך לצד הנעימות הזו יש גם שילוב של מקצבים מודרניים כמו למשל בקטע הפתיחה Up, שכולל שילוב של שירת ליווי קצבית וגם בקטע Hey Ye Ye Yeah, שמשלב מקצב מעולם ה-R&B או היפ-הופ. 

    זהו אלבום המשלב באופן עדין בין הג׳אז החלק הקלסי למודרני והתוצאה היא מוזיקה קלילה, שעושה ממש טוב על האוזן.

    לשיר שמסיים את האלבום, Farewell יש גם קליפ יפה ביוטיוב, בקטע הזה על הפסנתר מנגן Anton Dromberg. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Veronica Swift – Veronica Swift

    ג׳אז עדכני ומגוון: Veronica Swift - Veronica Swift

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש (2023) Veronica Swift מאת הזמרת האמריקאית, Veronica Swift.

    זהירות, אלבום משוגע לפניך! קשה להגדיר את האלבום הזה כאלבום ג׳אז, למעשה קשה להגדיר את האלבום הזה נקודה. איך אפשר להגדיר אלבום שנפתח בכמה קטעי ג׳אז תיאטרליים עם שירת scat קצבית ומדליקה, כולל שילוב מוזיקה קלאסית, בהמשך תמצאו מגוון אקלקטי של יצירות כולל בלדת הבוסה נובה, Chega De Saudade ומסתיים בקטע Punk Rock בועט ומשעשע.

    כמה מילים על Veronica Swift, היא נולדה למשפחה מוזיקלית, אביה היה פסנתרן ואימה זמרת. את אלבום הבכורה שלה היא הוציאה בשנת 2004 כשהיא הייתה בת 9. בשנת 2016 היא סיימה את לימודיה לתואר ראשון במוזיקת ג׳אז באוניברסיטת מיאמי.

    האלבום הזה נושא את שמה של Veronica Swift, האמונה שלי היא כשאומן מוציא אלבום וקורא לו על שמו, במיוחד כשמדובר לא באלבום בכורה, מדובר באלבום שאומר ״זה אני האמיתי״, ולכן מאוד יכול להיות ש-Veronica Swift הושפעה משלל ז׳אנרים מוזיקליים ובאלבום הזה היא מנסה לקחת את כל ההשפעות האלה ולהציג אינטרפרטציות שלה, אבל התוצאה היא אוסף אקלקטי שלא פשוט להבין את הקשר בין היצירות שבו.

    הקו שכן מחבר בין רוב היצירות כאן הוא האיכות, רוב מוחלט של הקטעים כאן, בין אם מדובר בקטעי הג׳אז האנרגטיים בהתחלה, בלדת הבלוז רוק המעולה, Do Nothing Till You Hear from Me (של Duke Ellington), בלדת הרוק In The Moonlight ועוד. מבחנתי יש כאן קטע אחד שלא עבר אותי וזו גרסת הג׳אז ל-The Show Must Go On של Queen, לא התחברתי לקטע הזה, שהזכיר לי למה היה לי קשה להתחבר לג׳אז הרבה שנים, לא אוהב שלוקחים יצירות ומוציאים מהן את כל העוקץ והופכים אותם למשהו לא ברור. מלבד היצירה הזו ולמרות האקלקטיות המשוגעת של האלבום הזה, מצאתי אותו מהנה ואיכותי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן