fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Audiolab 6000A Play – מגבר All In One משתלם במיוחד

    הפעם הגיע אלינו לסקירה המגבר המשולב Audiolab 6000A Play, זהו מגבר All In One, כולל יכולות הזרמה, ממיר וכניסת פונו וכל זה במחיר בר השגה. אז האם מדובר באחד המגברים המשתלמים בשוק?

    אנחנו מודים לחברת Audio Expert, המפיצים הבלעדיים של מותג Audiolab בישראל, על כך ששלחו לנו את המגבר לצורך סקירה.

    Audiolab 6000A Play

    שורה תחתונה

    ה-Audiolab 6000A Play, הוא מגבר All In One, שמהווה תמורה אדירה למחיר בזכות עיצוב רטרו, איכות בנייה מעולה וסאונד ניטרלי ומרשים

    מה אהבנו
    • עיצוב רטרו-בריטי עם נגיעות מודרניות
    • איכות בנייה מצויינת, תיבה מתכתית ובוררים איכותיים
    • מגבר All In One, עם סטרימר, ממיר ופונו מובנים
    • סאונד ניטרלי, דינאמי ומפורט
    • מצליח להניע גם רמקולים לא הכי נצילים
    • יכול לתפקד כקדם או כמגבר כח, על מנת להשתלב במערכת קולנוע ביתי
    נקודות לשיפור
    • שלט מיושן, ללא כפתורים ייעודים לכניסות
    • אין דרך ״לכבות״ כניסות, אשר לא בשימוש

    סקירת וידאו

    העומד למבחן: Audiolab 6000A Play

    מכיוון שממש לא מזמן סקרנו את נגן הרשת Audiolab 6000N Play, לא נחזור בסקירה זו על החלק שמספר על החברה והיצע המוצרים שלהם, בנוסף גם לא נתייחס לתוכנת ההזרמה ה-DTS Play-Fi, מכיוון שחלקים אלה זהים בין שני המוצרים ולכן תוכלו לקרוא עליהם בסקירה המלאה שלנו ל-6000N Play.

    ה-Audiolab 6000A Play, הינו המכשיר היקר ביותר בסדרת 6000 של Audiolab, מצד שני הוא המכשיר שמשלב בתוכו את כל היכולות של כל מכשירי הסדרה, מלבד ניגון CD. כך שלטעמי מדובר במכשיר שנותן את התמורה הגבוהה ביותר למחיר בסדרה.

    Audiolab 6000A Play

    למעשה ה-6000A Play הוא מגבר זהה ל-6000A, רק בתוספת יכולת ההזרמה דרך אפליקציית ה-DTS Play-Fi.

    ההגברה כאן היא מסוג Class A\B קלאסי, ולא Class D, כמו אצל מגברים רבים בקטגוריית המחיר הזו. עוצמת ההגברה היא 50W ל-8 אוהם ו-75W ל-4 אוהם.

    המגבר יכול לעבוד בשלושה מצבי פעולה, כמגבר משולב, כקדם מגבר וכמגבר כח. האופציה השלישית מאפשרת לו להיות משולב בקלות במערכת קולנוע ביתי, וזו אופציה יחסית נדירה ברמת המחיר הזו.

    מבחר הכניסות הוא נרחב, הצד האנלוגי כולל 3 כניסות RCA, כניסת פונו תומכת ראשי MM, יציאת Pre-out, לחיבור מגבר כח חיצוני וכניסת Power, לחיבור עם קדם מגבר או רסיבר קולנוע.

    Audiolab 6000A Play


    החלק הדיגיטלי כולל זוג כניסות אופטיות וזוג כניסות קואקסיאליות. חיבור ה-USB משמש לעדכונים בלבד. הממיר של ה-6000A Play מבוסס על צ׳יפ ES9018K2M, בדיוק כמו ה-6000A וה-6000N Play.

    החיבור לרשת יכול להתבצע בעזרת חיבור קווי או באמצעות WiFi, ה-6000A Play כולל זוג אנטנות לקליטת ה-WiFi. בנוסף ה-6000A Play תומך גם ב-Bluetooth עם מקודדים מסוג aptX/aptX LL.

    לסיום חלק הכניסות/יציאות, המגבר מגיע עם Trigger in ו-Trigger Out, המאפשרים לשלוט בהדלקה וכיבוי של מכשירים נוספים.

    כמות הכניסות כאן נדיבה במיוחד וכוללת כמעט כל מה שאפשר לבקש, למעט אולי כניסת USB לחיבור מחשב, או לפחות זכרון נייד, ויציאת HDMI תומכת ARC לחיבור לטלוויזיה.

    בנושא יכולות ההזרמה, בניגוד ל-6000N Play, כאן יש לנו תמיכה ב-BT, אבל עדיין חסרה תמיכה ב-AirPlay או Chromecast.

    מידות ה-6000A Play במ״מ הן: 512 ר׳, 155 ג׳ ו-467 ע׳. המשקל הוא 7.9 ק״ג.

    ה-6000A Play מגיע בשני גימורים: שחור וכסוף. אנחנו קיבלנו את הגימור השחור. 

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing המשותף ל-6000A Play וה-6000N Play:

    ה-6000A Play מגיע בתיבה מתכתית עם איכות בנייה מצויינת. עיצוב התיבה הוא שמרני ופשוט, הקווים מאוד ישירים. המגבר ממשיך את הקו העיצובי של מגברי החברה מתחילת הדרך, מגברים נמוכים, שלא תופסים הרבה מקום או תשומת לב, זהו קו העיצוב הבריטי הקלאסי. 

    המגבר יושב על ארבע רגליות גומי, יחסית גדולות שמנתקות ומבודדות את המדבר מהמשטח עליו הוא מונח.

    הפאנל הקדמי נשלט בידי שלושה בוררים עגולים, המעניקים מראה ייחודי ואסימטרי למגבר. אל בורר הכניסות ובורר העוצמה הסטנדרטים, מצטרף כאן גם בורר מצב הפעולה של המגבר שמשמש גם ככניסה לתפריטים של המגבר. הבוררים כוללים התנגדות סיבוב גבוהה ומרגישים כל שנתה שעוברים, כך שזו הרגשה כיפית במיוחד לסובב אותם.

    Audiolab 6000A Play

    מלבד הבוררים, יש את כפתור ההדלקה, שקע אוזניות, מקלט ה-IR לשלט ונורת החיווי למצב המגבר.

    מה שמפריד את המגבר הזה מהעיצובים הקלאסיים הוא המסך שבמרכזו. למסך יש צורה אליפטית, וזה נותן טאץ׳ עיצובי קל, שקצת יוצא מהשבלוניות של העיצוב המרובע והישר של המגבר. המסך קל לקריאה ואינפורמטיבי. הוא מציג את הכניסה, העוצמה ותפריט ההגדרות.

    שורה תחתונה, אני אהבתי את העיצוב השמרני והפרקטי של המגבר.

    שליטה ושימושיות

    השליטה במגבר יכולה להתבצע בעזרת שלושה ממשקים, הבוררים בפאנל הקדמי, השלט המצורף ואפליקציית ה-DTS Play-Fi.

    אהבתי את כך שניתן להגיע לכל האפשרויות של המגבר באמצעות הבוררים, לחיצה על בורר ה-Mode, מכניסה אותנו לתפריט ואז על ידי סיבוב ולחיצה עליו ניתן לבחור בין האפשרויות השונות.

    התפריט כולל את ההגדרות הבאות: Balance, פילטר דיגיטלי, אפשור או ביטול של ה-Triggers ובחירה אחרי כמה זמן ללא אות המגבר יכנס ל-Standby.

    השלט של ה-6000A Play הוא פלסטי ופשוט. הוא אומנם פונקציונאלי, אבל לא מזמין במיוחד. אני מצאתי את השימוש בבוררים של המגבר הרבה יותר מספק. מה שהיה יכול לנטות את הכף לשימוש בשלט, היה לו היו בו כפתורים ייעודיים לכל כניסה, אך מכיוון שזהו לא המצב, העדפתי תמיד להשתמש בבוררים, בנוסף לקום ולגשת למגבר נחשב לספורט, לא?

    Audiolab 6000A Play

    אפליקציית ה-DTS Play-Fi, מאפשרת להזרים תכנים אל המגבר, החל משירותי ההזרמה השונים (Tidal, Spotify, Deezer, Qobuz ואחרים), בנוסף למשיכת קבצים מהרשת הביתית באמצעות DLNA או UPnP. האפליקציה יכולה להזרים למגבר גם אם הוא לא מכוון לכניסת ה-Play-Fi, וניתן גם לשלוט בעוצמת השמע. מעבר לכך אין שום תפריט ייעודי לשליטה או הגדרה של המגבר דרך האפליקציה, והיא משמשת לניגן בלבד. לפרטים נוספים על השימושיות של אפליקציית ה-DTS Play-Fi, אני ממליץ לכם לקרוא את הסקירה שלנו ל-Audiolab 6000N Play. בשתי מילים אומר, שהאפליקציה נוחה וידידותית והמיקוד שלה הוא ביכולות ה-Multi-room.

    ישנם מספר נושאים נוספים הקשורים בשימושיות של ה-6000A Play שאני רוצה להתייחס אליהן. ה-6000A Play, כולל מספר גדול של כניסות, בפועל רוב המשתמשים זקוקים לכניסה אחת או שתיים, לא מצאתי דרך ״לכבות״ או לסנן כניסות, מה שמוביל לתהליך דיי ארוך של מעבר כניסה כניסה, עד שמגיעים לכניסה הרצויה.

    מבחינת התחממות המגבר, גם לאחר ניגון של שעה ויותר, המגבר שומר על קרירות ואינו מתחמם כמעט. 

    ישנם שני דברים קטנים, הקשורים בחיבור רשת קווי ומעט פוגמים בחוויית השימוש. את שניהם ראיתי גם ב-6000N Play. נורת החיווי דולקת באדום בוהק כאשר מחברים את המגבר לרשת בחיבור קווי, מה שמוביל לכך שהנורה דולקת באדום כשהמכשיר דלוק. מכיוון שב-6000A Play יש מסך, קל יותר להבין שהוא דלוק, ועדיין מוזר לי לראות נורת חיווי אדומה כשמהכשיר דלוק. התלונה השנייה שלי היא זמן חיבור של כמה שניות לאינטרנט בעת ההדלקה, מילא אם מדובר בחיבור אלחוטי, אבל בחיבור קווי פחות ברור לי למה צריך לחכות מספר שניות עד שהמכשיר מחובר.

    מבחן ההאזנה

    מבחן ההאזנה הפעם היה מורכב מהרגיל, כיוון שהשתמשתי בשני זוגות של רמקולים לבחינת ה-Audiolab 6000A Play, שניהם היו אצלינו לצורך סקירה. הרמקולים היו: ה-Sonus Faber Lumina I וה-KEF LS50 Meta.

    אתחיל מחוות דעת כללית בנושא ההתמודדות עם שני הרמקולים. קודם כל מבחינת הטונאליות מדובר ברמקולים שונים מאוד והיה קל להבחין בהבדל ביניהם דרך ה-6000A Play. המסקנה שלי מכך היא שהמגבר לא משתלט על גוון הסאונד, הוא דיי נייטרלי, ומשאיר את הבמה לרמקולים להיות עצמם. זו תכונה מעולה למגבר, בטח ברמות המחיר הללו.

    מבחינת יכולת ההנעה, שני הרמקולים הם בעלי נצילות דומה של 84-85dB, כן יש הבדל בעכבות, כשדווקא ל-Lumina יש עכבה נומינלית של 4 אוהם, בעוד ל-LS50 Meta העכבה היא 8 אוהם, אבל העכבה המינימלית היא 3.5 אוהם. עם ההגברה הדיי צנועה של ה-6000A Play, היה לי חשש מסוים בנושא יכולת ההנעה שלו, אבל הופתעתי לגלות יכולת הנעה מצוינת בטווח עוצמות של עד 90dB של שני הרמקולים. כך שכל עוד לא תבחרו ברמקולים קשים במיוחד,או תנגנו בעוצמות של קונצרט רוק, אני מאמין שה-6000A Play יצליח להסתדר איתם.

    חלק ראשון: Sonus Faber Lumina I

    Audiolab 6000A Play
Sonus Faber Lumina I

    בחלק הראשון של המבחן חיברתי את ה-6000A Play לרמקולים Sonus Faber Lumina I. הרמקולים האלה הם בעלי גוון סאונד רך ומלטף. והמגבר מצליח להעביר את האופי הזה של הסאונד מבלי להתערב יותר מידי.

    פתחתי ב-׳Just A Little Lovin של Shelby Lynne, זו בלדת ווקל ג׳אז שמוקלטת נפלא עם מקצב בס עמוק. ה-Audiolab מצליח להוציא בס פאנצ׳י, נקי, מהיר ומפורט עם הפרדת שכבות מצוינת מה-Lumina I. קולה של שלבי וכל המיד באופן כללי, מלא ברכות מלטפת. זה בא מעט על חשבון הפירוט, אבל הרכות הזו מחמיאה מאוד לסגנון הזה והפרזנטציה הכללית נעימה. הבמה רחבה וגבוהה יותר מהרמקולים באופן מורגש, הווקל ממורכז בצורה מרשימה. 

    בבלדה המופלאה Because You Love Me של Kaz Hawkins, קאז פותחת בשירה מאופקת, והרגש בקולה מועבר בצורה משכנעת. בהמשך היא עולה ועולה, עד לקטעים של זעקה ממש, ה-6000A Play מצליח להעביר את הדינאמיות הזו בעוצמה של השיר בצורה מדויקת ונכונה, הסאונד גדול ובעל נפח. הפרזנטציה מרגשת ומלאה באנרגיה. הגיטרה בקטע הסולו בעלת סאונד בשרני ומלא וגם הבס משולב נכון.

    חלק שני: KEF LS50 Meta

    Audiolab 6000A Play
KEF LS50 Meta

    האופי של ה-KEF LS50 Meta שונה בתכלית מה-Lumina I, כאן לא תשמעו שום ליטופים ושום רכות, הסאונד של ה-KEF הוא חד, מדויק, נכון ומפורט באופן קיצוני כמעט. את כל האופי הזה היה ניתן לשמוע בחיבור ל-Audiolab 6000A Play. 

    ה-LS50 המקורי וגם גרסת ה-Meta החדשה, נחשבים לרמקולים שמקובל לשדך למגברים יקרים, מכיוון שהם בעלי פוטנציאל אדיר, ובשביל באמת למקסם את אותו הפוטנציאל יש צורך במגבר איכותי. כאן אני רוצה לצאת נגד גישת השחור ולבן, שחלק מהחובבים בתחום נוקטים בה, רק בגלל שאפשר להוציא מה-KEF ביצועים טובים יותר, זה ממש לא אומר שהחיבור שלו ל-6000A Play הוא לא מספיק טוב.

    ל-KEF LS50 Meta יש ניקיון נפלא של המיד, יכולות להפריד שכבות בס, איזון פנטסנטי ודיוק ברמה של רמקול אולפני מוניטורי. כל אלה עוברים דרך ה-Audiolab 6000A Play בצורה ברורה ומובחנת.

    הבס עמוק, בצורה מפתיעה, מהיר ומדויק. למשל בקטע Hunter של Bjork, הפרדת השכבות הרבות של הבס והמהירות שלהן מדויקת להפליא. הבס תוקפני וחד, אך מאוזן עם השירה ומוזיקת הרקע מבלי להשתלט.

    בביצוע של זמרת הג׳אז הקוריאנית Youn Sun Nah, לשירו של ג׳ורג׳ האריסון, Isn’t It a Pity, הבס כל כך מפורט שאפשר להרגיש ברגע המדויק שהאצבעות נוגעות ועוזבות את המיתר. שכבת הבס מתפזרת בצורה נעימה בחלל וקולה המלאכי של Youn, נקי ומלא ניאנסים. האפקטים הקטנים שפזורים בשיר מופרדים בצורה נהדרת וקלים להבחנה.

    אם להיות קטנוניים מעבר למה שהגיוני ברמת המחיר הזו, אפשר לומר שה-KEF LS50 Meta, חושף מעט רזון באזור המיד מצד ה-Audiolab 6000A Play, זה ממש לא קיצוני, ושוב דיי קטנוני ברמת המחיר הזו.

    פילטר דיגיטלי

    הממיר הפנימי של ה-6000A Play כולל שלושה פילטרים לבחירה: Slow, Phase ו-Fast. אני לא חובב גדול של המיקרו-קינפוגים האלה, את רוב ההאזנה ביצעתי במצב ה-Fast.

    לא פשוט להרגיש בהבדלים בין המצבים. אם תכריחו אותי לחוות דעה, אז אומר שמצב ה-Slow מעט רגוע יותר, אך ההפרשים דיי זניחים מבחנתי.

    פונו

    ה-Audiolab 6000A Play מגיע עם כניסת פונו תומכת ראשי MM. בחנתי את הפונו באמצעות הפטיפון שלי Nottingham Analogue Interspace Jr בעל ראש Shelter 201.

    Audiolab 6000A Play

    פתחתי בתקליט אודיופילי של Stevie Ray Vaughan בשם Couldn’t Stand the Weather. כמובן שבחנתי את הקטע האלמותי שלו Tin Pan Alley. הפונו המובנה ב-6000A Play, שקט עם ממש מעט רעש של ״הססס״, הבס הכבד של הקטע מועבר בצורה מדויקת הגיטרה צלולה ועוצמתית, רמת הפירוט גבוהה והאיזון בין השירה, הגיטרה והבס טוב.

    KEF LS50 Meta

    התקליט השני שבחנתי הוא Lost Souls של Loreena Mckennitt. לורינה היא אומנית קנדית וותיקה בעלת קול של זמרת אופרה. הקטע האהוב עלי בתקליט נקרא Ages Past, Ages Hence, זהו קטע עם מוזיקת ימי ביניים יפיפה. הכינורות בפתיחת הקטע צלולים ומרגשים, הפסנתר נכנס בעדינות וצלילות. השירה של לורינה מרחפת בעדינות מעל למוזיקה, הפרזנטציה של הקטע מאוזנת ומרגשת.

    KEF LS50 Meta

    השוותי את הפונו לעומת הפונו הרגיל שלי, ה-Lindemann Limtree Phono. הפונו של לינדמן, כולל רצפת רעש נמוכה יותר, הוא מפיק סאונד בעל דינאמיות עדיפה והפרדת טובה יותר במיד. הבס מרגיש מוגדר טוב יותר. כמובן שצריך לזכור שהפונו הזה עולה כמחצית מה-6000A Play כולו, כך שזו תוצאה צפוייה ועדיין הפונו המובנה ב-Audiolab הוא ראוי ועושה עבודה טובה ביחס למחיר.

    סיכום

    Audiolab 6000A Play

    ה-Audiolab 6000A Play הוא מגבר משולב All in One אמיתי, כולל כניסות אנלוגיות, דיגטליות, כניסת פונו וסטרימר מובנה. רק תחברו לו רמקולים ויש לכם מערכת סטריאו מוכנה. 

    בקטגוריית המחיר שלו של עד 5,000 ₪, אין הרבה מגברים שיתנו לכם פונקציונאליות מלאה כזו. תכונות נוספות של ה-6000A Play שנדיר למצוא בטווח המחירים הזה הם הגברה בתצורת Class A\B, איכות בנייה מצוינת עם תיבה מתכתית וכניסת Power לשילוב קל עם מערכת קולנוע ביתי.


    העיצוב של ה-6000A Play, כולל אלמנטים של הרטרו-בריטי, כולל בוררים עם התנגדות בריאה שקשה להפסיק לשחק איתם ומצד שני יש גם טאץ׳ מודרני, בדמות מסך אינפומטיבי, בהיר וקל לקריאה.

    בגזרת הסאונד ה-6000A Play, נותן תמורה גבוהה למחיר, עם סאונד ניטרלי ומאוזן, שמשאיר לרמקולים לקבוע את הגוון הסופי של הסאונד. אל תתנו לנתוני ההגברה הצנועים שלו להטעות אתכם, הוא מצליח להניע יפה גם רמקולים קשים באופן יחסי, בצורה מפתיעה ומוצלחת ביותר.

    אז אם אתם מחפשים מגבר שעושה הכל במחיר שלא יקרע לכם את הכיס, ומצד שני יתן לכם ביצועים שלא יגרמו לכם לרצות להתחרט או לרצות לשדרג אחרי שבוע, ה-Audiolab 6000A Play הוא בחירה מעולה.

    מחיר: 4,990 ₪
    אחריות: שנתיים מבית SG Electronics

    המערכת ששימשה לסקירה זו:
    רמקולים: Sonus Faber Lumina I ו-KEF LS50 Meta
    פטיפון: Nottingham Analogue Interspace Jr עם ראש MM: מדגם Shelter 201
    פונו להשוואה: Lindemann Limtree Phono
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven

    אלטרנטיבות

    בטווח המחירים שבין 4000 ל-5000 ש״ח, יש מבחר נאה של מגברים משולבים. זהו טווח ביניים שמיועד לחובבי מוזיקה שמחפשים תמורה גבוהה למחיר. בטווח הזה תוכלו למצוא מספר אופציות מצוינות מבית חברות כגון Cambridge Audio, Rotel ואחרים. אך ברוב הדגמים בטווח המחירים הזה, לא תקבלו סטרימר מובנה, מה שמקנה יתרון ל-Audiolab 6000A Play שנסקר כאן.

    אחד המגברים האהובים עלי בטווח המחירים הזה הוא ה-Arcam SA20, שסקרתי לפני כשנתיים יחד עם רמקולי KEF LS50 (המקוריים). גם ה-SA20 כולל עיצוב המשלב רטרו-בריטי שמרני עם יכולות מודרניות, והוא מגיע עם הגברה Class G, הייחודית של Arcam. כמו ה-6000A Play, גם ה-Arcam SA20 כולל ממיר מובנה, כניסת פונו ויכולת שילוב במערכת קולנוע ביתי, אך בניגוד ל-6000A Play, הוא אינו כולל סטרימר מובנה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן