fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Big Daddy Wilson

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    כרגיל יש לנו המלצות על שלושה אלבומים בשבילכם. הפעם נמליץ לכם על אלבום בלוז-סול-גוספל של הזמר עם הקול העמוק Big Daddy Wilson, בנוסף, אלבום פולק רוק בריטי נהדר ואלבום ג׳אז המשלב כלי נדיר בז׳אנר. 

    Big Daddy Wilson – Hard Time Blues

    Big Daddy Wilson - Hard Time Blues

    נתחיל הפעם מאלבום הבלוז החדש Hard Time Blues של Big Daddy Wilson.

    שמו המקורי של Big Daddy Wilson הוא Adam Wilson Blount, הוא נולד בשנת 1960 בצפון קרולינה, ארה״ב. הוא גדל במשפחה קשת יום ועבד בתעשיית הקוטנה והטבק, בילדותו. הוא שר במקהלה של הכנסייה למרות שהיה ביישן מאוד. וילסון עזב את בית הספר בגיל 16, ובשנת 1979 הוא התגייס לצבא ארה״ב והוצב בבסיס אמריקאי בגרמניה.

    כשוילסון נכח במופע בלוז, הוא הושפע מכך עמוקות, והחליט לנסות להתגבר על הביישנות שלו ולנסות את מזלו בסצנת המוזיקה של גרמניה. ההצלחה לא הגיעה בקלות לוילסון, רק בשנת 2004 הגיע אלבום בכורה בשיתוף להקת Mississippi Grave Diggers, אלבום הסולו הראשון הגיע רק בשנת 2009.

    כיום, Big Daddy Wilson, הוא שם מוכר בסצנת הבלוז האירופאית, קולו העמוק הוא סימן ההיכר שלו, ושיריו כיכבו לא פעם גם בהמלצות שלנו.

    האלבום החדש שלו, Hard Time Blues הוא אלבום שמשלב בלוז, סול וגוספל. הלריקה מגוונת בחלק מהשירים יש סיפורים עצובים, יש לא מעט ליריקה דתית, כמו ב-He Cares For Me, ופה ושם יש גם מעט הומור, כמקובל בבלוז. השיר Meatballs המבוצע יחד עם Shaneeka Simon, משעשע מאוד, הליריקה מספרת על גבר שחוזר הביתה לאחד יום עבודה ומצםה לארוחה טובה, רק מה אישתו גם עבדה כל היום כך שיש רק כדורי בשר בתנור. אכן נושא חשוב שלא כותבים עליו מספיק.

    הרוב המוחלט של האלבום דן בנושאים רציניים הרבה יותר, למשל השיר Poor Black Children. נושא מעניין נוסף שמוזכר באלבום הוא המוות והלידה, השיר Dearly Beloved הוא שיר פרידה מאהובה שמתה ומיד אחריו מגיע New Born שהוא חגיגה של לידת ילד.

    בחלק מהקטעים תמצאו על הגיטרה את Eric Bibb, המוכשר. המוזיקה באלבום דיי מאופקת, השירה של Big Daddy Wilson היא תענוג צרוף, ישנה תחושה כאילו הוא מדבר ומה שיוצא מגרונו זו שירה.

    לטעמי זהו אלבום רגוע ומעניין ודרך נהדרת לפתוח איתו את השבת. 

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    John Smith – Headlong

    John Smith - Headlong

    ההמלצה השנייה שלנו להיום היא האלבום Headlong משנת 2017, של הגיטריסט, הזמר והכותב John Smith.

    המוזיקה זו כמובן אומנות, אבל לא פעם מתייחסים אליה גם בתור תעשייה. בתעשיית המוזיקה המודרניות יש לא מעט ציניות, אם כי פלטפורמות שירותי ההזרמה כמו Spotify הובילו גם לפריחה מחודשת של תעשיית האינדי של אומנים שעושים הכל בעצמם וזה תמיד כייף לשמוע על אומן שבאמת עושה מוזיקה מהנשמה, משהו שמרגיש אותנטי ולא ממוסחר.

    אז John Smith זה בדיוק סוג האומנים האלה, הוא הצליח בעבודה קשה. ג׳ון נולד ב-Essex באנגליה וחרש את המועדנים של ליברפול עם הגיטרה שלו וסגנון הפולק רוק שלו. ג׳ון הפך לאחד הגיטריסטים המוערכים בבריטניה בזכות שילובי סגנונות רבים, ביניהם ה-fingerstyle. עד כה, ג׳ון הוציא שמונה אלבומים עצמאיים בלי להיות חתום באף חברת תקליטים.

    האלבום, Headlong משנת 2017 הוא דוגמה נהדרת למוזיקה כנה ומינימליסטית. האלבום כולו הוא ג׳ון, הגיטרה האקוסטית שלו ומידי פעם איזה סולו חשמלי. ג׳ון שר, כותב ומנגן. אין כאן מקום לטעויות זו יצירה ערומה של אומן אמיתי. האלבום הזה כבד אותי שיר אחר שיר, וסיים בתור ״אלבום מושלם״, כזה שאהבתי בו את כל השירים.

    הקו המוזיקלי של האלבום דיי אחיד, אין כאן איזה וירטואזיות או שילובי סגנונות. מוזיקה כזו תמיד מעלה בי את הקלישאה שלי על אוכל איטלקי, אוכל פשוט כביכול, אבל כשהוא מבוצע נכון, זה מושלם.

    דיי קשה לי הפעם אפילו לכוון אתכם לשירים ספציפים, זה אלבום שתענוג להאזין אליו ברצף ולכן פשוט אשאיר לכם לחקור בעצמכם.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Brandee Younger – Somewhere Different

    Brandee Younger - Somewhere Different

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום החדש Somewhere Different של Brandee Younger.

    בשבוע שעבר המלצתי לכם על האלבום Hidden Trails, אלבום ג׳אז מופלא של הכנרית, Maria Manousaki. האלבום הזה היה מיוחד גם בגלל שהנגנית הראשית והמלחינה היא אישה וגם בגלל שהכלי המוביל הוא כינור, לא הכלי הקלאסי ביותר למוזיקת הג׳אז. 

    אז גם השבוע אנחנו חותמים את ההמלצות שלנו באלבום ג׳אז של נגנית אישה וכלי מוביל מיוחד, הפעם הנגנית היא Brandee Younger האמריקאית והכלי שהיא מנגנית עליו הוא נבל.

    ברנדי (ילידת 83), גדלה באזור ניו-יורק והחלה ללמוד לנגן על נבל בגיל צעיר. בהמשך היא למדה בתוכנית The Hartt School של אונברסיטאת Harford. החונכת שלה הייתה Jackie McLean מפעילת תוכנית Jazz and African American Studies. 

    הקריירה של ברנדי כוללת לימוד, הקלטת אלבומי על להקות שהיא הובילה ואלבומים בהם היא שימש כנגנית. לאורך הקריירה היא זכתה להערכה רבה וגם פרסים כגון Player of the Year in Instruments Rare in Jazz שניתן לה בידי ארגון עיתנואי ג׳אז.

    האלבום Somewhere Different כולל שמונה קטעים באורך כולל של מעט יותר מ-40 דקות בסך הכל. המוזיקה חלקה ומגוונת. שילוב הנבל המעודן עם בס, תופים ולעיתים אפילו ביט בס אלקטרוני, גורם לתוצאה קונטרסטית ואנרגטית. כשזה מגיע עם ג׳אז מלודי נהדר, התוצאה היא מופלאה ממש.

    כל קטעי האלבום מלבד אחד הם אינסטרומנטליים, הקטע היחיד שכולל שירה נקרא Pretend, שכולל שילוב של מוזיקה שחורה ואפילו קטע ראפ. לאורך האלבום כולו יש שילוב של ג׳אז קלאסי ועדכני, כך שזהו אלבום קצבי ומהנה להאזנה.

    אני אהבתי מאוד את כל הקטעים באלבום, כך שזהו ״האלבום המושלם״ השני היום. מומלץ ביותר!

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן